Všetko zlé je na niečo dobré

thumb_up310thumb_down 45 komentárov

Imroman 24.12.2020   Motivacia Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Vianoce Cyklistika

Podľa hesla, ktoré vidíte v nadpise, by sa dal rok 2020 asi celkom dobre charakterizovať. Navyše, neraz som ho omieľal vo videách a článkoch a keď máme sviatky pokoja, pozrieme sa trochu späť s chladnou hlavou a nadhľadom. Veď čo iné nám zostáva...

Keď sa náhoda zahrá

Začnem ešte koncom roku 2019, kedy sa mi v decembri narodil syn. Áno, bude to trochu viac personalizovaný text, už asi tušíte. Každopádne si vezmite, že presne v deň mojich 33. narodenín, takmer na hodinu presne, sa narodil druhý Martin Imrich. Meno sme vyberali postupne vylučovacou metódou a keď trafil taký dátum, mal to už jasné. Stále sa smejem, keď sa pozriem do papierov, rovnako sa usmievali na matrike. Pani náhoda je niekedy skutočne krásna a už sme oslávili aj prvý rok v našom štýle...teda na horách .

Ako to súvisí s cyklistikou? Kebyže je „klasická“ sezóna, spustili by sa podujatia, ešte predtým by ma lákalo niekam vycestovať ako napr. do Chorvátska na jarné kilometre, alebo ďalšie výpady. No a potom sezóna, kedy máme maratóny, nielen doma ale najmä v zahraničí. S tým je spojené cestovanie a predstava trmácania sa s revúcim dieťaťom na HERO alebo Salzku mi veľmi nevoňala . Navyše by mi lietali myšlienky kade tade a neustále by som zvažoval možnosti, keďže veci treba riešiť trochu s predstihom. Nechať ich doma, keď viem, že aj Lenka miluje hory? Dalo by sa povedať, že korona tento „problém“ vyriešila. Nemusel som myslieť čo keby, alebo kam, jednoducho som len kukal, ako každým dňom malý rastie a užíval si pritom jazdenie u nás doma. Ale jarné klasiky v TV mi vážne chýbali...

To ma vlastne privádza k profi jazdcom a ich chlebíčku. Neviem si predstaviť, že by sa mi narodilo dieťa a ja by som ho videl 2x do mesiaca, prípadne len cez Skype, pretože medzi tým by som musel dookola jazdiť nejaký blbý kopec na Malorke, či na sopke Teide, či inom kempe. Do toho potom cestovanie, presuny, diéta...nie, díky. A pritom zďaleka nie som typ, čo by robil v kuse „ťuťu-muťu“ a neustále sa vytešoval z nového prírastku .

Korona silnejšia ako Sagan

Rovno začnem jedným dôležitým faktom. Áno, darilo sa nám a cyklistika zažila boom, aký nespôsobil ani nástup Petra Sagana, keď v kopci urval žltého Cancellaru a došiel si s jeho vraj „okázalým“ gestom pre prvé víťazstvo na Tour v roku 2012. Svoje by mohla rozprávať naša zákaznícka podpora a expedícia, na ktorých to po úvodných dňoch strachu a oťukávania doslova spadlo. Nestíhal nikto. Naši dodávatelia meškali, ľudia nedostávali včas odpoveď a chvíľu trvalo, než sme stihli zareagovať a spraviť potrebné kroky. Nebolo to z dôvodu, že sme situáciu podcenili, že sa snáď venujeme viac točeniu videí ako zákazníkom alebo že sme zaspali na vavrínoch. Jednoducho taký boom nečakal absolútne nikto.

Takže rovno dodám, že text nepíšem pod tlakom nepriaznivej ekonomickej alebo zdravotnej situácie a určite pochopím, ak sa niekto na veci díva inak a viac negatívne. Predsa len na spodku pyramídy sú vždy zdravie, sociálne istoty a až potom si môžete naplno užiť nadstavbu.

Ja sa na to dívam ako na určitú formu odmeny za úžasný šport a životný štýl, ktorý sme si zvolili, keď ešte ani nebol tak cool a populárny . My už dávno vieme, že bicykel je skvelý, no zavreté fitká a všetky ďalšie veci otvorili oči mnohým ďalším. Veď aký ďalší šport vás dokáže tak rýchlo vziať z mesta do prírody, umožní spoznať okolie, vidieť na jeden šup toľko a pritom vás udržať vo výbornej kondícii. No vy to vlastne už viete, ale teraz to zistili mnohí ďalší. Daná situácia len zvýraznila benefity cyklistiky tak, ako by nikto iný asi nedokázal. Ak ľudia pri svojom koníčku a „zdravšom“ životnom štýle zostanú, bude to podľa mňa pre celú spoločnosť len dobre.

