Ako zhodiť prvé kilá bez trápenia

Ako zhodiť prvé kilá bez trápenia

58 komentárov

Imroman 07.01.2018 5 fotografií   Chudnutie Cvicenie Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Strava Tekutiny

Niekedy vie správne načasovanie a menšia úprava základných návykov spraviť doslova zázraky.

 

Ako to už býva, s Novým rokom sa vyroja nové predsavzatia rozličného druhu a medzi tie najpopulárnejšie zrejme patrí zhodiť nejaké to kilečko. Na tom samozrejme nie je nič zlé, no veľmi často sa jedná len o predsavzatia, ktoré pri „hrr“ štýle nemajú dlhú životnosť. Trochu som teda zneužil toto populárne obdobie na tento druh článku, ale ak je Nový rok pre niekoho dobrá motivácia a štartový bod, prečo nie...



Než na začiatku začnete so všelijakými diétami, extra dávkami tréningu, cvičením na lačno a pod., skúste do svojho režimu implementovať niektoré z nižšie uvedených bodov. Je potrebné začať od toho, čo sa dá najjednoduchšie zmeniť a nechať si ďalšie formy až na neskôr, aby ste potom mohli pridávať. Ak sa do toho pustíte po hlave a začleníte hneď všetky metódy, bude sa potom ťažšie hľadať cesta a spôsob v prípade stagnácie. Základným cieľom sú kroky menšie, ale udržateľné a medzi tie úplne základné patrí úprava stravovacích návykov/stratégie. Vôbec sa netreba stravovať ako mních, niekedy stačí len úprava „timingu“ a uvidíte výsledky. Tieto veci mám na sebe vyskúšané a snažím sa nimi riadiť a aj keď som samozrejme na pohľad celkom chudý, tiež moja hmotnosť kolíše v rámci niekoľko kg – mojou slabinou je totiž jedlo v akejkoľvek podobe a v akomkoľvek množstve a tí, ktorí ma poznajú, určite dosvedčia .

Vedieť, kedy si dopriať


Asi tým úplne základným kameňom k úspešnému štartu je vedieť, kedy si môžete dopriať. Mám tým na mysli časové okno, kedy väčší príjem kalórií a jednoduchých cukrov nenapácha veľké škody, resp. to môžeme dokonca využiť vo svoj prospech. Tým prvým je obdobie tesne po tréningu, kedy naše telo dokáže využiť „rýchly“ cukor na obnovu glykogénových zásob. Kedže ten vo veľkom množstve obsahujú rôzne sladkosti, koláče a pod., prečo ich nevyužiť a zároveň si nepochutnať. Dajte ale pozor na veľké porcie tuku, takže extra krémeše a pod. chuťovky už nebudú veľmi vhodné. Ak k tomu pridáte aj trochu bielkovín (napr. pohár mlieka), máte skoro ideálny „regeneračný“ mix a ešte aj odmenu v jednom. Zohľadnite dĺžku a intenzitu tréningu, takže po 1 hodine chôdze netreba ten carboloading preháňať, ale nebudem sa stále opakovať s heslom: „všetko s mierou“. Viac informácií ohľadom jedla po výkone nájdete aj v článku - Ako na výživu: Regenerácia a spôsob, ako jej pomôcť.

Druhé časové okno sa nachádza tesne po prebudení, teda na raňajky. Telo má po noci opäť o niečo nižšiu hladinu glykogénu, ktorú vedia bohaté raňajky dobre doplniť, nejaký ten dezert sa ľahko „stratí“ a prebytočná energia sa využije počas dňa. Jedna z najväčších chýb, ktorú ľudia robia, je práve vynechávanie raňajok. Áno, nie každý má možnosť si ráno vychutnať obľúbené jedlo, treba utekať do práce, postarať sa o deti, atď. Ale vždy sa dá nájsť nejaká rýchla alternatíva na spôsob banánu, jogurtu, vločiek s mliekom, proteínového nápoja, atď. To najhoršie, čo môžete spraviť, je doobeda hladovať a potom sa to snažiť dohnať poriadnym obedom a ešte väčšou večerou. Je iné, ak vás čaká skoro ráno nejaká forma tréningu, ale o tom zase inokedy.

