Rozhovor: Matej Dujka - od mladého veku na plné obrátky

Rozhovor: Matej Dujka - od mladého veku na plné obrátky

K čomu všetkému sa dostane u nás dlhodobo pracujúci brigádnik? Ako si zabezpečil časť maturitnej skúšky už rok dopredu?

Keď som mal 15 rokov, začal som brigádovať v prostredí cyklistiky. Podobne to má aj kolega brigádnik, o ktorom sa dnes dozvieme viac. U nás je už necelé 2 roky, za tú dobu si prešiel rôznymi pozíciami, vďaka čomu sa stal súčasťou kolektívu.

Matej sa popri štúdiu na strednej škole v oblasti strojariny skoro denne objavuje aj u nás v MTBIKER-i. Jeho strojárske zručnosti využili napríklad aj naši servisáci, keď súrne potrebovali súčiastku na montážny stojan. Koniec jeho stredoškolských čias sa neúprosne blíži. Črtá sa u nás nový kolega? Myslím, že táto myšlienka mu už hlavou prebehla. V každom prípade chválim, keď má mladý človek snahu privyrobiť si a aj mentálne rásť v „dospeláckom” svete.



Ahoj Matej. Si v poradí tretí brigádnik po Erikovi a Peti, ktorý dostal možnosť priblížiť viac o sebe v rozhovore. Na úvod povedz, prosím, niečo v skratke o sebe.
Ahojte. Som 18-ročný študent a bývam hneď v susednej obci Hôrka nad Váhom, čo je cca 2 km od predajne v Hrádku. Momentálne brigádujem popri škole v MTBIKER-i, najmä v sklade. Popritom bicyklujem, venujem sa škole, frajerke, rodine a kamarátom.

Ako si sa dopočul, respektíve dostal ku brigáde v MTBIKER-i? Kedy sa to vlastne celé začalo?
Nikdy neviem, čo ma po príchode do MTBIKER-u čaká za dverami skladu.
To si pamätám celkom presne, brázdil som na bicykli okolité lesy, keď mi kolegyňa/brigádnička Emma napísala. či by som nemal záujem o brigádu v MTBIKER-i, nejak extra som sa tomu počas bikovačky nevenoval. Keď som prišiel domov, dozvedel som sa viac informácií. Vlastne dala mi kontakt na vedúceho a s ním som si všetko dohodol, naplánoval stretnutie a podpísanie zmluvy. Celé sa to začalo v apríli 2021 a trvá bez väčšej prestávky až dodnes.



Aké boli začiatky tvojej pracovnej náplne?
Moje začiatky boli primárne v sklade…boli aj pomerne náročné a veľmi zaujímavé, nakoľko som prišiel na začiatku sezóny, kedy sa akurát všetko rozbiehalo. Začalo nám prichádzať množstvo tovaru, ktorý bolo potrebné naskladniť. Pod krídla si ma vzali kolegovia Andrej a Matej, ktorí ma veľmi rýchlo zaučili. Vďaka nim som sa rýchlo začal pohybovať po sklade a orientovať sa v skladovom systéme, alebo lepšie povedané v admine.

Čomu sa venuješ najviac? Všímam si, že robíš naozaj rôznorodé práce. Takže zrejme žiaden stereotyp.
Najviac a prioritne sa venujem skladu a expedícii, záleží od toho, kde som potrebný. Či treba naskladniť tovar alebo pomáhať našim dievčatám pri expedícii balíčkov. Moja práca teda stereotyp nie je ani zďaleka. Nikdy neviem, čo ma po príchode do MTBIKER-u čaká za dverami skladu. Prípadne aj okolo areálu si nájdem nejakú prácu. Máme tu jazierko, pumptrack… Toto si tiež vyžaduje svoju pozornosť a starostlivosť a hlavne niekoho, koho to baví. Sem-tam je to makačka udržať areál v top kondícii, hlavne cez leto, kedy som sa staral o areál takmer každý týždeň.



V sezóne je to samozrejme prioritne práca v sklade. No už si si skúsil aj skladanie, či ľahký servis bicyklov, úlohu predajcu, či v stánku MTBIKER na akcii v Súľove. Kde ťa to najviac baví a prečo?
Vyskúšal som si toho v rámci MTBIKER-u už pomerne dosť, no stále nie všetko. Každá tá pracovná pozícia má niečo do seba. Najviac ma to baví a ťahá k chalanom do servisu, študujem strojársku školu a už od mala som vedený k tomu, aby som si veci najskôr sám nejako opravil alebo aspoň sa o to pokúsil. Baví ma si opravovať veci a zároveň aj pomáhať druhým. Hlavne kolegom, ktorí si nevedia dať rady, ak sa jedná o nejaký nezvyčajný servis, niečo zaseknuté, „zapečené", pričom treba spojiť viac hláv dohromady.