Aktivovať zdravý rozum

A čo je hlavné, v bicykli máte neustále skvelého psychológa. Neviem si ani predstaviť, ako sa museli niektoré rodiny doma „žrať“, ak za celý čas poriadne nevystrčili nos vonku a tatkovi chýbal potrebný ventil, aký mám ja v podobe bicykla. Verím tomu, že keby ho mal každý, nešírilo by sa internetom toľko hlúpostí...niekedy ma až oči boleli z toho, čo som videl. Ale po dobrom výjazde sa výborne čistil napríklad taký Facebook od priateľov, ktorí zdieľali dookola tie isté somariny. Pekne so spokojným výrazom na tvári prebiehalo triedenie v prvej vlne a potom rovnako v tej ďalšej. Stále sa držím hesla, že na sociálne siete ale aj do bežného rozhovoru medzi “priateľmi” nepatria 2 veci – politika a náboženstvo. Dvojica, ktorá nemá jednoducho riešenie a ktorá spôsobuje len ďalšie a ďalšie zbytočné rozbroje. No a u bikerov sa pridáva ešte téma ebikov. A čo rôzne konšpirácie? Ani nejdem hovoriť, mažem .

Rovnako dobre som sa pobavil, keď sa na internete objavili fotky plného parkoviska niekde pri meste s tým, že ľudia išli húfne do prírody šíriť nákazu medzi sebou. Nejako nikto nevzal do úvahy, že tam predsa neprišli všetci naraz, nevystúpili naraz z áut a nešli spolu za ruky. Teda ak všetci nesedeli potom natlačení v jednom bufete. Občas trochu chýbal zdravý rozum, rovnako keď sa objavovali fotky, ako je niekto s rúškom na horách a upozorňuje na jeho nosenie, pričom je vo výškach nad 2 000 m a sám . To sme ale odbočili a ako to myslím, sme si už povedali v inom článku.

Čo ste ale možno zistili je fakt, že vďaka bicyklu poznáte množstvo pekných miest v okolí, o ktorých väčšina ľudí ani netuší. Nešli ste možno hneď na hrádzu alebo vyhliadku nad mestom, ale vzali ste rodinku niekam, kde je kľud a strávili skvelý deň, ku ktorému by inak ani nedošlo.

A to ma privádza k prírode ako celku. Áno, je v nej teraz viac ľudí, ako bolo predtým ale stále si myslím, že je v nej dosť miesta, ak sa budeme k sebe chovať s rešpektom, o ktorom som písal v minulom článku, tak sa už nejdem opakovať. No hlavne, že si vďaka tomu ľudia ešte viac uvedomia, aký máme u nás poklad, ktorý si treba chrániť. Za celý ten rok mi totiž neprišlo, že by som potreboval nutne cestovať. More nespomínam, to ma akosi neberie, takže mám skreslený pohľad na vec. Potrebujem jednoducho oprieť zrak o horizont kopcov . Nejdem sa hrať na nejakého „národovca“, čo už nikam nepôjde a všetko iné ofrfle z princípu, len dodám, že zrejme viacerí zistili, ako sa dá na Slovensku stráviť pekná letná dovolenka.

No a dúfam, že nakoniec ešte viac do očí udrie ničenie lesov a chodníkov vďaka ťažbe, niekedy dokonca rovno celých dolín. Nie som naivný, ale viac očí snáď viac vidí. A zrejme ste už počuli o tom, ako sa medičasom výrazne vyčistilo ovzdušie.