A kedy zase nie...


Aj keď sú na túto tému rôzne teórie, na sebe vidím, že ak sa chcem dostať viac do „formy“, vždy mi pomáha obmedziť sacharidy na večer – výnimkou je prípad, ak predtým bola nejaká náročná aktivita, vtedy platí to vyššie písané. Práve zníženie príjmu sacharidov cca 3-4 hod. pred spaním celkom pomôže tomu, aby sa následne nevyužité neuložili do tukových zásob a rovnako to pomôže naštartovať spaľovanie počas spánku. Áno, počujete dobre, aj počas spánku vie naše telo tuky spaľovať, ak mu na to vytvoríme vhodné podmienky. Máte teda večer hladovať? Určite nie, len obmedziť prílohy a dopriať si namiesto toho bielkoviny, zdravé tuky a extra porciu zeleniny. Len ako príklad uvediem napr. kuracie mäso, rybu, cottage cheese, tuniak, syr, atď. s porciou šalátu. Ale možností je naozaj neúrekom. Práve tej zeleniny si doprajte kľudne o čosi viac, ale naopak, dajte si pozor na veľké porcie ovocia.

P.S. Tá porcia na fotke nie je moja, ale Lenkina, ja mám väčšiu a ešte som jej trochu ujedol .

Samozrejme, ísť do postele extra hladný tiež nie je ideálny prípad, čomu vedia jednoducho pomôcť opäť bielkoviny (o nich viac nižšie v texte). Takže, nejaký ten „nočný“ proteínový shake alebo obyčajný nízkotučný tvaroh nie je na škodu a ešte aj zlepší regeneráciu počas spánku – práve spomínaný tvaroh obsahuje kazeín, teda bielkovinu, ktorá sa veľmi pomaly vstrebáva, čo je ideálne. Ak vám nechutí samotný, dá sa jemne dochutiť napr. pomocou agáve...

Jedzte častejšie


Väčšina ľudí ma v tom lepšom prípade zabehnutý kolobeh – raňajky, obed, večera. To je úplná klasika, no ak chcete trochu nakopnúť metabolizmus a udržať ho v chode (čo je základ postupného chudnutia), doplňte tam ešte desiatu a olovrant. Načasovanie samozrejme upravte podľa potrieb vášho „tréningu“ a trochu následne uberte z hlavných troch jedál. Niekto opäť namieta, že na to nie je čas, no treba sa vynájsť. Ja som si pre tieto prípady so sebou vždy do roboty nosil nejaký malý „snack“ ako jablko, cereálnu tyčinku, banán, proteínovú tyčinka, orechy, atď. Väčšinou nie je ani tak dôležité, aby to bolo extra „zdravé“ (aj keď vždy je to výhoda), ale skôr, aby ste nehladovali než príde čas na obed a večeru. Budete sa cítiť lepšie, metabolizmus bude pracovať a vy potom nezjete všetko, čo vidíte. „Timing“ upravte podľa toho, čo vás čaká, aby ste napr. na plánovaný výjazd, beh alebo posilku nešli s plným bruchom, ale bola tam aspoň 2 hodiny rezerva.



