Ako vydržať na trenažéri 3 hodiny

Ako vydržať na trenažéri 3 hodiny

thumb_up41thumb_down 49 komentárov

cepooo 01.01.2021   Cestna Cyklistika Trenazer Trening Motivacia Cyklistika Horska Cyklistika

Koľko vydržíte na bicykli jazdiť vonku, približne toľko zvládnete aj doma na trenažéri. Stačí si nechať pomôcť týmito radami, vytvoriť si správne prostredie a trochu oklamať hlavu.

 

Poteším všetkých tých, ktorí doma nemajú smart trenažér, ale používajú ešte jednoduché štvornožky s brzdením o plášť, z nasledujúcich rád sa totiž smart trenažérov týka len jedna. Ostatné veci, ktoré vám pomôžu vydržať na trenažéri jazdiť aj 100 km alebo 3 h, využijete aj bez pomoci smart funkcií alebo Zwiftu. Špecifickú pozíciu majú valce, kde ten čas ide pocitovo ešte pomalšie ako na trenažéroch, ale aj tu využijete väčšinu odporúčaní, len si prispôsobíte svoj cieľ.



Hlava


Poďme bez dlhých úvodov na prvú vec a to je vaša hlava. V prvom rade nie je dobré nič preháňať. Aj s domácim jazdením treba narábať s rozumom, čo v mojom prípade znamená, že s ním nezačínam prehnane skoro, najhoršie hneď po skončení sezóny s prvým zlým počasím. Cieľom je sa trenažéru neprejesť, zima je dlhá.

Druhá vec súvisiaca s hlavou je, že takýto pokus na 3-hodinovú jazdu si nechajte na víkend, keď nie ste uťahaní z celého dňa v práci, ideálne ak ste neboli večer pred tým na oslave. Zásadne si tým zvýšite šancu, že to aj zvládnete. Posledná vec, ktorú aj ja sám robím je, že ak ozaj nemám na trenažér chuť, tak nejdem. Nie som profík a nejaké prehnané nútenie sa je zbytočné. Buď si dám inú aktivitu alebo pokojne pauzu, ak to tak cítim. Samozrejme si to nemôžeme mýliť s lenivosťou. Takéto prehnané silenie nám vytvorí len odpor a nechuť, čoho výsledkom môže byť, že trenažér prestaneme používať úplne.



Vhodné miesto


Na takéto dlhšie výjazdy odporúčam zvoliť vhodné miesto. Osobne by mi na chuti do trenažérovania nepridalo vedomie, že svojím jazdením v byte obťažujem ďalších členov domácnosti. Ak nemáte na výber, potom treba naplánovať vhodný čas.

Zároveň by to miesto malo poskytovať aj dostatok pohodlia, základom je vhodná teplota, treba sa chladiť, ale nepreháňať to. Ak ste skončili vo vlhkej pivnici alebo garáži bez okien, chápem, že 3 h sa zdajú ako nereálny cieľ. Dajte pozor aj na to, aby ste si okolo seba vytvorili vhodné odkladacie miesta, aby ste za každou vecou nemuseli zosadať z trenažéra, bacha na prílišné nakláňanie, už som počul aj o pádoch z trenažéra.



Jedlo a pitie


To, že jazdíte doma neznamená, že vydržíte dlhý tréning bez jedla. Funguje to ako na biku, telo a svaly potrebujú na správny tréning energiu, nejaké špeciálne jazdy na tukový metabolizmus necháme profíkom. Pite, pite, pite, pokojne si dajte každú hodinu liter vody, striedajte to s ionťákom, neutopíte sa, pekne sa vypotíte, telo sa takto prečistí. Takýto dlhý tréning nechoďte na jednu pollitrovku, keď sa vám minie voda, bez výčitiek si choďte dočapovať, jazda sa počíta aj s pauzou na WC.



Oblečenie ako pomoc


Pri jazde na trenažéri bude trpieť zadok viacej, poloha tela sa nemení toľko ako pri jazde vonku. Preto nespravte to, že si oblečiete najstaršie nohavice s vysedenou vložkou, toto môže byť zásadná vec, ktorá vás vo vašom pokuse zradí.

