Najnovšie články z kategórie Vybava

Chrániče kolien vhodné pre enduro a AM PR článok

Chrániče kolien vhodné pre enduro a AM

Chrániče patria medzi základnú výbavu každého enduro jazdca. Vlastnosti, ktoré by takéto chrániče mali mať, sú samozrejme dostatočná ochrana, nízka hmotnosť a ergonomický tvar pre ľahší pohyb. Bonusom je použitie špeciálnych inteligentných materiálov, ktoré pri náraze stvrdnú, ale bežne sú mäkké a pohodlné, príkladom je materiál D3O. Pozrite si vybrané modely chráničov kolien známych značiek, prevažne vhodné na enduro jazdenie alebo AM.
Test: Letné dlhoprsté rukavice Roeckl Maldon - pohodlné, bezpečné a hlavne z látky, cez ktorú sa opálite

Letné mesiace prinášajú na výjazdoch rôzne úskalia a nájsť vhodné rukavice, tiež nemusí byť najjednoduchšia vec. Do redakcie sa nám dostali preto na jazdenie a následné opísanie pocitov z jazdy letné rukavice, ktoré podľa predpokladov prinášajú zopár zaujímavých vychytávok. Ako však fungovali na výjazdoch, prezradím už o pár riadkov.
Fotochromatické okuliare - už netreba riešiť, či je práve šero alebo svieti slnko PR článok

Pri výjazde je fajn, ak sa človek nemusí sústrediť na nič iné ako na samotnú jazdu. Tomu sa prispôsobili dokonca aj výrobcovia okuliarov so svojou ponukou fotochromatických modelov, vďaka ktorým už netreba riešiť, či je práve šero alebo bude svietiť slnko a ktoré sklá si vziať. V dnešnom prehľade produktov si niektoré modely stručne predstavíme.
Test: Corratec 10Hz Inside link XTB 175 X, zábavný frírajďák

Na tento bike som sa špeciálne tešil, lebo som dostal zelenú na týždeň ho poriadne prevetrať v rakúskom bikovom rezorte Saalbach – Hinterglem. Keď mi ale testovací kúsok prišiel, bol v pomerne zabehnutom stave od predchádzajúcich testerov. Telo rámu odreté kvôli sťahovacím páskam a bowdenom, bowden prehadzovačky vytŕčajúci z otvoru rámu predratý... Dal som mu ale šancu a skúsil ho dať do jazdenia schopného stavu, čo sa mi aj našťastie nakoniec podarilo. Veď, ten bike si určite zaslúžil poriadne prevetrať v teréne.
Prehľad prilieb v štýle All Mountain PR článok

Prehľad prilieb v štýle All Mountain

V dnešnom prehľade produktov sa trochu bližšie pozrieme na niektoré modely prilieb určených pre MTB, resp. All Mountain. Ich spoločným znakom je najmä zvýšená ochrana zadnej časti hlavy, ktorá pri cestných prilbách chýba. Daňou za zvýšenú ochranu je nepatrne vyššia hmotnosť, ktorá ale pri pohodových výletoch v horách nebude na obtiaž. Taktiež pri väčšine nechýba špeciálny port na uchytenie kamery a o čosi väčší a nastaviteľný šilt.
Answer – rukavice a doplnky, jednoducho a účelne PR článok

Answer – rukavice a doplnky, jednoducho a účelne

Answer je spoločnosť, ktorá sa zameriava v prvom rade na MTB doplnky a najvýraznejšie v segmente gravity disciplín. V ponuke nechýbajú riadítka, predstavce, gripy, pedále a taktiež sa veľmi výrazne zameriavajú na bikové rukavice.
Test: chrániče kolien a lakťov Amplifi MKII - nezabúdajte na svoju bezpečnosť

Keďže vývoj v oblasti cyklistiky ide dopredu priam míľovými krokmi, v obľube sú all-mountain bicykle, ktoré bez problémov zvládajú technickejší terén, a tak by sme nemali zabúdať na svoju bezpečnosť - tým nemyslím len cyklistickú prilbu na hlave. A o to viac, ak zabŕdame do kategórie AM, enduro alebo DH.
Test: Ghost Lanao FS - nemecká dáma od bikeriek

Ghost sa netají tým, že vyvíja dámske modely bikov priamo bikerkami v jeho továrenskom Ghost tíme, aby vyhovoval požiadavkám dámskej bikujúcej verejnosti. Ako hovoria na svojej stránke, pri tomto biku na ničom nešetrili a osadili ho tými najlepšími komponentami. Pozreli sme sa teda, či je tomu naozaj tak a v závere testu aj na to, nakoľko sú dámske verzie bikov opodstatnené a či by nežnejšiemu pohlaviu nestačili „normálne“ verzie.
Stredne veľké batohy pre AM/Enduro a trailové jazdenie PR článok

Stredne veľké batohy pre AM/Enduro a trailové jazdenie

Pri jazdení trochu hlbšie v horách a na celodenných výjazdoch nájdu uplatnenie batohy, ktoré okrem vodného rezervoáru dokážu „odniesť“ aj potrebné náradie, oblečenie, jedlo a ostatné drobnosti. Objem okolo 20 litrov postačuje aj na väčšie výpady do okolia a pritom na traili nebude batoh na obtiaž.
Test: Batoh Amplifi MKII Stratos – bezpečnosť na prvom mieste

Poslednú dobu, keď voľnejšieho času je kvôli pracovnej vyťaženosti menej a menej, dlhšie 50+ km XC výjazdy sa stávajú občasnou víkendovou raritkou. Človek nechce upustiť od svojho hobby a nedajbože zavesiť bicykel na klinec, a tak hľadá voľnú medzeru v uponáhľanej dobe, aby vybehol aspoň na chvíľu na svoj obľúbený trail za domom a napumpoval troška adrenalínu do krvi.
VELOTOZE - návleky na tretry určené pre cestnú cyklistiku PR článok

VELOTOZE - návleky na tretry určené pre cestnú cyklistiku

Do nepriaznivého počasia, o ktoré ani u nás samozrejme nemáme núdzu, nám z americkej Kalifornie značka VELOTOZE prináša úplnú novinku - návleky na tretry, určené pre cestnú cyklistiku. Návleky VELOTOZE sú jednoduché latexové návleky vyrábané patentovanou technológiou s inovatívnym spôsobom navliekania na tretry. Tieto návleky by určite nemali chýbať vo výbave žiadneho cestného cyklistu, nakoľko udržať nohy a tretry suché, je za nepriaznivého počasia dôležité.
Sportful – zaujímavé kúsky z kolekcie Fiandre a Bodyfit PR článok

Sportful – zaujímavé kúsky z kolekcie Fiandre a Bodyfit

V Taliansku majú svoje korene mnohé kvalitné značky športového oblečenia. Práve odtiaľ pochádza aj Sportful, ktorý už je na Slovensku pomerne známy a zabehnutý. V súčasnosti má k Slovensku táto značka ešte o čosi „bližšie“, pretože práve Sportful oblieka tím Tinkoff, kde jazdí množstvo našich jazdcov, vrátane majstra sveta, Petra Sagana.