Pozvánka: Máj 2023 - mesiac lásky k cyklistike

Rozbehnutý kolotoč pretekov pokračuje posledným jarným mesiacom. Tak čo na nás čaká?

Teplejšie a dlhšie dni prajú už dlhším jazdám a podobne je na tom aj plnší kalendár. Pretekov na víkend je viac než dosť a možno si už budeme musieť aj vybrať, kam vyrazíme. Či už máme doma cestný, horský, alebo iný bicykel, no na svoje si prídu aj jazdci s motorom alebo deti.

6. máj 2023 - Žilina - 2. kolo Detskej tour Petra Sagana

Hneď na úvod tu máme zábavu pre najmenších a Detská tour bude pokračovať v Žiline. Domáca destinácia nášho Petra, po ktorom tieto preteky nesú aj svoj názov. Bohatá účasť svedčí o veľkej popularite a obľúbenosti pretekov. Propozície súťaže organizátor zverejňuje vždy minimálne týždeň pred danou súťažou na webe pretekov a na Facebooku.

6. - 12. máj 2023 - Bratislava - Race through Slovakia

Ísť za hranicu svojho komfortu a vyskúšať si boj sám so sebou? O tom sú aj tieto vytrvalostné preteky, ktoré budú v tomto formáte prvýkrát aj na Slovensku. Trať obsahuje 6 povinných úsekov po celom Slovensku a kúsok v Poľsku. Jazdec si cestu k týmto úsekom tvorí sám a, samozrejme, najrýchlejší sa stanú víťazmi. Nielen oni, ale aj ostatní budú víťazmi nad sebou po dokončení. Ak vás zaujali tieto preteky a radi by ste sa zúčastnili, viac informácií nájdete v samostatnej pozvánke na MTBIKER.

12. - 14. máj 2023 - Nové Město na Moravě - UCI Svetový pohár v XCO, XCM a XCC

Tentokrát sa môžeme stať divákmi a pozrieť si tých najlepších pri ich neskutočných výkonoch. Otváracie kolo svetového pohára v Čechách je zaujímavé v rámci návštevy tohto podujatia, pretože môžete vidieť naživo hviezdy z televíznych obrazoviek. Novinkou je aj „sveťák” v maratóne v sobotu a podľa dostupných informácií sa má zúčastniť celá špička pretekárov. Ak by ste si chceli dať do tela aj vy, možnosť máte na hobby maratóne pre verejnosť v dĺžke 60 alebo 120 kilometrov. Viac informácií a ceny vstupeniek nájdete na stránke podujatia.

13. - 14. máj 2023 - Partizánske - MTBIKER Hornonitrianska Enduro séria

Jazdíš enduro disciplínu a rád si zmeriaš sily s ostatnými? Prvé kolo populárnej enduro série pre amatérov a hobby jazdcov bude štartovať v Partizánskom na Baťových trailoch. Novinkou v tomto roku bude online registrácia na preteky. V sobotu poobede bude prebiehať tréning a prezentácia od 13:00 do 16:00 na preteky a večerný program pre všetkých. Viac informácií nájdete v kalendári na MTBIKER alebo na Facebook stránke.

20. máj 2023 - Rajecké Teplice - ŠKODA MTB maratón Rajecké Teplice

Pokračujeme sériou ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2023 v Rajeckých Tepliciach pri kúpalisku Laura. Ako je už zvykom, pripravené budú 3 trate s dĺžkou od 18,5 do 80 kilometrov, ktoré preveria skúsených „harcovníkov“ a otvoria svet pretekov aj začínajúcim pretekárom. Samozrejmosťou je aj FAMILY trať. Viac detailov aj informácií o výške štartovného nájdete na stránkach organizátora.

21. máj 2023 - Rohožník - Rohožnícka bajkovačka

Nedeľa bude opäť patriť deťom, ktoré si svoje sily môžu zmerať na troch rôzne dlhých tratiach. Po dojazde na nich čaká občerstvenie. Suma štartovného je 3 €. Od 10:00 bude prebiehať registrácia a o 11:00 je plánovaný štart pretekov. Počas akcie sa bude pripravovať aj divinový guláš a čakajú vás aj bohaté prekvapenia v tombole. Viac informácií nájdete na Facebooku.

21. máj 2023 - Martin - 3. kolo Detskej tour Petra Sagana

Po dvojtýždňovej pauze budeme pokračovať v meste Matice slovenskej v sérii detských pretekov. Reportáž z minulého ročníka pretekov na letisku vás môže motivovať k tréningu a dúfajme, že aj tento rok bude malým veľkým bikerom priať aj počasie. Propozície súťaže organizátor zverejňuje vždy minimálne týždeň pred danou súťažou na webe pretekov a na Facebooku.

21. máj 2023 - Sereď - DHL Sereďmaratón

Teraz prichádzame na vážnejšiu nôtu, keďže tieto preteky sú pomyselný „majstrák“ pre všetkých amatérov a nadšencov cestnej cyklistiky. Ako už býva zvykom, čaká nás 116 kilometrov dlhá trať s prevýšením 1 150 metrov so štartom o 10:20 a ostrým štartom po asi 2 kilometroch. Kým sa dospeláci budú naháňať, deti sa budú môcť zabaviť na Sereďmaratóniku. Viac informácií nájdete na stránke organizátora s odkazom na online registráciu. A že tento maratón nie je len pre „mladé pušky“, si môžete prečítať v tejto reportáži od Cepa.

25. - 28. máj 2023 - Krásna Lípa - Tour de Feminin

Pripravovaný prvý ročník etapových pretekov pre verejnosť sa nakoniec neuskutoční z dôvodu nízkeho záujmu zo strany pretekárov. To nič ale nemení na pretekoch Tour de Feminin, ktoré sa uskutočnia v plánovanom termíne. Viac sa dozviete na stránke organizátora.

27. máj 2023 - Jasenica - Považský MTB špeciál #1

V okrese Považská Bystrica, konkrétne v Jasenici, sa uskutočnia MTB preteky pre dospelých na okruhu dlhom 11 kilometrov s porciou okolo 400 výškových metrov. Počet pretekárov je obmedzený na 300 a prezentácia a štart pretekov sa bude konať pri kultúrnom dome v Jasenici. Viac informácií k online registrácii a o pretekoch nájdete na stránke organizátora.

28. máj 2023 - Lučenec - Novohradský pedál

Mestské kúpalisko sa stane dejiskom a zázemím cyklistických pretekov s trasou dlhou 25 kilometrov a s prevýšením 435 metrov. Povrch budú tvoriť lesné cesty, zvážnice a „singláče“ s trochou asfaltu. Registrovať sa je možné aj online a viac informácií nájdete na Facebooku.

28. máj 2023 - Veľká Rača - 2. kolo Slovenského pohára v downhille

Posledná májová nedeľa bude patriť zjazdárom, ktorí si na známej trati v Kysuckej vrchovine zmerajú sily v jazde z kopca. Či ich viac prekvapí legendárny skok Motyka alebo májové počasie, nechajme sa prekvapiť. Svojou účasťou môžeme prísť podporiť jazdcov na trati v ich výkonoch. Viac informácií nájdete na stránke organizátora.

Toto je porcia akcií na mesiac máj, ktorý máme každý víkend nabitý pretekmi v každej kategórii a je na nás, či ich podporíme aj svojou účasťou. Možno je aj toto príležitosť roztočiť kolesá svojho dvojkolesového „tátoša“ v pretekovom tempe. Viac pretekov nájdete aj v kalendári, kde si môžete nájsť aj tie vo svojom okolí.