Jedzte viac počas výjazdu


Pri výjazdoch do 2 hodín si s jedlom netreba robiť veľkú starosť, no ak máte v pláne niečo dlhšie, je dobré si so sebou jedlo vziať. A je jedno, či sa jedná o bike, turistiku, lyžovanie a pod. Tým, že budete jesť po menších kúskoch, napr. každých 30 min., zabránite tomu, aby ste dostali „hlaďák“ a zároveň tomu, aby ste po návrate zjedli chladničku. Telo vie tieto menšie porcie veľmi dobre využiť vo svoj prospech a neuložiť ich vo forme tuku, skôr naopak. Znovu pomôžete udržať metabolizmus v chode a ten bude následne spaľovať lepšie aj vlastné zásoby. A opäť si netreba robiť extra starosti so zložením, teda, pokiaľ už vyslovene „neladíte“ na nejaké preteky a nedávate dole posledné tukové rezervy, čo je už trochu mimo tému . Opäť zdôrazňujem, že niečo zdravšie je vždy lepšia alternatíva, no netreba sa zbytočne obmedzovať a zapojiť fantáziu. Kľudne si teda môžete vziať chlieb s džemom, medom, horalky, čokoládu, tyčinku alebo aktuálne aj zvyšky vianočného pečiva. Ak teda máte obľúbenú sladkosť, ktorej sa nechcete vzdať, dajte si ju ako traťovku. Nejedzte, až keď budete mať hmlu pred očami, ale pomaly ujedajte menšie kúsky už od začiatku, napr. v spomínaných intervaloch 30 min.



Doplňte bielkoviny a „dobré“ tuky


O bielkovinách som už neraz písal ako o stavebnom kameni v jedálničku športovca bez ohľadu na disciplínu, teda aj v rámci tých vytrvalostných. Nezabúdajte na ne a najmä vtedy, ak trochu obmedzíte celkový kalorický príjem. Pomôžu vám udržať aktívnu svalovú hmotu, podporia regeneráciu a rovnako veľmi dobre znižujú glykemický index sacharidov. Jednoducho povedané, energia z jedla sa vďaka nim uvoľňuje postupne, čo má množstvo výhod, napríklad aj to, že nebudete tak skoro cítiť hlad. To isté platí aj o „zdravých“ tukoch, ktoré nájdete napr. v orechoch, rybách a pod. (väčšinou spolu s bielkovinami). Viac o glykemickom indexe, bielkovinách a tukoch sa dozviete v článku - Ako na výživu: Základné rozdelenie živín a ich “použitie”.

Snažte sa teda prijať dostatočné množstvo bielkovín a ideálne, ak budú mať zastúpenie vo väčšine jedál. Nemusí sa jednať o extra porciu, telo dokáže jednorázovo spracovať len cca 20 – 30 g. Takže dobiehať deficit 300 g stejkom na jeden šup veľmi nepomôže, ale niekedy to samozrejme dobre padne . Ohľadom tukov platí, že sa im netreba vyhýbať, čo platí vzhľadom na tie správne a priebežne ich do stravy zaraďovať.

Tekutiny


Pitný režim je samostatná kapitola, no kedže je naozaj dôležitý, ešte to zdôrazním. Nezabudnite pri tom všetkom na príjem tekutín. Okrem toho, že ich strácame neustálym potením aj mimo telesné aktivity, tekutiny vedia veľmi dobre zmierniť pocit hladu. Snažte sa do seba dostať aspoň 2 – 3 l (vrátane toho, čo stratíte pri tréningu), len prosím nie vo forme sladených nápojov. To je asi najväčšie zlo, ktoré dokáže veľmi ľahko znehodnotiť každú snahu a dôvod rýchlo nájdete na etikete. Samozrejme, ani pivko nie je občas na škodu, no tým hlavným by mala byť vždy obyčajná čistá voda.

Pomocné „barličky“


Všetci sme len ľudia, s čím veľmi často súvisí chuť „zhrešiť“. V tomto prípade mám na mysli napríklad chuť na sladké alebo slané. Napríklad, keď sedíte v pohodlí pri telke a ostatní okolo niečo tlačia. Časom som zistil, že tomu vie celkom dobre pomôcť niekoľko vecí. Chuť na sladké vie veľmi dobre potlačiť napríklad káva (nesladená), dobrý čaj, hrsť orechov alebo dobrá horká čokoláda (80 % a vyššie). V prípade chuti na slané vie pomôcť kúsok dobrého syra alebo aj pohár vína, ideálne suchého. No a potom klasicky žuvačka alebo predčasné vyčistenie zubov . Tie „barličky“ má každý vlastné a kľudne dajte do komentov, čo pomáha vám...



