Modelový týždeň bikera

Modelový týždeň bikera

33 komentárov

Imroman 17.12.2017 10 fotografií   Trening Beh Cvicenie Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Zima

V prípade, že máte menej času a radi by ste ho čo najlepšie využili vo svoj prospech, je ideálne mať určitý plán alebo predstavu - pritom to nemusí byť nič zložité.

 

Už som tu niečo písal o jazdení, behaní, silovom tréningu alebo turistike, čo je samozrejme široké spektrum rôznych aktivít. Väčšina ľudí nemá možnosť venovať sa všetkému, limitujúcim faktorom je väčšinou čas. Práca, rodina a ďalšie povinnosti sú dôležitejšie, ale vždy platí – kto chce, čas si nájde. V tom prípade veľmi pomáha mať aspoň nejaký plán, prípadne rámec a snažiť sa tento obmedzený zdroj využiť s určitým účelom. Tým nemusí byť len rozvoj kondície, účelom môže byť aj zábava a oddych . Napadlo mi dať dokopy akýsi modelový týždeň a ukázať, ako si to môžete prípadne namixovať, aby ste si udržali kondíciu, prípadne ju posunuli na vyššiu úroveň aj mimo hlavnej sezóny. Samozrejme, nechcem tu písať koľko hodín, cvikov a odhodlania tomu máte venovať, pretože každý máme iné možnosti a ciele – to už je na posúdení a reálnom zhodnotení každého z vás.

Či je hlavná sezóna alebo zima ako teraz, v týždennom kolobehu môžete nájsť určité podobné zákonitosti. Len namiesto bicykla sa do toho mieša o niečo viac prvkov, čo podľa mňa nie je vôbec na škodu – práve naopak, viď. napr. článok Doplnkové aktivity a ich výhody pre cyklistu. Na vlastnej koži som si overil, že ak má človek aspoň nejaký plán a predstavu, ďaleko lepšie potrebný priestor nájde a rovnako sa mu oveľa ľahšie následne plánujú aj iné činnosti okolo.

Začať oddychom


Ako najlepšie začať týždeň, než práve oddychom? Mám tým na mysli pokoj od športových aktivít, nie od práce . Práve začiatok týždňa je ideálny čas, keďže je to hneď po víkende, počas ktorého má väčšina z nás najviac času na svoje koníčky. Rovnako sa veľmi často nakopí aj viac práce, takže nie je nič lepšie, ako tento čas zvoliť za vyslovene oddychový. Úplne ideálne je, ak si večer strihnete nejaký wellnes, saunu alebo pohodovú prechádzku, čo tomu dodá takú tú čerešničku...

Intenzita – ideálna cez týždeň


Ako som už spomínal v článku Začnite ďalšiu sezónu o niečo lepšie, intenzity sa ani mimo sezóny netreba báť. Či už zvolíte beh alebo inú aktivitu, kde si dáte viac do tela, najlepšie je túto časť robiť vždy čo najviac oddýchnutí. Z toho dôvodu je dobré ju zaradiť práve po nejakom dni oddychu (aktívneho alebo pasínvneho). Nie je dobré ísť celý čas na doraz, skôr si vybrať určité úseky, striedať tempo a postupne sa dostať aj poriadne mimo komfortnú zónu. Prípadne to postupne vystupňovať, ale určite nie sa v prvých minútach odpáliť a potom sa len trápiť. Pomerne dôležité je držať tieto tréningy krátke, napr. v prípade behu do 1 hod., aby toho už nebolo príliš - sám viem, o čom hovorím . Neznamená to ale, že ak máte čas a je pekne, musíte byť do hodiny doma. Len zvyšnú časť treba dať už úplne na pohodu. Vďaka tomu udržíte/posuniete svoju kondíciu, ale nebudete si pod sebou kopať jamu. Z toho dôvodu sa „intenzita“ ideálne hodí v priebehu týždňa, pretože je časovo najmenej náročná. Ak do toho dáte naozaj dosť úsilia, bohate postačí aj 1-krát v týždni.



Kam s posilkou?