Bez potu to je ľahšie


Veľká pravda trenažérovania je, že sa človek vždy spotí, môžete vetrať koľko chcete. Preto si pokojne na poslednú hodinu nachystajte nový komplet a v pohode sa prezlečte. Funguje to ako živá voda, budete sa cítiť ako vymenení. Dôležitá je aj dostatočná zásoba uterákov, pokojne si na každú hodinu dajte novú veľkú osušku, utierať sa prepoteným starým uterákom na nálade nepridá.



Zábava


Skrátiť si čas filmom alebo hudbou napadne asi každému. V skratke, na úvod, keď hlava ešte funguje, pokojne si dajte nejaký rozhovor, ja si púšťam talianske frázy na YT, nech som frajer, keď si v Bormiu budem vedieť vypýtať kávu po taliansky. Čím dlhšie budete makať, tým menej bude mozog vnímať, preto si dajte radšej nejakú ľahkú komédiu ako psychologický triler, v poslednej dobe doslova hltám rôzne podcasty.



Smart trenažér


So smart trenažérom je dlhá jazda ľahšia. Aj vďaka zábave z aplikácií ako je Zwift a aj vďaka kultivovanejšiemu chodu a menšej hlučnosti trenažéra s vlastnou kazetou. Extra zábava sú potom online preteky, rôzne vychytávky, ako napr. Sterzo zatáčač, príslušenstvo má v shope svoju kategóriu. Takto v zime robíme aj online MTBIKER jazdu na Zwifte každý týždeň, stačí si dať v appke k priezvisku „MTBIKER“ a sledovať ma a potom vás viem na tento event automaticky pozvať. Ponuku smart trenažérov nájdete v shope.



Čas je relatívny


Najlepšie na koniec, na poslednú hodinu si dávam jazdu v štýle 5 minút jazda zo sedla, 5 minút v sedle otáčky pod 80 a 5 minút frekvenčné šliapanie 100 otáčok za minútu. Cieľom je oklamať mozog, aby nevnímal, že do konca mám ešte hodinu, ale sústredil sa na 5-minútovky, ľahšie sa ten zostávajúci čas znáša. Poviem si ešte 4x zo sedla a je koniec. Aká blbosť a ako dobre funguje.

Na rovnakom princípe fungujú aj rôzne intervaly, ktoré si môžete sami dávať, alebo máte smart trenažér a nájdete si workout a ten vám sám mení odpor a odpočítava zostávajúci čas. Cieľom je kúskovať čas, nevnímať to ako celé 3 h.



S podporou kamoša


Čo mi spomínal kamoš, ale ja som ešte neskúšal je, že sa dohodnú viacerí jazdci a trenažérujú všetci v jeden čas a pri tom si volajú. Využiť sa dá Facebook alebo FaceTime alebo hocijaká iná služba, voláte cez dáta. Pokecáte, vidíte sa a ani neviete a je po tréningu. Teda viete, je pod vami kaluž potu. Tušili ste, aký je limit takýchto hovorov? Som bol prekvapený, že 30-50 ľudí.

Určite som neobjavil všetky spôsoby na zabitie času a určite je pravda, že nefunguje všetko všetkým. Odporúčam sa do toho pustiť s odhodlaním, bez prehnaného rešpektu a ono sa to aj podarí. Kto zvládne takéto kilečko alebo 3 h na trenažéri a využije niečo z týchto rád, dajte mi vedieť, poteší ma vedomie, že som takto pomohol.

O trenažéroch som už napísal:

  • Trenažérobranie - čo potrebujete vedieť o trenažéroch
  • Virtuálne MTBIKER jazdy na Zwifte - ako, kedy, prečo
  • Domáci trenažér - prečo ho používať, ako obmedziť hlučnosť a aké chyby nerobiť
  • Domáci trenažér - aplikácie, režimy jazdenia, Zwift a ako si vybrať smart trenažér - 2. časť


  • Páči sa ti tento článok?

