Najnovšie články z kategórie Vylet

Keď cestovať, tak na bicykli

Cestovať a spoznávať svet (širšie okolie) sa dá skutočne veľa spôsobmi. Tými konvenčnými ako napríklad autom, vlakom, autobusom... ale taktiež aj možno trochu nekonvenčne ako v našom prípade, na bicykli. Tento typ prepravy si vyberá len menšie percento ľudí a preto by sme chceli aj týmto článkom povzbudiť a inšpirovať aj teba(vás), aby ste to skúsili a vybrali sa na svoj budúci výlet či dovolenku na bicykli. Je to skutočne pre každého a vôbec tu nezáleží na veku, ani na kondičke.
HorSa do Ríma: Bratislava - Rím na bicykloch: Druhá časť

Po predošlom dni sme vstali okolo obeda. Večer nám hostitelia povedali, že ráno majú stretnutie, ale že sa o nás postará ich syn Jakub. Zjedli sme teda výdatné raňajky, po ktorých sme s ním ešte hodnú chvíľu debatovali. Potom sme si išli zbaliť veci, poďakovali sa za pohostinnosť a vyrazili smer Udine.
HorSa do Ríma: Bratislava – Rím na bicykloch

Všetko sa začalo ako nevinný nápad. Nápad dvoch gymnazistov, Tomáša a Sama. Týmto dvom ešte v roku 2014 napadlo, že by mohli ísť na bicykloch niekam ďaleko. Po krátkej a nie príliš hlbokej úvahe prišli na to, že by mohli ísť do Ríma. Ako nápad všetko vyzeralo výborne, veď predsa, ísť sa pozrieť do tak vzdialeného mesta a v podstate zadarmo, tak to je paráda. Všetko im prišlo super, a tak ideu nechali driemať do doby, kým nepríde jej čas.
Tip na výlet: Na cesťáku v Snowdonii

Už keď som sa pripravoval na život v malom mestečku Chester v blízkosti Liverpoolu, vedel som, že sa čo najskôr musím vybrať do Snowdonie. Je to hornatý národný park v severnom Walese, založený v roku 1951 ako prvý z troch národných parkov Walesu. Zároveň patrí medzi najznámejšie parky Veľkej Británie. Názov Snowdonia je odvodený od najvyššieho vrchu Walesu - Snowdon, ktorý je vysoký 1 085 m.n.m. Je teda porovnateľný s Veľkou Javorinou. V skutočnosti sa však Snowdonia zdá byť oveľa vyššia a masívnejšia, kedže more a jeho úroveň sa nachádza doslova o pár kilometrov ďalej.
Film: Na Liberte k Jadranu - 860 kilometrov za 7 dní iba s jediným defektom

Dňa 9.8. 2015 o 7.30 hod. sme vyrazili z Červeníka do Chorvátska, presnejšie na Makarskú riviéru. Výber toho najzaujímavejšieho z cesty si môžete pozrieť v tomto takmer 30 minútovom dokumente. Komu nestačí vidieť len film, môže si prečítať aj našu reportáž.
Čo tak zbaliť batoh a vydať sa jazdiť do Rumunska?

Rumunsko má úžasnú prírodu, v ktorej sa ešte dá vidieť pravá divočina bez všadeprítomnej ťažby dreva, ako tomu je u nás. Pozrite sa na tú krásu a nechajte sa inšpirovať na dobrodružnú výpravu do Transylvánie.
Do Španielska na bicykli

S novým rokom už tradične prichádzajú nové problémy. Pre mňa je jedným z nich aj to, kam sa v lete spolu so svojim bicyklom vyberiem. Už od zimy som preto spolu s kamarátmi rozmýšľal, čo bude našim cieľom a čo sme schopní zvládnuť. Po zvažovaní alternatív sme sa nakoniec rozhodli pre Santiago de Compostela v Španielsku. Je to celkom diaľka a preto nebolo možné naplánovať všetko tak, ako po minulé roky. Nevedeli sme, koľko kilometrov denne spravíme, ani to kde budeme spať. Denný priemer sme si stanovili na nejakých 170 km, aby sme tých približne 3500 km zvládli za 3 týždne.
Naša akcia roka: Tri dni v Soľnohradsku

Našu „tradičnú“ cyklo akciu roka sme toho roku nasmerovali do okolia Salzburgu, ktoré je nazývané aj ako Salzkammergut – čiže Soľná komora. Po dvoch ročníkoch v Korutánsku si to už žiadalo zmenu. Pri výbere lokality zohľadňujeme viacero faktorov. Za prvé: nesmie to byť veľmi ďaleko od Blavy – čas je vzácny a škoda ho premrhať dlhým cestovaním, za druhé: ubytovanie s prijateľnými cenami, ale aby sa dali robiť hviezdicové okruhy, no a za tretie: to hlavné – aby boli v okolí nejaké cyklistické výzvy v podobe známych vrchov či sediel. Je pravdou, že tentokrát sme nesiahali na žiadne dvojtisícovky, ale náročnosťou za nimi vôbec nezaostávali.
Rozhovor: Cesťák Donny o jeho dlhých výjazdoch, ktoré majú aj cez 300km

Nedávno sme uverejnili pár článkov z dlhších trás od Donnyho, ktoré vás celkom zaujali. Rozhodli sme sa preto Donnyho spýtať viac na jeho výjazdy a cyklistiku celkovo.
Španielsko (Andalúzia) - Celoročná cyklistika pre všetkých časť I.

Kto si dnes myslí, že do slnečnej Andalúzie a na pobrežie Costa del Sol sa jazdí iba za morom, nádhernými plážami, rušným nočným životom a opaľovaním sa na pláži, tak toho sa týmto článkom pokúsim vyviesť z veľkého omylu. Avšak bohužiaľ, takýto pohľad na túto oblasť má stále väčšina z nás, seba pred časom nevynímajúc. Môj pohľad na Andalúziu sa veľmi zmenil počas mojich niekoľkých dovoleniek v tejto oblasti, avšak úplná a podstatná zmena nastala potom, ako som sa s rodinou presťahoval do tejto časti Španielska.
MTB dvojdňovka v Jeseníkoch - druhý deň

Prinášame druhé a zároveň posledné pokračovanie z pekného letného výletu po Jesenníkoch. Prevedieme vás po krásnom kraji od kempu Jeseník cez Čerevenohorské sedlo, turistickú chatu Švýcárna až na strechu Jeseníkov - Praděd.
MTB dvojdňovka v Jeseníkoch - prvý deň

Budík dnes zvonil veľmi zavčasu. Potrebujeme stihnúť vlak o 6:09, na dlhé vylihovanie nie je čas. Rýchlo poobliekať, nasadnúť na bajky a v polospánku šliapať na stanicu. Vlak z Ostravy s rezervou stíhame, nakladáme bajky a výlet môže začať.