Netreba byť dokonalý


No a na záver jedna pomerne dôležitá vec. Málokto dokáže držať dokonalú stravu a rôzne pravidlá na 100% počas dlhého obdobia. Ale ono to ani nie je pre väčšinu z vás potrebné. Netreba byť dokonalý, dôležité je robiť to správne po väčšinu času a nevadí občas trochu pustiť uzdu. Ak teda raz za deň zhrešíte nejakým dezertom alebo sa v nedeľu na obed najete, až vám budú praskať gate, netreba vešať hlavu. Dôležité je držať sa po väčšinu času tej správnej cesty a ideálne si z toho vytvoriť životný štýl, do ktorého postupne začleníte aj ostatných členov rodiny . No a potom už to bude hračka, pretože budete väčšinu robiť automaticky a bez pocitu nejakého obmedzovania...

Takže, aby som to zhrnul, cieľom článku bolo poukázať na niektoré drobné zmeny, ktoré môžete spraviť v podstate okamžite a bez toho, aby ste zbytočne zachádzali do extrémov. Niektoré veci, čo som spomínal, nie sú ideálne, ak sa už chcete dostať do „špickovej“ formy, ale o tú vám zo začiatku zrejme aj tak nejde. Myslím, že aj s nimi a s pravidelným pohybom pôjdu prvé kilá dole pomerne ľahko. Ďaleko dôležitejšie je pri týchto zmenách vydržať a následne k nim pridávať ďalšie, o ktorých si povieme zase neskôr. Budem rád, ak svoj názor alebo skúsenosti vyjadríte v komentároch, pretože najmä v tejto oblasti je X rôznych možností a postupov, ako na to...
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Výživa a nápoje):

Prejsť do shopu (Výživa a nápoje)

Komentáre

Jaiub 07.01.2018 (19:35)

Dobry clanok, takto doslednejsie fungujem asi pol roka, trochu menej dosledne predtym rok a vysledky sa dostavuju. Za ten rok a pol cca 10-12kg dole, zacina sa objavovat aj brusne svalstvo Cvicim do toho 4 krat tyzdenne (s dorazom na cele telo, nie len nohy), doma, po cca 20-35min a bohato to staci, musel som dorabat dierky na opasku A presne tak, 5 jedal, primarne bielkovinove, sacharidy doobeda, tuky vecer. Nemavam zachvaty obzerstva, a ked si clovek najde svoje potraviny tak to ani nejde moc do penazi... Samozrejme treba odhodlanie a byt dosledny. A najlepsie natom je, ze ked sa zacnu dostavovat vysledky tak zacne byt z toho zavislost

 
petersa 07.01.2018 (21:15)

Vrámci vyváženej žurnalistiky očakávám rovnako obsiahly článok na témy "Ako udržat kilá bez trápenia" a potom "Ako pribrať kilá bez trápenia".

 
galvlado petersa 08.01.2018 (10:47)

" totok je najlepsi clanok o priberani aky kedy kdo napisal.
a ked si teraz niekdo mysli ze to bude zase o nakych percentach a gramoch a tak, tak sa velice mily. tento clanok totizto prectavuje jednoznacne konecne riesenie.
nikdy nic viac nikdo nebude potrebovat vedet k tomu aby pribral.
prisaham!!! "
http://new.biomag.sk/show_article.php?id=95

 
katko 08.01.2018 (14:47)

zase nič o pive...a pritom je to najdôležitejšia povýjazdová aktivita

 
palo14 katko 08.01.2018 (15:28)

No mozes si dat maximalne jednu 10 a len po vyjazde. Alkohol je telu neprirodzena latka a tazko sa odburava.

 
katko palo14 08.01.2018 (15:31)

na Horalovi som si v Lopušnej doline na 135 km šupol jednu desinku a ešte som 2 predbehol...

 
palo14 katko 08.01.2018 (15:47)

Tak to som podcenil pozitivny pristup, ktory ziskas uzivanim piva

 
Andobiker katko 09.01.2018 (11:18)

no lebo oni si supli asi dve

 
Imroman katko 08.01.2018 (18:27)

aspon viem kam sa potom obratit po radu...

 
katko katko 09.01.2018 (14:37)

Poliaci ma vypočuli a napísali k tomu článok
https://mtb-xc.pl/2018/01/09/alkohol-a-rower-na-zdrowie-czy-na-zgube/

 
HurikanKiko 07.01.2018 (18:18)

Články na mtbikeri čítam rád a aj keď nie so všetkým súhlasím neprispievam komentármi. Ale teraz musím. To že človek dokáže využiť 20-30g bielkovin v jednom jedle nie je pravda.

