Rozhovor: Vďaka Ľubke dostanete svoj balík a možno vám nakreslí aj krokodíla!

V expedícii začínala medzi prvými a medzi balíkmi toho už kopu zažila. Naša Ľubica aj o tom, že za prácu vďačí vlastne Jozefovi Metelkovi.

Začnime klasicky predstavením, odkiaľ si, čo máš na starosti v MTBIKER centre, a ako dlho tu pracuješ?
Som z Hrádku, pracujem ako expedičný pracovník, o pár týždňov to budú 3 roky.

Aký bol tvoj vzťah k bicyklom pred nastúpením do MTBIKER centra?
Od útleho detstva som mala bicykel, síce vždy po staršom bratovi, ale ja som bola šťastná, či už to bol Sobi 20 alebo Eska. Môj prvý vážny bicykel bol cesťák, ktorý sme vyskladali s bratom v garáži. Bola som naň preto patrične pyšná. Rám bol myslím Favorit, komponenty Shimano. Keďže mám brata, nie sestru, bola som skôr taký chalanisko, namiesto šminiek a oblečenia som investovala do bicykla. To bolo radosti, keď som si kúpila prvý cyklopočítač . Kedysi nebol taký výber ako dnes, to sa nedá porovnať, tí skôr narodení určite vedia o čom hovorím. Jazdili sme s bratom len rekreačne, žiadne súťaže. Kedysi bolo na cestách bezpečnejšie, teraz ma to láka skôr do hôr.

A zmenilo sa niečo po nástupe do MTBIKER, bikuješ viacej, či to je len práca a tú si domov nenosíš?
Zmenilo sa veľa, momentálne je cyklistika, žiaľ, na vedľajšej koľaji, všetok voľný čas venujem synovi, starám sa o dom, záhradu, maximálne vybehneme za dom do lesa, do krásnej Hrádockej doliny, na hríby, šípky. Teším sa, keď syn trošku vyrastie a budeme sa môcť vybrať aj na dlhšie trasy.


A ako si sa vlastne dostala k práci v MTBIKER centre?
Napriek tomu, že som z Hrádku, ani som poriadne nevedela, že vyrástol u nás takýto obchod. Len raz som videla v nejakej relácii rozhovor s J. Metelkom, páčil sa mi jeho prístup k životu, tak som si išla trošku o ňom prečítať na internete. No a to ma nasmerovalo na stránku MTBIKER, kde som objavila ponuku práce. Takže ti Jožko ďakujem.

A čo celkovo športy, zdravý životný štýl, ako ti je blízke toto?
Posledné roky sa nevenujem žiadnemu športu. Pred aktuálnou prácou som pracovala v IBM, čiže presedený celý deň. Tak som aspoň pravidelne plávala, občas korčule, posilňovňa. Momentálne "športujem" hlavne v záhrade . Tam si dopestujem vlastnú zeleninu, drobné ovocie a piplem sa aj s kvetmi. A aby som nezabudla, denne, bez ohľadu na počasie, dochádzam do práce na bicykli, je to taká rýchla jazda veľmi prudkými kopcami, ktoré potom naspäť musím vyšliapať. Verím, že som teraz mojim kolegom vyčarila úsmev na tvári, vedia, že to celé trvá cca 4 minúty .

Vieme o tebe, že dbáš na zdravú výživu. Aké sú tvoje skúsenosti, v čom ti to pomohlo a v čom to bolo náročné? Čo by si odporučila niekomu, kto rozmýšľa nad vegetariánstvom?
Nie som kompetentná dávať nejaké rady, či odporúčania, je to zložitá téma. Existujú pre a proti. Ja sa vždy riadim svojimi pocitmi, nesilim sa do ničoho, držím sa zásady, daj telu to, čo si pýta. Môžem len porovnať, že najvitálnejšie som sa cítila počas rokov vitariánstva. Mala som najviac energie, nebola som vôbec chorá, moja koža a vlasy boli úplne iné, dobre som spávala... Všeobecne nie som veľmi mäsový typ, takže som s vitariánstvom problém nemala, posledné obdobie konzumujem hydinu, ryby, no napríklad bravčové a hovädzie som nejedla cca 3 desaťročia. Momentálne sa držím zlatej strednej cesty, snažím sa nekombinovať v jednom jedle sacharidy a bielkoviny, čím si tak nezaťažujem trávenie. Dôležité je nebrať nič ako diétu, ale ako celkovú zmenu stravovania, životného štýlu.

Skús popísať, ako prebieha tvoj bežný deň na expedícii.
Ráno začína expedovaním objednávok, ktoré obsahujú produkty nachádzajúce sa v našich skladoch. Neskôr prichádzajú kuriéri a prinášajú balíky s tovarom od rôznych dodávateľov. Tie potom otvárame a triedime do objednávok. Okrem balenia objednávok aj naskladňujeme tovar a zakladáme ho do skladu.