Ako som už písal, nie je nič lepšie, ako doplniť svoj harmonogram o nejakú formu cvičenia. V tom prípade sa rovnako hodí v priebehu týždňa – najmä z hľadiska rôznych "indoor" možností. Keďže po silovom tréningu býva človek veľmi často „drevený“, je lepšie ho zaradiť po vyššie spomínanej intenzite aby ste ju dokázali absolvovať s chuťou . Samozrejme záleží, ako veľmi rýchlo organizmus regeneruje, no ak držím tie intenzívne tréningy kratšie, nemám s tým problém ani hneď na ďalší deň. V prípade, ak cítim stále únavu, posuniem ho o deň neskôr. Ako som už spomínal, nemusí sa vyslovene jednať len o to byť zavretí v posilovni, ak je vám to vyslovene proti srsti. Možností je oveľa viac – sú rôzne skupinové aktivity, prípadne sa dá zacvičiť aj vonku/doma a pridať zopár rýchlych výbehov kopca a pod.



Ostatné dni


Ak máte dostatok voľného času, vôbec sa nemusíte obmedzovať a byť v pohybe aj zvyšné dni. Stačí držať intenzitu na uzde, nechodiť zbytočne do červeného a jednoducho väčšinu stráviť v pohodovej aeróbnej zóne . To môžete využiť aj ako aktívnu formu „regenerácie“ medzi intenzívnym tréningom, a tým silovým v prípade, že potrebujete medzi nimi viac oddychu. Ak ste predtým behali, ideálny bude práve bicykel na osvieženie kruhového pohybu kedy postačí aj trenažér. V prípade dobrých podmienok sa dá zapracovať na technike a vyraziť von, pojazdiť na snehu a pod. Stačí držať ego bokom a skutočne sa hýbať na pohodu, vďaka čomu sa budete na ďalší deň cítiť oveľa viac oddýchnutí. Rovnako môžete tieto dni veľmi dobre využiť aj na strečing a prípadné precvičenie stredu tela.



Víkendový freestyle


V podstate, celý tento mini „program“ smerujem k tomu, aby som si víkend užil naplno. Väčšina z nás má práve cez víkend najviac času a možností na aktívny pohyb. Tým ale nemám na mysli stanoviť si toľko a toľko hodín na bicykli v takej a takej intenzite. Víkend je skôr príležitosť vybrať si podľa podmienok, okolností a chuti. Najmä vzhľadom na počasie a samozrejme časové možnosti. Ak nasneží, sú tu lyže, ak je sucho a pekne, je tu bicykel, potom turistika, beh, atď. – jednoducho sa netreba obmedzovať a víkend si užiť.



Nie sa ubíjať tým, že husto sneží a nedá sa ísť na 4 hod. jazdiť. Samozrejme, potom sú tu rodinné povinnosti a pod., no aj vtedy sa dá niečo podniknúť, ale to už je opäť individuálne. Najlepšie práve teraz zaradiť dlhšie trvajúce aktivity v miernom tempe na rozvoj vytrvalosti – ideálny príklad je turistika s priateľmi. Ak máte chuť a sformuje sa dobrá partia, kľudne sa do toho môžete aj oprieť na biku . O to viac, ak máte času naopak málo a čakajú ďalšie povinnosti. Jednoducho freestyle s cieľom - hlavne sa čo najviac hýbať...



Flexibilita


Naschvál v texte vyššie nepíšem úplne presné typy aktivít alebo prsnú dĺžku. Podľa mňa je lepšie sa zamerať na hlavný „motív“ a následne si vybrať podľa chuti a vhodných podmienok. Či už je to bike, beh, trenažér, chôdza, plávanie atď. Dôležité je skôr vedieť, či chcem ísť vyslovene na pohodu alebo si dať viac do tela. Ideálne najmä teraz v prípade zimného obdobia, kedy sa podmienky neustále menia, dni sú krátke a „drtiť“ len bicykel nemá veľmi zmysel. Dôležité je striedanie intenzity, kedy po náročných tréningoch nasledujú tie v miernom tempe – ideálne po a tesne pred víkendom. Rovnako je dobré sa vedieť rýchlo prispôsobiť a nebáť sa robiť zmeny, čo súvisí najmä s časovými možnosťami a počasím. V tom prípade je opäť dobré pamätať na striedanie ťažších/ľahších dní a zamerania sa na kľúčové prvky.



