Test: Trenažér Saris Fluid2 – vstupná brána do online tréningov

Koniec outdoorovej cyklosezóny sa pre niektorých pomaličky blíži, a to dáva priestor indoorovej sezóne, ktorá sa spája s jazdením na cyklotrenažéri.

Na výber je dnes už množstvo modelov od tých úplne základných a jednoduchých, až po tie sofistikované „napakované" elektronikou. Mne sa na test dostal trenažér Fluid2 od americkej značky Saris, ktorý síce patrí do kategórie jednoduchých, no vďaka príslušenstvu má rozhodne čo ponúknuť aj v oblasti online tréningov.


Budeme sa baviť o takmer klasickom trenažéri, ktorý vychádza z rokmi overeného dizajnu. Zároveň sa jedná o trenažér s chytrou „progresívnou“ zmenou odporu. Progresívna zmena odporu znamená, že čím silnejšie sa opriete do pedálov, o to väčší odpor vám bude trenažér klásť. Preto je naozaj len na vás, ako veľmi si chcete dať do tela. Testovaný trenažér zároveň ponúka možnosť využitia s dnes populárnymi online aplikáciami Zwift alebo Rouvy.


Trenažér je po kúpe nutné poskladať. Vďaka priloženej dokumentácii to ale nie je problém a už o pár minút po vybalení môžete smelo trénovať. Vďaka fluid systému nie je potrebné externé ovládanie záťaže. Všetko sa deje automaticky v závislosti od intenzity šliapania, prípadne od zaradeného prevodu.


Aj napriek absencii akejkoľvek elektroniky je zmena záťaže naozaj automatická, a to vďaka chytrej „fluid” konštrukcii, kedy je odpor tvorený kvapalinou/olejom. Tzn. čím rýchlejšie chceme v kvapaline krútiť lopatkami, tým je odpor kvapaliny väčší a krútenie lopatkami si vyžaduje viac sily. Je to podobné ako s aerodynamickým odporom. Čim rýchlejšie ideme, tým je odpor vzduchu väčší a na každé zrýchlenie potrebujeme viac a viac energie.


Osobne sa mi takýto systém na trenažéri páči, pretože naozaj nemusím riešiť, akú záťaž treba manuálne nastaviť a aký k tomu zvoliť zaradený prevod. S fluid systémom idem tak, akoby som jazdil vonku. A teda, ak sa chcem zľahka vyjazdiť, zvolím ľahší prevod a vyššie otáčky. Ak si chcem dať do tela, tak jednoducho zaradím ťažší prevod a poriadne sa opriem do pedálov. Dá sa teda v jednoduchosti povedať, že záťaž si volíte aj zvoleným zaradeným prevodom.


Vďaka tomu viete jazdiť aj intervalové tréningy so zmenou intenzity a záťaže. Všetko sa to deje intuitívne a plynulo podľa zaradeného prevodu. Nemusíte teda riešiť žiadne externé ovládanie odporu trenažéra. Stačí ísť vyslovene podľa pocitu, podľa toho radiť prevody a upravovať otáčky.


Ako zotrvačník je na trenažéri koleso so smerovými čepeľami, ktoré pri rotácii vháňajú vzduch na pneumatiku, čím ju ochladzujú a zabraňujú tak výraznejšiemu prehrievaniu a jej rýchlemu opotrebeniu. Čím idete teda rýchlejšie, tým je chladenie efektívnejšie.


Pre jazdu na takomto trenažéri odporúčam jazdiť buď so starším plášťom, alebo ideálne s plášťom určeným pre použitie s trenažérom. Takéto plášte sú odolnejšie voči opotrebeniu a sú aj tichšie. Nakoľko je tu riziko rýchlejšieho opotrebenia plášťa, tak neodporúčam jazdiť na trenažéri s plášťami, alebo galuskami, s ktorými bežne jazdíte aj vonku. Priložené fotografie sú len ilustračné. Počas testu som jazdil s hliníkovým zadným kolesom a s iným typom plášťa. Pneumatiku výrobca odporúča hustiť na maximálny povolený tlak.


Pri osadení bicykla do trenažéra je potrebné otočným kolieskom zabezpečiť dostatočný prítlak valca k pneumatike. Tu sa neľakajte toho, keď uvidíte, ako sa pneumatika pod tlakom deformuje. Je to OK. Netreba to však so silou preháňať. Dôležité je, aby pneumatika pri zábere na valci neprešmykovala.


