Rozhovor: Ján Halik – nezmar v tom najlepšom zmysle slova

Rozhovor: Ján Halik – nezmar v tom najlepšom zmysle slova

54 komentárov

Imroman 25.11.2018 24 fotografií   Praca Deti Horska Cyklistika Priroda Slovensko Cestna Cyklistika Relax Trening Rozhovor

Ak ide o výkon, tomuto borcovi sa vyrovná u nás len málokto. Ale trénovať takmer každé ráno o 5:00 bez ohľadu na ročné obdobie sa nedá z donútenia. Jednoducho treba chcieť...

 

Každý potrebuje občas motiváciu. Ja som naozaj veľmi rád, ak mi niekto napíše, že ho moje články, texty, alebo videá motivovali viac jazdiť, či k účasti na nejakej akcii. No ja rovnako občas potrebujem nakopnúť a pre mňa je týmto stimulom napr. aj Janči Halik. Nejde len o to, že mi vždy ukáže na pretekoch svoj chrbát (a väčšine ostatným tiež), ale najmä o jeho pohľad na svet a pozitívne myslenie. Ťažko od neho budete počuť nejaké sťažovanie sa, je vždy ochotný pomôcť druhým, vôbec nad tým nerozmýšľa a nemá okolo všetkého kopec rečí. Berie cyklistiku s nadhľadom a navyše je ideálnym dôkazom toho, že sa dá skutočne skĺbiť plnohodnotná práca, koníček na top úrovni a rodina...keď sa chce.



Tak Janči, ako a kedy si začal s cyklistikou?
Takže mal som asi 9 rokov a s detiskami zo sídliska sme ešte v bývalom režime neriešili nič, len ako sa čo najskôr dostať von a vystrájať. Keďže v tom čase ešte nebolo toľko áut na sídliskách, tak sme si z jedného väčšieho parkoviska urobili pretekársku trať, kde sme kopírovali vtedajšie Preteky Mieru. Pamätám na môj bordový univerzálny bicykel, ktorý popri BMXkách okolo vyzeral ako historická vykopávka. Ale to som ešte netušil, že tenké kolesá na mojom biku mi poskytnú podstatnú výhodu na asfalte, takže sídliskové cestné preteky som vyhral a odvtedy ma nejak bicykel chytil. Vozil som sa však len po sídlisku a nikdy som nevstúpil do žiadneho klubu, keďže som netušil, ako sa tam dostať. No a prišla revolúcia a s ňou aj prvý MTB bike, ktorý som videl v mojich 15 rokoch. Bola to láska na prvý pohľad a odvtedy ma to drží . Začal som jazdiť po lesoch a prvé preteky som absolvoval ako 18-ročný v Starom Smokovci. Keďže som pracoval ako lyžiarsky inštruktor, tak som si nemohol nechať ujsť MTB preteky inštruktorov a na moje prekvapenie som vyhral. Toto ma nakoplo a dodalo trochu viac entuziazmu do mojich bike výjazdov a tréningov.



Čo robíš teraz?
Ak myslíš, kde pracujem, tak už 11. rok vo firme Norwit Slovakia na obchodno-servisnom oddelení. Prácu si užívam, takisto ako aj partiu ľudí okolo mňa v práci. Týmto by som rád poďakoval majiteľovi za všetku tú podporu, ktorú dostávam, lebo bez nej by som si ťažšie plnil svoje (nielen) cyklistické sny.



Vždy som ťa registroval ako borca, ale najmä v posledných rokoch mám pocit, že ti naozaj ide a dokážeš to natrieť aj oveľa mladším jazdcom. Teda zreješ ako víno Kde nastala tá zmena?
Na začiatku som trénoval bezhlavo v domnienke, že všetci máme rovno dané, len ostatní sa vedia v kopcoch viac "priprieť". Takže čo kopec, to krv v očiach a astmatický záchvat od začiatku do konca. A možno toto je to, čo mi teraz pomáha pri pretekoch, keďže si to viem v hlave prepnúť a ísť na totálnu krv. S príchodom cykločasopisov a neskôr internetu som zmenil svoje tréningové metódy podľa návodov, ale stále to bol systém skúška - omyl. Nemal som človeka, ktorý by mi poradil, tak mi trvalo pár rokov, kým som si našiel systém, ktorý začal efektívne fungovať a teraz sa ho snažím už iba vyšperkovať. A to materiálnym zabezpečením a stravou.