Kľúčové prvky


Čo pod tým myslím? V prípade, že vám nečakané okolnosti nabúrajú váš plán, napríklad idete niekam preč alebo máte rodinné povinnosti, zamerajte sa na to podstatné, čo môžete stihnúť. Teda, ak by som si mal vybrať, v mojom prípade by to bol rýchly intenzívny tréning a ten silový. Snažil by som sa stihnúť aspoň tieto, ktoré viem, že pre mňa majú v tomto období najväčší zmysel a mám z nich najväčší úžitok, pričom stoja aj najmenej času. To ostatné navyše už potom bude príjemný bonus .

Modelový príklad


Aby som teda len neteoretizoval, načrtnem určitý model týždňa, ako by to mohlo vyzerať. Hlavným cieľom je udržanie si dobrej kondície pričom sa netreba nasilu obmedzovať v tom, čo nás baví - práve to je ideálny spôsob ako si udržať motiváciu po celý rok a hlavne v tomto období. Myslite aj na určitú periodizáciu najmä vzhľadom na oddych - napríklad tak, že po troch týždňoch zaradíte úplnú pohodu a vynecháte to náročné.

  • Pondelok – oddych
  • Utorok – ľahká aktivita
  • Streda – intenzita
  • Štvrtok – silový tréning
  • Piatok – ľahká aktivita alebo úplný oddych
  • Sobota – podľa chuti s cieľom čo najviac sa hýbať
  • Nedeľa - podľa chuti s cieľom čo najviac sa hýbať




Základom je teda užiť si voľný čas a absolvovať náročnejšie aktivity (z hľadiska intenzity alebo dĺžky) čo najviac oddýchnutí. V prípade, že sa vám osvedčilo niečo iné, alebo máte odlišný názor, budem rád ak napíšete do komentárov pod článkom - napísať ale môžete aj v prípade, že súhlasíte Ako som už neraz písal, dôležité je, aby vás to v prvom rade bavilo a výsledky sa potom určite dostavia...
 
Galéria neexistuje
 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Cyklotrenažéry ~ Trenažéry):

Prejsť do shopu (Cyklotrenažéry ~ Trenažéry)

Komentáre

biker2289 17.12.2017 (18:24)

pekne ist na hory a poriadne sa opit na chate je ten spravny vikendovy freestyle

 
spider207 17.12.2017 (20:00)

Mna by zaujimalo ako toto riesia zenaci s rodinou a detmi. Je tu skola alebo skolka, do toho staci nejaka 1 aktivita pre dieta/deti (napr. hudobka, pohybovka atd) a uz je zase toho casu o kus menej. Do toho staci len najnutnejsia starostlivost o domacnost a clovek je rad, ze si najde vobec 5min na nejaky plank trening. A vo finale nakoniec vecer zaspi rodic skor ako deti. Nejaky tip od skusenych zenacov?

 
Imroman spider207 17.12.2017 (20:20)

jendeho takeho poznam co mi na maratone este poriadne nalozi ale nechcem pisat za neho Mozno sa ozve sam

 
jurajS spider207 17.12.2017 (20:23)

Skoro ráno. V zime sa dá behať, v lete bikovať. Vrelo odporúčam. Ja mám ale výhodu, že sa sám od seba budím najneskoršie o 5.00. Asi už trpím stareckou nespavosťou...

 
Riso44 spider207 17.12.2017 (20:47)

Zatiaľ máme 1 dieťa (1,5 roka). 2. je na ceste. Asi mám to šťastie, že pracujem 12- tky ( Denná, nočná, voľno). Keď som doma tak behať, plávať, bicyklovať chodím kým malá spí ( cez obed asi 2 hod.). Pokiaľ som po nočnej tak idem hneď ráno okolo 7:00 a dospávam na obed. A objavil som čaro nočného behu ( po 21:00).

 
spider207 spider207 17.12.2017 (20:49)

Akoze ja si viem najst cas ale to tak raz za tyzden, ak nechcem aby to bolo prilis na ukor rodiny. Zena by tiez nebola nadsena keby to bolo vsetko na nu a je asi ziaduce povenovat sa aj detom, ze Takze je clovek rad ked da nieco na 2-3hod cez vikend a aj to nie kazdy. Asi som prilis tolerantny abo co

 
Imroman spider207 17.12.2017 (21:24)

No ked sa na to pozries, tak v podstate stacia 3 hod cez tyzden - ale kvalitne plus teda nieco cez vikend. Tazko sa to robi pre kazdeho ale ak mas plan je lahsie si ten cas najst.

