Rozhovor: Lukáš Janík - balíky, bicie, bicykle

Zakladá MTBIKER hudobnú skupinu? Aké extrémy Lukáš zažíva pri rozvoze objednávok a čo by odkázal dnešným vodičom?

Slovo balíky sa mi do nadpisu hodilo, ale aby neprišlo k omylu, Lukáš balíky, balíčky, tovar a objednávky hlavne rozváža. Čo zažíva v MTBIKER dodávke pri každodenných jazdách, prípadne aj praktické informácie pre zákazníkov, to všetko som z neho vytiahol v našom rozhovore. A že kvôli práci pre MTBIKER netreba byť cyklistom, budem pri Lukášovi vysvetlovať zbytočne, lebo aj on zahorel láskou k tomuto športu. Neostal však len pri tom. S pokojným svedomím by sa dal Lukáš, prezývaný Šukal, označiť aj za kultúrneho referenta MTBIKER kolektívu, alebo za zakladajúceho člena interného hudobného telesa.


Ahoj Lukáš, dúfam, že sa neurazíš, keď ťa v dobrom označím za „MTBIKER exota”. Poznáme sa osobne, ale aj tak ma fotky, čo si mi poslal k tomuto článku, pobavili. Súhlasíš s takýmto označením?
Čau Cepo. Klamal by som, keby som tvrdil opak. „Kdo mě zná, ví, že jsem za každou legraci.” Ak sa niekde niečo „zomelie“, tak ma tam na 100 % nájdeš. Moja manželka by o tom vedela rozprávať.

Akú máš v MTBIKERi pozíciu a čo sú tvoje úlohy?
Pracujem ako vodič. Starám sa o to, aby tovar prišiel na sklad, a zároveň, aby včas odišiel k našim zákazníkom. Prioritne sa však starám o doručovanie objednávok do nášho nového showroomu v Bratislave.


Môžu sa s tebou zákazníci pri doručovaní stretnúť osobne?
Áno. V rámci rozvozu na trase Trenčín-Hrádok-Bratislava, kde sa dennodenne pohybujem, sa starám napríklad aj o dovoz bicyklov domov.

Aj sa ťa ľudia pýtajú k tovaru, čo si objednali, nejaké informácie - ako čo funguje, alebo keď potrebujú nastaviť posed v rámci rozvozu poskladaných a nastavených nových bicyklov?
Skoro vždy sú to otázky týkajúce sa servisu a záručných podmienok, ale záleží od konkrétneho zákazníka. „Hobíci“ potrebujú vedieť, kde sa to zapína, ako nastaviť výšku sedla, či prečo to nemá blatníky. Naopak, keď vidím u zákazníka na ruke „Garminy", viem, že má všetko naštudované.

Ty si aj biker. Takže by si im vedel poradiť aj z vlastných skúseností?
Ja sa považujem skôr za „hobíka“, ale za tie roky sa už na mňa čosi nalepilo. Samozrejme, snažím sa zákazníkom podať čo najviac informácií. Pokiaľ si v niečom nie som istý, odporúčam im radšej našu technickú podporu, prípadne návštěvu MTBIKER Centra v Hrádku, kde dostanú všetky odpovede.

Ako dlho sa venuješ cyklistike a aká bola tvoja cesta k nej? Začiatky, prvý bike, nejaká zásadná zmena?
Jazdím v podstate od detstva. Prvý bike bola RMX-ka, ktorú som dostal od otca na 6. narodeniny. Môj naozaj prvý bike, ktorý som si kúpil za vlastné, bol Scott Nitrous. Pamätám si, ako sme si na ňom s kamošom hneď išli poskákať schody do podchodu. To bolo v období, keď som obdivoval Filipa Polca, sledoval mestské zjazdy v Južnej Amerike a chcel jazdiť iba dole kopcom, takže som ho čoskoro vymenil za Iron Horse Sunday.


Netrvalo dlho, aby som pochopil, že zjazďák nie je pre mňa ideálna „vozba“. Prestal som teda hladať na bazároch „vysokozdvižné tanky“ a zameral som sa na niečo univerzálnejšie. 4 roky som jazdil na Giant Reign. Keďže ale 26“ kolesá a dvojprevodníky pomaly odchádzali do zabudnutia a ja som tiež zacítil potrebu zmeny, pristál mi na nejaký čas doma dráčik zo Španielska – Mondraker Foxy.

Čo jazdíš teraz a prečo? Značka, komponenty, obľúbené doplnky a výbava?
Od leta jazdím na GT Sensor Expert. Je to môj prvý karboňák, zároveň prvýkrát vozím 29“ kolesá a pohon 1x12. Maximálna spokojnosť. Jazdím krátke švihy, takže už nevozím plný batoh, ale zväčša si vystačím len s fľaškou vody. Cyklocomputer či Stravu by si u mňa hľadal márne.