Ale nič nie je zadarmo...povedz koľko cca ročne najazdíš?
V dnešnej dobe sociálnych sietí si ma každý môže skontrolovať na STRAVE. Kilometre veľmi neriešim, keďže je rozdiel medzi MTB a cestou a k tomu ešte aj zimou a letom. Preto je pre mňa smerodajný čas tréningu. Ale podľa denníka ročne najazdím cca 20 000 km a v časovom údaji je to zhruba 900 hodín na biku.



Ako sa ti darí skĺbiť tréning, rodinu a full time prácu?
900 hodín biku znamená mať fakt dobrý time management a keďže deň má len 24 hodín, tak som si musel veľa vecí prispôsobiť. Môj bežný deň začína niečo pred piatou ráno s tým, že okolo piatej už sedím na biku a snažím sa naháňať divú zver po Tatrách alebo v okolí Popradu. Ráno si dávam cca 2 hodinový tréning, aby som mohol o 7.15 začať pracovať. Do 15:45 zarábam na živobytie a hneď z práce zvyčajne idem po dcérku do školy a ideme si plniť školské povinnosti. V "teplom" období si užívam poobedňajšiu fázu – ale už nielen osamote, ale aj s malou resp. s priateľkou Zuzkou. No a nakoniec deň ukončujem okolo 9tej večer, keď už hľadám posteľ. Viem, že potrebujem spať minimálne 7 a pol hodiny, aby som bol ako tak fit na ďalší deň.



Sám sa považujem za človeka, čo nemá problém ísť skoro ráno na bike, ale ty si skutočný blázon v dobrom slova zmysle. Čo ťa vykope vonku a na tréning, keď sa ráno zobudíš, je ešte všade tma a kosa? Nenapadol ťa niekedy trenažér?
Už som rozmýšľal nad tým, či nie som postihnutý, keďže to čo robím, sa trochu vymyká štandardom, ale zistil som skôr, že je to závislosť. Ja si bicykel užívam v každom smere a pomáha mi vyčistiť hlavu. Mojou veľkou výhodou je to, že ja na bike nemusím ísť. Ja na bike chcem ísť a preto nemám problém vstať ráno a ísť. Teším sa na to, ako budem šliapať na Hrebienok, ako bude všade ticho a pokoj. Ako sa na chvíľu zastavím a ako porozmýšľam nad sebou. Ako poďakujem v duchu za všetko a ako sa budem vytešovať z každého pekného okamihu. Toto všetko asi vplýva na to, že som viac menej spokojný so svojím životom. Ja viem, že by sa dalo niečo zmeniť, ale skôr treba pozerať dopredu, ako sa zaťažovať minulosťou.

Na druhej strane niečo musíš aj obetovať, keďže chodíš spávať už pred 9:00...
Ja by som to nenazval obetou. Nie som typ človeka, ktorý fandí moderným technológiám a preto FB a ani iným sociálnym sieťam neholdujem, teda okrem STRAVY, ktorú používam viac-menej ako tréningový kalendár a cez ktorú si kontrolujem svoje tréningy, resp. progres.



Podľa čoho riadiš svoj tréning? Ako vieš, kedy ubrať a kedy naopak priložiť?
Tréningy? Tie viac menej podriaďujem dcére, práci a počasiu. Teda ak nemám povinnosti s malou a počasie dovolí, tak to okamžite využívam na bike. A počasie mi podľa mojich zistení dopraje minimálne 330 dní do roka, kedy sa dá ísť na bike . Už štandardne sa snažím v zime najazdiť čo najväčšie objemy pri nižších tepoch na vybudovanie vytrvalosti do ďalšej sezóny. Neveril by si, ale v lete tiež tepy veľmi nevyháňam do výšav počas tréningu. Keďže mávam preteky skoro každý víkend, tak si svoje „intervaly“ odkrútim na pretekoch a mimo nich sa viac menej vozím. Ak sa však cítim dobre a vidím, že mi ide, tak si pár kopcov „drbnem“ aj v tréningu. Vieš, KOMy a tak .



A čo dlhodobejšie hľadisko – plánuješ si dopredu nejako tréning podľa obdobia? Skúšaš nové veci, alebo sa držíš svojich osvedčených postupov?
Keďže mi vyhovuje systém, ktorý som si vytvoril a očividne aj trochu funguje, tak veľmi neplánujem zmeny. Možno nejaké materiálno-technické ako nový bike, resp. nové príslušenstvo vo forme wattmetra, ale to všetko asi až s odstupom času. Momentálne cielene neplánujem žiadne zmeny.

