Rozhovor: Henrieta Masárová - v Hrádku si našla prácu i lásku

Rozhovor: Henrieta Masárová - v Hrádku si našla prácu i lásku

Všetko to začalo letnou brigádou. Prvýkrát prišla na dámskom krosovom bicykli a po pár mesiacoch odchádzala na celoodpruženom biku a s novým priateľom .

Áno, aj takéto príbehy môže napísať život. Priateľ ostal chvalabohu pôvodný, no bicykel zmenila za to, čo jej dáva viac zmysel a viac možností. V článku sa dočítate aj to, ako sa Heňa dostala z Hrádku do Bratislavy a ako to funguje v našom showroome.



Ahoj Heňa, na začiatok nám v skratke povedz niečo o sebe.
Ahojte, volám sa Henrieta, ale všetci ma volajú Heňa. Bývam v BA, s dvoma zajacmi a priateľom. Pracujem ako predajca v MTBIKER Bratislava showroom. Milujem zvieratká, rada kreslím, čítam, cestujem (príležitostne) a zbožňujem ako-tak bezpečný adrenalín (niečo, kde som pripútaná, napríklad zipline alebo horské dráhy).



Z riadkov vyššie vieme, kde momentálne pracuješ, no tvoje začiatky v MTBIKER-i boli ešte v Hrádku. Kedy to bolo a akú prácu si vykonávala?
V MTBIKER som začala najskôr len brigádovať, čo bolo už viac ako 2 roky dozadu. Začala korona, zatvárali školy a mne zostalo vďaka tomu veľa voľného času. Moja krstná, Ľubka, ktorá tu pracuje v podstate od samého začiatku vybudovania centra, mi vtedy spomenula, že majú dosť práce a hodil by sa niekto naviac. Šla som teda na pohovor a pár dní na to som už brigádovala na expedícii popri krstnej . Balila som objednávky pre zákazníkov. Okrem zaúčania Ľubka zaujala pozíciu dohadzovača a predstavila mi kolegu Adama z predajne, ktorý počas lockdownu tiež pomáhal baliť balíky. Jeden druhému sme si veľmi sadli a odvtedy sme spolu. Taká MTBIKER love story .



Odkedy si zmenila pracovisko, sa toho dosť zmenilo. No myslím, že to bolo pre teba prínosom aj pre terajšiu pozíciu. Je to tak?
Musím s tebou súhlasiť. Najskôr som si od septembra 2020 dala pauzu s brigádou v Hrádku kvôli výške, kde som začiatkom 2021 skončila kvôli zdravotným problémom. V apríli 2021 sa otváral MTBIKER v Bratislave a najlepšie vtedy bolo, keby tam ide niekto, kto vie pracovať so systémom (mám na mysli Adama, keďže bol predajca v Hrádku), tak sme sa presťahovali do BA. Nechcela som byť kvôli problémom len doma, tak som začala s polovičným úväzkom a postupne sme mi pridávali hodiny. Zaučila som sa na preklady produktov a od jari 2022 som začala prekladať stránku na anglickú verziu, čo ma veľmi teší a baví.

Priblíž nám tvoje pôsobenie v bratislavskej predajni.
Tu pôsobím teda hlavne ako predajca, starám sa o vzhľad priestoru a vystavený tovar, ktorý aj objednávam, sezónne meníme vystavené oblečenie a tretry. Ako som spomínala, venujem sa aj prekladom produktov a prekladom pre anglickú verziu stránky. Keď sa otvárala BA predajňa, prešla som z brigádnika na polovičný úväzok a teraz som už „full-time” zamestnanec.

Možno ešte všetci čitatelia nevedia o našom showroome. V čom spočíva jeho hlavná úloha?
Ako indikuje názov, ide o showroom, kde je vystavených len niekoľko bicyklov, zopár kusov exkluzívneho cyklistického oblečenia, tretier, prilieb a produktov na rýchly odber (nejaká výživa, duše, cyklokozmetika a pod.). Avšak jeho hlavnou úlohou je, že slúži ako odberné miesto pre náš e-shop s expresným dodaním zadarmo. To znamená, ak máme daný tovar skladom a zákazník si ho objedná pred 12-tou na obed, stihne doraziť ešte v ten deň po 3-tej. Ak je ten istý tovar, ktorý je skladom, objednaný po 12-tej, dorazí na druhý deň. Vždy pod variáciami/veľkosťami je tabuľka zobrazujúca dátumy doručenia pre rôzne lokality (MTBIKER Bratislava, MTBIKER Hrádok, kuriér,…)

Objednaný tovar si môžu zákazníci pred kúpou vyskúšať a pozrieť, ak daný tovar nesadne, tak sa pošle naspäť do Hrádku a preobjednáme správnu veľkosť. Super na našom showroome je aj jeho lokalita, pretože sa nachádza v priestoroch starej pradiarne a hneď cez cestu je autobusová stanica.