 
Imroman HurikanKiko 07.01.2018 (18:23)

To je vec nazoru na ktoru je X roznych nazorov, clankov a pod. Preto tu dookola stale davam dovetky o tom, ze to nie je jedina cesta...

 
Imroman HurikanKiko 07.01.2018 (18:56)

samozrejme neuviedol som casove obdobie o ktorom sa bavime ale hlavna myslienka je "menej a castejsie" a toto je len ciastocne voditko pre odhad a opat zalezi od hmotnosti, metabolizmu atd atd..

 
iron.hide 07.01.2018 (21:05)

prave cez 12dnovu vianocnu dovolenku som jazdil skoro kazdy den, takze nie je co zhodit

 
iron.hide iron.hide 07.01.2018 (21:12)

jo, a zajtra sa idem znovu napraskat na cinu - All you can eat, pretoze kazdy pondelok mame v praci "čajna day" a ked chcem tak aj stvrtok alebo piatok, hehe

 
desertfremen 08.01.2018 (09:01)

Chlapci ja som tak hnilý po troch týždňoch nič nerobenia že mi robilo dnes obrovský problém sa vôbec dostaviť do práce. (na biku, aj ked v BA je to hnusné - tie diesle by mali okamžite zakázať, smog mi vadí asi najviac na tom všetkom).

 
roleta desertfremen 09.01.2018 (13:13)

suhlas. Ale musim uznat ze pred 10 rokmi to bolo este horsie.

 
lto 07.01.2018 (18:03)

Sladene napoje su peklo .. ale pozor aj na mlieko. Take Rajo ho dost slusne prisladzuje.

 
duves lto 07.01.2018 (18:44)

lto to je pre mna novinka, že mlieko je prisladzované.

 
exot duves 07.01.2018 (20:06)

Pre majstrov ketózy je aj samotné mlieko sladkosť, sacharidov požehnane

 
palo14 lto 08.01.2018 (08:09)

tak si nekupuj cokoladove

 
bafo03 07.01.2018 (20:03)

Vždy na začiatku sezóny využijem appku MyFitnessPal, viem si tam nastaviť kolko chcem schudnúť a potom už len nahadzujem čo všetko som zjedol a kolko som najazdil. Za 2 týždne vždy prídu výsledky 👍🏻

 
Imroman bafo03 07.01.2018 (20:04)

To som vyuzival pred Sella Ronda Hero, ked uz bola tazsie dat dole posledne zvysky.

 
Ludo bafo03 08.01.2018 (12:24)

Pekny clanok Imroman. MyFitnessPal v spojeni s Garminom praktizujem od 1.9.2017. Nejem prakticky nic ine ako som jedol doposial (rezne som nikdy moc nemusel), akurat mensie porcie a pripravujem si krabicky do prace, lebo pri stravovani v restike na menu sa mi tazko nahadzovali energeticke hodnoty do MyFitnessPal. Strazim si celodenny energeticky prijem 1500 Cal, co mi vypocitalo pre ubytok -0.5 kg/tyzden (nie zase az tak striktne na dennej baze, ale aby som v poslednych 7 dnoch nebol v pluse oproti nastavenej hodnote) a dost som obmedzil pecivo a prilohy. Dam aj nejake pivko po vyjazde, to uz parti k tomu. Ostatne pravidla ako pise Imroman v clanku. Sport = bike vonku, trenazer v obyvacke (3 x 1 hod tyzdenne - susedia ma asi maju radi) a bezky... Vysledok je doposial -13 kg . Da sa to, ked sa chce...

 
palo14 08.01.2018 (08:15)

Podla mna fajn clanok, skoro vsetkym sa riadim tiez. Po treningu a na ranajky sa treba poriadne najest a na vecer sa uz nedojedat a podla moznosti jest zdravo,

 
hogermajster 10.01.2018 (08:14)

Podla mna super clanok, hned z neho citit ze to nepisal teoretik tak ako je napisana vacsina podobnych.... Mna tie Tvoje nejako vedia nabudit. Ak nejaky pribudne na stranke, stale kuknem ci neni od Imromana, ak ano.... citam. VDAKA!

