Tip na výlet: 2 dni a 2 rieky - 2. časť - Váh

Tip na výlet: 2 dni a 2 rieky - 2. časť - Váh

346 komentárov

cepooo 04.09.2020 36 fotografií   Sezona 2020 Vyjazd Tip Na Vylet Vylet Cykloturistika Cestna Cyklistika

Čo takto stráviť dva dni v peknom riečnom prostredí a bez áut? Vyskúšal som dve cyklocesty popri riekach Dunaj a Váh.

 

Máme tu nový deň, po včerajšku v nohách príjemných 150 km a večernú prechádzku nočným Ostrihomom. Dnes máme na pláne cestu späť do Trnavy, opäť to bude viac-menej neznáme prostredie, prejdené to mám až od Šale smerom na Sereď. Bude nám opäť priať šťastie a užijeme si celodenný vietor do chrbta? Ako sa nám podarí navigovať v neznámom teréne tak, aby sme boli schopní komfortne prejsť na cesťákoch a čo s nami spraví ďalší dlhý deň na slnku s teplotami vysoko nad 30 stupňov? Pokiaľ začínate týmto tipom, článok o prvom dni o ceste popri Dunaji nájdete na tomto odkaze.



Príprava


Plánovanie trasy prebehlo ešte doma. Opäť výborne poslúžila stránka cykloportal.sk, kde má Slovenský cykloklub (SCK) pre Nitriansky kraj luxusne zaznačené odporúčané cyklocesty aj s obšírnym popisom a fotkami. Oproti cykloceste EuroVelo 6, táto trať sa skladala z troch samostatných ciest, problém to však nebol, plynule na seba nadväzovali, stačilo si ich len nahrať pomocou GPX súboru do kompišky. V pláne sme mali vrátiť sa späť do Komárna, kde sa vlieva Váh do Dunaja a tam sa napojiť na hrádzu, ktorá končí až v Seredi.



Ráno


Vstávanie prebehlo bez problémov, tie IPA pivá boli buď nealko alebo sme boli takí vyprahnutí, že sme ich ani necítili. Súčasťou hotelového ubytovania boli aj kontinentálne raňajky, veľa ovocia a zeleniny. Dokonca raňajková káva spĺňala naše vysoké nároky na tento nápoj. Preto posledné asi 3 espressá dávame pred koncom raňajok o 10 h a pekne kofeínom vystrelení sadáme na biky.



Rýchlo sa dostávame do Komárna a na okresku až do Kravian, kde sa napájame v mieste, kde sme sa včera kúpali. Teraz si zastavujeme aj na rozhľadni, čo sme včera už nevládali. Vietor ešte nevieme identifikovať, rôzne sa točí a sami netušíme, ako sa bude do nás opierať, keď sa stočíme na hrádzu popri Váhu. Po Komárno stále s úsmevom na tvári, tešíme sa na kávu a zmrzku, čo sme vyskúšali deň predtým.



Váh


Kola, káva a zmrzlina a vyrážame k Váhu. Na hrádzu sa napájame pri moste, cez ktorý sme už prechádzali. Asfalt vyzerá slušne, okolie tvoria lesíky a polia popri Váhu. Čo je trochu iné, sú výhľady, tu sme od rieky viacej odrezaní, pohľad na ňu si nemôžeme vychutnávať toľko, ako to bolo v prípade Dunaja. Spomínaný vietor prechádza z bočného do protivetra, a tak nejdeme vedľa seba v bohatej debate ako včera, ale pekne za sebou, aby sme si rozrážali vzduch.



Kolárovo


Čisto po hrádzi sa dostávame do Kolárova, kde nás víta posledný drevený vodný mlyn na Slovensku a najdlhší, rovnako drevený, riečny most. Je pekne vyzdobený, všade samé muškáty, veľmi fotogenické miesto. Ale my sa nezastavujeme, Palino je večne hladný, a tak nás poháňa do nejakej pizzerie, na ktorú po ceste dostal odporúčanie. Odporúčanie to bolo dobré, bola kúsok od Váhu a všetko tam bolo chutné. Polievka, pizza, každý si dal podľa potreby a chute.



Kúsok po okreske


Najedení sme sa opäť pokúsili napojiť sa na hrádzu, ako chcela navigácia, ale jej povrch sa dosť zhoršil. Presne ako tvrdil aj popis na cykloportal.sk. To už by pre naše cesťáky nebolo komfortné, aj keď sme mali prispôsobené obutie a potrebné vybavenie. Tak sme sa zhodli, že pôjdeme po ceste smerom na Šaľu a keď uvidíme, že sa hrádza zlepšila, napojíme sa na ňu. Už začíname byť celkom usedení, a tak sa nejako prirodzene rozbehneme, nech tá cesta s premávkou rýchlejšie ubehne. Nakoniec to vyzerá ako intervalový tréning, ale keďže sme doplnili zásoby, je z čoho brať.