Jazda na Saris Fluid2 je podľa mňa veľmi podobná skutočnej jazde vonku. To aj vďaka spomínanej fluid technológii. Trenažér je počas prevádzky počuť, no je to hluk typický pre tento typ trenažérov. Nie je to však nič, kvôli čomu by ste sa mali obávať vašich susedov . Avšak, ak žijete viacerí v menšom byte, vaši spolubývajúci alebo členovia rodiny o vás istotne budú počas tréningu vedieť. Výrobca udáva hladinu hluku 69 decibelov pri rýchlosti cca 32 km/h.


Bonusom v balení je senzor rýchlosti/kadencie. Ten po osadení batérie CR2032 (je v balení) viete spárovať napríklad s mobilom pomocou Bluetooth alebo Ant+. V balení nájdete aj aktivačný kód, ktorý vám umožní mesiac zdarma využívať aplikáciu Rouvy, ktorá poskytuje vyšší level indoor cyklistiky vo virtuálnom svete, no s reálnymi súpermi. Podobne ako aj aplikácia Zwift.


 
V balení ďalej nájdete len klasickú osku s rýchloupinákom, ak máte bicykel s pevnou oskou zadného kolesa, bude treba dokúpiť ďalšiu osku k trenažéru.


 
Saris Fluid2 ponúka v danej kategórii veľmi dobrý výkon a rokmi overenú konštrukciu, ktorá toho znesie naozaj veľa. Ovládanie je naozaj jednoduché a po tréningu je možné trenažér jednoducho zložiť a schovať napríklad pod posteľ.


Plusy

  • intuitívna zmena záťaže so zmenou prevodu
  • robustná konštrukcia a dobrá skladovateľnosť
  • priložený senzor rýchlosti/kadencie
  • dostupný spôsob virtuálnych tréningov
  • pocit z jazdy veľmi podobný reálnej jazde vonku
  • v danej kategórii asi najlepší „jednoduchý“ trenažér
  • vhodný pomocník na rozjazdenie pred pretekmi

Mínusy

  • len jeden typ osky v balení
  • nepatrí medzi najlacnejšie kúsky


V čom sa líši jednoduchý, tzv. klasik od tzv. smart trenažéra?

V zásade platí, že klasik trenažér neobsahuje žiadnu elektroniku. Nenájdete tu wattmeter, meranie rýchlosti, elektronickú reguláciu záťaže alebo sklonu. Naopak smart trenažér je na tom s elektronickou výbavou podstatne lepšie, a preto ich nazývame smart, teda "chytré".

Pre porovnanie uvádzam aj starší test vyššej verzie trenažéra z kategórie smart, ktorý nájdete na tomto odkaze.

Jazda na Fluid2 má naozaj celkom blízko k reálnej jazde, preto vie byť vhodným partnerom na zimné obdobie alebo ak počasie nedovolí jazdiť vonku. Testovaný model vďaka svojím kompaktným rozmerom rozhodne stojí za zváženie aj pre možnosť rozjazdenia sa pred pretekmi. Kúpu Saris Fluid2 by mali zvážiť hlavne tí, ktorým nezáleží až tak na wattoch a číslach z tréningu. A opačná skupina by sa mala pozerať skôr po tzv. smart trenažéroch, avšak s vyššou cenovkou.

Testovaný trenažér stojí približne 269 € a nájdete ho v našom eshope. K trenažéru je možné dokúpiť aj adaptéry na pevné osky, napríklad na 142x12 alebo na BOOST 148x12.

Otestuj niečo aj ty

Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
kimlo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Porovnanie 6 indoor cyklistických platforiem

Test: Porovnanie 6 indoor cyklistických platforiem

Ponuka virtuálnych cyklistických platforiem je pestrá a všetci si z nej vieme vybrať takú, ktorá pomôže splniť naše ciele.
Blíži sa obdobie trenažérov - čo všetko u nás nájdete? PR článok

Blíži sa obdobie trenažérov - čo všetko u nás nájdete?

Počasie ešte stále praje výjazdom, no pomaly sa blíži ten čas, keď je tma priskoro a teploty spadnú opäť nižšie. Vtedy sa už oplatí vytiahnuť aj trenažér. Že nemáš? Pozri našu ponuku…
Everesting na Zwifte – kopec s úsekom 22 % nebol dobrý nápad

Everesting na Zwifte – kopec s úsekom 22 % nebol dobrý nápad

Ako dopadla naša jedinečná výzva na spestrenie zimných pochmúrnych dní? Poďte s nami prežiť vertikálny challenge z pohodlia obývačky, ktorý otestuje vytrvalosť tela aj mysle.
keyboard_arrow_up