Narušenie rutiny

Tak a teraz poďme od „veľkých“ myšlienok a úvah späť na zem . Teda do nášho obsahu. Ako som spomínal, viac ako 15 rokov chodím rok čo rok na rôzne maratóny a akcie, rovnako sa rok čo rok snažím na ne pripraviť. Až sa z toho stala akási rutina, teraz nehovorím že zlá, ale rutina. Pretože na podobných akciách som spoznal v podstate väčšinu kamarátov a určite by som nerobil prácu, akú robím. Ale keby bola klasická sezóna, nelákal by ma Everesting, spojenie 4 horských chát do jedného výjazdu alebo okružná jazdu okolo okresu. Z toho zase vyplynuli ďalšie veci, prípadne nápady. Nejde len o videá a články, ktoré tak vznikli ale o návrat akéhosi pocitu „dobrodružstva“. A na základe spätnej väzby ste tento pocit možno objavili aj vy. Vytvoriť si v hlave nejaký pekný cieľ. Taký, ktorý bude pre vás výzvou, ale je dosiahnuteľný. Spravíte si prípravu, tá vás motivuje k jazdeniu a potom si cieľ skúsite splniť, prípadne sa o to podelíte s ostatnými – aj v tom je sila aplikácií ako je napr. Strava. Vo výsledku máte podľa mňa skvelý mix tréningu a zábavy. No a taká kombinácia je zase základom pre dlhodobé potešenie z jazdenia, pohybu a samozrejme dobrého jedla .

Čo píšem ale neznamená, že by ma prestalo baviť pretekanie, práve naopak. V lete sa predsa len uskutočnili viaceré podujatia a skutočne som si ich užil, aj keď „forma“ nebola ideálna. Také to priateľské doťahovanie a porovnávanie „bimbáskov“ je stále dôležitá súčasť cyklistického mixu, ktorý mám rád. Spomínaná pauza len prospela a už sa teším na ďalšiu, snáď normálnu sezónu. Ak by aj nebola, viem, ako sa zabavím, či zabavíme?

Trochu spomaliť

Celkovo mám ale pocit, že ľudia na chvíľu spomalili a objavili tak veci, ktoré im inak unikali. Tým rozhodne nemám na mysli zdravotníkov, alebo ďalšie oblasti, ktoré si vydýchnuť nemohli a nemôžu a kam sa s úvahami vôbec nemám právo púšťať. Ale keď to vezmeme ako celok, ubral sa plyn a zvýšil dôraz na základné hodnoty. Dúfam, že keď sa zo všetkého vyhrabeme a zhodíme rúška, nepodradíme hneď a nezačneme zbesilo predbiehať.

Všetko zlé je na niečo dobré, resp. by aspoň malo byť. Otrepané heslo, ale jedno z mála, ktoré v tom negatívnom nachádza automaticky aj niečo pozitívne. Niektoré veci nemôžeme ovplyvniť, ale môžeme si vybrať ten svoj ventil a prípadne ho ukázať aj ostatným. Tým mám na mysli najmä šport a pohyb na vzduchu ako pevnú súčasť životného štýlu bez ohľadu na dianie okolo. Pokiaľ možnosť máme, treba ju využiť.

Doprajte si pokojné sviatky, vyvetrajte hlavu, rodinku a pritom dávajte pozor, aby ste neohrozili ostatných a správali sa rozumne a zodpovedne, teda s dávkou rešpektu voči druhým. Rovnako prajem za celý MTBIKER aj šťastný nový rok, to už článok písať nejdem a ďalší prejav nechám pani prezidentke . A nie že budete teraz na sviatky pokoja a mieru hádzať petardy a strieľať rakety...

MarkusQuo 24.12.2020 (13:54)

thumb_up43thumb_down

Ďakujem za tento článok. Idem ho šíriť ďalej. Niečo nové si ma naučil - to s tým pravidlom o dobrom rozhovore 2 priateľov. Ďakujem ti. Tiež je mojím krédom hľadať na zlých veciach vždy to dobré. Tento rok sa udialo veľa vecí - zlých aj dobrých - nám všetkým.

Tento rok mi vzal syna. Priateľom otcov. Rodine vzal silnú osobu v podobe prastarej matere. Svetu "daroval" coronu ... ale toto všetko sa dialo a deje z istých príčin. Všetko toto nám dodáva silu, učí pokore a vďake za každý nádych. Dúfam, že to vytvorí aj priestor pre vzájomnú úctu a rešpekt k druhým.

Tento rok som celú rodinu dostal do prírody toľko krát, ukázal im toľké miesta a možnosti, dostal ich na bicykle a oni si to zamilovali ... a to všetko v takej miere, že sa mi až nechcelo veriť, keď som si prechádzal históriu stopára na mapy.cz

Takže ešte raz vďaka za tento krásny článok.