 
Gusto0 spider207 17.12.2017 (21:44)

tak ale napr. ten plank co tu bol nedavno - to je max. 10minut - to vies kedykolvek, napr. cvicenie s vlastnou vahou na pol hodinky - to vies kedykolvek - to si vies spravit celotyzdnovy program aj popri rodine lebo to robis doma (mozes zapojit aj rodinu) a ten raz za tyzden + 2-3 hodiny cez vikend potom uplne stacia na blaznenie sa vonku.

 
Sarinator spider207 18.12.2017 (07:21)

Som na tom rovnako, jedine co stiham je beh 30-60min vecer. Vikend neaky skilap z nastupom o 6:00 a do 9:30 som s5

 
Andobiker spider207 18.12.2017 (11:17)

Ja to robim tak ze v ramci obednajsej pracovnej prestavky idem behat alebo posilka, pretiahne sa mi to na 60-90minut z toho je 30min akoze obedovych ktore by som niekde aj tak presedel, najem sa potom za PC. Raz cez pracovny tyzden sa snazim dat dlhsi 2-3hodinovy vybeh vecer alebo cez obednajsiu prestavku ako sa podari. V pondelok mam volno, v piatok hram vecer futbal co prosto je dane a stoji nad ostatnymi zaujmami doma . Nastastie mne sa da z prace v podstate hocikedy vypadnut na par "hodin" ale zase dochadzam z inemho mesta , cize cca. 2hodiny som denne v aute. Vikendy sa snazim riesit tak ze skoro rano uz bezim si zamakat, popripade do 14tej byt nazad, minimalne jeden den je cisto pre rodinu (ale idealne aj ked v tento den nieco stihme bud rano alebo vecer). Niekedy mam toho plne kecky, potom si dam pavzu den-dva a potom sa zase tesim na ten kolotoc

 
sonick spider207 17.12.2017 (21:32)

podla mna je to o tolerencii. tak ako ja chapem ze zena potrebuje vypnut od deti to iste chape ona. my mame dohodnute dni kedy si ide zabehat ona a kedy ja vyjdem na bike a to v normalnom case

 
jammin spider207 17.12.2017 (23:41)

No mne sa osvedcili v podstate 3 zakladne veci odkedy mame deti (5 a 3,5) - 1. planovanie - proste aktivity ktore su v programe ako pevne mat zosuladene co najlepsie (praca, skolky, aktivity deti a rodicov) 2. nebyt prehnane tolerantny jeden k druhemu (ale v tom dobrom zmysle) - tak ako to ja viem zvladnut s deckami sam tak aj zena a mame vtedy cas na samych seba co je nakoniec extremne dolezite lebo to pomoze viac ako byt spolu a obaja mrzuti (nie zeby sme nerobili kopic aktivit vsetci spolocne) 3. trenovat rano a v noci (aj v zime) - v lete bezne sedim o 5 na bajku a v lete 5:20 beham (a v oboch pripadoch okolo 8 veziem deti do skolky) alebo idem ked deti zaspia cize kludne o 22:30.
Vzhladom na to ze nemame ani jeden pevnu pracovnu dobu (ale pracovat musime ) tak sa zadari obcas aj v normalnych casoch (tie ale predsa len nechavam pre manzelku). Najviac to pravdaze naburavaju choroby deti ked nie su v skolke lebo to sa potom naburava cely rezim. Kazdopadne v tomto rezime momentalne zvladam ja cca 4 aktivity tyzdenne (7-8 hodine, v lete je to viac) a manzelka az cca 5-6 s tym ale ze jej su podstatne kratsie. Co v tomto rezime "trpi" su kamarati a rodina - na to ostava naozaj minimum casu - niekde proste ukrojit clovek musi...

