Najnovšie články z kategórie Servis

Ako na servis: Konverzia na bezdušové plášte

Prechod na bezdušové plášte v prípade, ak nemáte tubeless ready ráfiky, prináša zopár úskalí. Dá sa to ale hravo zvládnuť a v tomto videu sa na všetko podrobnejšie pozrieme, nech sa do toho môžete pustiť aj vy.
Zaujímavé doplnky a tuning PR článok

Zaujímavé doplnky a tuning

Tohtoročná sezóna sa nám pomaly neúprosne končí a so skracovaním dĺžky slnečného svitu a poklesu vonkajšej teploty tak máme viac času na nekonečný bikerský kolobeh - a to servisovanie a vylepšovanie bicyklov počas dlhých zimných mesiacov. Ako inšpiráciu vám ponúkame drobnú ochutnávku vybraných dielov a vychytávok stojacich za povšimnutie.
Výmena ložísk Hollowtech II

Kdže sa Turbi vo svojom článku zameral na servis stredového zloženia a časť výmeny ložísk celkom skrátil, rozhodol som sa práve túto časť doplniť. Dôvodov na výmenu ložísk v stredovom zložení môže byť viacero, no najčastejším spravidla býva nepríjemné pukanie alebo „zadrhávanie“, resp. neplynulosť chodu kľúk.
Test: Montážny stojan Cyclo Tools - ideálna voľba na domáci i profesionálny servis

Montážny stojan je medzi bikermi čoraz žiadanejší produkt. Na trhu je mnoho značiek a verzií montážnych stojanov s rôznymi funkciami. Do MTBIKER centra v Hrádku sa nám dostal na test stojan od anglickej značky Cyclo Tool resp. Weldtide. Na stojane sme vykonávali rôzne jednoduchšie či zložitejšie servisné úkony a samozrejme sme s jeho pomocou skladali nové bicykle.
Predstavenie: Shimano service center - dostupnosť dielov, odbornosť personálu a garancia rýchlosti servisných prác

Cyklistické predajne sú rajom pre nejedného cyklistu. Pre väčšinu z nás sú miestom, kde máme možnosť stretnúť sa tvárou v tvár s vysnenými bicyklami alebo komponentmi, prípadne si svoje sny aj splniť. Hoci japonské Shimano cyklistické vody múti už veľmi dlho, v dnešnom článku si predstavíme novú „zasľúbenú zem“, ktorá vyrástla v podobe servisných centier v rámci už existujúcich predajní v Oslanoch, Nitre a Martine.
CO2 bombičky a ich použitie

Pravdepodobne mi dáte za pravdu, že defekt je vážne otrava. Na tom sa nikdy nič nezmení, ale vďaka bombičkám si môžeme jeho opravu celkom dobre urýchliť. „Pretekárom“ teda vyhovuje ich rýchlosť a niekomu ide skôr o minimálne rozmery. Každopádne pri ich použití je dobré myslieť na zopár základných pravidiel a obmedzení...
Doplnky k bicyklu – základný servis a starostlivosť PR článok

Doplnky k bicyklu – základný servis a starostlivosť

Kúpou samotného bicykla to samozrejme nekončí. Aby všetko fungovalo, je potrebné si zaobstarať aj nejaké základné príslušenstvo. Či už také, ktoré potrebujeme so sebou pri výjazde alebo ako súčasť domáceho servisu. V dnešnom predstavení sa pozrieme na zopár tipov.
Ako na servis: Výmena kazety / viackolečka

Sezóna sa pomaly končí a aspoň raz za rok sa hodí dopriať biku dôkladnejší servis, aj keď sa zdá, že všetko funguje ako má. Nie je dobré nechávať veci a prípadné problémy dôjsť až tak ďaleko, kedy sa problém zhorší a môže sa ohlásiť nepojazdným bikom, alebo väčším poškodením. Do tejto kategórie patrí aj starostlivosť o kazetu. Za pozornosť stoja aj dávnejšie videá ako na servis/výmenu stredového zloženia, prípadne ako na servis vidlice - spodné nohy.
Mazivá vhodné do blata, ale aj suchého a prašného prostredia PR článok

Mazivá vhodné do blata, ale aj suchého a prašného prostredia

Správane zvolené a aplikované mazivo je základný faktor úspešného výjazdu. Suchá a škrípajúca reťaz nikdy na nálade nepridá, čo s pribúdajúcimi kilometrami platí dvojnásobne. Na druhej strane, kompletne čierny pohon od oleja a nalepené nečistoty len zbytočne znižujú životnosť komponentov. V dnešnom článku si priblížime zopár olejov určených do mokrého, ale aj prašného prostredia. Stačí si len dobre vybrať...
Ako na servis/výmenu stredového zloženia

Znalosť základného servisu nám dokáže mnohokrát ušetriť starosti. Samozrejme nie všetko je možné opraviť doma, ale väčšina bežných porúch sa dá pomerne dobre zvládnuť, ak máme aspoň základné vybavenie a samozrejme potrebné znalosti. V minulej časti ste si mohli pozrieť ako na servis vnútorných nôh vidlice, ktorý už patrí medzi trochu náročnejšie úkony, do ktorých sa netreba púšťať tak často. Dnes prišiel rad na pomerne častejší problém, ktorým je výmena/vyčistenie stredového zloženia. Nepríjemné praskanie a rôzne ďalšie zvuky vedia jazdu poriadne otráviť a pritom jeho servis nie je až taký náročný. Tento návod príde veľmi vhod, ak máte stredové zloženie napr. systému Shimano HT2, teda s ložiskami umiestnenými von z rámu, ktoré je stále pomerne časté. Novšie, najmä karbónové rámy už majú totiž ložiská lisované priamo dnu, takže následná výmena je o čosi zložitejšia.
Ako na servis vidlice - spodné nohy

Z času na čas si rozhodne aj vidlica zaslúži malý servis. Ako príklad je použitá SR Suntour Auron, ale postup je viac-menej totožný pre všetky značky. Dúfam, že to pomôže nielen vašim bicyklom, ale aj vám zdokonaliť jazdu na traili.
Doplnky pre čistenie alebo, aby bike išiel a vydržal dlhšie PR článok

Doplnky pre čistenie alebo, aby bike išiel a vydržal dlhšie

Kto viac jazdí, tak už určite vie, že bez pravidelnej údržby postupne prestanú správne fungovať aj tie najlepšie komponenty. V dnešnom predstavení si stručne priblížime zaujímavé produkty určené na čistenie a základnú starostlivosť. Niektoré sa v podstate uplatnia aj v širšom rozsahu.