Vďaka za všetko čo robíte, za celú komunitu okolo MTBIKER.

Prežite zvyšok roka v zdraví, pokoji, láske a vzájomnej úcte a nech vám to všetkým vydrží pokiaľ to len pôjde.

Viva la Vida ... priatelia

Imroman MarkusQuo 24.12.2020 (14:11)

thumb_up15thumb_down

Ahoj, na to sa neda ani nic napisat...mas moj obdiv za tak pozitivny pristup v situacii, ktoru si ani neviem predstavit. Prajem krasne sviatky a nech Ti to vydrzi aj nadalej.

volodaj 24.12.2020 (11:15)

thumb_up13thumb_down

Super článok, vďaka zaň. Tiež to cítim podobne. Vďaka tomu, že v práci sme časť roka robili na 60% a potom na 80% je to moja za roky najlepšia sezóna. Človek si zrazu uvedomí o koľko viac času má na svoje koníčky a ľudí okolo seba. Pojazdil som trasy ktoré som mal dlhšie naplánované, ale nikdy sa k nim nedostal, stretol sa a strávil čas s ľuďmi, ktorých som dlho nevidel. Celé to ide ozaj zhodnotiť tou tvojou prvou vetou: "Všetko zlé je na niečo dobré".

Krásne prežitie sviatkov prajem a teším sa na ďalšie články a videá.

Imroman volodaj 25.12.2020 (20:51)

thumb_up0thumb_down

Diky a podobne zelame pekne a pohodove sviatky.

TiborP 24.12.2020 (17:06)

thumb_up10thumb_down

Martin, aj vdaka Tvojim videam a clankom som sa tohto roku po dlhsom case vratil k bicyklu. Pri citani clanku som si uvedomil, ze MT Biker spravil ozaj kus dobrej roboty pre popularizaciu cyklistiky na SVK, vacsiu ako Sagan. Po Saganovych vykonoch clovek sedel uzasnuty na gauci, po sledovani Tvojich videi mal clovek, teda aspon ja, chut hned sadnut na bicykel a vyrazit.
Tebe a aj celej redakcii prajem pokojne sviatky a uspesny rok 2021 😉

Imroman TiborP 24.12.2020 (19:23)

thumb_up1thumb_down

Parada, nech to jazdi aj dalej a pekne sviatky 😉

Tata1955 24.12.2020 (19:38)

thumb_up10thumb_down

Keby mi bol niekto pred tromi rokmi povedal, že v mojom veku po problémoch s platničkami a so srdcom najazdím ročne viac na bicykli ako na aute, asi by som ho bol vysmial. Začiatky boli ťažké a musel som zadok presvedčiť, že nebolí a svaly, že to o dva dni zvládnu, ale potom som objavil bicykel a MTBIKER a zrazu bolo všetko ľahšie, krajšie, zaujímavejšie a hlavne zdravšie. MTBIKER sa stal mojím každodenným priateľom, na ktorého som sa tešil od rána do večera a "otváral" ho niekoľkokrát do dňa.
Toto zhrnutie roka je doslova pohladením duše. Jednoduché, úprimné, až familiárne a nesmierne inšpiratívne.
Nech to v nás ostane čo najdlhšie a všetkým bikerom aj MTBIKERom prajem pokojné, láskyplné a šťastné Vianoce a úspešný štart do 2021.
P.S.
Pred týždňom som obiehal podobné obchody a webstránky v UAE. Majú síce sortiment svetových značiek a úžasný areál Al Qudra s najdlhším okruhom cca 85km. Ale na MTBIKER sa nechytajú

Imroman Tata1955 24.12.2020 (21:09)

thumb_up1thumb_down

Parada a prajem, nech to vydrzi aj v tom snad uz "normalnom" roku

roman_m 25.12.2020 (19:23)

thumb_up5thumb_down

Martin, teba by mali v MTBikeri na rukách nosiť.

Úprimne, si to najkvalitnejšie a pritom to také najnormálnejšie, čo tento portál aktuálne ponúka (myslím obsah portálu nie eshop 🙃).

Ide z teba ľudskosť a pohoda (a zase úprimne, nie zo všetkých tvojich kolegov ide také pozitívum ako z teba - hoci ich nechcem hodnotiť, lebo ich nepoznám osobne a prejav na webe môže samozrejme skreslovať). Mám veľmi rád tvoj nadhľad a to, čo z tvojich videí a článkov ide - sadni na bike, jazdi a užívaj si to, používaj ale rozum a rešpektuj druhých. Tlieskam. Vďaka samozrejme aj zvyšku tímu, Adamovi atď.

