Ako vydržať na trenažéri 3 hodiny

Ako vydržať na trenažéri 3 hodiny

Koľko vydržíte na bicykli jazdiť vonku, približne toľko zvládnete aj doma na trenažéri. Stačí si nechať pomôcť týmito radami, vytvoriť si správne prostredie a trochu oklamať hlavu.

Poteším všetkých tých, ktorí doma nemajú smart trenažér, ale používajú ešte jednoduché štvornožky s brzdením o plášť, z nasledujúcich rád sa totiž smart trenažérov týka len jedna. Ostatné veci, ktoré vám pomôžu vydržať na trenažéri jazdiť aj 100 km alebo 3 h, využijete aj bez pomoci smart funkcií alebo Zwiftu. Špecifickú pozíciu majú valce, kde ten čas ide pocitovo ešte pomalšie ako na trenažéroch, ale aj tu využijete väčšinu odporúčaní, len si prispôsobíte svoj cieľ.



Hlava


Poďme bez dlhých úvodov na prvú vec a to je vaša hlava. V prvom rade nie je dobré nič preháňať. Aj s domácim jazdením treba narábať s rozumom, čo v mojom prípade znamená, že s ním nezačínam prehnane skoro, najhoršie hneď po skončení sezóny s prvým zlým počasím. Cieľom je sa trenažéru neprejesť, zima je dlhá.

Druhá vec súvisiaca s hlavou je, že takýto pokus na 3-hodinovú jazdu si nechajte na víkend, keď nie ste uťahaní z celého dňa v práci, ideálne ak ste neboli večer pred tým na oslave. Zásadne si tým zvýšite šancu, že to aj zvládnete. Posledná vec, ktorú aj ja sám robím je, že ak ozaj nemám na trenažér chuť, tak nejdem. Nie som profík a nejaké prehnané nútenie sa je zbytočné. Buď si dám inú aktivitu alebo pokojne pauzu, ak to tak cítim. Samozrejme si to nemôžeme mýliť s lenivosťou. Takéto prehnané silenie nám vytvorí len odpor a nechuť, čoho výsledkom môže byť, že trenažér prestaneme používať úplne.



Vhodné miesto


Na takéto dlhšie výjazdy odporúčam zvoliť vhodné miesto. Osobne by mi na chuti do trenažérovania nepridalo vedomie, že svojím jazdením v byte obťažujem ďalších členov domácnosti. Ak nemáte na výber, potom treba naplánovať vhodný čas.

Zároveň by to miesto malo poskytovať aj dostatok pohodlia, základom je vhodná teplota, treba sa chladiť, ale nepreháňať to. Ak ste skončili vo vlhkej pivnici alebo garáži bez okien, chápem, že 3 h sa zdajú ako nereálny cieľ. Dajte pozor aj na to, aby ste si okolo seba vytvorili vhodné odkladacie miesta, aby ste za každou vecou nemuseli zosadať z trenažéra, bacha na prílišné nakláňanie, už som počul aj o pádoch z trenažéra.



Jedlo a pitie


To, že jazdíte doma neznamená, že vydržíte dlhý tréning bez jedla. Funguje to ako na biku, telo a svaly potrebujú na správny tréning energiu, nejaké špeciálne jazdy na tukový metabolizmus necháme profíkom. Pite, pite, pite, pokojne si dajte každú hodinu liter vody, striedajte to s ionťákom, neutopíte sa, pekne sa vypotíte, telo sa takto prečistí. Takýto dlhý tréning nechoďte na jednu pollitrovku, keď sa vám minie voda, bez výčitiek si choďte dočapovať, jazda sa počíta aj s pauzou na WC.



Oblečenie ako pomoc


Pri jazde na trenažéri bude trpieť zadok viacej, poloha tela sa nemení toľko ako pri jazde vonku. Preto nespravte to, že si oblečiete najstaršie nohavice s vysedenou vložkou, toto môže byť zásadná vec, ktorá vás vo vašom pokuse zradí.

Bez potu to je ľahšie


Veľká pravda trenažérovania je, že sa človek vždy spotí, môžete vetrať koľko chcete. Preto si pokojne na poslednú hodinu nachystajte nový komplet a v pohode sa prezlečte. Funguje to ako živá voda, budete sa cítiť ako vymenení. Dôležitá je aj dostatočná zásoba uterákov, pokojne si na každú hodinu dajte novú veľkú osušku, utierať sa prepoteným starým uterákom na nálade nepridá.



Zábava


Skrátiť si čas filmom alebo hudbou napadne asi každému. V skratke, na úvod, keď hlava ešte funguje, pokojne si dajte nejaký rozhovor, ja si púšťam talianske frázy na YT, nech som frajer, keď si v Bormiu budem vedieť vypýtať kávu po taliansky. Čím dlhšie budete makať, tým menej bude mozog vnímať, preto si dajte radšej nejakú ľahkú komédiu ako psychologický triler, v poslednej dobe doslova hltám rôzne podcasty.