Je „cítiť”, že je to predajňa v hlavnom meste?
Keď sme rok dozadu otvárali, nebolo to až tak viditeľné, pretože toľko ľudí o tom nevedelo. Postupom času aj s príchodom novej sezóny sa to odráža na počte objednávok, ktoré nám každý pracovný deň okolo 14:00-15:00 vozí Lukáš. Najviac je cítiť ten ruch podvečer, keď ľudia končia v práci a zastavia sa u nás.

Rozhovor sme robili aj so spomínaným šoférom Lukášom. Spolu s ním prichádza pre vás aj najrušnejšia časť pracovného dňa?
Nepovedala by som, že najrušnejšia, ale to si len myslím ja, pretože mám tú časť dňa rada. To je taký príjemný ruch, vtedy nebýva veľa zákazníkov a rada robím poriadok a ukladám veci, kam patria… čiže keď príde Lukáš s objednávkami, už mám v hlave plán, čo, kam a ako uložím . Najrušnejšie je to skôr v ten podvečer, ako som spomínala, tak medzi 16:00-18:00.



Na začiatku si spomenula, že si sa dala dohromady s kolegom Adamom. Pracovať s partnerom nie je občas aj náročné?
Vieš čo, ani nie, práve naopak. Je to dosť výhodné, hlavne keď si potrebujeme niečo naplánovať alebo vybaviť, tak len sa otočím smerom k nemu a je to. Počas dňa si dohodneme drobnosti, čo treba nakúpiť a podobne. Najlepšie je na tom, že pozná moje zdravotné problémy, tak keď sa niečo udeje, nemusím vysvetľovať nijakému kolegovi alebo nadriadenému nič, nemusím zdieľať svoje osobné veci. Rada s ním pracujem, lebo viem, že sa môžem na neho spoľahnúť a aj on na mňa. Obaja sme pracovní perfekcionisti, takže rovno vieme, keď jeden niečo robí, bude to spravené poriadne.



Trávite určite spolu veľa času, no teraz ma hlavne zaujíma ten súkromný. Aké sú tvoje/vaše hobby?
Asi by som začala pri spomínaných zajacoch. Zaujíma ma o nich všeto, od starostlivosti, chorôb, liečenie až po históriu. Totálny fanatik. Máme doma dvoch, ktorí si
Nie každý, kto u nás pracuje, je biker, no veľa ľudí si cestu k tomuto koníčku pomaly buduje.
nesadnú a náš byt je rozdelený ohrádkou na polovicu . Moja úplne prvá zajačica zostala s maminou na byte. Hocijakého psa alebo mačku na ulici hneď chcem hladkať. Celkovo ľúbim všetky zvieratká, keby môžem a mám na to čas, doma by bol hotový zverinec. Zbieram minerály, polodrahokamy a drahokamy, ktorých mám zatiaľ viac ako 50 kusov. Keď mám na to náladu a kreatívnu chvíľku, tak kreslím. Buď digital art na tablete alebo klasicky s perami alebo ceruzkami. Najradšej kreslím ľudí. Ďalej rada čítam, hlavne fantasy, „self help” knihy a príbehy z histórie. Na začiatku som spomínala horské dráhy … tie milujem, to je tak super pocit. Čiže, keď mám možnosť, tak raz do roka musím ísť do kolotočového parku.



Ako si na tom s turistikou a bicyklovaním?
Turistiku, cyklistiku a po novom aj skialp sa snažíme vopchať medzi pracovný čas a iné záležitosti. K turistike som si vybudovala vzťah len zopár rokov dozadu vďaka rodičom, keď sme začali objavovať spolu Slovensko. Teraz milujem naše hory a prírodu, veľmi rada chodím na turistiku po Slovensku. K cyklistike som bola vedená od malička, veľmi často sme chodievali s maminou a sestrou na menšie výjazdy po okolí. Vždy ma bavilo a aj baví, vymýšľať si trasy. Horský bicykel, ktorý som mala len rok a pol, som predala, lebo som „strachoprd" z prudších kopcov a trailov. Namiesto toho som si aj s Adamom nedávno zadovážila cesťák, hľadám, čo mi najviac vyhovuje. No a do skialpu som sa nechala nahovoriť Adamom…

Doteraz som vôbec nelyžovala aktívne, mala som za sebou len 2 školské „lyžaráky", ale veľmi ma to bavilo. Musím povedať, že zatiaľ čo sme boli po novom roku zopárkrát skialpovať, je to taký super aktívny oddych. Pozorovať pri výstupe tie scenérie a potom pri zjazde ten príjemný chlad… ako z filmu. To som si naozaj obľúbila. Som ešte zvedavá na tú cestnú cyklistiku, lebo zakaždým, keď idem, stane sa niečo nepríjemné. Raz úplne zmoknem, inokedy spadnem (nestihla som sa vypnúť z pedálov) a roztrhnem nové nohavice… trochu ma moje malé nešťastie odrádza . Ale nie, nemyslím to vážne, len si musím lepšie usporiadať čas.