Užívaj si cyklistiku aj naďalej a osobne odporúčam využívať čím viac času, kým je Martin junior ešte malý 🙂. Časom uvidíš, že ten ventil bude čoraz ťažší časovo, ale aj z toho pohľadu, že keď už bude jr. bicyklovať sám, rozhodne to pekných pár rokov nebude na jazdu okolo okresu ale budeš chcieť bicyklovať aj s ním (slimačím tempom) a potom aj sám vo svojom tempe, ale čas bude stále iba jeden. A to ešte počkaj, keď bude mať súrodenca 😉.

Želám krásny zvyšok Vianoc tebe, rodinke aj celému MTBiker tímu a všetko dobré v 2021!

btw., prečítal som tento (znova veľmi pozitívne a pohodovo pôsobiaci) článok a potom reku pozriem N-ko, čo nové vo svete... a tam článok s nejakým "dlhoročným cyklistom" o jazde v zime, tak si vravím, že mohli pokojne osloviť aj teba..
čítam ďalej a sánka dole, imroman v mainstreame! Super, zaslúžiš si to.

Imroman roman_m 25.12.2020 (21:00)

thumb_up1thumb_down

Ahoj, dakujem za spatnu vazbu. Ono u nas ide vzdy v prvom rade o obsah, aj ked to niekedy mozno nevyzera ale snazime sa najst tu hranicu, ako nieco priniest a samozrejme udrzat citatela/divaka. A niekdy to nie je lahke, predsa len ta hrana je velmi tenka

S malym mas mozno pravdu, ale mojou silnou strankou je asi to, ze sa vzdy nejako dokazem prisposobit zmenam tak, aby som stihal aj jazdenie/trening bez ktoreho sa jednoducho poriadny obsah robit neda..aspom u mna nie. Niekedy to znamena si privstat, niekedy proste ide Lenka s kamoskami na vylet a necha mi priestor Takze to chce strazit dalsiu rozumnu hranu

No a ohladom N-ka sa mi paci, ze oslovili oni nas. Takze nas obsah je natolko kvalitny, ze sa netreba vnucovat...

Este raz dakujeme a prajeme pekne sviatky.

drhusak 24.12.2020 (09:29)

thumb_up4thumb_down

V ČR by povedali: Imroman na hrad! Určite by si mal môj hlad

Imroman drhusak 24.12.2020 (10:22)

thumb_up0thumb_down

Hehe, diky...ale politika to nieee 😄

drhusak Imroman 24.12.2020 (10:57)

Ale veď to je len reprezentačná funkcia 😎

AdMich drhusak 24.12.2020 (11:11)

thumb_up2thumb_down

My sme radi, že reprezentuje mtbiker a ducha našej peknej "zábavky"

Dvenohy Imroman 24.12.2020 (13:37)

thumb_up1thumb_down

Imroman a co keby ten hrad bol na kopci s priemernym stupanim 15 stupnou a dalo by sa tam len bikom? 😂

Imroman Dvenohy 24.12.2020 (14:12)

thumb_up0thumb_down

To by som tam asi vela navstev nemal

Hazard 24.12.2020 (09:41)

thumb_up4thumb_down

Imroman Súhlasím s textom. Tento rok bohužiaľ priniesol vo svete veľa utrpenia, ale na druhej strane sa určite mnoho ľudí spomalilo/zastavilo a prehodnotilo svoj život. Rovnako aj v tomto našom športe sme si pretekovo-maratónovo veľa neužili, ale väčšina z tradičných účastníkov (aj keď nie všetci jazdia maratóny) si našla nejakú zaujímavú náhradu. Aj keď ja osobne nejazdím maratóny pre umiestnenie, ale pre radosť, tú energiu vyžarujúcu z ľudí, ktorí si idú vychutnať nejaký spoločný zážitok. V podstate pre mnohých je maratónik spestrenie jazdenia počas roku, keďže tiež rovnaké trate v okolí idú niekedy krkom. Ale aj ty si veľmi pekne vymyslel svoje aktivity a myslím, že mnohí sme tu hltali texty a sledovali videá, ktoré si nám tu posúval a určite motivoval. Inak prajem Tebe, tvojej krásnej rodinke pekné sviatky a nech aj v budúcom roku sa Vám darí, hlavne nech je veľa zdravíčka. Tešíme sa na tvoje ďalšie obsahy v roku 2021...

