Kategórie
Bike-techPrechod 3 prevodník -> 2 prevodník # radenie # reťaz # výmena dielov # upgrade # poradenstvo # prevodník # kompatibilita # technické otázky
Výpredaj -14% Shimano FC-MT610-B kľuky, 175 mm, 36/26T, 2x12
36,99 €
-14%
MOC 42,99 €
-15% Shimano Altus FC-MT101 kľuky, 170 mm 3x9, 36/22T, štvorhran
16,99 €
-15%
MOC 19,99 €
-15% Shimano Deore FC-M6000 kľuky 36-26z. 175 mm 10-k. čierny HTII bez ložísk
92,99 €
-15%
MOC 109 €
Výpredaj -14% Shimano FC-MT610-B2 Boost kľuky, 175 mm, 36/26T, 2x12
36,99 €
-14%
MOC 42,99 €
Shimano Cues FC-U4010-2 kľuky, 175 mm, 2x9/10/11, 36/22T, bez ložiska
41,99 €
MOC 48,99 €
savings Shimano Altus FC-MT101 kľuky, 175 mm, 2x9, 36/22T, štvorhran
20,99 €
savings
MOC 35,99 €
-15% Shimano Altus FC-M315-2 kľuky, 36/22T, 2x8, štvorhran, OEM
18,69 €
-15%
MOC 21,99 €
-39% Shimano Deore FD-M4100 prešmyk, 2x10, Side Swing, na objímku
22 €
-39%
MOC 35,99 €
-11% Shimano Altus FD-M371-6 prešmykač, 3x9, Duall Pull, na objímku
15,90 €
-11%
MOC 23,99 €
savings Shimano prešmyk Deore M6000 3x10 Side Swing, horná obj. (34,9/31,8/28,6mm)
21,99 €
savings
MOC 39,99 €
savings Shimano prešmyk Altus M315 2x7/8-k. uni ťah Top Swing (34,9/31,8/28,6mm) 36z.
11,49 €
savings
MOC 20,99 €
savings Shimano Altus FD-M2000 prešmykač, 3x9, uni ťah, na objímku
13,90 €
savings
MOC 24,99 €
Výpredaj -14% Shimano Deore FD-M5100-E E-Type prešmykač, 2x11, na návarku
23,99 €
-14%
MOC 33,99 €
Výpredaj -6% Shimano Deore FD-M5100 prešmykač, 2x11, Side Swing, max. 36T, na objímku
29,99 €
-6%
MOC 36,99 €
-20% Shimano Tourney FD-TY510 prešmykač 3x8, Top Swing, na objímku
7,90 €
-20%
MOC 14,99 €
-15% Shimano Altus FD-M2020 Top Swing prešmykač, 2x9, na objímku
19,49 €
-15%
MOC 22,99 €
-11% Shimano Tourney FD-TY500 prešmykač, 3x8, uni ťah, Top Swing, na objímku
7,90 €
-11%
MOC 14,99 €
savings Shimano Altus FD-M313 prešmykač, 3x7, Down Swing, na objímku
14 €
savings
MOC 20,99 €
-6% Shimano Acera FD-T3000 3x9 prešmykač, Top Swing, na objímku
16,90 €
-6%
MOC 29,99 €
po druhe - fakt ma tato tema zaujala, lebo tiez uvazujem nad prechodom na 2 placky ale riesim skor to ci to utocim v extremnych vyslapoch, ako opotrebenie retaze
po tretie - moj dovod prechodu je, ze ocakam zvysenie rychlosti, ale obavam sa extremnych vyslapov, som totiz zvyknuty tocit vyssiu kadenciu ( odpozorovane pri vyslapoch, kde iny
tocia menej, tazsie prevody pri rovnakej rychlosti )a asi by mi tie 2 najlahsie prevody ( ako tu niekto spominal ) chybali, aj teraz mam 12-34z
Rasťo na hrad!
to DI2F4Y: nebolo to myslené tak, že články reťaze od určitého uhlu zalomenia už nie sú v zábere a teda pri väčšom ozubenom kolese napr. 54 sa sila rozkladá na napr. desať článkov reťaze, ale pri 11 len na dva? (čísla strielam od pása)
Len asi nesúhlasím s tým opotrebením iba puzdier, podľa mňa sa reťaz vyťahá celá! Voľakedy dávno sme nemali mierku na reťaz, meralo sa to len tak, že si prstom odtiahol reťaz od prevodníku a podľa medzery medzi reťazou a prevodníkom sa povedalo: "tá je už vyťahaná, treba dať novú", alebo aj nie.
to Dudo: žiaden compact, 53/39 nech to môžeme poriadne osoliť
Nič si z toho nerob, ani ja tomu nerozumiem...
***** viem, že treba zobrať ešte aj do úvahy mieru zasrania reťaze od prachu a blata a mieru starostlivosti o ňu... Lebo je úplne jedno, aké prevody jazdíš, keď počuť na 100 metrov, ako reťaz vreští.
Ale urobia... Snáď si nemyslíš, že sa natiahne celá? Však nie je z gumy!
Opotrebením puzdier som myslel styčné plochy s prevodníkom alebo pastorkami, takže asi som sa len zle vyjadril.