 
Imroman hogermajster 11.01.2018 (12:44)

dikes

 
stax 18.01.2018 (09:17)

su studie na relevantnej vzorke ktore vravia ze je uplne ale ze uplne jedno kedy clovek je co je a ako vela.

cele je to o prijem - vydaj...

 
VladimSk stax 18.01.2018 (12:04)

Tak celkom by som s tým nesúhlasil, lebo nejde len o momentálne fungovanie a hmotnosť, ale aj o zdravie a jeho stav z dlhodobého hľadiska. Treba si dať otázku, prečo je toľko chorôb a zdravotných problémov? Lebo človek neje to, čo mu určila príroda.

 
stax VladimSk 18.01.2018 (12:31)

"Ako zhodiť prvé kilá bez trápenia"
temu ktoru ty otvaras je z kategorie "svetovy mier". ak sa bavime o tom co ma v nazve tento clanok plati co som napisal.

 
VladimSk stax 08.03.2018 (19:29)

Nechcem nikoho presviedčať, voľakedy som aj ja takto zhruba fungoval. Nič moc mi to nedávalo. Keď som zmenil životosprávu na základe prírodných princípov, výsledky boli neporovnateľne lepšie a dáva mi to oveľa viac, než kvôli čomu som s tým začal. Je to zložitá téma. Keby si sa ocitol v divočine, neviem, ako by si to zvládal tvojim spôsobom. No ak ti tvoj spôsob životosprávy vyhovuje a organizmus funguje dobre, tak sa toho drž.

 
exot 07.01.2018 (17:22)

Mne tam vadili nízkotučné nechutné (ako to ja volám) "sra*ky", niekto by oponoval tej nevyhnutnosti raňajok, prípadne na prvý pohľad malému množstvu kalórií. Ináč dobrý základ, zajtra začíname!

 
Imroman exot 07.01.2018 (17:42)

no nikde nepisem, ze to ma byt nizkotucne a uz vobec nie ak to je pocas dna...tie veci nechutia ani mne. Jedine, kde si to trochu strazim je ten "snack" pred spanim

 
exot Imroman 07.01.2018 (17:50)

Jasné, to je len môj osobný názor, že mi ešte nikdy nič s prívlastkom "nízkotučné" nechutilo. Dokonca sa mi zdá, že potraviny s takým prívlastkom môžu byť ochudobnené o živiny a natlačené cukrom. Ale článok ako celok veľmi rozumne napísaný a pre mňa je to motivácia v pravý čas.

 
exot Imroman 07.01.2018 (20:05)

No neviem, troška si asi odporuješ, lebo v článku je napísané: "obyčajný nízkotučný tvaroh nie je na škodu " a teraz tu vyššie: "nikde nepisem, ze to ma byt nizkotucne". Tým samozrejme nezhadzujem základ tvojej námahy, toto bol len nepodstatný detail. Pred chvíľou som sa vrátil z 5k easy behu, čelovka, vonku námraza, super. Moja prvá aktivita v novom roku, aj vďaka tvojmu článku. A teraz niečo zdravé schlamstnúť .

 
Imroman exot 07.01.2018 (20:07)

"Jedine, kde si to trochu strazim je ten "snack" pred spanim"...takze este raz pisem, ze nizkotucne okrem toho pred spanim nejem

 
exot Imroman 07.01.2018 (20:11)

Ok A nech sa nám v novom roku darí!