Imroman Hazard 25.12.2020 (07:56)

Diky a verim, ze sa rovnako dobre zabavime aj v 2021. Pekne sviatky

davidco 24.12.2020 (10:58)

thumb_up3thumb_down

Krásna torta, dodatočne gratulujem k narodeninám, december je skvelý "ročník", tiež som decembrový. S tvojím hodnotením tohto roka súhlasím v plnom rozsahu, aj tie horúce tabu témy si označil správne. Robíte dobrú robotu, články, videá, shop, myslím, že MTBIKER posunul cyklistiku na Slovensku viac, ako Sagan. Prajem pokojné, a šťastné sviatky vám, a celej cyklo-komunite.

Imroman davidco 24.12.2020 (14:16)

thumb_up0thumb_down

Vdaka za cely nas team a pekne sviatky.

liborik 24.12.2020 (09:30)

thumb_up2thumb_down

Veľmi pekný článok , bol to skutočne zaujímavý rok a toľko ludi na bicykloch som po iné roky v lesoch nevidel... co je fajn
Martin, prajem Ti a tvojej rodine veľa šťastia, zdravia, úspechov a nech sa Vám dari aj v ďalšom roku

Imroman liborik 24.12.2020 (21:06)

thumb_up0thumb_down

Dakujem, rovnako prajem pekne sviatky.

TTBiker 24.12.2020 (21:35)

thumb_up2thumb_down

Pekné napísané a ja prajem"šeckým cyklystom v Novému roku šecko dobré,čo najmén úrazov a defektov,a kopec pekných zážitkov!"

Julko 25.12.2020 (20:33)

Tak, takúto stránku nám môžu široko-ďaleko závidieť. Ďakujem za šírenie priateľskej, optimistickej a priam rodinnej atmosféry. Kolektívu MTBiker a ich rodinám a všetkým nadšencom želám krásny rok 2021 plný zdravia, pohody a zážitkov. A nech si k vám "nájde cestu" čo najviac priaznivcov.

guelmus 30.12.2020 (14:00)

thumb_up2thumb_down

...ahojček...,,pán Imroman ja Vám poviem, čo Vám ešte nikto nepovedal...oni sú človek...oni sú človek,,...a ďakujem Tebe i celému kolektívu MTBiker-a...

Romansch 24.12.2020 (15:56)

thumb_up1thumb_down

Děkuji za super články a videa. Pěkné svátky všem!

Imroman Romansch 25.12.2020 (20:52)

Podobne

lsynak 24.12.2020 (19:38)

thumb_up1thumb_down

lsynak To nepotrebuje komentár... prvýkrát v živote som niečo lajkol. Veľa pozitívneho myslenia želám všetkým bejkrerom aj nebajkerom

Imroman lsynak 24.12.2020 (21:07)

Vdaka a pekne sviatky

felixppeter 25.12.2020 (19:17)

thumb_up1thumb_down

Ahoj, plne sa stotožňujem s tvojimi slovami. Bike je najlepším liekom na rany, hlavne tie psychické. Tento rok bol fakt zvláštny, pri dopravnej nehode na biku som prišiel o najlepšieho kamaráta a veľmi to poznačilo našu bike komunitu, ale práve vďaka cyklistike a dobrým priateľom sa to dá prekonať.
Prajem požehnané sviatky.

Imroman felixppeter 25.12.2020 (20:53)

thumb_up0thumb_down

Drz sa a prajem vela optimizmu vdaka cyklistike a priatelom.