Povedz trochu o tvojej strave, teda jedle. Aké zmeny si spravil a čo ti priniesli?
No toto je oblasť, ktorú som stále zanedbával. Keď som bol mladší, tak som jedol všetko a veľa, ale s odstupom času, ako roky pribúdali, som zistil, že metabolizmus už nefunguje ako niekedy a zbaviť sa kilogramov bolo zrazu ťažšie. Pred dvoma rokmi som však skúsil zmeniť stravovací režim a zmenil som pomer sacharidov a proteínov v mojej strave. Trochu som eliminoval sacharidy vo forme pečiva, ryže a pod. a nahradil som ich proteínmi (vo forme mliečnych výrobkov) a zeleninou. Bez problémov sa mi podarilo dostať do optimálnej hmotnosti okolo 81 kg a dokázal som aj rýchlejšie jazdiť. Nie každý sme rovnaký, ale zmena stravy týmto spôsobom mi pomohla dostať sa tam, kde som, no neberte to ako zaručený návod. Možno to u mňa funguje len ako placebo efekt.



Rovnako sa zúčastňuješ cestných pretekov a viac než často aj vyhrávaš. Pamätám sa, ako si zvíťazil na maratóne v Slovenskom Raji a na druhý deň aj na ceste. Čo ta ale viac baví a prečo?
Od mladých čias som jazdil MTB a to mi je asi aj bližšie. Ale ani cestná cyklistika nie je to, čo by som bral ako nutné zlo. Užívam si aj cesťák a to dokonca skoro tak ako MTBčko. Svoj prvý cesťák som si zadovážil len pred 13 rokmi počas môjho pobytu v Írsku, kde som žil 3 roky, ale nevedel som mu veľmi prísť na chuť. Našiel som ale potešenie v jazde po asfalte po „Irisch countryside“ a potom mi to už ostalo. Cesťák mi prišiel efektívnejší pri tréningoch, keďže stále trénujem podľa tepov a ľahšie sa mi udržiavali v porovnaní s terénom. Ruka v ruke k tomu prišli aj cestné preteky, kde som si nevedel zvyknúť na to, že tam nejdeš stále za seba ako v MTB, ale "trochu" sa aj taktizuje.



Na a čo tvoje úniky? Sedenie v balíku rozhodne nie je nič pre teba...
Cestné preteky sú, ako som už hovoril, viac o taktike ako MTB. Dá sa tam vyviezť v balíku a oddýchnutý útočiť. Toto mi ale veľmi nesedí, radšej idem svoje tempo na špici a ideálne (ak ma balík pustí) som v úniku. Tam sa môžem vybúriť a „dotrénovať si intervaly“. Koniec koncov tam idem ako na MTB (sám za seba), resp. s parťákmi z úniku, ktorí zvyčajne nešpekulujú a poctivo šliapu.

Videl som tvoju "poličku slávy" s trofejami a to bola len maličká časť . Ktoré výsledky si najviac vážiš?
Tak v tomto má prím majstrák Európy v MTB maratóne, ktorý sa konal „na mojej domácej“ trati vo Svite, kde sa mi podarilo vyhrať kategóriu Masters tesne pred Karlom Hartlom.



Túto sezónu si bol aj na legendárnom podujatí Transalp s Kájom Hartlom. Trochu priblíž jeho špecifiká a ako ste dopadli, keďže ste rozhodne neboli do počtu.
Tak toto sú preteky, ktoré odporúčam každému bikerovi, ktorý si chce užiť skutočné MTB so všetkým. Úžasné trate, kde si prišiel každý na svoje a 7 dni reálneho MTBikingu v Alpách. Človek si užil výšľapy do 2800 m nad morom a nekonečné single, ako aj sedlá, cez ktoré sa jazdí Giro. Keďže sme sa spolu s Kájom rozhodli nebyť len do počtu, tak som si výhľady až tak neužil, lebo každý deň bol boj o pozície a boj samého so sebou. V prvej etape sa nám podarilo skončiť v kategórii masters pred minuloročnými víťazmi a na prekvapenie organizátorov sme si do druhej etapy obliekli modré dresy priebežných lídrov. Pravidelní víťazi Masters kategórií, pár Debertolis – Jaikel, boli však tesne za nami. Druhá kráľovská etapa nám trochu nevyšla a stratili sme 1. miesto, ale s prehľadom sme držali 2. miesta a tak to išlo do cieľa. Teda nie až s takým prehľadom . Nakoniec sme to dali na Lago di Garda a s Kájom sme prešli cez cieľ na druhom mieste v kategórii a 12. celkovo.