Aký bicykel si si vybrala a prečo práve ten? Zavážilo u teba ako u ženy aj farebné vyhotovenie?
Môj výber pozostával z dostupných bicyklov, ktoré sme mali na sklade alebo objednané. Áno, prvé som išla podľa farieb a potom mi Adam pomáhal podľa výbavy. Aj keď sme nemali dostupný v mojej vysnívanej - fialový alebo modrý trblietavý - našli sme taký, ktorý sa mi naozaj páči. Jedna vec, ktorej nerozumiem na rámoch pre ženy, je ich dizajn. Tie mužské sú takmer vždy jednoduché, v jednej farbe, nič prehnané. Je to vec názoru, ale radšej sa prikláňam k jednoduchosti. V spomínanej vysnívanej farbe sme mali dostupný Liv v mojej veľkosti, ale hádajte, čo mal na sebe okrem farby … nejaké „dizajnové” karikatúry, ktoré nemusím.

Víťazom bol teda Giant TCR Advanced Pro 1 Disc vo farbe Black Diamond, ktorý najskôr chcel Adam kvôli karbónovým kolesám, ale nakoniec som to s ním vykšeftila. Pretože tento Black Diamond mal trblietavý rám, posledný vo veľkosti M, ktorý sme mali dostupný a trblietky na biku boli mojou podmienkou. V takmer rovnakej výbave sme mali ešte jeden Giant v M-ku, ale ten už nespĺňal túto moju podmienku, len čierny lesk a perleťový nápis loga. Najprv sa nedal prehovoriť na zámenu, lebo zas jeho podmienkou boli karbónové kolesá, ktoré ten čierny Giant nemal. Našťastie mali oba rovnako veľké kotúče, tak som navrhla, že ak mi on dá ten trblietavý bicykel, ja mu dám karbónové kolesá ... a obaja sme boli spokojní.



Máš aj nejaké cyklistické plány na spomínanom cesťáku? Myslím nejaký dlhší trip, alebo navštíviť inú krajinu a tam si pojazdiť? Či skôr to bude miestne hobby a dochádzanie do práce?
Zatiaľ je to len hobby, také jazdenie pre radosť a neskôr aj dochádzanie do práce. Na dlhé výjazdy sa necítim, budem si musieť ešte zvyknúť a vypracovať kondičku . A nielen to, veľmi stresujem, ak by mal ísť viac ako jeden človek okrem mňa, že ho „zbúram", nebudem stíhať a podobne. Takže okrem kondičky potrebujem aj sebadôveru, ale to vybudujem jedine častejším jazdením. Nemám ani nejakú destináciu, kam by som chcela ísť v budúcnosti, len sa zlepšiť, nestresovať a hlavne si to užívať.

Tak ako Heňa u nás postúpila z brigádnika na full-time, verím, že bude napredovať aj vo svojich cyklistických schopnostiach . Nie každý, kto u nás pracuje, je biker, no veľa ľudí si cestu k tomuto koníčku pomaly buduje a to nás teší. Heni prajem veľa šťastných kilometrov, štastie v práci a nakoniec aj s kolegom.

Spoznaj našich ďalších kolegov


  • Správna technika jazdy alebo ebiky, aj to je Tomáš
  • Z džungle veľkomesta, cez Vietnam až do Hrádku - Jaro
  • Keď je bicykel tvoj najlepší kamarát - Andy
  • MTHIKER a outdoor očami Andrei
  • Blondína z Londýna alebo aj žena hôr Veronika
  • Turistika, bike, skialp, bežky… a to nie je všetko u Mirky
  • Najvernejší hrádocký brigádnik Erik
  • Prečo treba dizajn webu meniť a zlepšovať, porozprávala Karina
  • Fotí, natáča, športuje. Ako si žije svoj sen Marek „Švaco”?
  • Poradí aj na základe vlastných skúseností - bikerka Denisa
  • Skladové priestory má pod palcom Josty
  • Filozoficky založený IT guru Michal Ráchela
  • Lietajúci mechanik Jakub
report_problem Našiel si v texte chybu?
Zubko1 (Martin Meliš)
Páči sa ti tento článok? thumb_up67thumb_down comments 4 komentáre report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Rozhovor: Andy Pápay - keď je bicykel tvoj najlepší kamarát

Rozhovor: Andy Pápay - keď je bicykel tvoj najlepší kamarát

Ako sa z „kľuďasa" dokáže behom sekundy stať poriadny „makač" na biku? Alebo o tom, ako si náš dobrodruh Andy žije svoj príbeh v milovanom cyklosvete.
Rozhovor: Motor celej redakcie s najväčším bikom - František Taraba

Rozhovor: Motor celej redakcie s najväčším bikom - František Taraba

Ako sa vyberajú veci do testov a čo najradšej píšu redaktori? Ako by vyzeral jeho bicykel snov a prečo si teraz objednal ebike?
Rozhovor: Z džungle veľkomesta, cez Vietnam až do Hrádku - Jaroslav Machunka

Rozhovor: Z džungle veľkomesta, cez Vietnam až do Hrádku - Jaroslav Machunka

Roky strávené varením vo veľkomeste, až si nakoniec povedal: „stačilo”. Chcelo to zmenu profesie, návrat domov a dnes je naším kolegom.
keyboard_arrow_up