    Článok je zle napísaný
    V článku sú chyby
    Nepáči sa mi obsah
    Nepáčia sa mi predstavované produkty
    Iné
    Odoslať

    Podobné články

    Výber z produktov

    Prejsť do shopu (Cyklotrenažéry ~ Trenažéry)

    Komentáre

    pracharjansk 01.01.2021 (18:10)

    thumb_up9thumb_down


    Nikdy nie je také počasie, že by sa v dobrom oblečení nedalo ísť von. Pre mňa osobne trenažér nedáva moc zmysel.

     
    myabarth pracharjansk 01.01.2021 (19:55)

    thumb_up25thumb_down


    pre teba osobne nie, ale pre mnohych z nas ano. nie vzdy sa da jazdit a nie kazdy sa chce dorazit na zamrznutej asfaltke, pripadne prist domov zablateny az po usi, Na trenazeri si vies spravit doma kvalitny a efektitvny trening bud silovy, ci vytrvalostny, alebo udrzujuci. zasutazit si s ostatnymi a pod. A ked ho skombinujes s inymi sportami - napr. beh, cvicenie, turistika a pod - tak pre nas amaterov, je to prospesnejsie ako cely rok krutit do pedalov.

     
    pracharjansk myabarth 01.01.2021 (21:08)

    thumb_up6thumb_down


    Mna by to doma na mieste asi nudilo. Ale chapem, ze vela ludi oceni vyhody, ktore spomínaš.

     
    petersa myabarth 02.01.2021 (09:49)

    thumb_up3thumb_down


    Suhlas. Aj ja občas idem na trenažer, ale ak je čo len trocha OK počasie, tak radšej idem von. Nie každý trénink musí byt nutne "efektívny". Pre mna je trenažer asi ako cestovanie cez Google Maps (čo tiež občas robím

     
    Strenki pracharjansk 02.01.2021 (00:00)

    thumb_up11thumb_down


    Ludia co odmietaju trenazer si neuvedomuju jeho obrovske vyhody. Hlavne ak je clovek zaneprazdneny, ma pracu/rodinu+deti/ine povinnosti tak cas co to dokaze usetrit to je neskutocne. Das kratke gate a za 1-2hod mega kvalitny trening (ERG mode ftw) alebo si das spolocnu jazdu na Zwifte (kto chce sa moze aj pretekat) kde je to ako v realite, skutocne citis rozdiel ked tahas spicu alebo si v haku
    Ziadne 15minut hladanie oblecenia a obliekania sa a potom umyvat bajk po kazdej jazde. Za ten cas mas na trenazeri vybavene aj si uz osprchovany
    Nehovoriac o tom ako sa bajk a cely pohon nici v zlom pocasi.

     
    milos21 Strenki 02.01.2021 (16:46)

    thumb_up0thumb_down


    Potom tiež nechápem, keď niekto nemá čas ani chuť jazdiť, tak načo sa trápi na trenažéri, keď sa dá vonku aj inak hýbať

     
    JakobSWE Strenki 03.01.2021 (18:11)

    thumb_up4thumb_down


    Podľa mna ľudia, čo odmietajú trainer, buď naň nemajú peniaze, alebo ho nikdy nevyskúšali. Výhody sú obrovské a človek príde do novej sezóny pripravený, ak berie tréning vážne.

     
    cepooo pracharjansk 02.01.2021 (12:08)

    thumb_up0thumb_down


    Jasne, aj to je ok pristup. Cokolvek robime je ok. Hlavne neostat doma na gauci😀

     
    bezotn 01.01.2021 (21:37)

    thumb_up6thumb_down


    Mam za sebou 4hod 43min na trenazery . Prva kriza prisla po 2,5hod a trvala asi pol hodku . Poslednych 25km z 151 som preklinal vsetko 😃 .

     
    cepooo bezotn 02.01.2021 (12:08)

    thumb_up0thumb_down


    Fuuuu sila!