Širokánsky Váh


Takto sme doleteli až do Šale, skôr sa sťahovať z asfaltky nemalo význam. Ešte aj v meste je hrádza dosť rozbitá, ale za mestom sa povrch zlepšuje a prichádzame na miesto, kde už som raz bol.



Opäť ma prekvapí šírka Váhu v tomto mieste, pláž tu majú pekne spravenú, dokonca s pojazdným bufetom. Keďže dosť fúka, na rieke sú windsurfisti, vyzerá to tu ako pri mori.



Finále


Až po Sereď je kvalita povrchu výborná, tento úsek sa robil relatívne nedávno. Keby to popri Váhu prepojili od Serede cez Hlohovec až po Madunice, už by to bolo krásne jazditeľné až k nám do Hrádku a ďalej. Vietor silnie, a tak už bez slov dupeme smerom na hlavné námestie v Seredi. Tam sme si dohodli posledné kafčo pred posledným úsekom do Trnavy. Tu sa ide pekne popri rieke, takže sú opäť veľmi pekné výhľady. Na námestí, kde štartuje Sereďmaratón, sa posilňujeme a už dosť „jetí“ sa vydávame po domácich cestách až domov.



Pre koho


Ak sa vám takýto výlet páčil, máte to aj s odporúčaniami na fajn miesta na obed a viete, kde vás čaká aký povrch. Aj keď to bola viac-menej rovina, vietor a slnko sa podpísali aj na nás, čo sme celkom trénovaní, takže či pôjdete celú trať ako my alebo len jej časť, je už na vás. Ideálne sa dá začať buď s úsekom Bratislava - Gabčíkovo, alebo Sereď - Šaľa a späť, čo je ešte menej km, to by mal zvládnuť aj víkendový jazdec. Hocikam sa vyberiete, všade vás čaká dobré značenie.



Odkaz na jazdu z druhého dňa nájdete v našich výjazdoch, prešli sme opäť 150 km. Trvalo to 5 hodín čistého času a nastúpali sme asi 160 výškových metrov. Ak to spočítam s predchádzajúcim dňom, tak nám to dáva zábavne rovnaké čísla. Na 300 km 300 výškových metrov. Ale to sem pridávam skôr ako zaujímavosť, prípadne ako návrh na novú výzvu. Ako prejsť čo najviac km s najmenším počtom výškových metrov. Ako to nazveme?

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle)

Komentáre

Martis 04.09.2020 (16:07)

2


Downking. Ja som išiel tu červenú od Kolárova až po Šalu,miestami burina po prsia 😂😂😂 best gravel 😁😀. PS: upravená cyklotrasa ide až po Dolný Čepeň. Odtiaľ asfaltkou medzi polia smerom na Malý Majer,za diaľničným mostom doprava,až do Vlčkoviec. Prejdete cez a zas asfaltová cesta smer Modranska(Trnava) za mňa lepšia cesta bez áut ako hlavný ťah Sereď-Šúrovce-Zavar-Trnava 😉 (akurát na cestáku to trasie. Už sú tie poľné cesty rozbité od traktorov,no na graveli no problém 😊

 
laky93 05.09.2020 (13:13)

1


Šaľa - Sered až po Horný Čepen je moj častý "chlebík" . Skor ale preferujem na HT a idem popri nasype. Pri Váhu mám ešte rád trasu lesom Šaľa- Vlčany ku kompe Som rád že ste to pekne zdokumentovali a športu zdar.

 
Joe70 04.09.2020 (21:07)

0


No nie je to trasa pre také bicykle. To by ste mali dať na jeden záťah. Ale tá výzva s najmenšími výškovými metrami, to by bola iná haluz. Škoda, že sa to nedá seriózne zrealizovať. Museli by sa udeľovať hendikepy podľa lokality.

 
misto 04.09.2020 (21:24)

0


Malý postreh. Cykloportál je web Slovenského cykloklubu a nie Nitrianskeho kraja. Mohlo by sa to tam opraviť najmä s prihliadnutím na fakt, že na tom webe spolupracujeme s MTBikerom inak super článok

 
szabo.martin 08.09.2020 (09:34)

0


flatlaching

 
gwixt 04.09.2020 (15:53)

-1


palacinking

 
Pridaj komentár