Cez prázdniny si tu bol v podstate denne od rána, no chodíš počas celého roka poobede po škole. Stíhaš skĺbiť školu, brigádu a voľný čas tak, že všetko funguje, ako má?
Áno, bol som tu od rána do večera, nakoľko sme mali všetci v sezóne veľa práce a mňa to v tomto kolektíve a prostredí veľmi baví. Samozrejme, dá sa to skĺbiť. I keď sem-tam niečo musím obmedziť, ale nič, čo by sa nedalo zvládnuť. Ak si musím niečo vybaviť, alebo si užiť voľný deň, tak napíšem kolegovi, či by som mohol ostať doma. A zas naopak, keď treba ostať v práci dlhšie a dá sa mi, tak sa vieme vždy rozumne dohodnúť.



Študuješ strojarinu, nebudeš teda v technickom smere antitalent , no zaujíma ma, či si sa venoval bicyklom ešte pred brigádou a či ti pojmy ako kazeta, orech neboli cudzie.
V technickom smere teda antitalent nie som, už mi to povedalo viacero ľudí. Samotnému bicyklovaniu sa venujem už dlhšie, asi od 10tich rokov, kedy ma to začalo viac baviť a začínal som sa nejako orientovať v tomto cyklistickom svete. Dovtedy som používal bicykel ako skoro každý smrteľník a to len na prepravu. Pojmy ako kazeta či orech mi pred nástupom na brigádu neboli cudzie, ale určite sa našli veci, ktoré som nevedel, na čo slúžia. Predsa len, teraz mám k nim bližšie a poznám viac komponentov, dielov, náradie… Samozrejme, vďaka super kolegom na servise.



Zo školy si absolvoval strojársku súťaž. Približ nám, o čo sa jednalo.
Jednalo sa o celoslovenskú súťaž v ručnom spracovaní kovov, takzvaný ZENIT. Našou úlohou bolo skonštruovanie šablóny, alebo ako by som to nazval, za pomoci ručných nástrojov.
Rád by som sa pozrel do niektorého z rakúskych bikeparkov.
Môže to znieť ako banalita, no celé si to vyžadovala 6 hodín pracovania a obrábania kovu. Všetko muselo byť čo najpresnejšie kvôli veľkému množstvu spojov. Ak by bol jeden rozmer zle, už by mi to nesedelo a nepasovalo tak, ako by malo. Bolo to pomerne náročné ale i veľmi zaujímavé. Dokonca pár chalanov obrobok ani nedokončilo a vzdali sa v polovici súťaže, pretože sa to nedalo dokončiť. Mne sa to podarilo a v celoslovenskom kole tejto súťaže som skončil na 3-ťom mieste, čo je pre mňa veľký úspech. Potešil ma aj fakt, že vďaka umiestneniu nemusím robiť praktickú časť maturitnej skúšky.



Gratulujem . Od školy sa presunieme k voľnému času a to rovno k cyklistike. Viem, že bicykluješ dosť, je to tvoj obľubený koníček?
Áno, bicyklovanie je môj obľúbený koníček a boli časy, kedy som na biku trávil každý jeden deň aspoň dve hodiny. Momentálne mám trochu prestávku, ale stále som duchom a srdcom cyklista. Verím a chcem sa k tomu zas a znova vrátiť od novej sezóny. Okrem bicyklovania mám rád aj turistiku a rád objavujem nové miesta.

Odkedy ťa poznám, vidím, že jazdíš na „fullku". Preferuješ „agresívnejšiu” jazdu?
Agresívnou by som to nenazval, ale áno, rád jazdím dole kopcom a sem-tam aj niečo poskáčem. Možno to tak nevyzerá, hlavne z pohľadu ľudí, ktorí ma poznajú osobne, ale musím pozbierať dosť odvahy na to, aby som sa pustil do niečoho väčšieho a náročnejšieho. Rád si poskáčem aj na pumptracku, tento štýl ma tiež celkom baví.



Máš nejaké obľúbené lokality, pripadne nejaký nesplnený sen, kam by si si šiel rád pojazdiť?
Moja obľúbená lokalita je určite Hrad Tematín a Bikepark Kálnica, primárne je to ale Hrad Tematín. Mám to blízko z domu, takže je to fajn ako taký rýchly výjazd po práci alebo škole. Rád by som sa pozrel do niektorého z rakúskych bikeparkov. Reálnejší v blízkej dobe je však trip na Dolní Moravu, kde by som rád šiel s kolegami z Hrádku.

