Články v kategórii 'Technika' (85 - 96 z 294 článkov)

Základná výbava na výjazd alebo, aby ste nemuseli ísť peši

12.09.2016 14 540 54 38

Čo si vziať so sebou na výjazd je často veľmi podceňovaná alebo niekedy naopak preceňovaná problematika. Nie je to samozrejme žiadna veľká veda a aby sme nezostali niekde zbytočne visieť, stačí nám pribaliť zopár jednoduchých vecí.
Brzdy Hayes – aktuálne produkty a novinky

PR 13.08.2016 7 364

Len máloktorá firma spustila takú revolúciu v cyklistickom priemysle naprieč všetkými odvetviami a disciplínami, tak ako sa to podarilo Hayesu. V dnešnej dobe by sme asi len ťažko hľadali pri kúpe nového horského bicykla model, ktorý by nebol osadený kotúčovými brzdami. Koncom minulého tisícročia to bola práve táto firma, ktorá prišla pred takmer 20-timi rokmi na trh s prvými hydraulickými kotúčovými brzdami Hayes Mag. Hayes pritom vyrába hlavne brzdy pre autá, motorky, premysel a dodáva brzdy aj na Harley Davidson, Caterpillar (CAT) alebo aj snežné skústre Ski-Doo.
Pozvánka: Prvý pumptrack na Záhorí

04.08.2016 8 879 6 19

Áno je tomu tak, aj my Záhoráci sme sa dočkali prvého pumptracku. Je situovaný v obci Dojč, blízko Senice. Myšlienka na stavbu pumptracku sa zrodila miestnym chalanom, konkrétne Matejovi Beňákovi a Romanovi Ocelákovi, ktorí vytvorili projekt a získali peňažné dotácie z nadácie SPP a taktiež prispela nemalou časťou aj obec Dojč. Teda, už nič nechýbalo k tomu, aby mohli nastúpiť bagre a diggery.
Fartlek - druh tréningu pre tých, ktorí nechcú toľko riešit, ale hlavne jazdiť

02.08.2016 8 928 4 5

Fartlek je pôvodom švédsky výraz a znamená niečo ako "hra s rýchlosťou". Tento druh tréningu sa uplatňuje v rôznych športových odvetviach vrátane cyklistiky. Je ideálny pre tých, ktorí chcú byť fit, ale pritom ich nebavia presne ohraničené intervaly a počítanie. Dokonca nie je potrebný ani merač pulzu a iné hračky. Ide to jednoducho o to byť na biku a jazdiť ako vám napadne. Samozrejme, nejaké pravidlá to má a práve tie sa dozviete v nasledujúcom videu.
Jednoprevodník – výhody a nevýhody

31.07.2016 41 606 83 75

Veľmi populárnou témou do diskusie, okrem tej ohľadom ideálneho priemeru kolesa, je určite tzv. fenomén jednoprevodníka. Prečo vlastne dobrovoľne obetujeme rozsah a pripravujeme sa o populárneho gašparka? Ako pri všetkom, aj tento systém má výhody aj nevýhody a práve svoj názor by som rád priblížil v tomto článku.
Manitou – legendárna značka a jej súčasná kolekcia

PR 30.07.2016 6 118

Manitou je v segmente odpruženia určite možné považovať za legendu s viac ako 20-ročnými skúsenosťami. Mnohí si určite pamätajú množstvo prelomových modelov. Práve tieto skúsenosti sa snaží zúročiť aj v súčasnej kolekcii, kde nechýbajú vidlice a tlmiče pre všetky jazdecké štýly.
Test: Corratec 10Hz Inside link XTB 175 X, zábavný frírajďák

28.07.2016 7 759 16 9

Na tento bike som sa špeciálne tešil, lebo som dostal zelenú na týždeň ho poriadne prevetrať v rakúskom bikovom rezorte Saalbach – Hinterglem. Keď mi ale testovací kúsok prišiel, bol v pomerne zabehnutom stave od predchádzajúcich testerov. Telo rámu odreté kvôli sťahovacím páskam a bowdenom, bowden prehadzovačky vytŕčajúci z otvoru rámu predratý... Dal som mu ale šancu a skúsil ho dať do jazdenia schopného stavu, čo sa mi aj našťastie nakoniec podarilo. Veď, ten bike si určite zaslúžil poriadne prevetrať v teréne.
Datatag a jeho aplikácia – jednoduchý spôsob označenia vášho biku (majetku)