Pritom si mal aj pomerne vážne zranenie, no napriek tomu si bojoval. Čo sa stalo?
Všetko išlo fajn až do piatej etapy, kde som sa snažil po oprave defektu dobehnúť Káju a v jednom singli som vyletel, podvrtol členok a narazil rebrá. Od tohto momentu to bol boj o prežitie a obrana 2. miesta pred talianskym párom. Každé ďalšie ráno som si dal tabletky od bolesti od pretekového lekára (ktorý odporúčal nenastúpiť do ďalšej etapy) a snažil sa vyzerať fit, aby som trochu zmiatol súperov .

Čo sa ti najviac na tomto formáte pretekov páčilo? Sadli ste si s Kájom?
Na Transalpe som sa cítil tak trochu ako „pro“ jazdec. Mali sme zabookovaný balík s ubytovaním v hoteli, takže sme sa nemuseli starať o stravu, odvoz a prívoz vecí z hotela a jediný problém bol umyť bike a dať ho do pojazdného stavu. Čo sa týka samotných pretekov, všetko bolo na jedničku. Dalo by sa vyčítať, že na občerstvovačkách neboli nachystané bidóny (čo je dosť nevýhoda, ak jazdíte na čele proti tímom so supportom - pozn. autora) a podobne, ale to by som sa sťažoval...a to nechcem. S Kájom sme boli výkonnostne viac menej vyrovnaní a to bol aj dôvod nášho úspechu. Kája sa mi osvedčil ako parťák na etapové preteky a to z toho dôvodu, že nám "ide" približne rovnako. A čo sa týka Kája ako človeka, tak viem, že s ním viem prežiť 7 dní v hotelovej izbe .



Ktoré sú ďalšie tvoje obľúbené podujatia u nás alebo v zahraničí?
Som si istý, že podobne ako ja, aj ty si rád spomenieš na Salzku (Janči je stále držiteľom top SVK času na 210 km), Nationalpark Bike-Marathon vo Švajčiarsku, ale takisto sa rád vrátim aj do Dolomitov na preteky tam. Verím, že na budúci rok dáme spolu s tebou nejaké ďalšie podujatie v Alpách.



Tiež patríš medzi celoročných jazdcov, ktorých zima rozhodne neodradí – a navyše si z Popradu Na čo kladieš dôraz vo výbave a kde máš limit, kedy už to nemá zmysel?
Joj zima, už som sa dnes ráno šmýkal po poľadovici v lese nad Svitom, ale povedzme si - nenajazdíš v zime, nedobehneš v lete. Preto sa snažím jazdiť koľko príroda dovolí a skutočne do -20 sa dá. Všetko závisí od toho, ako sa nastavíš a od toho, ako sa oblečieš. Nastavený som a veľký dôraz dávam na kvalitné oblečenie, ktorá je komfortné a zároveň funkčné. Špeciálne v zimných podmienkach sa musí človek cítiť dobre v oblečení, lebo inak trpí a neužíva si činnosť, ktorú chce robiť. A je jedno, či človek bikuje, behá, je na skialpoch a podobne. Ďalšia kapitola zimnej výbavy je bike. Ja som si zaobstaral najlacnejší hliníkový bike s hydraulickými brzdami a neriešim hmotnosť resp. ovládateľnosť. V zime odpíšeš materiál okamžite a menej ma bolí, keď mením 10 kolovú reťaz ako keď mením 12 kolovú reťaz. A o ostatných komponentoch ani nehovorím.