 
Imroman exot 08.01.2018 (08:24)

vdaka, podobne

 
VladimSk exot 08.03.2018 (19:18)

Nechcem nikoho presviedčať, voľakedy som aj ja takto zhruba fungoval. Nič moc mi to nedávalo. Keď som zmenil životosprávu na základe prírodných princípov, výsledky boli neporovnateľne lepšie a dáva mi to oveľa viac, než kvôli čomu som s tým začal. Je to zložitá téma. Keby si sa ocitol v divočine, neviem, ako by si to zvládal tvojim spôsobom. No ak ti tvoj spôsob životosprávy vyhovuje a organizmus funguje dobre, tak sa toho drž.

 
duves 07.01.2018 (18:43)

"obmedziť sacharidy na večer" - ved toto!
Dokonca, tieto sú vinné pri tvorbe cholesterolu a triglyceridov. Ale toto zrejme ešte mnohí neriešite.

 
Jaroh 07.01.2018 (19:16)

Ten článok je trochu zavádzajúci. Áno, pokiaľ viem posúdiť, tak rady sú dobré a hádam správne. Ale chýba v ňom to ZÁKLADNÉ: kalorický príjem za deň musí byť menší ako výdaj za deň! Inak môžeme dodržiavať aj desiatky rád, že kedy a čo a prečo jesť, ale ak nespálime tých kilojoulov viac, ako príjmeme, nikdy neschudneme.
Je to jednoduché pravidlo, ale nedodržiava sa ľahko.

 
Jaiub Jaroh 07.01.2018 (19:41)

To je sice pravda, robil som si na zaciatku tabulky a pocital a pocital a pocital... ked som dostal cislo na pozadovanu hmotnost, tak ti poviem, ze som tolko nezjedol ani pred tym... jem teraz zhruba o 300-500kcal menej ako by som mal podla tabulky a bohato mi to staci. Ale je pravda ze pre zaciatok to pomoze dostat trochu prehlad otom co a kolko...

 
Imroman Jaroh 07.01.2018 (19:43)

Ahoj, kukni sem a na sekciu o strave: https://www.mtbiker.sk/clanky/9530/zacnite-dalsiu-sezonu-o-nieco-lepsie.html

Tam je to napisane. Neda sa ale popisat cela problematika v jednom clanku, snazim sa to robit po krokoch. Aj pocitanie kalorii je cesta ale myslim, ze na zaciatok staci dostat sa trochu do "zakladov"...

 
Eduso18 07.01.2018 (19:49)

Veľmi dobrý článok. Len tak ďalej. 👍🏻

 
Jaroh Eduso18 07.01.2018 (20:14)

Jasne, chápem... a nesúhlasím
Ide čisto psychologickú vec, mimochodom viackrát už opísanú - ľudia sa sústredia na zloženie stravy a na stravovacie návyky (nič proti tomu nemám!), lebo idú chudnúť. A pritom si nestrážia príjem-výdaj, takže po týždňoch sa nič nedeje, dekagramy neklesajú a ich to prestane baviť.
Preto som sem aj dal tú poznámku - prvoradé je uvedomiť si príjem-výdaj a až potom zloženie a návyky. Väčšina ľudí to pod vplyvom podobných článkov takto nevníma a potom to mnohých prestane baviť.
(Toto nie je kritika článku,vďaka zaň!, je to len spätná väzba).

Inak, keď sa čovek do toho dostane, tak potom už kalórie ani moc počítať nemusí, dostane do oka. Ak pritom aj pravidelne bajkuje, tak kalórie ani netreba počítať vôbec - stačí "nežrať" a vďaka bajkovaniu bude ten výdaj vždy väčší ako príjem.
Mne sa tak podarilo zhodiť zo závažnej nadváhy na "iba" nadváhu, ale pandero mám stále velikánske, nejako sa mi s tým však nechce zaoberať .

 
Jaroh Jaroh 07.01.2018 (20:16)

Sorry, to mala byť reakcia na Imromana vyššie... je to tu akési neprehľadné rozhranie...