Čo si si musela doštudovať na tvojich začiatkoch, aby si bola schopná rozlišovať každý detail komponentu, súčiastky, prevedenia a správne skompletizovala objednávku?
V začiatkoch som bola trošku "mimo", bolo kopec produktov, ktoré mi nič nehovorili, no mala som, a aj mám, trpezlivých kolegov, učila som sa, ako sa povie, za chodu.

Je ešte teraz niečo, čo ti robí problémy a chodíš sa radšej poradiť s nejakých kolegom?
Áno, určite je veľa vecí, ktoré keď nie sú presne označené, nemám šancu zistiť na 100%, či je to tá vec, ktorú potrebujem. Stačí malinký rozdiel a poslala by som zákazníkovi zlý produkt. Vtedy radšej zájdem za chalanmi do servisu a uistím sa.

Ako sa prejavuje nárast objednávok pri tvojej práci? Vieš nejako vyčísliť, o koľko sa zvýšil počet balíkov, ktoré musíš za deň pripraviť?
Nárast oproti prvým mesiacom je veľký, v mojich úplných začiatkoch sme boli na expedícii 3 ľudia vrátane Zubka (Rozhovor: Z pozície servisáka, cez expedičného pracovníka, až na manažéra MTBIKER centra). Martin vtedy ešte skladal a aj servisoval bicykle k tomu. Teraz nás je 6, v lete si pomáhame brigádnikmi a aj tak máme čo robiť, aby sme stihli zabaliť balíčky bez omeškania. Občas je toho tak veľa, že nám vypomáha aj Katka z reklamácií (Rozhovor: Cez prácu k cyklistike - reklamácia, či vratka?! Katka si vždy poradí…). Nikto sa tu na nič nehrá, keď treba, balia všetci .


Určite sa nejako prejavuje aj sezónnosť, kedy je toho najviac? Je nejaký tovar, ktorý sa typicky rozbieha napr. v lete?
Najviac je toho samozrejme na jar, nakoľko minulý rok bol celkom teplý, nárast objednávok sme pocítili veľmi skoro. Charakteristický pre jar a leto je zvýšený počet objednávok s výživou a samozrejme, každý chce mať bicyklík po zime vyblýskaný, takže stúpajú objednávky s rôznou cyklokozmetikou. V zime sú to zase trenažéry a samozrejme termooblečenie, zimné tretry a návleky, či už na tretry, kolená alebo nohy.

Pri tom množstve sa určite stane aj nejaký omyl. Nabonzuj na seba, či si spravila nejakú chybu, na ktorú si doteraz spomínaš?
Snažím sa pracovať bezchybne, vždy si predstavím seba v pozícii zákazníka, ako by som sa asi cítila ja, keby mi niekto poslal niečo, čo som si neobjednala, preto si vždy radšej 2x objednávku pred zabalením skontrolujem. Ale sme len ľudia, nie stroje, prednedávnom sa mi podarilo poslať zlatú reťaz namiesto čiernej, neviem ako sa mi to mohlo stať, ak to náhodou pán číta, ospravedlňujem sa .


Ako funguje kolektív expedície, máte svoj vlastný svet v priestoroch skladu. Existuje niečo ako váš vlastný jazyk, zvyky, humor? Daj nejaký príklad prosím.
Máme také svoje "hefty", ale tie by som nerada rozoberala .

Posielate zákazníkom občas aj nejakú malú pozornosť navyše v balíkoch? Kľudne prezraď, aj keď sa to robí tajne .
Áno, občas posielame. Sú to napríklad perá MTBIKER, nálepky, občas aj vzorky výživových doplnkov, samozrejme, len ak sú tieto produkty k dispozícii, nie je to samozrejmosť. Touto cestou by som sa aj chcela ospravedlniť tým zákazníkom, ktorí žiadajú o nálepky a nedostanú ich. Neznamená to, že by sme ich poznámku prehliadli, ale to, že nálepky práve nemáme.


Ako sa tvoja práca podpísala na tebe? Keď vonku prejde okolo teba cyklista na lepšom biku, spozornieš a pozeráš na jeho stroj, čo má na sebe a či to je od nás?
Malá deformácia tam už je, ale určite neposudzujem človeka podľa bicykla, či značkového oblečenia. Sama som momentálne vlastníčkou obyčajného mestského bicykla, ktorý som si kupovala, keď sa narodil syn. Ale už sa chystám zadovážiť si nový, verím, že ma potom kolegovia vytiahnu na nejaký výjazd!

Je nejaká kombinácia produktov v jednom balíku, ktorá sa zle balí?
Tie zložitejšie kombinácie sú napríklad veľké blatníky spolu s nožnou pumpou, k tomu nejaký ten pekný veľký stojan a je to zaklincované s 5 litrovou bandaskou čističa. Aj takéto kombinácie sa samozrejme snažím zabaliť tak, aby nič neprišlo poškodené.