Naopak na pretekoch zase kladieš dôraz na nekompromisnú výbavu. Na čom si dávaš záležať?
Keď robíš v živote niečo naplno, neváhaj a zaobstaraj si to naj, čo si môžeš dovoliť. Držím sa tohto hesla a ešte šťastie, že mám podporu môjho zamestnávateľa, tak som si mohol dovoliť S-Works Epic, na ktorom teraz jazdím. Trochu iný prístup mám k cesťáku. Tam som si vyskladal pekného „číňana“ na elektronickej Ultegre, ktorého si užívam minimálne tak ako S-Works



Už takmer od začiatku, čo ťa registrujem, ťa vídam na celoodpruženom biku. Čo hovoríš na vývoj, geometrie a pod. Asi to nebude len marketing
Prešiel som si viacerými fullmi. Od NRSka, cez Scalpela a teraz jazdím druhú verziu Epica. Vedz, že do HTčka by som sa nevrátil. Full mi dáva väčšiu istotu a viac zábavy. Čo sa týka vývoja, ten ide neskutočne. Každý bike, ktorý som mal, bol o niečo lepši než model pred ním. Teraz som si to mohol reálne potvrdiť, keď sme boli spolu s tebou Maťo jazdiť na Martinských holiach. Požičal som si od Zuzky môj starý S-works a nevedel sa s ním zžiť. Jednoducho som si zvykol na „lepšie“ v podobe nového . Najprv som si myslel, že tie „kozmetické“ úpravy sú čistý marketing, ale aj z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že asi tí inžinieri vo vývoji a testovací jazdci vedia, čo robia.



Viem, že svoje trasy máš doslova na sekundu vyrátané, aby si to presne stihol . Pravidelne pri tom stretávaš na spestrenie aj medveďa a inú zver.
Máš pravdu, pre niekoho to možno bude stereotypné, ale ranné tréningy musím naplánovať tak, aby som stíhal byť pripravený v práci na 7:15 presne. Preto viem každý tréning doslova vypočítať na sekundu. Viem, že ráno musím byť na Hrebienku o 6:25 aby som stihol prísť cez Tatranskú Polianku a Svit do PP o 7:00. No a keďže chodievam skoro ráno, lesná zver ma pravidelne sprevádza. Stretol som už všetky zvery našich lesov. Počnúc zajacmi, líškami, srnami, ale aj vlkmi. V Tatrách samozrejme nechýbajú medvede. Napočudovanie, nikdy som sa ich nebál a s vlkom sme si asi 5 sekúnd cca 10 m od seba pozerali do očí. Potom sa rozbehol preč a ja som si s úsmevom mohol pokračovať v tréningu. Podobne to bolo s medvedicou a jej mláďatami pod Starým Smokovcom. Obzreli si ma a zmizli v lese. No a najnovšie ma pri šliapaní hore na Hrebienok sprevádza miestna líštička. Robí si zo mňa korisť, keď simuluje útoky .

Čo ti jazdenie a tréning dáva? Kde hľadáš motiváciu?
Ako som už písal na začiatku, šport je pre mňa niečo ako droga a pri ňom dokážem vyčistiť hlavu, porozprávať sa sám so sebou, alebo priateľmi. A najmä porozmýšľať. Motiváciu ani nehľadám, tá je stále tu – prežiť každý nový deň tak najlepšie, ako sa len dá.



Máš nejakú životnú filozofiu, ktorej sa držíš a ktorá ťa poháňa?
Rob dobré veci a dobré veci sa budú stávať.

Aké máš plány do budúcna?
Budúcnosť, to radšej veľmi neplánujem, lebo človek mieni, pán Boh mení Avšak momentálne plánujem stavbu domu, tak verím, že tento projekt sa mi podarí a popri tom si chcem žiť ako doteraz.

Vďaka Janči

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Oblečenie a batohy ~ Bundy a vesty)

Komentáre

infinitipp 25.11.2018 (13:52)

Jančo Majster pílka som veľmi rád že som toto stvorenie spoznal Na prvý pohľad killer - respekt no stačil mi môj prvý výjazd nad Kubachy a vedel som že je do dobrák od kosti don"t worry be happy aj to že mám výkon ako baletka A keď sa mi už fakt nechce tak si pozriem Jančiho ranné výjazdy a hneď ma nabije energiou. A jeho povestné " NEBOJ BUDE DOBRE " to mi už asi ostane navždy v hlave. Jano vieš že si náš PP hrdina tak hlavne nech zdravie slúži a všetko v pohode no stress - full gas Martin dik za článok

 
janohalik infinitipp 25.11.2018 (14:07)

Dakujem. A ze hrdina. To su ini co si zasluzia take oslovenie. Ja urcite nie 😉

 
Peter1982 25.11.2018 (17:31)

Super rozhovor so spickovym bikerom. Pre kazdeho velka inspiracia do dalsich treningov aby sme dosiahli aspon zlomok toho co Janči. Dakujem za takyto rozhovor. Nech to nadalej šľape.

