Tip na výlet: 2 dni a 2 rieky - 2. časť - Váh

Čo takto stráviť dva dni v peknom riečnom prostredí a bez áut? Vyskúšal som dve cyklocesty popri riekach Dunaj a Váh.

Máme tu nový deň, po včerajšku v nohách príjemných 150 km a večernú prechádzku nočným Ostrihomom. Dnes máme na pláne cestu späť do Trnavy, opäť to bude viac-menej neznáme prostredie, prejdené to mám až od Šale smerom na Sereď. Bude nám opäť priať šťastie a užijeme si celodenný vietor do chrbta? Ako sa nám podarí navigovať v neznámom teréne tak, aby sme boli schopní komfortne prejsť na cesťákoch a čo s nami spraví ďalší dlhý deň na slnku s teplotami vysoko nad 30 stupňov? Pokiaľ začínate týmto tipom, článok o prvom dni o ceste popri Dunaji nájdete na tomto odkaze.


Príprava

Plánovanie trasy prebehlo ešte doma. Opäť výborne poslúžila stránka cykloportal.sk, kde má Slovenský cykloklub (SCK) pre Nitriansky kraj luxusne zaznačené odporúčané cyklocesty aj s obšírnym popisom a fotkami. Oproti cykloceste EuroVelo 6, táto trať sa skladala z troch samostatných ciest, problém to však nebol, plynule na seba nadväzovali, stačilo si ich len nahrať pomocou GPX súboru do kompišky. V pláne sme mali vrátiť sa späť do Komárna, kde sa vlieva Váh do Dunaja a tam sa napojiť na hrádzu, ktorá končí až v Seredi.


Ráno

Vstávanie prebehlo bez problémov, tie IPA pivá boli buď nealko alebo sme boli takí vyprahnutí, že sme ich ani necítili. Súčasťou hotelového ubytovania boli aj kontinentálne raňajky, veľa ovocia a zeleniny. Dokonca raňajková káva spĺňala naše vysoké nároky na tento nápoj. Preto posledné asi 3 espressá dávame pred koncom raňajok o 10 h a pekne kofeínom vystrelení sadáme na biky.


Rýchlo sa dostávame do Komárna a na okresku až do Kravian, kde sa napájame v mieste, kde sme sa včera kúpali. Teraz si zastavujeme aj na rozhľadni, čo sme včera už nevládali. Vietor ešte nevieme identifikovať, rôzne sa točí a sami netušíme, ako sa bude do nás opierať, keď sa stočíme na hrádzu popri Váhu. Po Komárno stále s úsmevom na tvári, tešíme sa na kávu a zmrzku, čo sme vyskúšali deň predtým.


Váh

Kola, káva a zmrzlina a vyrážame k Váhu. Na hrádzu sa napájame pri moste, cez ktorý sme už prechádzali. Asfalt vyzerá slušne, okolie tvoria lesíky a polia popri Váhu. Čo je trochu iné, sú výhľady, tu sme od rieky viacej odrezaní, pohľad na ňu si nemôžeme vychutnávať toľko, ako to bolo v prípade Dunaja. Spomínaný vietor prechádza z bočného do protivetra, a tak nejdeme vedľa seba v bohatej debate ako včera, ale pekne za sebou, aby sme si rozrážali vzduch.


Kolárovo

Čisto po hrádzi sa dostávame do Kolárova, kde nás víta posledný drevený vodný mlyn na Slovensku a najdlhší, rovnako drevený, riečny most. Je pekne vyzdobený, všade samé muškáty, veľmi fotogenické miesto. Ale my sa nezastavujeme, Palino je večne hladný, a tak nás poháňa do nejakej pizzerie, na ktorú po ceste dostal odporúčanie. Odporúčanie to bolo dobré, bola kúsok od Váhu a všetko tam bolo chutné. Polievka, pizza, každý si dal podľa potreby a chute.