     
    Frederik20 01.01.2021 (21:39)

    thumb_up6thumb_down


    Ja nemam trenazer, ale obycajny rotoped a ked si pustim etapu grand tour tak dokazem slapat celu etapu , bez toho ani 5 min by som nedal.

     
    sbrehy 02.01.2021 (18:18)

    thumb_up6thumb_down


    Dôležitá je hlavne hlava... ja som minulý rok robil na Zwifte ako prvý Slovák vEveresting na kopci Alpe d" Zwift a tiež som si počítal, už iba 3x 1000 výškových a je hotovo časovo to bolo na cca 12h jazdy na trenažéri. A áno, koniec koncov je to psycho ale dalo sa to zvládnuť.

     
    Tomas11 02.01.2021 (14:15)

    thumb_up5thumb_down


    Pridám teda aj mojich pár postrehov z obdobia, keď som ešte pomerne často jazdil na valcoch. Aj keď to naposledy bolo pred cca. 7 rokmi, spomienky sú stále celkom živé

    Štandardne som teda na valcoch vydržal hodinu. Keď som sa občas hecol, tak 90 minút. Samozrejme, s filmami a hudbou, bez toho by som si to už vôbec nevedel predstaviť Viac som už ale naozaj nedával a to som bol vtedy do jazdenia dosť veľký fanatik. Okrem nudy bolo u mňa veľkým problémom aj potenie. To bolo v mojom prípade naozaj nepredstaviteľné. Počas týchto "výjazdov" som "spotreboval" 3 dresy (prezliecť sa do suchého dresu bolo neopísateľné ) a snáď 5 uterákov, všetko to potom išlo po vyžmýkaní rovno do práčky... Po skončení výjazdu bola podomnou napriek tomu všetkému obrovská kaluž potu, ktorú bolo treba takisto vysušiť...

    Aj pri najväčšej snahe nejako si tie "výjazdy" nejako spríjemniť to stále tak nejako "nebolo ono" a tak som si jedného dňa povedal, že mi to za to nestojí a odvtedy som na valcoch ani na trenažéri nesedel. Ak sa dá, jazdím vonku (v posledných rokoch sa v okolí Bratislavy dá takmer vždy) a ak to naozaj nejde, resp. nemám chuť, idem si radšej zabehať alebo sa prejsť. Cez weekendy potom kľudne turistika, bežky, skitouring a podobne. Podľa mňa to s tým bajkom netreba úplne hrotiť a aspoň v zime je dobré mať tie športové aktivity aspoň trochu diverzifikované.

    S týmito novými smart trenažérmi je to možno iné a viem si predstaviť, že pri tej "videohre" aj ten čas ubieha výrazne rýchlejšie, no mať to ako hlavnú šporotvú aktivitu počas celej zimy, to podľa mňa stále nie je najlepší nápad. Na druhej strane, mať rodinný dom s vhodným priestorom (nevykurovaná garáť / pivnica), kde by sa dalo zriadiť také to trenažérové doupě s venitlátorom, veľkou obrazovkou a podobne, tak takéto "virutálne výjazdy" by mohli byť ako taký doplnok, 1 - 2x do týždňa celkom fajn!

     
    SlavoSTL Tomas11 02.01.2021 (15:24)

    thumb_up2thumb_down


    Uplne s tebou súhlasím. Trenažér mám v nevykurovanej pivnici cca 12-14 °C. Dávam ho 2x týždenne, večer po práci. Inač dlhé prechádzky spojené s kočikovaním, beh, domace jednoduché fitko s lavičkou a jednoručkami. Ak je počasie, tak skialp za domom. Trenažér v zime je skôr doplnok a aby si zadok neodvykol od sedadla 🤫😂

     
    maplik 01.01.2021 (19:40)

    thumb_up4thumb_down


    Trojhodinovku mam za sebou. Teraz sa chystam na splnenie vyzvy zo sluzby Garmin Connect, ktorou ziskam odznak po odjazdeni 4 hodin na trenazeri. Aj taketo odznaky a vyzvy su celkom inspirujuce vydrzat to. Strava ponuka tiez inspirujuce vyzvy.