Čo sa v sklade najhoršie hľadá, a keď to uvidíš na zozname balíčka, tak si vzdychneš?
Odkedy má sklad na starosti náš kolega Josty, hľadá sa všetko celkom fajn, nakoľko Jožko je veľký pedant, sklad sa snaží mať tip-top. Ak sa mi aj niečo nedarí nájsť, on to nájde určite!

Nejaké 3 veci, ktoré máš na svojej práci najradšej?
Ak môžem, zhrniem to do jednej vety. Nemám pocit, že chodím do práce! Prípadne ešte inak. Neželám si už v pondelok, aby bol piatok!


Čo by si poradila niekomu, komu sa z tvojich odpovedí zapáči práca pre MTBIKER centrum, ale necíti sa ako expert?
Tiež som sa necítila ako expert a mala som toľko drzosti, že som sa hlásila na pozíciu zákaznícka podpora. Hovorím si, veď viem, čo je reťaz, kazeta, rám, sedlovka, no veď čo by už len mohli zákazníci chcieť vedieť. Hneď počas prvých dní v práci som pochopila, že to stačiť nebude. No chalani boli veľmi trpezliví, v začiatkoch mi pomohli. Už ovládam výrazy ako ježko a vodítko . Dôležité je, že sme tu dobrý kolektív, aj keď niečomu nerozumiem, vždy sa nájde niekto, kto je ochotný mi pomôcť.

Namodeluj si teraz nového kolegu, čo by bol ideál podľa teba. Aby zvládal prácu a zároveň zapadol k vám do partie?
Ideál je dobrá pamäť, záujem učiť sa, sledovať a vnímať dianie okolo seba.

Nejaké vtipné príhody sa stali? S akými sa môžeš s nami podeliť?
Ani nie vtipné príhody, skôr vtipné poznámky od zákazníkov. Bežne napríklad zákazníci v časti, kde zákazník píše poznámku, napíšu, “ďakujem za skoré vybavenie” alebo “pošlite všetko spolu”, čo je samozrejmosť. No občas sa objavia vtipálkovia s požiadavkou napríklad “2x kurací kebab s pikantným dresingom” a podobne. Prípadne sme zažili aj jedno priznanie, poznámka znela "som gay". Milé je, aj keď zákazníci žiadajú nejakú peknú kresbičku na krabicu, neviem prečo väčšinou žiadajú nakresliť krokodíla alebo dinosaura . Stane sa aj, že žiadajú napísať na krabicu meno obdarovaného.

Občas u nás na pumptracku vidíme aj tvojho syna, takže cyklistika preniká aj do tvojej rodiny. Máte s ním nejaké športové plány?
Môj syn je denne na bicykli, no s pumptrackom sa už dlhšie nekamaráti, 2x nešťastne spadol, vyletel aj zub, našťastie mliečny. Odvtedy má rešpekt. Športové plány nechávam na neho, miluje ping-pong a florbal, uvidím, ktorým smerom sa bude chcieť uberať.


Ľubke ďakujeme za rozhovor!

Keď sa povie expedícia, niekomu by napadlo nudné zamestnanie, do ktorého sa ľudia netešia. Asi ozaj záleží na tom, kde človek robí a hlavne akých má kolegov. Vďaka Ľubke si teraz viete lepšie predstaviť, čo sa deje “za oponou”, keď si v našom shope objednáte nejaký tovar. Na záver len jedno prianie, so žiadosťami o kresbičky to nepreháňajte, výnimku spravíme len pri príležitosti narodenín a životných jubileí.

Ak sa vám tento rozhovor páčil, skúste si prečítať aj iné, napríklad posledný s naším "lietajúcim" Jakubom zo servisu, alebo s našim manažérom MTBIKER centra, Robom zo zákazníckej podpory alebo s programátorom Jožom, riaditeľom obchodu Martinom, či nedávny rozhovor s Katkou z reklamačného oddelenia. Veľmi obľúbený je aj ten s našou zástupkyňou šéfredaktora Lenkou.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Rozhovor: Matej Spodniak - Maroko, Kolumbia,  MTBIKER, bikefitting

Rozhovor: Matej Spodniak - Maroko, Kolumbia, MTBIKER, bikefitting

Vďaka takýmto rozhovorom lepšie spoznáte ľudí z MTBIKER tímu, zaujímavé je sledovať, aké rôzne cesty ich priviedli k aktuálnemu zamestnaniu.
Rozhovor: Ján Frátrik – keď bicykle viac opravuješ, ako na nich jazdíš

Rozhovor: Ján Frátrik – keď bicykle viac opravuješ, ako na nich jazdíš

Rozbehol svoj vlastný servis a predajňu. Nakoniec sa ale rozhodol ísť inou cestou a skončil v našom tíme, konkrétne v žilinskej predajni.
Rozhovor: Matej Dujka - od mladého veku na plné obrátky

Rozhovor: Matej Dujka - od mladého veku na plné obrátky

K čomu všetkému sa dostane u nás dlhodobo pracujúci brigádnik? Ako si zabezpečil časť maturitnej skúšky už rok dopredu?
keyboard_arrow_up