Čo ma baví na trenažéri túto zimu - Meet Up, Saris, Makuri Islands

Čo ma baví na trenažéri túto zimu - Meet Up, Saris, Makuri Islands

Čo som zmenil vo výbave a v jazdení na trenažéri tento rok a čo ma najviac zabáva v aktuálnej „zwiftovacej" sezóne?

Teší ma, že tému trenažérov máme za posledných pár zimných sezón pekne zmapovanú. Ja sa vždy rád podelím so svojimi skúsenosťami a mozaiku pekne dotvárajú vaše články, recenzie a komentáre. Kto si príde na stránku MTBIKER pozrieť ponuku trenažérov a príslušenstva, nedostane len služby klasického eshopu, ale dočíta sa aj veľa doplňujúcich informácií, na základe ktorých sa vo finále bude vedieť lepšie rozhodnúť. Prípadne, ak už trenažér má, nájde tipy k jeho používaniu. V tomto článku sa pozriem na veci, ktoré ma zaujali v súvislosti s trenažérmi túto zimu, pre prehľadnosť doplním aj odkazy na články, ktoré sa môžu hodiť, alebo s témou nejako súvisia.



Zwift 3h plus


Keby som nemal osobnú skúsenosť so spoločnými MEET UP jazdami na Zwifte a niekto by mi tvrdil, že vďaka nim nie je problém odjazdiť aj 4 hodiny, tak by som mu neveril. Takto sa už zabávam tretiu sezónu. 1 - 2x do týždňa robíme MTBIKER Zwift jazdy a len vďaka tomu, že sa jazdí s reálnymi ľuďmi, ktorí sa navzájom často poznajú, je ten pocit zo zwiftovania úplne iný, ako keď sa šliape s neznámymi cyklistami z celého sveta.



Online preteky


V prípade, že ideme režim RACE, je dôležité strážiť si aj „hák”, rozrážanie vzduchu v skupine je kľúčový faktor aj na Zwifte, presne ako vonku. K tomu sa dá príjemne popísať s kamošmi „súpermi” v aplikácii Companion od Zwiftu, čo opäť zabije čas a bez problémov dokončíte najdlhšie dostupné trasy dlhé 100 km a viac, alebo si dať eGerlaching, ako sme to spravili minulý rok. V ušiach len hudba, na dosah ruky kopec jedla, vody a uterákov a ide sa.



Nové virtuálne možnosti


Na Zwifte je dôležité nielen „hákovanie”, ale presne ako v realite aj tu pocítite rozdiel vo virtuálnej výbave. Za odjazdené kilometre sa dajú získať lepšie kolesá a bicykle, sám si pamätám, ako som v začiatkoch makal na odomknútí bicykla, aký v skutočnosti vlastním. Super je, že Zwift pridáva stále nový materiál, vrátane nových modelov svetových značiek. Na túto sezónu som si vybral nové Pinarello F, aj keď vonku budem jazdiť stále na svojej čiernej F12. Aspoň takto si novinku vyskúšam.

Pribúdajú tiež nové trate, virtuálne svety, takže sa človek neobje ani prostredia. Mapa plná farieb s názvom Makuri Islands odkazuje na Japonsko. Neokyo vďaka svojej pestrosti len tak neomrzí. Inak, opäť som na chvíľu zapol Rouvy a zase sa vrátil na Zwift, RGT som ešte neskúšal. Kto so Zwiftom začína, hodiť sa mu bude prehľadný článok o fungovaní rôznych výziev a odmien.



Reálnejší pohyb a simulácia


Tento rok som si mohol vyskúšať simulátor stúpania Elite Rizer a nakláňaciu platformu tzv, surf Saris MP1 Nfinity a musím povedať, že po kúpe smart trenažéra sú toto ďalšie veci, ktoré posúvajú zážitok na vyšší level. Práve hore uvedené veci sú aj dosť drahé, ale aj taká drobnosť ako zatáčač Elite Sterzo Smart, vie zabaviť. Kľučkovanie ma najviac baví na spomínaných MEET UP jazdách, kde môžem takto prekvapovať parťákov.



Miesto a podmienky


Veľa vecí som opísal aj v článku, kde som vyzdvihoval dôležitosť detailov, ako sú správne miesto, vetranie a ďalšie informácie, vďaka ktorým ľahšie vydržíte na trenažéri aj niekoľko hodín. Tento rok som svoje miestečko posunul ešte na vyššiu úroveň, v izbe som si spravil skrinku len na cyklo veci a na počítač, reprák a tablet. Už to nemám na parapetnej doske a vďaka takémuto lepšiemu zázemiu mám väčšiu chuť sa na trenažér vracať.



Opakom je provizórny flek, kde sa necítime dobre, nemáme si kam uložiť veci a v najhoršom prípade zavadziame ostatným členom domácnosti. Viem, že byty išli hore a kupovať kvôli Zwiftu väčší, nebude reálne, ale každé aj malé spríjemnenie svojej “PAIN CAVE” určite pomáha.

Nový top trenažér


Z mojich aktuálnych noviniek spomeniem, že som túto zimu vyskúšal aj inú značku trenažéra ako po minulé roky. Aktuálne mi v dobrom dáva zabrať model Saris H3. Ide o top model značky a doteraz som ešte na takomto najvyššom prevedení trenažéra s cenou cez 1 000 € dlhodobo nejazdil. A aké zmeny cítim? Má väčší zotrvačník, čo zvyšuje reálny pocit z jazdy, a H3 je o niečo pružnejší pri zmenách odporu, v sekunde do nôh pošle stovky wattov.



Každopádne, to boli moje aktuálne novinky a zopár odkazov na zaujímavý obsah, ďalšie články nájdete jednoducho tak, že v Magazíne zadáte do vyhľadávača kľúčové slovo #trenazer. Vyskočia vám články, podľa ktorých si nový trenažér ľahšie vyberiete, v unboxingu sa pozriete, čo bude v balení. Nájdete tam aj obsah o nastaveniach trenažérov a o príslušenstve, alebo si nechajte poradiť v možnostiach trénovania.

Ak ste objavili niečo zaujímavé zo sveta online jazdenia, dajte vedieť v komentároch, prípadne by som bol zvedavý, ako sa jazdí na smart bicykli. Takú recenziu by som si s chuťou prečítal.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up25thumb_down comments 49 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Trenažéry - dobrá kondícia bez ohľadu na počasie

Trenažéry - dobrá kondícia bez ohľadu na počasie

Jesenné počasie prináša blato, vodu a špinavý bicykel, čo sa nie každému chce riešiť. Preto veľa ľudí volí práve tréning v pohodlí domova na trenažéri. Prinášame niekoľko tipov.
2x efektívnejší, maká telo aj hlava - podcasty

2x efektívnejší, maká telo aj hlava - podcasty

Cyklistika vie „zabiť” more času, ideálne by bolo ho ešte nejako využiť. Ja som si obľúbil podcasty, pracujú svaly aj mozog.
Tenkrát poprvé....na trenažéri

Tenkrát poprvé....na trenažéri

Aj takto môžu vyzerať tvoje prvé dojmy a pojmy s trenažérom. Aký model a príslušenstvo som si vybral a prečo som sa odhodlal trenažérovanie vôbec skúsiť?
keyboard_arrow_up