 
Imroman jammin 18.12.2017 (19:52)

Presne tak..tolerancia je zaklad ako pises

 
jammin Imroman 18.12.2017 (21:10)

No ale ty by si mal asi nad vlastnymi detmi porozmyslat lebo ako tak citam o chvilu sa zacnes znacne vzdalovat od svojej hlavnej cielovky

 
dores spider207 19.12.2017 (13:26)

ja som tiež z tejto kategórie, ktorý to chce nejak všetko stihnúť - manželka, dvaja synovia (8 a 11). V posledných rokoch som dospel k tomu, že rodinu chcem, čo najmenej obmedzovať a vyšlo mi:

* chodím skoro každý pracovný deň ráno, buď beh alebo krátky švih na bajku. 3 behy týždenne sú mi ideál. Vrátim sa domov okolo 7:00, postrážim raňajkovanie a vychystanie do deťom školy. Spať treba ísť teda skôr.
* raz týždenne prídem z práce domov oveľa skôr a dám dlhý poobedný výjazd na bajku. Vrátim sa večer. Tu je nutná tolerancia rodiny a som rád, že ju mám. Také ráno sa prespím a nemám ranný beh/švih. Nie som robot
* sobotu a nedeľu individuálne nešportujem. Sú to pre mňa dni oddychu od trénovania, pomáha mi to mentálne sa cez víkend nepretekať a nebyť potom nervózny, že ideme pomaly alebo krátko alebo čokoľvek. Je to čas pre rodinu. Buď dáme výjazd so ženou, alebo rodinná turistika všetci alebo lyže a pod. Zdravotne je mi to potom ako regenerácia. Veľmi odporúčam. V pondelok potom vládzem na ranný tempový beh.

Keďže som z BA, tak si tie skororanné výjazdy a výbehy pochvaľujem v tom, že v lese som buď sám alebo stretnem max. pár podobných indivíduí. Môžem si ísť vlastné tempá. Vyhnem sa poobedným masám (aj víkendovým) a riešim to v čase, v ktorom nikomu doma "nechýbam".

 
Stetky spider207 25.01.2018 (01:05)

Dve hodiny denne na biku (cesta do práce a späť) a v nedeľu výjazd od 5:00. O deviatej som doma, moji ešte iba vstávajú. Jaj, a zabudol som na utorkové nočné výjazdy, v noci tiež nikomu nechýbam

 
Sigor 18.12.2017 (10:49)

Ako otec detí 1 a 5 rokov viem ako je ťažko zladiť všetky aktivity ale tiež viem že sa to dá, keď sa chce a je dobrá motivácia. Dôležité je si vytvoriť týždenný tréningový plán s možnosťami prehodenia tréningových jednotiek vrámci týždňa ale zároveň zachovať priestor na adaptáciu organizmu na vykonanú záťaž. Je 100% isté, že aspoň raz v týždni nám do plánu niečo skočí a musíme tréning presunúť. Je dobré zapojiť deti do aktivít. Napr.: cvičenie doma - deti majú dobrý vzor, časom sa samé pridajú k Vám (kúpte si domov činky a cvičte všeobecné cviky na celkový rozvoj). Ak máte dieťa v kočári, tak ho vezmite so sebou na behanie. Ste síce obmedzený výberom trasy, ale lepšie ako lamentovať doma. Ak veziete dieťa na krúžok, tak vyplňte čas kým je na krúžku rýchlou, intenzívnou aktivitou - beh, bike, workout. A občas treba jednoducho zdrhnúť od rodiny a dopriať si kľud na tréning. Momentálne mám 5 tréningových jednotiek v týždni
(2x cca 30 min a 3 x cca 90 min) a zatiaľ sa to skoro vždy dalo ukočírovať. A ešte jeden môj postreh z uplynulého obdobia: ak chcete pretekať, tak si vyberte typ pretekov, na ktoré sa môžte z časového hľadiska pripravovať. Ja som prešiel z cyklomaratónov na XCO, pretože mi stačia intenzívne 90 minútové tréningy aby som sa mohol pripraviť na hodinový závod. A ukázalo sa to ako veľmi dobrá voľba. Nemusím sa tak zaoberať myšlienkami na prípravu na maratón alebo pólmaratón.

