Najnovšie články z kategórie Servis

Purple Harry: S ľahkosťou do pedálov PR článok

Purple Harry: S ľahkosťou do pedálov

Purple Harry je mladá a inovatívna cyklistická značka z Anglicka. Firma sa špecializuje na čistiace a mazacie prostriedky vyvinuté špeciálne pre údržbu bicykla. Výrobky Purple Harry sú kvalitné, osvedčené a testované profesionálmi.
Cebra-Bowden - Sila v pohybe PR článok

Cebra-Bowden - Sila v pohybe

Cebra-Bowden je v oblasti priemyslu známou spoločnosťou zaoberajúcou sa pohonmi všetkého druhu. Na trh tento rok priniesla novinku v podobe vlastnej domácej značky čistiacich a mazacích prostriedkov, ktoré sa vynikajúco hodia pri údržbe a profesionálnom servise všetkých pohyblivých častí horských aj cestných bicyklov.
Servis vidlíc, tlmičov a teleskopických sedloviek

Tento článok je venovaný údržbe komponentov odpruženia, ktoré majú na pocit z jazdy spolu s rámom najväčší vplyv a ich výmena patrí k nákladným investíciám. Nižšie spomenuté princípy fungovania a mazania vidlíc a tlmičov neplatia pre low end verzie, prípadne niektoré „módne výstrelky“, avšak podstata starostlivosti je vždy rovnaká: pravidelná údržba je prevenciou pred poškodeniami.
Bezdušové systémy plášťov a kolies

Bezdušové systémy v horskej cyklistike sú na svete už dosť dlhú dobu a medzi profíkmi sa stali rýchlo jasnou voľbou. V posledných rokoch nastal veľký boom bezdušových systémov aj medzi hobby jazdcami a práve v týchto radoch si „bezdušáky“ získavajú čoraz viac priaznivcov. Pri výbere bezdušového systému musíte zvážiť viacero okolností a rozhodnúť sa medzi viacerými technickými možnosťami a samozrejme, musíte zvážiť aj možnosti vašej peňaženky.
Radiaca sústava: nastavenie chodu prehadzovačky a prešmyku

Prečo mi to neradí? Mám problém s prehadzovačkou! Časté a frekventované otázky na cyklistických fórach. Čo s tým, ukážem v tejto trilógii článkov (1. časť: lanká a bowdeny, 2. časť: umiestnenie prehadzovačky a prešmyku v ráme a v tejto tretej časti). Posledný článok venujem nastavenie chodu prehadzovačky a prešmyku. Tento úkon si vyžaduje čas, treba sa s bikom trochu pohrať a prinajhoršom skúšať systémom pokus-omyl. Po prečítaní tejto trilógie článkov o nastavení radenia dúfam, že mnohí nešťastníci už budú schopní sami vyriešiť svoj „nevyriešiteľný“ problém.
Radiaca sústava: umiestnenie prehadzovačky a prešmyku v ráme

Prečo mi to neradí? Mám problém s prehadzovačkou! Časté a frekventované otázky na cyklistických fórach. Čo s tým, ukážem v tejto trilógii článkov o nastavení a základnom servise radiacej sústavy. V druhej časti sa venujem umiestneniu prehadzovačky a prešmyku v ráme. Nesprávne namontovanie týchto komponentov len ťažko, ak vôbec, vykompenzujeme iným nastavením. Ak sú už raz nakrivo, tak nám nepomôže ani zapredanie duše Diablovi, ale len správne umiestnenie a narovnanie.
Konvertujem na vieru v bezdušový systém

„Vozíme sa na bycigľoch a všetko je to fajn, z čista jasna defekt, zrazu na duši máš, trochu nadávaš, v jednej duši defekt máš a v druhej smútok máš...“ Úryvok pesničky Odvrátená strana (bycigľovania) od bycigľových pankáčov The Kľemones, celkom presne opisuje pocity nás bikerov, ktorí ešte nenabrali odvahu a z kolies stále nevyhodili duše. Na mňa prišiel rad práve teraz!
Radiaca sústava: lanká a bowdeny

Prečo mi to neradí? Mám problém s prehadzovačkou! Časté a frekventované otázky na cyklistických fórach. Čo s tým, ukážem v tejto trilógii článkov o nastavení a základnom servise radiacej sústavy. Prvá časť sa bude venovať lankám a bowdenom, ich výmene a „mojim“ jednoduchým vychytávkam. Začnem pekne asi najmenej náročnou činnosťou na zručnosť.
Servis prednej vidlice

Názorná ukážka ako rozobrať a prečistiť odpruženú vidlicu vrátane demontáže pruženia, olejového tesnenia, krúžkov ako aj výmeny oleja.
Výmena duše, kontrola a obúvanie plášťa a duše, lepenie defektu.

Prvá časť nášho seriálu o servise, nastavení a výbere biku a všetkých jeho súčastí. V tejto časti sa dozviete ako správne vymeniť, či zalepiť, dušu a správne ju do kolesa vsadiť.
Servis kľúk HollowtechII

Predvedieme si jednoduchú demontáž a montáž najčastejšie používaných kľúk od strednej triedy a vyššie v kolekcii produktov od značky Shimano. Tento návod využijete pri montáži horských kľúk HTII triedy Deore, LX, SLX, Saint, XT a v prípade kľúk mimo zostáv s označením FC-M542, 543, prípadne aj DXR ale aj pri cestných kľukách HTII Sora až Ultegra.
Údržba, výmena a nitovanie reťaze

Z Archívu. Je faktom, že najvačším pohlcovačom energie na bicykli je reťaz. V špinavej, suchej a hrdzavej reťazi sa stráca až 30% výkonu. Znie to síce neuveriteľne, ale je treba si uvedomiť, že reťaz sa skladá asi zo 100 vnútorných a vonkajších článkov, ktoré navzájom držia pohromade čapy. Vnútorné články, vonkajšie články, medzikrúžky a čapy sa pri pohybe vzájomne trú a jediným uľahčením trenia je mazadlo...