MTBIKER magazín - Všetky články a videá

TwisterCup - fotogaléria: sobota

Fotogaléria zo sobotnej časti druhého kola Indoor TwisterCupu, ktoré sa konalo minulý víkend v Šenkviciach.
TwisterCup - druhé kolo.

Tento víkend sa konalo v Šenkvickej Twister hale druhé kolo Indoor TwisterCupu. Účasť bola trošku skromnejšia ako v minulom kole, ale aj napriek tomu bola akcia celkom vydarená.
Rocky Mountain 2005

Biky Rocky Mountain sa konečne dostávajú na slovenský trh. Rámy bikov tejto už kultovej garážovej firmy sú ručne vyrábané kúsky na predmestí kanadského Vancouru. Ich osobitý dizajn a skladba komponentov im dáva punc nezameniteľnosti. Keď si niekto kúpi bike Rocky Mountain, môže si byť istý, že na našich slovenských maratónoch a výletoch bude jeho bike stredobodom pozornosti.
Povinná výbava bicykla

Práve je také ročné obdobie, kedy je cyklista na ceste objektom akútne ohrozeným. Určite by nemalo na vašom biku chýbať dobré osvetlenie a odrazky, bez ohľadu na vyhlášku. Avšak, vyhláška prikazuje mať na bicykli i ďalšiu povinnú výbavu. Akú, to zistíte v článku
Nové fully od Giantu !!! doplnený o ceny.

Spoločnosť Giant predstavila nový systém pruženia zadnej stavby. Na tomto systéme vytvorili tri nové modelové rady bikov s rôznymi zdvihmi. Podľa vyjadrenia samotnej spoločnosti ide o definitívny systém pruženia bez akýchkoľvek kompromisov pre akýkoľvek typ terénu.
Slovenský pohár MTB maratónov 2005

Na Valnom zhromazdeni klubov MTB 15.1. v Turcianskych Tepliciach padla informacia o moznosti organizovania Slovenskeho pohara v MTB maratonoch (SP MX) + majstrovskeho preteku. Malo by ist o 5-6 maratonov, ktore uz preukazali svoju kvalitu. Aj Vy máte možnosť zvoliť maratóny, ktoré budú do série zaradené... Čítajte
Prínos meračov srdcovej frekvencie POLAR

Ak vlastníte prístroj POLAR, v článku nájdete užitočné rady ako trénovať s týmto športtesterom, ak POLAR nevlastníte, zistíte, o čo prichádzate... PR článok
Tréning cyklistov v posilňovni.

Tréning v posilňovni je nevyhnutný pre cyklistov všetkých vekových kategórií. Silné svalstvo dolných končatín umožňuje zlepšenie výstupného výkonu v priebehu sezóny a taktiež pôsobí ako preventívny činiteľ ochorenia kĺbov a úponov dolných končatín, ktoré musia odolávať veľkej sile behom cyklistickej záťaže.Takisto aj cvičenie a posilňovanie svalov trupu a brucha je dôležité pri prevencii bolestí chrbta a krku.
Licenčný poriadok SZC 2005

Ak sa v prichádzajúcej sezóne chcete objaviť v závode Slovenského pohára, je dobré vybaviť si licenciu. Čo sa môže s licenciou robiť, čo sa nemôže a ako ju získať, nájdete tu...
Čo s bikom v zime.

Hovorí sa, že neexistuje zlé počasie ale zlé oblečenie áno. Správne oblečenie nás dokáže chrániť pred vlhkom aj mrazom, takže nie je dôvod, aby sme v zime prestali jazdiť len preto, že sa skončilo leto. Bicykel však musí dostať tiež zimný kabát a je potrebné mu venovať zvýšenú starostlivosť tak aby sme potom na jar nevysolili kopec peňazí za výmenu poškodených komponentov.
Ako trénovať v zime

Minulý rok o takomto čase som začal s tréningom na novú sezónu. Snažil som sa čo najviac držať tréningového plánu od trénera a čo najviac trénovať vonku. Moc mi to však nevychádzalo, hlavne z dôvodu pracovného vyťaženia. Keďže to bol môj prvý rok pod trénerským vedením, robil som chyby. V tomto článku sa Vám pokúsim dať zopár rád ako trénovať a čoho sa vyvarovať.
Ako sa vyrába karbonový rám?

Technologický postup pri budovaní karbonového rámu je vzdialený tomu pri budovaní
kovového rámu. Karbón, resp. karbónové vlákna, je materiál diametrálne odlišný
od duralu, chromolybdénu či horčíku. Karbonové vlákna sa režú, vtláčajú do foriem
a doslova, pečú. Kompletný technologický postup je popísaný v katalógu Fondriestu
a ja vám ponúkam tento sled krokov preložený...