No..., keby bola z gumy, mohla by sa teoreticky vrátiť do pôvodnej podoby a nemusela by sa tak často meniť. Aj keď, zase by sa viac opotrebovávala! Viď klinové remene...
preto ju nemazem
vnimam to podobne. maximalne to vystihuje posledna veta: "to sa mozte bavit o tom ako udrzat rozok 2roky cerstvy".
debata by mala zmysel, ak by sa spravnym vedenim retaze usetrilo na retazi rocne min 5000.- Sk. v pripade ze DI2F4Y pracuje v automoblilke, tak chapem jeho zanietenie. pri autach je asi nezmysel menit retaz kazdych 2500 - 3000 km (priemerna vydrz na biku). tam sa musi hladat naoptimalnejsie riesenie pre maximalnu zivotnost.
no pri bikoch tato tema straca uplne vyznam. ja som sa napriklad stale nedozvedel aky je vyznam prechodu z 3 na 2-prevodnik ak uzivatelovi nejde o vahu. sak ked nechces tak neprehadzuj na najmensi prevodnik.
možno psychika
- pytal sa "Steju = chrt" a chce to na "chrtenie" mozno to bude dovod preco asi niektori povazuju tuto temu za zbytocnu (inak tema je myslim 2-prevodnik vs. 3-prevodnik)
- co sa tyka "setrenia": chrt najazdi rocne v terene tak 15-20tis km (aspon tak byvalo dobrym zvykom za mojich studentskych cias) a vacsinou je to student bez sponzora (aspon si myslim bo pracujuci si na to hlada cas kus tazsie) takze ak iba na retaziach usetri napr. 1000SK/rocne tak to pociti (okrem toho usetri aj na malom prevodniku ktory by asi musel za sezonu menit), v neposlednom rade to bol iba jeden z pozitivnych faktorov ktory sa spominal, tomuto sa vsak podarilo prerazit v hitparade a rozputala sa okolo neho debata
- a ja uz vazne musim aj trochu pracovat...
- co sa tyka "setrenia": chrt najazdi rocne v terene tak 15-20tis km (aspon tak byvalo dobrym zvykom za mojich studentskych cias) a vacsinou je to student bez sponzora (aspon si myslim bo pracujuci si na to hlada cas kus tazsie) takze ak iba na retaziach usetri napr. 1000SK/rocne tak to pociti (okrem toho usetri aj na malom prevodniku ktory by asi musel za sezonu menit), ...
ad maly prevodnik: tak to asi tazko nie? ved o to ide aby nepouzival maly lebo ho "nepotrebuje" - nebude ho musiet menit.
ja len uvazujem logicky (uvaha): mam klasicky 3-prevodnik, a chcem len bezhlavo silovo tocit pedalmi (chrtit). no co teraz budem robit? logicky nebudem pouzivat najmensi 22 zubovy prevodnik, lebo ako chrt ho nepotrebujem.
takze teraz prichadzam k moznostiam:
1. jednoducho si ponecham 3-prevodnik ktory mam s tym, ze nebudem vyuzivat maly prevodnik, nebudem spekulovat a budem tahat + usetrim na novu kvalitnu retaz, alebo
2. kupim si novy 2-prevodnik za ktory vyhodim peniaze, budem mat sitce super pocit jaky som najsamdobry ze mam len 2 prevodniky, ALE budem musiet navyse kupit kvalitnu retaz + ***** sa s nastavenim 3-stupnoveho radenia aby mi fungovalo na 2 prevody a MOZNO raz zistim ze 3-prevodnik nieje len tak prenic-zanic a budem zase menit.
tak ja neviem, ale ak hovorime o studentovi, tak by som si vyberal moznost c. 1.
proste mi to nejak nesedi. ale ja som mozno "nechapavy"
Skusal som na 15kg bajku a v dlhsich vyjazdoch to bolo uz dost otravne. Ked sa s fullom dostanem aspon na 12kg mozno skusim znova.
do tejto temy som prispel lebo:
- 2-prevodnik jazdim uz dost dlhe roky (od cias ked s tym prisiel Ritchey a Coda) a mam za sebou aj experimenty s cestnymi kazetami a pod. takze dajake skusenosti uz asi budu nazbierane
- si myslim ze Steju pravdepodobne riesi to iste co som pred rokmi riesil ja a pytal sa na nazor. samozrejme ze to jemu nemusi sediet tak ako niekomu inemu ale preto som ponukol moznost vyskusat, ja som si to kedysi "vyskusal" tak ze som jednoducho neradil maly prevodnik a ked som videl ze stiham aj bez neho tak som do toho isiel...
ja tych 20 tis. km najazdim rocne akurat tak na aute, takze sa touto myslienkou asi rozlucim, ale vyskusam to (no, mozno u mna aj tie tri zuby navyse su vela), inak, vdaka, za tie skusenosti
Tak to si ma pobavil, ze nemas kondicku
Urcite treba vyskusat. Ja som to parkrat minuly a tento rok skusal tak klasicky bez hardware-ovych uprav, teda stredna pila a najväcsi pastorok (32-32) a ma to nieco do seba. Spravil som si tak zbierku niektorych kopcov