Ešte späť k práci, ako vyzerá priemerná zásielka, ktorú vozíš? Hmotnosť, veľkosť?
Je to rôzne. Od malých krabičiek s niplami, po obrovské škatule s elektrobicyklami. Ráno doveziem tovar od dodávateľov na sklad, medzitým skočím na medzisklad pre biky či trenažéry, poobede odveziem objednávky na showroom v Pradiarni a deň končím závozom objednávok na špedičné depo. Dá sa povedať, že drvivá väčšina tovaru a objednávok prejde mojími rukami.

Pýtam sa na to preto, lebo keď si mi viezol veľkú balančnú dosku Saris, nezávidel som ti, že aj s takými ťažkými vecami sa musíš naťahovať. Chrbát nebolieva?
To bola naozaj lahôdka. Ja som nezávidel tebe, že to chceš vyteperiť do bytu sám. Najmä prvé týždne boli masaker, pretože som nastúpil v období, keď počet objednávok rástol geometrickým radom a nebolo ničím výnimočným, keď som sa otáčal s plnou dodávkou na depo aj dvakrát. Potom bývajú dni, keď príde x paliet tovaru, ktorý treba previesť a naskladniť. To potom chodím domov rozbitý ako „pes".


Z tých extrémov, na aké najhoršie dostupné miesto si už v rámci MTBIKER jazdy musel ísť? Nejaký dom na samote, zle dostupná chata alebo neexistujúca ulica? Utekal si už pred psom?
Raz sa mi vybil telefón a nemal som ani nabíjačku, takže som musel ísť na adresu popamäti. Kamaráde, mňa vypľulo kdesi vo Vrakuni, nikde nikoho, len divné typy pred herňou. Len sklápaš zrak, nenápadne stláčaš cuplík na dverách a hádžeš rýchlosti ako na Gymkhane…

Najčastejšie si ale na D1 medzi Hrádkom a už niekoľko mesiacov fungujúcim showroomom v Bratislave. Tam si takpovediac ako rýchla spojka, ako funguje expresné doručovanie?
Áno, D1-čku medzi Trenčínom a Bratislavou poznám aj poslepiačky. Všetky objednávky prijaté do 12-tej sú ešte v ten deň na showroome v hlavnom meste.


Kedy je reálny čas na poslednú doobednajšiu objednávku, aby sa to stihlo k tebe ešte dostať a mal to človek poobede v Bratislave?
Systémovo sme nastavení do 12.00, ale nezáleží to len odo mňa, takže s týmto časom treba počítať.

Bratislava má otvorené bežné dni do 19.00, ako zákazník vie, že tovar mu už dorazil a môže sa preň zastaviť?
Po samotnej ceste treba ešte objednávky vyložiť a jednotlivo naskenovať, aby systém odoslal zákazníkom notifikáciu. Akonáhle mu príde sms, objednávka je pripravená na prevzatie.


Aj ja som roky chodil po D1 z Trnavy. Keď sa stala nehoda, trvalo mi to do hlavného mesta najviac asi 3,5 hod. Ešte bývajú také zápchy?
Ťah do Bratislavy býva zväčša voľný, ale už som párkrát „chytil búračku". Najdlhšie ma zdržal horiaci nákladiak pred Sencom. Vtedy som strávil v zápche asi 2 hodiny, než znovu sprejazdnili diaľnicu. Najhoršie je to ale vždy v piatok a v opačnom smere. To sa sťahujú národy a dostať sa domov mi vždy trvá o kus dlhšie.

Správaniu na cestách sa venujeme v kampani #ohladuplnost. Ty najazdíš za volantom kopec kilometrov, všimol si si niečo, čo by sme mohli touto cestou prízvukovať?
„Rozmohl se nám tady ale takový nešvar.” Telefóny za volantom. Zaráža ma, koľko ľudí úplne spokojne ťuká do mobilov počas šoférovania a nevenuje pozornosť premávke. Žijeme v rýchlej dobe, všetci chcú byť všade a hneď, ale v kombinácii s telefónom v ruke je to cesta do hrobu. Chcel by som týmto apelovať na ľudí, aby sa na ten telefón vykašlali aspoň počas šoférovania. Možno tým zachránia niekomu (alebo aj sebe) život.


Z fotiek je vidieť, že nie si len biker, ale aj muzikant. Renesančný človek normálne. Si aj v nejakej kapele? Prečo bicie?
Hudbe sa venujem s prestávkami od 15-tich rokov. Bubny ma vždy fascinovali a keď sme zakladali prvú kapelu, bolo jasné, na čom budem hrať. Som samouk, hudobné vzdelanie nemám žiadne, všetko, čo viem, som odpozeral, resp. odpočúval. Napriek tomu som mal šťastie na špičkových muzikantov, s ktorými som mal možnosť hrať, a ktorí mi dali obrovskú školu. Odohral som množstvo koncertov po kluboch po celom Slovensku, ale momentálne už mám hudbu len ako hobby a formu odreagovania sa.