Čo sa týka regenerácie, málo voľného času láka ukrojiť zo spánku a trénovať skoro ráno alebo neskoro večer. To je časovaná bomba, ktorá skôr či neskôr vybuchne. U mňa osobne to vybuchlo pred pár rokmi, po 3 mesiacoch zimnej prípravy, chronickou únavou, hádkami, manželskou krízou a ukončením tréningu pre zachovanie rodinnej pohody. Dnes už som múdrejší a do postele chodím so svojími deťmi

Ešte jedno upozornenie na vyššie uvedený Imromanov tréningový plán - ak si dáte v utorok intenzívny tréning na trenažéri alebo behanie, tak nasledujúci deň nebudete môcť naplno odcvičiť nohy v posilke, pretože budú príliž vyčerpané z včerajšieho tréningu. Intenzívne a silové tréningy spodnej časti tela teda oddeľte aspoň jedným dňom ľahkých aktivít alebo oddychu.

A na záver môj tréningový týždeň: PO-posilka horná časť tela, UT-beh/valce, ST-oddych, ŠT-posilka nohy, PI-futbal zľahka, SO/NE beh/valce, náhrady z uplynulého týždňa a iný freestyle ako napr. upratovanie, varenie a iné domáce práce

Športu zdar.

 
Andobiker Sigor 18.12.2017 (11:27)

Velky suhlas ze si treba zvolit tip preteku podla toho na co mam cas natrenovat a nie sa trapit potom 4-5hodin na maratone ked cez tyzden natrenuje 2-3 hodky, teda ak ho chcem odmakat, lebo niekto ide cely maraton ako na vychadzke a s tym spanim suhlasim na 100%. Minimalne 6hodin denne, kto povie ze mu staci aj menej netrenuje poriadne, 6hodin je minimum pre regeneraciu hlavy a nie pre svalstvo, tam je aj 8hodin malo......

 
Imroman Sigor 18.12.2017 (19:54)

ano, mas pravdu..mne to tak vyhovuje ale ako pisem ideal aj 1 den pauza ak je unava

 
matt 18.12.2017 (02:25)

Vies kde som prestal citat? presne tu... "ale vždy platí – kto chce, čas si nájde". A to pisem ako clovek ktory si vie zmanazovat aj tu poslednu volnu sekundu
Jasne, zopar krat do tyzdna sa "hybat" da, ale ked pride k slovu rodina, dieta/deti a este k tomu praca, tak o niecom systematickom na akesi zvysovanie vykonnosti sa uz pisat/hovorit moc neda...

 
Imroman matt 18.12.2017 (20:09)

Ved si vsimi, ze v ziadnom texte (ani predtym) nikdy nepisem koklko tomu mas venovat pretoze to sa ani neda...je to len ramec ktory si vyplnis podla svoji potrieb alebo nie, ved je to dobrovolne. Ale ak mas minimum casu aj tie 3 hodky vies predsa vyuzit pre svoj prospech a to snad aj sam vies. Len zalezi ake mas realne ciele - to nie su predsa clanky ako byt na bedni. Mozno si to docitaj cele aby si videl, ze to nikde v ziadnom netvrdim...

 
ddemo 17.12.2017 (22:18)

Som rad ze sa do textu dostala zmienka aj o kolobezkach, pretoze je to je mimoriadne komplexny sport...
citujem..." Či je hlavná sezóna alebo zima ako teraz, v týždennom kolobehu môžete nájsť určité podobné zákonitosti...."

 
Gusto0 17.12.2017 (21:40)

isiel som si pre dalsie dobre rady od imromana a citam ze to co robim, robim celkom dobre - akurat ta intenzita, silove treningy niesu az tak intenzivne a silove ako u teba a v podstate ako pises - cele je to taky freestyle - podla pocasia (hlavne), casu a chuti (chut je tiez dost dolezita - lebo robit to nasilu nema zmysel. napr. silove cvicenie ked robim nasilu, odcvicim ledva polovicu aj to nie spravne a to moc zmysel nema, radsej si pojdem zajazdit von aj ked zrovna snezi lebo moja hlava je na to naladena a tesi sa na to). (nesnazim sa uz posuvat dalej - niesom sutazivy typ - ale s aktivitou pocas zimy som zacal koli tomu, ze ma uz nebavilo zacinat na jar od znova)