Riki_the_kid 25.12.2020 (21:12)

thumb_up1thumb_down

Bajk je určite skvelá vec a sám už dlhé roky aktívne jazdím, ale určite neplatí, že by sa každý, kto nechodil vonku, išiel doma ,,zožrať” s blízkymi 😁 veď nie každý máme hneď nervy keď nemôžeme ísť každý deň von športovať 😅 ja počas týchto sviatkov myslím najmä na tých, ktorí prišli o prácu alebo svoje podnikanie, resp mali vážnejší priebeh covidu a dostávajú sa v týchto dňoch opäť na nohy. Verím, že aj ten bajk im môže pomôcť postupne sa dostať k pozitívnym myšlienkam a čoskoro budú opäť úspešní. Zároveň verím, že aj počas nadchádzajúceho ,,nového normálu” si nájdeme všetci čas na outdoorové aktivity v takom počte, ako počas tohto covidoveho roku, a zlepší sa tým trochu aj vnímanie prírody a vecí okolo toho, ako už Imro písal vyššie 😉 šťastné a veselé Vianoce bajkeri! 👍

Imroman Riki_the_kid 26.12.2020 (09:04)

thumb_up2thumb_down

Tak vies, to je subjektivna uvaha. Ja ale myslim to, ze nas ventil je cyklistika, ktora sa dala pekne robit dalej. Ale niekto mal ako ventil chodenie s kamosmi do mesta, ci dalsie veci ktore sa nedali...ale podla mna islo napatia doma v rodinach urcite nahor

Riki_the_kid Imroman 26.12.2020 (10:33)

thumb_up0thumb_down

To je pravda, napr ja som zvykol často chodievať von na stretnutia, aj počas týždňa, čo teraz nebolo možné. Stretávanie s ľudmi mi pochopiteľne chýba, ale efektívne sme to nahradili videochatom. Čo však nahradiť nejde je divadlo, kino alebo športové podujatia. Čítanie kníh alebo cvičenie na hudobnom nástroji je predsa len slabá náplasť na kultúru. Nateraz sa vytratila pestrosť zo života, takže Tvojmu názoru rozumiem, že ľudia z toho často vešali hlavu. Pomôže iba zmeniť svetonázor - vo všetkom sa snažiť nájsť to pozitívne.

Volodja 24.12.2020 (10:39)

Pekná úvaha, príjemné čítanie 👍

Imroman Volodja 25.12.2020 (20:51)

thumb_up0thumb_down

Dikes, take trochu z ineho sudka...

patrikde 24.12.2020 (11:45)

👍 za clanok, 👏 celemu teamu Mtbiker, co by sme si bez vas pocali, ine staty vas nam mozu len zavidiet. A bajkerom prajem vela pohodovych km bez nehody v NR 2021
PS: uctievaci latkovych rusok by mohli zacat pouzivat tie kvalitnejsie, aby nam to roznasanim virusu nepokazili 😅https://www.dtest.cz/clanek-8446/test-rousek-a-respiratoru-2020

CRS 24.12.2020 (12:08)

Vesele Vianoce vsetkym bajkerom aj ebajkerom 🥳

Imroman CRS 24.12.2020 (14:17)

Veru tak

schejta 25.12.2020 (09:21)

thumb_up0thumb_down

s tým morom si mi pripomenul - prečo dovolenka pri mori, keď máme lesy plne adrenalinu

Imroman schejta 25.12.2020 (20:50)

Heh, tak to je moj subjektivny pohlad

creativ 25.12.2020 (18:36)

thumb_up0thumb_down

Ahoj Martin. Súhlasím s tebou. Obdobie bolo aké bolo. No vďaka tomu sa veľa ľudí dostalo do prírody a objavilo čaro pohybu vonku. Tak vám prajem krásne šťastné a veselé vianočné sviatky plné lásky a pohody... A samozrejme v novom roku veľa km bez pádu...

Imroman creativ 25.12.2020 (20:53)

Veru, hlavne do zdravicko teraz. Diky a pekne sviatky, resp. co z nich ostalo este

AspidMan 27.12.2020 (02:45)

thumb_up0thumb_down

Imroman, musím sa ti priznať, na začiatku som ti neveril. Neveril som, že by si raz dokázal robiť kvalitný obsah na aký som bol zvyknutý zo zahraničných médií. Ale nemohol som sa viac mýliť… Každým článkom a videom si sa zlepšoval a tento záverečný za pohnutým rokom je naozaj špeciálny!
Ďakujem za tvoju prácu a tebe i celému MTBiker-u prajem veľa síl a najmä zdravia.

Imroman AspidMan 27.12.2020 (15:09)

thumb_up1thumb_down

Ahoj, diky...tak vies, my sa nechceme len "opicit" po zahranici, preto nerobime aj niektore veci ktore nam ludia hovoria, ze preco ked to robia tam aj tam. O to viac si vazime taku spatnu vazbu.