Fotka z MTBIKER dodávky s bicími je výborná, bude aj nejaká firemná kapela? Máš okolo seba dosť kolegov muzikantov, či vám nejaký nástroj ešte chýba?
To bola super akcia. Kolega Kubo Jurčacko hrá na gitaru a skladá si vlastné songy a hecoval ma, aby sme si spolu niekedy zahrali. Tak som navrhol, aby si priniesol na druhý deň do práce gitaru s kombom, že si zahráme po práci. Neveril mi, ale keď som otvoril dodávku a zbadal v nej poskladanú sadu, skoro mu „lata z ruky vypadla“. Nakoniec z toho bol taký firemný minikoncert, zahrali sme si pár notoricky známych vecí a dokonca si s nami zaspievali aj niektorí kolegovia.


Na fotkách si poslal aj svoju peknú rodinku. Z aktivít tam bola najmä turistika, na spoločné bikovanie je ešte čas, či ako to máte doma?
S babami chodíme von vždy, keď sa dá. Či už je to turistika, bikovanie alebo len prechádzka po okolí. Keď bola Jasmína menšia, vozil som ju vzadu v sedačke na svojom Mondrakeri. Na full-e mala o pohodlie počas jazdy postarané. Na Vianoce dostala svoj vysnívaný ružový bicykel, ale bola to paradoxne moja manželka, ktorá ju naučila jazdiť bez pomocných koliesok. Dnes už jazdí úplne suverénne a v lete si dokonca strihla svoju prvú desinku.

Vedel by si si predstaviť dať dieťa na cyklistiku, aby sa jej venovalo v nejakom klube?
Malá má energie na rozdávanie. Bude mať 5 rokov, takže ideálny čas s niečím začať. Stále hovorí, že bude gymnastka alebo baletka. Kamarát zase trénuje kraso, takže ten si ju „zarezervoval“ tam. No a ja v nej zase vidím muzikantský talent, takže uvidíme, kam ju to stiahne. Samozrejme, ju do ničoho nechceme nasilu tlačiť, len ju správne usmerniť.


Chuťovka na záver, ak by naši zákazníci počuli v Hrádku alebo v Bratislave, že na teba kolegovia volajú prezývkou „Šukal”, majú sa začať báť, alebo čo to znamená?
Zrejme si čakal nejakú pikantnú storku, ale je to úplne inak. Ide o obyčajnú prešmyčku môjho krstného mena, takže zákazníčky sa ma vôbec nemusia báť.

Ďalší príjemný rozhovor, za ktorý Lukášovi ďakujem. Páči sa mi, že MTBIKER dáva priestor ľuďom za oponou, na ktorých stojí denná agenda firmy a tak čitatelia a zákazníci majú šancu spoznať zaujímavé príbehy. Ak uvidíte našu dodávku, tak pozdravte vodiča Lukáša a podľa toho, kto sa bude nachádzať práve vo vašom okolí, kľudne zvážte aj oslovenie prezývkou.

Spoznaj našich ďalších kolegov

  • Správna technika jazdy alebo ebiky, aj to je Tomáš
  • Turistika, bike, skialp, bežky… a to nie je všetko u Mirky
  • Najvernejší hrádocký brigádnik Erik
  • O častých otázkach zákazníkov pri servise rozprával bratislavský mechanik Andrej
  • Prečo treba dizajn webu meniť a zlepšovať porozprávala Karina
  • Fotí, natáča, športuje. Ako si žije svoj sen Marek “Švaco”?
  • Poradí aj na základe vlastných skúseností bikerka Denisa
  • Skladové priestory má pod palcom Josty
  • Filozoficky založený IT guru Michal Ráchela
  • Univerzálny vojak/predajca Martin Talian
  • Lietajúci mechanik Jakub
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Rozhovor: Martin Imrich alias Imroman – prvý MTBIKER Avenger

Rozhovor: Martin Imrich alias Imroman – prvý MTBIKER Avenger

Prezradil Imro niečo, čo ste o ňom, jeho práci a o MTBIKER ešte nevedeli? Prebrať sme stihli aj jeho cyklistický „pravek" a pozreli sa do budúcnosti.
Ako vznikol MTBIKER a kto ho založil?

Ako vznikol MTBIKER a kto ho založil?

Dalo by sa povedať, že ide v podstate o historický okamih v rámci nášho vlastného obsahu. Zoznámite sa počas výjazdu s človekom, ktorý MTBIKER pred viac ako 20 rokmi založil a doviedol do súčasnosti.
Rozhovor: Matej Spodniak - Maroko, Kolumbia,  MTBIKER, bikefitting

Rozhovor: Matej Spodniak - Maroko, Kolumbia, MTBIKER, bikefitting

Vďaka takýmto rozhovorom lepšie spoznáte ľudí z MTBIKER tímu, zaujímavé je sledovať, aké rôzne cesty ich priviedli k aktuálnemu zamestnaniu.
keyboard_arrow_up