 
Imroman Gusto0 18.12.2017 (20:10)

ano, presne si to pochopil - cele je to ladene s tym proste si nerobit z toho tazku hlavu ale mat aspon trochu system

 
mailer 17.12.2017 (21:41)

Podmienky su rozne, zena robi od rana, prichadza o cca 18:00+, ja vozim deti do skoly a zo skoly, riesim nakupy, vecer po tej 18tej ked este vladzem, zbehnem na bajk, ale je toho minimum. vikendy sa snazime byt rodina spolu. Do toho este strasi moja bokovka alias praca na PC pre externu firmu po veceroch, nech je na nejake tie retaze a plaste
Osobne cakam kym deti odrastu a budu do skoly chodit same a aj doma same, potom budem mat viac casu na svoje zaluby.
Co sa tyka nejakej posilky/trenazeru, nebavi ma to dnu. Trenazer mam 9 rokov co sa prve dieta narodilo), pouzil som ho max 10x...
Vonku v prirode je na nezaplatenie

 
Riki_the_kid 17.12.2017 (22:46)

Je to určite dobrý plán, mám podobný. Keď človek pracuje tak nemôže ísť po celom dni naplno každý deň. dá sa to zvládnuť max 2 razy do týždňa, ideálne keď to nie je piatok - kvôli víkendu (lyžovanie / bajk). V rámci možností sa snažím 2x do týždňa dávať plaváreň (hodina stačí). Oddych v pondelok a podľa okolností, najlepšie pri dobrej knihe.

 
Imroman Riki_the_kid 18.12.2017 (20:56)

idealne vyskusat na vlasnej kozi

 
Riki_the_kid Imroman 18.12.2017 (22:04)

Imroman tak ako píšu chalani v ostatných príspevkoch, hranica medzi ,,nie je život iba o športe" a ,,šport je môj život" je veľmi tenká. popri zamestnaní / podnikaní to vždy to bude z veľkej časti improvizácia a snaha naučiť sa povedať nie keď už má telo dosť, alebo keď to stíham len tak tak. netreba ísť na doraz za každú cenu kvôli pár km v štatistike, ale to už len opakujem čo všetci vieme. práca nám umožňuje financovať si naše záľuby - ak tam nie je radosť a pohoda, tak to nemá zmysel. dôležitý je dlhodobý cieľ, človeka to núti rozmýšľať systémovo, a sám vidí ako sa mu to darí naplniť. samozrejme veľký rešpekt pred všetkými, kto máte rodinu a dávate to, najmä keď vidím ako sa tým deťom venujete napr na detskej tour - raz vám budú vďačné že strávili detstvo v prirode a nie u doktora s tabletom v ruke.

 
M-Z- 18.12.2017 (13:28)

Ahoj, mate tu pekny clanok ako behat kde pekne popisujete ako behat co robit a naopak co nerobit...atd.

Neuvazujete o clanku pre cyklistu/ bikera ? Od treningov, naberanie kondicky, strava/jedlo , pripravky na zlepsenie kondicky, maratony, tepovky a rozne poznatky pre dosahovanie lepsich vysledkov ...atd ???
Dakujem za odpoved

 
Sigor M-Z- 18.12.2017 (13:41)

je december - obdobie všeobecného rozvoja

 
M-Z- Sigor 18.12.2017 (13:52)

nejaky odkaz by bol prosim ta ?

 
Sigor M-Z- 18.12.2017 (15:14)

Ak ti nerobí problém angličtina, tak podľa tohto si ľahko zostavíš plán: https://www.britishcycling.org.uk/knowledge/training-plans

Ak ti angličtina problém robí, tak tu je obsiahlejšia práca od súčasného reprezentačného trénera Juraja Karasa: http://www.proefekt.sk/podklady/dizertacnaKaras.pdf

 
Imroman M-Z- 18.12.2017 (20:12)

Ahoj, tie clanky su ladene podla obdobia takze aj na take postupne pride.

 
Pridaj komentár