Oddýchnite si po sezóne a jazdite podľa chuti

Maratónsku sezónu máme v podstate sa sebou a prišiel čas na zaslúžený oddych – ideálne ten aktívny, vďaka čomu si jeseň vychutnáte naplno.

Záverečný maratón série ŠKODA BIKE OPEN TOUR v Slovenskom raji je už dávno za nami, body sú definitívne rozdané a víťazi známi. Taktiež bicykle zo záverečnej tomboly už majú svojich majiteľov . Ak ste tento rok trochu poctivejšie „trénovali“, skúsili aj nejaký ten maratón a máte chuť pokračovať ďalej, teraz je ten ideálny čas užiť si jazdenie a zároveň dobiť baterky pred ďalšou sezónou...


V podstate, práve na jeseň nastáva ideálny čas trochu si oddýchnuť a užiť pekné počasie na poriadne výjazdy. Aj keď si to možno trochu odporuje, tým oddychom mám na mysli skôr ten „aktívny“. Určite ste si všimli, že po skončení sezóny, „profi“ borci odlietajú na dovolenky a častokrát sa mesiac bicykla ani nedotknú. Lenže, ak sedíte na bicykli takmer každý deň a máte v nohách cca 60 a viac pretekov, tak sa ani nie je čomu čudovať . V prípade hobby jazdcov je jeseň ideálny čas na poriadne výjazdy najmä z dôvodu, že práve teraz máte zrejme najlepšiu kondíciu a nie je dôvod to nevyužiť vo svoj prospech .

Oddych je potrebný

Ak ste jazdili častejšie a intenzívnejšie, je vždy dobré zaradiť pár dní bez biku, ale určite to netreba preháňať. Väčšinou sa o to postará nejaký blok škaredého počasia, takže si môžete bez výčitiek vychutnať, ako za oknom padá dážď a fúka vietor . Telo sa potrebuje dať späť „dokopy“, čomu ideálne pomôže pár dní bez tréningu. Rovnako je tento čas dôležitý aj pre vašu hlavu, aby ste mali opäť chuť. Hlavne pri tom neupadnite do depresie, nie je na to žiadny dôvod. Veľmi častou chybou sú pravidelné nájazdy do chladničky. Predsa len, človek, ktorý sa pravidelne hýbe, je zvyknutý na väčšie porcie energie, ale v prípade oddychu svoj príjem trochu upravte. Samozrejme si môžete dopriať, ak máte chuť, len to netreba preháňať. Dávať zase zbytočne extra kilogramy dole nikdy nepridá na morálke a rovnako ani výrazný pokles kondície, ak to s tým „oddychom“ preženiete .

Jazdiť - podľa chuti

Ak vám pohyb už chýba, vonku je schopné počasie a máte nejaký ten voľný čas, tak netreba otáľať a vyraziť. Jednoducho, jazdite podľa chuti. Či už máte chuť sa voziť len tak po ceste alebo vyraziť na obľúbený trail. Aj keď netreba intenzitu hnať zbytočne vysoko, ak máte chuť, tak si „prišliapnite“ v obľúbenom kopci. Neriešte priemerné rýchlosti a ani tepy. Rovnako môžete jeseň využiť aj na získanie väčšej vytrvalosti, ktorá býva pri začínajúcich jazdcoch väčšinou najväčšia slabina. Doprajte si dlhšie výjazdy v miernom tempe a položíte nejaký ten „základ“ budúcej sezóny ešte pred samotnou zimou. Veľmi dobré je zamerať sa v tomto období aj na techniku jazdy, ktorá taktiež dokáže veľmi rýchlo „odchádzať“. Netreba to zbytočne preháňať, ale istotu v ovládaní biku získate len tak, že budete jazdiť a skúšať aj o niečo náročnejší terén a podmienky ako bežne jazdíte.


Nebráňte sa zmene pohybu

Rovnako je teraz ideálne obdobie začať sa trochu „hýbať“ aj v inom smere. Cyklistika je veľmi jednostranný pohyb a pre človeka nie veľmi prirodzený. Veľmi vhodné je zaradiť v malom množstve aj iné aktivity ako sú cvičenie alebo beh. Cvičením ale nemusí byť nutne len fitko, precvičiť stred tela (alebo inak aj core) môžete za pár minút doma. Prípadne spojte beh a trochu cvičenia dokopy, pretože vo väčšine miest nájdete rôzne outdoorové zóny a pod. Opäť to netreba vôbec preháňať, stačí aj 30 min. behu – dôležité je postupne telo privyknúť aj na iný pohyb. Ideálna je v tomto smere turistika, kde spojíte dokopy odlišný pohyb a vytrvalosť do jedného a práve trochu behu vás na ňu lepšie pripraví. Akurát sa nenechajte odradiť prvotnou svalovicou . Tá čaká v podstate každého cyklistu po hlavnej sezóne, ale potom už bude len dobre . O doplnkových aktivitách a ich výhodách si povieme v inom článku.


Dovtedy si teda užívajte v podstate ideálne obdobie na cyklistiku, jazdite podľa chuti, neriešte tepy, priemerky a pod. veci a ideálne, ak aspoň na chvíľu tretry vymeníte aj za bežecké alebo turistické topánky...

Články s podobným charakterom prípravy
report_problem Našiel si v texte chybu?
Imroman 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Veľké porovnanie presnosti GPS záznamov v zariadeniach Garmin

Veľké porovnanie presnosti GPS záznamov v zariadeniach Garmin

Dlhoočakávaný článok je tu! Oplatí sa používať najpresnejšie viacpásmové, viacfrekvenčné GPS, alebo je to len záťaž na baterku? Má ešte význam snímač rýchlosti na kolese?
Test: Cycplus AS2 Pro – malý-veľký pomocník

Test: Cycplus AS2 Pro – malý-veľký pomocník

Viete si predstaviť, že by ste na výjazd namiesto pumpy vozili so sebou akumulátorový kompresor? Asi nie. Popravde, donedávna som na tom bol podobne.
Video: Čo dopĺňať pred, počas a po výjazde

Video: Čo dopĺňať pred, počas a po výjazde

Cyklistika je veľmi náročný šport a poriadny tréning môže byť fyzicky veľmi náročný. Preto treba dbať na správne dopĺňanie energie či už pred, počas alebo po výjazde.
keyboard_arrow_up