 
Borso 07.01.2018 (21:46)

Perfektný článok

 
micho848 08.01.2018 (08:47)

Veľmi pekný článok. hlavne tá časť o nutnosti jedenia počas výjazdu. Počas zimných mesiacov, kde telo okrem energie na športovanie míňa aj energiu na "kúrenie". Po zimnom výjazde, kde som nič nejedol, nebol problém dať dole 3 večere. Stačila jedna tyčinka a z troch sa stala večera jedna (aj to malá).

 
Imroman micho848 08.01.2018 (08:58)

veru tak, presne ako pises...kazdy si tym postupne prejde

 
roleta Imroman 09.01.2018 (13:17)

musim to ja odskusat na sebe, lebo zatial som pri tych 3 veceriach. Pri kratkych vyjazdoch sa mi nexce brat nic pod zub ale prehodnotim to. Krasny clanok. Co sa tyka tych jablk, na mna ucinkuju uplne naopak. Ak si dam jablko na prazdny zaludok tak mam potom taky hlad ako severokorejski politicki vazni. Tak nech nam to slape aj v roku 2018!

 
9m133 08.01.2018 (17:54)

Clanok som cital len potial, ze po treningu sa treba najest zakuskov a zapit to mliekom,sorry ale dalej nevladzem.

 
Imroman 9m133 08.01.2018 (18:05)

Ked si z toho vytrnhnes len tuto jednu vetu tak sa ani necudujem - alebo treba snad vsade davat do zatvoriek, ze sa to nema robit vzdy ale obcas nevadi? Predpokladam, ze citatel vie informacie aj spracovat v kontexte...

 
9m133 Imroman 08.01.2018 (18:27)

Citatel je zahlteny informaciami zo vsetkych stran. Nevie ich spracovat,nevie ci su pravdive,alebo nie.

 
VladimSk 18.01.2018 (08:39)

Podľa mňa je tento spôsob stravovania zlý aj keď existuje ešte horší. Možno bežným športovcom môže vyhovovať, ale existuje aj niečo lepšie. Na inej strave fungujem už viac, ako 2 roky a neviem si to vynachváliť. Pre toho, kto nič nevie o nutričnej ketóze to je zložité. Ale keď si nadstavíte organizmus do nutričnej ketózy, tak potom na strave založenej na tukoch môžete fungovať oveľa lepšie a aj zdravšie. Neodporúčam to skúšať tým, ktorí o tom nič nevedia, môžu si narobiť problémy. Mne stačí jesť 1x až 2x denne. Keď idem na dlhší výjazd, nemám problém s jedlom, organizmus funguje na tukoch, teda nepociťujem ani nedostatok energie.

 
Kristian12 VladimSk 08.03.2018 (17:00)

Nutričná ketoza mi príde zaujímavá a však nemyslím si že je vhodná pre každého. Skúšal som ju, síce vydržal som pri nej iba 3 týždne počas ktorých som rapídne schudol, stratil chuť na jedlo atď. Avšak s chuťou na jedlo som stratil aj chuť do všetkého. Tréningy boli neskutočne náročné nehovoriac o poklese výkonu. Zaujímalo by ma ako si sa ty cez to prevalil a dokázal normálne fungovať a športovať. Každopádne po tomto spôsobe stravovania som prešiel na vyváženú stravu kde si všetko vážim a zapisujem do tabuliek a udržujem kaloricky deficit a váha ide dole aj s úsmevom na tvári .

 
VladimSk Kristian12 08.03.2018 (19:28)

Začať s nutričnou ketózou treba vedieť ako. Ak to nevieš, môže to na začiatku vyvolať určité ťažkosti. Ja s tým nemám problém, stačí mi jesť raz až dvakrát za deň. Cítim sa oveľa lepšie, ako predtým, necítim únavu, viac vydržím. Napríklad od posledného jedla večer na druhý deň prejdem 100km v pohode a po výjazde sa najem vlastne dajme tomu po 16-tich hodinách v pohode. To je len jedna z vecí, ale dôležité je, čo sa deje v organizme a to by bolo nadlho.

 
Wlady1980 07.01.2018 (17:10)

kvalitny clanok

 
Imroman Wlady1980 07.01.2018 (18:52)

vdaka

 
Pridaj komentár