Keď sa pozrieš viac späť, ako si začal s cyklistikou?
Začínal som na starej klasickej oceľovej bmx-ke.
Takže určite by som chcel do budúcna moje kroky nasmerovať práve sem medzi vás.
Staršie generácie určite budú vedieť, o čom hovorím. Tu som si postupne ladil do dokonalosti. Keď som trochu vyrástol, požičiaval som si bicykle od kamarátov a spolu sme chodili skákať. Stavali sme si aj rôzne trate. Tam som začal čaro bicyklov objavovať viac, prichádzať na to, že to nie je všetko len o torpéde a singlespeed-e. V 15-tich som si kúpil svoj prvý lepší endurový bicykel Kellys Swag. Na ňom som sa naučil wheelie či manuál a taktiež nejaké iné triky. Mám ho dodnes, len už je trocha vyladený a s lepšími komponentami.



Všimol som si, že nedávno pribudla objednávka s tvojím menom na Ghost Riot. Pribudne nová mašinka u teba v garáži alebo len vymeníš?
Áno, je to tak, rozhodol som sa svoj starý bicykel predať a vyskúšať niečo nové, tento rám od Kellysu jazdím už tretí rok. Ten bicykel poznám takmer ako vlastné ponožky a preto som sa rozhodol pre zmenu. Riot sa mi zapáčil svojou farebnou kombináciou, komponentami a hlavne svojím systémom pruženia zadnej stavby. Hneď ako som ho zbadal vystavený na predajni v Hrádku, začal som ho obdivovať.



Vrátim sa trošku späť na začiatok. U nás si si preskákal viacerými pozíciami, onedlho končíš školu. Ideálny človek na plný úväzok , uvažoval si nad touto možnosťou alebo dalším štúdiom? Kde by si sa rád videl o pár rokov?
Áno, na budúci rok v máji ma čakajú maturitné skúšky. Rozmýšľal som, že či ísť ďalej. Povedal som si, že za vyskúšanie to stojí. Skúsim tomu dať šancu a ak sa zadarí, budem rád. Pracovať pre MTBIKER je super a zároveň môj splnený sen pracovať s bicyklami a s jednotlivými komponentmi. Takže určite by som chcel do budúcna moje kroky nasmerovať práve sem medzi vás.

Osobne som zvedavý, kam poputujú Matejove kroky. Nie vždy je jednoduché zohnať do kolektívu a pracovného nasadenia vhodného človeka. Na druhej strane, mladý človek, o ktorom tieto riadky boli, má pred sebou ešte dlhú cestu. Ak sa rozhodne akokoľvek, verím, že sa mu bude v živote dariť.

Spoznaj našich ďalších kolegov


  • V Hrádku si našla prácu i lásku Henrieta Masárová
  • Jozef Dodo Ondič - o tovar na shope je postarané majstrovsky
  • Z džungle veľkomesta, cez Vietnam až do Hrádku - Jaro
  • Keď je bicykel tvoj najlepší kamarát - Andy
  • MTHIKER a outdoor očami Andrei
  • Blondína z Londýna alebo aj žena hôr Veronika
  • Turistika, bike, skialp, bežky… a to nie je všetko u Mirky
  • Najvernejší hrádocký brigádnik Erik
  • Prečo treba dizajn webu meniť a zlepšovať, porozprávala Karina
  • Fotí, natáča, športuje. Ako si žije svoj sen Marek „Švaco”?
  • Poradí aj na základe vlastných skúseností - bikerka Denisa
  • Skladové priestory má pod palcom Josty
  • Filozoficky založený IT guru Michal Ráchela
  • Lietajúci mechanik Jakub
report_problem Našiel si v texte chybu?
Zubko1 (Martin Meliš)
Páči sa ti tento článok? thumb_up33thumb_down report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár.

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Rozhovor: Motor celej redakcie s najväčším bikom - František Taraba

Rozhovor: Motor celej redakcie s najväčším bikom - František Taraba

Ako sa vyberajú veci do testov a čo najradšej píšu redaktori? Ako by vyzeral jeho bicykel snov a prečo si teraz objednal ebike?
Rozhovor: Z džungle veľkomesta, cez Vietnam až do Hrádku - Jaroslav Machunka

Rozhovor: Z džungle veľkomesta, cez Vietnam až do Hrádku - Jaroslav Machunka

Roky strávené varením vo veľkomeste, až si nakoniec povedal: „stačilo”. Chcelo to zmenu profesie, návrat domov a dnes je naším kolegom.
Rozhovor: Veronika Hargašová - cez Kilimanjaro, Peru a Londýn až do Hrádku

Rozhovor: Veronika Hargašová - cez Kilimanjaro, Peru a Londýn až do Hrádku

Prečo si dobrodružná duša, ktorá strávila prevažnú časť svojho života za hranicami našej vlasti, vybrala prácu u nás v expedícii? Takto vyzeralo Veronikine putovanie.
keyboard_arrow_up