26.07.2016 7 302 12 13

Datatag a jeho princíp sme si už dávnejšie predstavili. Jeho základom je skutočnosť, že profesionálni zlodeji dávajú prednosť veciam, ktoré sa dajú ťažko identifikovať. A práve na identifikácii je celý tento systém postavený. Samozrejme to nemusí zabrániť krádeži, ale môže znížiť riziko a tiež pomôcť v prípade, že na bike niekto po čase narazí. Vtedy je možné jednoducho a efektívne vrátiť majetok svojmu pôvodnému majiteľovi - teda vám.

Test: Ghost Lanao FS - nemecká dáma od bikeriek

03.07.2016 6 601 9 4

Ghost sa netají tým, že vyvíja dámske modely bikov priamo bikerkami v jeho továrenskom Ghost tíme, aby vyhovoval požiadavkám dámskej bikujúcej verejnosti. Ako hovoria na svojej stránke, pri tomto biku na ničom nešetrili a osadili ho tými najlepšími komponentami. Pozreli sme sa teda, či je tomu naozaj tak a v závere testu aj na to, nakoľko sú dámske verzie bikov opodstatnené a či by nežnejšiemu pohlaviu nestačili „normálne“ verzie.
Elektrobicykle môžu dobíjať baterky v prvej sieti nabíjacích staníc

PR 23.06.2016 3 213

Občianske združenie e-DNA (elektromobilita v krvi) začiatkom júna slávnostne uviedlo do života sieť nabíjacích staníc pre elektrobicykle - ebajk connect. Ide o sieť vybraných reštauračných a bufetových zariadení, ktorá podporuje elektromobilitu a cyklistiku v jednom a bude slúžiť ako zázemie pre majiteľov ebajkov v danom regióne.
Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! - Nový Rock Shox SID 2017

01.06.2016 12 733 8 11

Nie je tomu tak dávno, čo Fox predstavil svoju inovovanú verziu závodného XC náčinia pod označením F32 SC (stepcast) a už tu máme odpoveď amerického koncernu SRAM, v podobe novej generácie vidlice SID, ktorá rozhodne nemieni v rámci pretekov svetového pohára hrať druhé husle. RockShox SID bol po prvýkrát predstavený v roku 1997 a za ten čas neexistuje snáď jediné podujatie, kde by táto táto vidlica nebola súčasťou pódiového umiestnenia. Poďme sa ale pozrieť bližšie na jednotlivé vylepšenia, ktoré nezasiahli len vonkajšiu, ale aj vnútornú konštrukciu vidlice.
MTB plášte – sucho, rýchle trate, ale aj náročnejší terén

30.05.2016 18 270 31 36

Sezóna už je skoro v plnom prúde a začala navyše celkom dobre - na suchu. V prvom dieli sme sa pozreli na výber vhodného plášťa (MTB plášte – úvod do problematiky konštrukcie, zmesí, rozmerov a dezénov) a v dnešnom článku si trochu bližšie predstavíme plášte určené na jazdu, hlavne keď sa pekne práši. Niektoré ale dokážu zvládnuť aj trochu blata a náročného terénu a práve taký si bližšie predstavíme v konkrétnom teste.

1. Najkrajšie stúpania – Kasárne Javorníky alebo moja top lokalita na cesťák (9 355)
  2. Tip na výlet: Hrebeňom z Inovca – jednoducho skvelé MTB (9 084)
  3. Kde znížiť na biku hmotnosť alebo hľadanie rozumného kompromisu (7 643)
  4. Prečo Bratislava - Bradlo - Bratislava? (6 945)
  5. Reportáž: Istrofinal Snežnický MTB maratón - podujatie s technickými úsekmi a singláčmi (6 832)
  7. Ako si poradiť so zablateným bicyklom a nenarobiť sa pri tom (6 489)
  8. Test: PTN Revolution – penová revolúcia? (6 359)
  9. Test: Canyon Spectral CF 8.0 - nie je enduro ako enduro (5 742)
  10. Rozhovor: Cyklista s nadhľadom - najvyšší MTBIKER Cepo (5 577)