Najnovšie články z kategórie Zima

Bikovanie v zime: 1. časť - zimný setup

Väčšina ľudí stále berie cyklistiku ako prevažne letný šport. Začnú padať prvé vločky, teplota klesne a chudák cyklista, aby sa presunul do vyhriateho fitka na trenažér alebo na niektorý typ domáceho mučidla :). Samozrejme trochu preháňam, ale nie všetci berú cyklistiku ako celoročný šport. Doba sa ale mení a postupom času viac a viac ľudí vyráža na bike aj v zime. No a keďže konečne to vonku vyzerá, že zima už je tu, rád by som sa podelil o zopár svojich postrehov ohľadne jazdenia v zime...
Už čoskoro štartuje SLOVAK WINTER MTB & RUN

Ak chcete zážitok v zime na horských kolesách alebo pri kvalitnom horskom behu v okolí Bratislavy, príďte si pomerať sily na 7. ročník maratónu SLOVAK WINTER MTB & RUN. Zimné podujatie je jediným svojho druhu v slovenskom a stredoeurópskom regióne. Miestom konania bude opäť Bratislava, Železná Studienka, lúka Snežienka.
Začiatok zimy na fotografiách z výjazdov

Parádne inverzie a prvý sneh sa prejavili aj v príspevkoch na fóre. Za posledný mesiac ste pridali viacero zaujímavých fotografií a tak som pre inšpiráciu spravil výber tých, ktoré mi padli pri ich prechádzaní do oka. Fotky z výjazdov môžete pridať do vhodnej témy ako napríklad: Fotky bez zaradenia alebo Fotky z výjazdov, pekne pokope.
Výhercovia štartovného na SLOVAK WINTER MTB & RUNNING TROPHY

Už poznáme mená dvoch šťastných súťažiacich, ktorí získavajú po 2 free štartovné. Ako zvyčajne stačilo odpovedať na jednoduchú otázku a boli ste v hre. Ako som prechádzal súťažné odpovede, prekvapilo ma, že pri tak jednoduchej otázke bolo takmer 10 zlých odpovedí...
Úloha silového tréningu v príprave cyklistu

Silový tréning v posilňovni a s pomôckami sa stáva súčasťou prípravy všetkých športovcov. Plavci plávajú s doskami na rukách, futbalisti behajú proti odporovému lanu, hokejisti korčuľujú s padákmi a všetci zároveň aj cvičia s činkami. Cyklisti k silovému tréningu ale naďalej pristupujú s miernou obavou. Majú strach, že by im to mohlo negatívne ovplyvniť výkon, mohli by pribrať na váhe a prílišné množstvo svalovej hmoty, by ich v konečnom dôsledku spomalilo. Ako to to však v skutočnosti je a aké cvičenie je vhodné pre cyklistu?
Test: Fatbike Duratec Snowdoor - bike pre pôžitkárov a dobrodruhov

Pod zadok sa nám dostal po dobu siedmych dní bike skonštruovaný do extrémnych podmienok s mrazivým názvom Duratec Snowdoor. Ako názov sám napovedá jeho DNA bola špeciálne upravená a vyladená, aby si poradila s podkladom, pri ktorom bežné biky znervóznejú a necítia sa takpovediac úplne vo svojej koži. Nakoľko Perinbaba si v tomto ročnom období zatiaľ užíva prázdniny niekde v teple, bike bol podrobený testom v prechodných podmienkach v Malých Karpatoch. Fatbike dala do testu požičovna a predajca www.fatbikes.sk.
Poriadna výzva - Huayhuash

V januári roku 2014 sa vybrali traja kamaráti pokoriť zaujímavý cieľ - na bajku prejisť krásnym ale neľahkým pohorím Huayhuash v peruánskych Andách. Výlet to bol naozaj pestrý. Od pohodičky cez náročné úseky až po dosť zlý pád jedného z kamarátov...
Aljaška na Fat biku v extrémnom závode

Aké to je trmácať sa zimnou Aljaškou s tažkým nákladom v šialenom závode Iditarod Trail Invitational 2014? Pozrite si časť zápiskov jedného z účastníkov - Honzy Kopky o priebehu závodu...
Vápenná v Malých Karpatoch - hľadanie zimy

Po vydatne korenistej bajkovej strede mi v hlave vyskočila myšlienka, že pokiaľ tam hore ešte nejaký ten sneh je, čo tak mať v kapse všetky tri najvyššie vrcholy Malých Karpát dosiahnuté na bajku v priebehu 6 dní?
Zimný výjazd na Záruby v Malých Karpatoch

Prišla mi SMS. Od moravského kamaráta, že majú chuť a či niekam vyrazíme na výlet... Spomínam mu môj pondelkový úlet na Vysokú a tiež že Záruby, najvyšší vrchol Malých Karpát, budú minimálne rovnako biele ako bola v pondelok Vysoká. Dohodli sme sa!
Keď nepríde zima a sneh k nám, prídem ja za nimi

Zima je tento rok na sneh a mráz skúpa, no ja Vám napriek tomu prinášam esenciu pravej nefalšovanej zimy v troch rôznych chutiach - sladkej, korenistej a kyslej. Ani by mi nenapadlo, že v blízkej dobe zažijem snehovú BAJKOVAČKU AKO REMEŇ! Stalo sa...
Pozvánka: Čergovská stopa 2014 PR článok

Pozvánka: Čergovská stopa 2014

Tradičná zimná a historicky prvá akcia na bicykloch na území SR sa uskutoční 22.2.2014 v Raslaviciach. Cieľom bude Chata Čergov a závodníci majú na výber z dvoch trás.