 
jaro127 25.11.2018 (22:13)

Škoda, že v mojej mladosti ľudia ani nechyrovali o mtb bajkoch. Takto dobieham niečo, čo sa už dobehnúť nedá, ale nevadí. Prečítať si taký článok ja ako balzam na dušu.Hlboká poklona pred skvelým športovcom a človekom.

 
janohalik 26.11.2018 (17:17)

Opat sa budem opakovat,ale dakujem vam este raz vsetkym za pozitivne komentare.

 
hunt9 26.11.2018 (06:22)

Vdaka za clanok, bikeri ako Halik (ale aj Imroman a ostatni) su ludia co ma motivuju dat k tomu uzivaniu si MTB aj trochu vykonu

 
Imroman hunt9 26.11.2018 (07:50)

Ahoj, diky

 
Sarinator 26.11.2018 (09:25)

Paradne citanie, Jana poznam len z vysledkovych listin, kde som si stale myslel, ze sa niekto pomotal, ze nemoze mat ten chlap lepsi priemer na dlhej ako vitaz na kratkej

 
Hazard 26.11.2018 (16:33)

Toto povinne dať prečítať všetkým, ktorí hovoria, že dnes sa nedá, lebo toto a toto... No a teda čítanie aj pre mňa

 
janohalik Hazard 26.11.2018 (16:44)

Dakujem

 
sten-tntcrew Hazard 26.11.2018 (17:22)

Jana sledujem na strave uz dlhsie a je to riadny makac,dufam ze v jeho rokoch budem aspon s polovice taky vykonny 😀Tiez mi vela ludi vravelo,pockaj narodi sa vam maly a s bajkom si skoncil...no ja naopak zacal jazdit viac a prave najvacsi progres som spravil odkedy mam syna.
A preco?Ja ten bajk proste potrebujem,takze jazdim v podobnych rannych casoch ako Jano,casto aj skor.Do prace z prace tiez bajkom,roznymi "skratkami" 😁Pravidelne vychody slnka kade tade a navrat domov ked sa mi prave rodina zobudza.A pocasie tiez neriesim,takze vzda sa da,vzdy,len treba chciet!
Tie rana v lese maju navyse neskutocne caro,ci je leto ci treskuca zima,alebo totalna hmla.
Jano,drzim palce do dalsej sezony,odomna mas kudos za kazdy vyjazd ☺

 
janohalik sten-tntcrew 26.11.2018 (17:38)

Vdaka

 
side 25.11.2018 (13:42)

Super rozhovor, dobre načasovaný. Vďaka vám obom.

 
Imroman side 26.11.2018 (07:50)

Ahoj, diky

 
Kristina 25.11.2018 (15:11)

Skvelý rozhovor zo skvelým bajkerom! Držím palce a prajem veľa ďalších úspechov na pretekoch a pozitívneho myslenia v živote.

 
janohalik Kristina 25.11.2018 (15:57)

Si zlata. Dakujem. Teraz budem cakat na rozhovor s Tebou naj bikerkou EU 😉.

 
janohalik 26.11.2018 (08:06)

Dakujem vsetkym. A ako Mato napisal,rano vyrazam na bike bez ranajok. Vlocky jedavam az po treningu.

 
B-rh-positivo janohalik 26.11.2018 (10:11)

To som si zobral aj ja , ako si na strave napísal jednému nášmu spoločnému kamošovi , ktorý tiež začal ráno na lačno : "Vitaj v mojom svete "

 
rastoaschmann 26.11.2018 (11:15)

Super článok o perfektnom človeku a výnimočnom pretekárovi.

 
cistyjebo 26.11.2018 (11:17)

Super rozhovor. 😊 Motivačný. 😊

 
DanielH 26.11.2018 (12:51)

Naozaj vyborny clanok páni. Velke ďakujem a drzim palce v dalsej sezone.

 
dores 26.11.2018 (14:46)

Keď mi niekto pred 5-7 rokmi povedal, že ide pozrieť východ slnka, aby som sa pridal, tak som nevedel pochopiť, na čo je to vôbec dobré.

Medzičasom som sa dopracoval tiež k ranným výjazdom a výbehom, a nedám na ne dopustiť. A preto aj plne rozumiem, aké je to náročné a krásne skĺbiť tréning, prácu a rodinu.