Smart trenažér


So smart trenažérom je dlhá jazda ľahšia. Aj vďaka zábave z aplikácií ako je Zwift a aj vďaka kultivovanejšiemu chodu a menšej hlučnosti trenažéra s vlastnou kazetou. Extra zábava sú potom online preteky, rôzne vychytávky, ako napr. Sterzo zatáčač, príslušenstvo má v shope svoju kategóriu. Takto v zime robíme aj online MTBIKER jazdu na Zwifte každý týždeň, stačí si dať v appke k priezvisku „MTBIKER“ a sledovať ma a potom vás viem na tento event automaticky pozvať. Ponuku smart trenažérov nájdete v shope.



Čas je relatívny


Najlepšie na koniec, na poslednú hodinu si dávam jazdu v štýle 5 minút jazda zo sedla, 5 minút v sedle otáčky pod 80 a 5 minút frekvenčné šliapanie 100 otáčok za minútu. Cieľom je oklamať mozog, aby nevnímal, že do konca mám ešte hodinu, ale sústredil sa na 5-minútovky, ľahšie sa ten zostávajúci čas znáša. Poviem si ešte 4x zo sedla a je koniec. Aká blbosť a ako dobre funguje.

Na rovnakom princípe fungujú aj rôzne intervaly, ktoré si môžete sami dávať, alebo máte smart trenažér a nájdete si workout a ten vám sám mení odpor a odpočítava zostávajúci čas. Cieľom je kúskovať čas, nevnímať to ako celé 3 h.



S podporou kamoša


Čo mi spomínal kamoš, ale ja som ešte neskúšal je, že sa dohodnú viacerí jazdci a trenažérujú všetci v jeden čas a pri tom si volajú. Využiť sa dá Facebook alebo FaceTime alebo hocijaká iná služba, voláte cez dáta. Pokecáte, vidíte sa a ani neviete a je po tréningu. Teda viete, je pod vami kaluž potu. Tušili ste, aký je limit takýchto hovorov? Som bol prekvapený, že 30-50 ľudí.

Určite som neobjavil všetky spôsoby na zabitie času a určite je pravda, že nefunguje všetko všetkým. Odporúčam sa do toho pustiť s odhodlaním, bez prehnaného rešpektu a ono sa to aj podarí. Kto zvládne takéto kilečko alebo 3 h na trenažéri a využije niečo z týchto rád, dajte mi vedieť, poteší ma vedomie, že som takto pomohol.

O trenažéroch som už napísal:

  • Trenažérobranie - čo potrebujete vedieť o trenažéroch
  • Virtuálne MTBIKER jazdy na Zwifte - ako, kedy, prečo
  • Domáci trenažér - prečo ho používať, ako obmedziť hlučnosť a aké chyby nerobiť
  • Domáci trenažér - aplikácie, režimy jazdenia, Zwift a ako si vybrať smart trenažér - 2. časť
  • report_problem Našiel si v texte chybu?
    Páči sa ti tento článok? thumb_up42thumb_down comments 49 komentárov report_problem
    clear
    Prečo sa ti článok nepáči?
    Odoslať spätnú väzbu
    Formulár sa odosiela

    comment Komentáre

    Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
    Pridaj komentár
    Formulár sa odosiela

    Podobné články

    Virtuálne MTBIKER jazdy na Zwifte - ako, kedy, prečo

    Virtuálne MTBIKER jazdy na Zwifte - ako, kedy, prečo

    Spoločné MTBIKER jazdy na Zwifte spúšťame aj túto zimu, okrem tréningu hlavne pokecáš a keď bude chuť, vyskúšame aj virtuálne preteky.
    Nebola sezóna 2021 podľa predstáv? Stratila sa chuť a motivácia?

    Nebola sezóna 2021 podľa predstáv? Stratila sa chuť a motivácia?

    Na jar si často predstavujeme, ako sa posunieme na vyšší level výkonnosti, ako predbehneme súperov alebo ako spravíme nové PRká. Toto sú veci, ktoré naše plány mohli zhatiť.
    Máš čas? Nemám, ale stíham...lebo chcem

    Máš čas? Nemám, ale stíham...lebo chcem

    Ako mamka 4 detí (s dvojročnými odstupmi) dobre viem, čo to obnáša, starať sa o ne. No i my maminy potrebujeme chvíľu len pre seba, oddych, ktorým načerpáme sily do ďalších dní. Každý si pod tým predstaví niečo, čo ho baví. A mňa vždy bavil šport.
    keyboard_arrow_up