     
    Rado209 01.01.2021 (19:28)

    thumb_up3thumb_down


    Za mňa ak vo vnútri tak určite s ventilátorom. Na hlave mám valcovú šatku / čelenku a žiadna kaluž. Max po niekoľkých intervaloch sa nájde nejaká kvapka ale určite nie mláka.

     
    vladocizmo 01.01.2021 (18:30)

    thumb_up2thumb_down


    na you tube je vela vela videi Alpy a pod . pustiť si peknu mjuzik a v pohode 2- hodiny ...... a jasne že mladší jazdia po vonku ,oblečenia su teraz špičkove aj do mrazu .

     
    maxxxmato 01.01.2021 (20:24)

    thumb_up2thumb_down


    s Netflixom na smart valcoch nie je problem, netflix zamaskuje cas uplynie rychlejsie a valce drzia stale pozornost, zajtra 2:45 v Z2 pohode... Na Zwifte ma po hodine zrali mrle. sufferfest bol lepsi a nakoniec som skoncil natrainerroad a netflix( Vikingovia a pod.)
    Isiel by som aj von ale ked clovek aj pracuje tak po tme to nie je az taky dobry napad

     
    molar 02.01.2021 (19:17)

    thumb_up2thumb_down


    Zdravím, kto sa chce previezť v peknej krajine, bez apky, dávam do pozornosti kanál Bike the World na youtube, je tam väčšina známych stúpaní , asi 100 videí ,natočené čisto a kvalitne. Asi to prešli na motorke a potom trochu spomalili. Nebavili ma rozhojdané videá tak som našiel toto a som spokojný.Super je predposledný výjazd v Nórsku.Je to bez zvuku,púšťam si k tomu vlastnú hudbu.

    https://www.youtube.com/c/BiketheWorld/videos

     
    rajcziovamaria 01.01.2021 (19:26)

    thumb_up1thumb_down


    Na Z2 v zime jedine trenažér, moj max čas 3 hod.

     
    ja-sam 01.01.2021 (20:20)

    thumb_up1thumb_down


    3 hodiny to bych asi umrel...haha

     
    marp 02.01.2021 (09:44)

    thumb_up1thumb_down


    mám po valcoch, turbo muine aj interaktivny trenazer, ventilator, zwift atd a vzdy je to utrpenie, u mna max hodina...zato sa vzdy tesim jazdit vonku - dve hodiny na cestaku vydrzim aj pri nule a vetre

     
    xyz 03.01.2021 (08:36)

    thumb_up1thumb_down


    pre mňa je trenažér nuda,vydržím max. hodinu a musí mi pri tom ísť niečo také : https://www.youtube.com/watch?v=aFONHtrCnXk ,no radšej idem na bajku von aj teraz

     
    grznma 03.01.2021 (11:30)

    thumb_up1thumb_down


    Zaujímavé čítanie. Pridám môj pohľad na vec. Mám doma síce len spinning, ale je to asi podobné. Tiež tam vydržím maximálne hodinu a verte, že za hodinu sa dokážem riadne zničiť. Nevidím zmysel šliapať na trenažéry 2-3 hodiny. Kombinujem to s precvičením hornej časti tela, alebo cvičením pre rozvíjanie sily nôh prípadne cvičenie na balančnej podložke. Ak to počasie čo i len trochu dovolí, tak idem von. Tak ako tu už niekto písal zimné oblečenie je už dnes na vysokej úrovni a nemyslím tým len prémiové značky. Počas roka pokúpiť kvalitné zimné handry a hurá do prírody. Trenažér je fajn, ale ozaj len ako doplnok keď je vonku veľmi zlé počasie😁.

     
    aesel 01.01.2021 (22:33)

    thumb_up0thumb_down


    Musím podpichnúť
    Vonku vydržím jazdiť celý deň, na trenažéri som raz odkrútil 2h :P

     
    cepooo aesel 02.01.2021 (12:10)

    thumb_up1thumb_down


    Cas na trenazeri ide inak, ako vo vesmire, ked svetelny rok trva niekolko pozemnych😀

     
    Muso cepooo 02.01.2021 (22:02)

    thumb_up4thumb_down


    Svetelný rok je jednotka vzdialenosti, nie času..