Palce hore, dobrý článok a rozhovor. Nech to jazdí 😊

 
SlavoSL 26.11.2018 (17:00)

Toto je pre mňa "článok roka" . Jana poznám iba zo strava.com. Je pre mňa veľkou inšpiráciou, že sa to dá popri práci a rodine. Martin a Jano, vďaka za článok ... nech Vám to ide stále tak dobre a ešte aj o trochu lepšie ...

 
Imroman SlavoSL 26.11.2018 (17:15)

vdaka...aj za Janciho

 
peteriko 28.11.2018 (10:23)

Imro, Jano, výborne sa to čítalo. Sem tam som sa medzi riadkami aj našiel, ráno sa totiž bežne stretávame - ja už na ceste bicyklom do práce (zvyčajne už po tréningu) a Jano sa z tréningu vracia - to že to má vypočítané na sekundy môžem potvrdiť, presne viem, kedy už do práce meškám . Raz som mal možnosť vidieť, ako Jano trénuje intervaly... (1,5 km kopec s priemerným prevýšením cca 10% v Lopušnej Doline - ani neviem koľkokrát to otočil). Sám som cyklistikou postihnutý, ale oproti Janovi je to len bežná viróza - viem, čo všetko tomu ako amatér s takmer profesionálnymi výkonmi musí obetovať. Mimochodom, pred nejakými dňami už začal s prípravou na novú sezónu - samozrejme outdoor. To len pre tých, čo sú na vážkach, či je lepšie začať bicyklovať vonku v apríli, či až v máji . Ešte veľa pekných výsledkov a hlavne radosti z bicyklovania.

 
janohalik peteriko 28.11.2018 (14:20)

Od majstra Slovenska v 24hodinovke to potesi. Dakujem Peto.

 
Kristina 26.11.2018 (06:42)

Janči, prosím ťa. Čo raňajkuješ keď tak skoro po zobudení vyrážaš na tréning?

 
Imroman Kristina 26.11.2018 (07:52)

Rovno odpoviem za neho....nic

 
B-rh-positivo Kristina 26.11.2018 (08:05)

Keď ráno tak tiež jazdím nalačno ale nie o piatej idem ako Janči
Prv mi to tiež prišlo divné , bo ja bez raňajok z domu nepôjdem
Ale je to úplne v pohodke. Traťovku však sebou mám

 
Imroman B-rh-positivo 26.11.2018 (08:16)

Jj, telo si zvykne a nakoniec to ide....tiez tak obcas chodievam. Len potrebujem aspon 25 min nez sa prebudim a dam si aspon kavu Janci je na biku asi za 5 min od prebudenia

 
janohalik Imroman 26.11.2018 (08:19)

13min,lebo si musim umyt zuby kym vyrazim 😉

 
johnnySVK janohalik 26.11.2018 (08:42)

ze umyt zuby....Babovka ......Zartujem.....Velmi dobre inspirativne citanie. Takto to nejako vyzera, ked sa veci robia s laskou.

 
Kristina 26.11.2018 (08:55)

Fiha! Ďakujem za odpovede. Ja síce tiež jazdím raz za dva týždne ráno bez raňajok, ale každý deň to nedávam.

 
Imroman Kristina 26.11.2018 (09:53)

No, ako Janci hovori...ked musis, tak si zvyknes

 
karinka Imroman 29.11.2018 (20:10)

Ja tu len čítam o tých raňajkách a už začínam byť hladná

 
reactor 26.11.2018 (13:01)

prilba dolu Ja som tiez zavislak, ale dokopat sa kazde rano a este k tomu nalacno sa mi nedari, jazdim az vecer po osmej... Nech sa dari aj nadalej a najma nech nadsenie vydrzi navzdy!

 
LukiK 26.11.2018 (14:13)

Mna by Janci zaujimalo ake mas doplnkove sporty popri biku. Fitko, plavanie??? Precvicujes specialne chrbat, prip. robis core trening?

 
janohalik LukiK 26.11.2018 (14:32)

Servus. Jediny "doplnovy sport" popri biku v lete je vlacenie biku po schodoch na 7. poschodie, avsak v zime sa snazim chodievat kazdy vikend na skialpy. Nie take zjazdovkove, ale pekne do dolin. Co sa tyka chrbta, od kedy si davam rano studenu sprchu aj na chrbat tak som s nim nemal problem. Verim ze tak to ostane aj dalej. Priznavam sa ze ani strecing nerobim. Niet casu

 
infinitipp janohalik 26.11.2018 (15:44)