Kúsok po okreske

Najedení sme sa opäť pokúsili napojiť sa na hrádzu, ako chcela navigácia, ale jej povrch sa dosť zhoršil. Presne ako tvrdil aj popis na cykloportal.sk. To už by pre naše cesťáky nebolo komfortné, aj keď sme mali prispôsobené obutie a potrebné vybavenie. Tak sme sa zhodli, že pôjdeme po ceste smerom na Šaľu a keď uvidíme, že sa hrádza zlepšila, napojíme sa na ňu. Už začíname byť celkom usedení, a tak sa nejako prirodzene rozbehneme, nech tá cesta s premávkou rýchlejšie ubehne. Nakoniec to vyzerá ako intervalový tréning, ale keďže sme doplnili zásoby, je z čoho brať.


Širokánsky Váh

Takto sme doleteli až do Šale, skôr sa sťahovať z asfaltky nemalo význam. Ešte aj v meste je hrádza dosť rozbitá, ale za mestom sa povrch zlepšuje a prichádzame na miesto, kde už som raz bol.


Opäť ma prekvapí šírka Váhu v tomto mieste, pláž tu majú pekne spravenú, dokonca s pojazdným bufetom. Keďže dosť fúka, na rieke sú windsurfisti, vyzerá to tu ako pri mori.


Finále

Až po Sereď je kvalita povrchu výborná, tento úsek sa robil relatívne nedávno. Keby to popri Váhu prepojili od Serede cez Hlohovec až po Madunice, už by to bolo krásne jazditeľné až k nám do Hrádku a ďalej. Vietor silnie, a tak už bez slov dupeme smerom na hlavné námestie v Seredi. Tam sme si dohodli posledné kafčo pred posledným úsekom do Trnavy. Tu sa ide pekne popri rieke, takže sú opäť veľmi pekné výhľady. Na námestí, kde štartuje Sereďmaratón, sa posilňujeme a už dosť „jetí“ sa vydávame po domácich cestách až domov.


Pre koho

Ak sa vám takýto výlet páčil, máte to aj s odporúčaniami na fajn miesta na obed a viete, kde vás čaká aký povrch. Aj keď to bola viac-menej rovina, vietor a slnko sa podpísali aj na nás, čo sme celkom trénovaní, takže či pôjdete celú trať ako my alebo len jej časť, je už na vás. Ideálne sa dá začať buď s úsekom Bratislava - Gabčíkovo, alebo Sereď - Šaľa a späť, čo je ešte menej km, to by mal zvládnuť aj víkendový jazdec. Hocikam sa vyberiete, všade vás čaká dobré značenie.


Odkaz na jazdu z druhého dňa nájdete v našich výjazdoch, prešli sme opäť 150 km. Trvalo to 5 hodín čistého času a nastúpali sme asi 160 výškových metrov. Ak to spočítam s predchádzajúcim dňom, tak nám to dáva zábavne rovnaké čísla. Na 300 km 300 výškových metrov. Ale to sem pridávam skôr ako zaujímavosť, prípadne ako návrh na novú výzvu. Ako prejsť čo najviac km s najmenším počtom výškových metrov. Ako to nazveme?
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Tip na výlet: Calp – po stopách Zwift Academy
Poďte sa so mnou pozrieť do populárnej tréningovej lokality profesionálnych tímov vďaka ideálnej mikroklíme a krásnemu prostrediu – na Costa Blancu.
Stúpania v Jánošíkovom chotári – krásny okruh nad Terchovou
Dnes máme pre vás výlet, ktorý na malom okruhu ponúka skutočne veľa a ešte si môžete dať slušne do tela pod dohľadom samotného Jánošíka.
Tip na výlet: A okolo Ľevoči, tam še pedal toči
Okrem chytľavých ľudoviek dokáže východné Slovensko očariť aj svojou prírodou. A to ani netreba zbierať kvantá kilometrov a výškových metrov...
keyboard_arrow_up