     
    Tomas11 02.01.2021 (12:17)

    thumb_up0thumb_down


    Prosímťa cepooo, naozaj takú máš skúsenosť, že valce sú nudnejšie ako trenažér? Aj keď ich porovnávaš obyčajným, non-smart trenažérom?

     
    MarekGbely 02.01.2021 (12:34)

    thumb_up0thumb_down


    Trenažér mám, ale akosi to nie je úplne ono. Aj keď si pustím k tomu nejakú ubiehajúcu krajinu, tak ma to nejak neberie. Je to pre mňa nezáživné to šliapanie na mieste.Tú hodinku na tom ešte vydržím, ale viacej neexistuje. Ale na naštartovanie tela na novú sezónu než sa vonku trochu oteplí a začnem jazdiť vonku to bude fajn.

     
    marp 02.01.2021 (18:36)

    thumb_up0thumb_down


    nechcem Vám mládenci ničiť sebadôveru, ale 3-4 hodiny je ešte v cajku oproti tomuto tu : https://www.strava.com/activities/4546203609
    To je už trochu na kazajku.

     
    Strenki marp 02.01.2021 (19:01)

    thumb_up0thumb_down


    tak to si dal slaby priklad
    tuna 600km a elapsed time mal 17h40min
    https://www.zwift.com/activity/714584352800611952

     
    Strenki marp 02.01.2021 (19:01)

    thumb_up0thumb_down


    .

     
    Kriwo123 05.01.2021 (18:28)

    thumb_up0thumb_down


    ...na ŠŠ v TN boli často tréningy na valcoch 3-4 hodky a nik s tým problém nemal, neriešili sme žiadne jedenie, vo fľaši bola čistá voda, to bol tréning iba do obeda, ďalší tréning bol napr. kruháč v posilke dalsie 2-3 hodky.....a nik z nás neriešil či to zvládne v hlave alebo či ma vhodne miesto

     
    cepooo Kriwo123 06.01.2021 (08:42)

    thumb_up2thumb_down


    Teraz budem hnusny, ale ze ste to prezili neznamena, ze vam to aj urobilo dobre. Kolko chalanov sa na to po skole vykaslalo, kolko sa dostalo k profikom s takymto treningom...

     
    Kriwo123 cepooo 06.01.2021 (12:36)

    thumb_up0thumb_down


    Zo ŠŠ v TN vychádzali na svoju dobu špičkoví cyklisti Valach, Liptakovci, Riška, Broniš, Husár a mnoho dalších, áno veľa nás s cyklistikou skončilo, ale nebolo to z dôvodu že sme toho mali plne zuby, bolo to z dôvodu že nebolo ďalej kde jazdiť myslím prechod z juniorov k mužom, bola Dukla a bola Podbrezová, tam všetci nemohli ísť, a jazdiť zadara ta bude do kedy baviť keď sa chceš niekam v živote posunúť? Resp. Robiť cyklistiku na tu dobu za 10-15tis korún nemalo zmysel

     
    Kenai 01.01.2021 (21:24)

    thumb_up-10thumb_down


    Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
     
    maxxxmato Kenai 01.01.2021 (21:27)

    thumb_up1thumb_down


    valce su podla mna lepsie aj bezpecnejsie na kolena

     
    Kenai maxxxmato 01.01.2021 (22:31)

    thumb_up0thumb_down


    Rozhodne ano.

     
    rajcziovamaria maxxxmato 02.01.2021 (08:26)

    thumb_up0thumb_down


    Áno sú... Mňa bolia kolená na trenažéri vonku na biku nie.. Niečo na tom bude

     
    bezotn Kenai 01.01.2021 (21:44)

    thumb_up2thumb_down


    Ja to pouzivam , len ked sa ozaj neda ist von . Ked niekolko dni prsi .