A čo tak spomenúť gumkáčové tréningy s polovičkou

 
janohalik infinitipp 26.11.2018 (16:10)

To je moje know-how. 😉😱

 
tatranec 26.11.2018 (18:49)

Janci, ja sa chcem opýtať ako si na tom s údržbou resp. so servisovanim biku, či si všetko servisujes sam alebo len čiastočne a tie väčšie opravy zveríš servisu alebo ako si na tom v tomto smere... Taktiez si pre mňa obrovskou motiváciou a po tvojom uspechu na ME v MTB maratone som doslova 2 dni chodil "s hrcou v hrdle" az sa manzelka zacala obávať že čo sa mi stalo 😄... prajem Ti hlavne zdravie a ďalšie uspechy v MTB...dík za odpoveď

 
janohalik tatranec 26.11.2018 (18:54)

Servus. Kompletny servis si robim sam. 3 roky som v Dubline pracoval v cykloobchode,tak si viem veci poriesit. Ale tymto chcem podakovat aj Cyklomaxu Poprad za obcasnu pomoc. A specialne mojmu sukromnemu technikovi Tomasovi Bachratemu 😉

 
IamSpecialized janohalik 27.11.2018 (23:13)

👌 až som sa začervenal 🙃

 
Julko 26.11.2018 (22:07)

Výborný článok, aj pre tých, čo sa chcú nejako naštartovať. Takže, ak chceš niečo robiť, tak to rob.
Teší ma, že takýto človek je aj medzi bikermi a určite môže slúžiť ako príklad hodný nasledovania. Aj keď latka je postavená hodne vysoko.

 
Imroman Julko 26.11.2018 (22:28)

myslim, ze pre vacsinu ludi si staci zobrat len trosku a aj to bude stacit

 
mion 26.11.2018 (22:43)

Len mi nejde do hlavy ak sa dajú natrénovať také ťažké preteky keď poväčšinou trenujes do dvoch hodín od 5 do 7:00 možno aj menej

 
AspidMan mion 26.11.2018 (23:01)

rovnako ako sa trenuje na ultramaraton potrebujes vykonnost, vytrvalost pride ako dosledok

 
Lechu mion 27.11.2018 (01:25)

Naozaj, len malokto jazdi viac ako 2h denne, ked uz tak cez weekend alebo na sustredku a vytrvalost. Rata sa skor kvalita a struktura...

 
janohalik mion 27.11.2018 (06:35)

Servus. U mna je nosny trening rano, ale poobede si tiez davam 2. fazu aj ked zvycajne volnejsiu. Takze to niesu len 2 hodiny rano. Tyzdenne najazdim okolo 20h.

 
janovarga 29.11.2018 (09:11)

tak to som zvedavý na pokračovanie článku počas stavby domu Ináč teda klobúk dolu nad tým odhodlaním. Pekný rozhovor.

 
side 27.12.2018 (10:14)

A čo regenerácia? Chlap po 40-tke, 900hod. odmaká, kedy to telo stíha regenerovať?

 
janohalik side 27.12.2018 (10:57)

Regeneracia? Polozme si otazku, kedy sme pretrenovani? Nieje to len vyhovorka ked sa nam nechce ist na bike? Ja si myslim ze my amateri nemame tolko casu aby sme sa pretrenovali. Ja osobne citim unavu z casu na cas, ale v hlave skor riesim to pekne co je okolo mna na biku, ako to ze ma bolia nohy. A ked uz fakt bolia, tak sa idem len tak sa idem povozit len z nohy na nohu a volam to aktivna regeneracia .

 
mirecpd 27.12.2018 (12:12)

Janko, tiež ťa beriem ako môj vzor a motiváciu! Klobúk dole pred tebou! Niekedy keď si nájdeš trošku času, mohol by si čoto popísať o stravovaní, doplnkov výživy a pod. Určite by sa potešilo a inšpirovalo kopec bikerov...Ďakujem

 
janohalik mirecpd 27.12.2018 (13:06)

Servus Mirec. Dakujem za pochvalu. Co sa tyka stravovania,tak myslim ze tu bolo uz dost clankov a Mato I. (Imroman) to tam popisal uplne perfektne. Nemyslim si ze moje stravovacie navyky su tie naj. Ale ked stretneme mozeme hodit rec 😉.

 
Pridaj komentár