     
    Kenai Kenai 01.01.2021 (22:27)

    thumb_up10thumb_down


    Skusim dovysvetlit. Ked jazdec sliape na biku vonku bicykel sa cely cas hybe s prava do lava a spat. Panva a krize mozu ist za nohou ktora je v zabere ruka jedna taha, druha tlaci, alebo aspon meni adekvate tomu silu tlaku do riaditok.. Podla terenu sa meni poloha tela, Hlava sa obzera, oci neustale preostruju. Nic z toho sa ale nedeje na trenazery. Dajte si pred seba zrkadlo uvidite kolo sa kyvete s prava do lava, lebo bike stoji. To cele musia ustat krize a kolena lebo kufre nepusita. Vonku take namahanie nejestvuje, Krk je fixovany drzi hlavu na monitor, oci v stabilnjej fokusacnej vzdialenosti. Ked uz nic 3 hodiny civiet na obrazovku bez prestavky je hodne nezdravy napad. Ale kazdemu co jeho jest.

     
    cepooo Kenai 02.01.2021 (12:12)

    thumb_up1thumb_down


    Je tam rozdiel, ale nevidim a necitim to tak dramaticky.

     
    Kenai Kenai 02.01.2021 (00:56)

    thumb_up0thumb_down


    Neviem ci to neviete, nechcete pochopit, alebo ja to neviem vysvetlit. Tak skusim este info od cloveka co skoli bikefiterov. Este raz nie od nejakeho obchodoveho tyzden zaskoleneho "fitera" na jeden system aby sa viac predalo, ale od cloveka co to uci a je aj fyzioterapeut. Aj mna toho hodne naucil. https://youtu.be/R5sVKu9P8JA

     
    delarosa Kenai 02.01.2021 (10:34)

    thumb_up0thumb_down


    opytam sa tak. Ak chcem trenazer na doma aby som pocas mokrych dni mohol odkrutit si aspon hodinku na pedaloch (viac asi nedam) tak radsej valce ako trenazer?

     
    Kenai delarosa 02.01.2021 (11:54)

    thumb_up1thumb_down


    Zalezi od... Ak budes jazdit fakt do 90min je ok aj trenazer. Jedine keby boli uz nejake zname zdravotne problemy pohybovej sustavy, tak by som sa mu vyhol. Valce su ovela prirodzenejsi pohyb, ale neuzmozuju silovy trening ani prudke zmeny zatazenia. Cize zalezi od toho co chces trenovat. Ake ide len o pretocenie noh a vytlcenie nejakych kalorii aby brucho nenarastlo odporucam valce. Okrem ineho zlepsia aj techniku sliapania a naucia drzat aj vysoke kadencie. Ak ma ist ale o zvysovanie FTP tak intervaly na trenazery nie je velmi cim nahradit.

     
    Peter6 Kenai 02.01.2021 (15:48)

    thumb_up3thumb_down


    Nemas pravdu jazdím valce ANP a VO2max intervaly cez 50 km/h a pohoda na valcoch zajazdis všetko..

     
    Kenai Peter6 02.01.2021 (17:12)

    thumb_up0thumb_down


    No ja som skor myslel intervaly typu under over FTP kde ides 80% FTP a potom 120% FTP a striedas to kazdu minutu. A potrebujes mat pri tom kadenciu 90-100rpm. Proste cokolvek kde sa musis postavit zo sedla a ist all out nie pomaly rozbeh. Ale asi nie su valce ako valce. Ake valce jazdis ?

     
    Peter6 Kenai 02.01.2021 (17:35)

    thumb_up2thumb_down


    Ja mám elite arion nič extra, niečo podobné jazdím 30/30sec 90-100% intervaly alebo 60/60 sec 3 série po 10 opakovaní, rôzne až na prah kde hodím reťaz uplne na najťažšie a točím na maximum, samozrejme zo sedla sa nedá jedine ak už je človek fakt pro na valcoch a možno roky zvyk musí to človek trocha kontrolovať a nie úplne hádzať bajkom na strany ako blázon ale ináč si myslím že väčšinu vecí odtrénuješ vpohode

     
    maxxxmato Kenai 03.01.2021 (09:53)

    thumb_up2thumb_down


    ja mam smart valce elite nero, a neni problem ist akekolvek intervaly ci sprinty(max mam 1400W slabe nohy valce este neboli ani zdaleka na limite).

     
    Pridaj komentár