Najnovšie články z kategórie Prilba

Specialized MTB prilby a topánky – základ bezpečnosti a pohodlia PR článok

Specialized MTB prilby a topánky – základ bezpečnosti a pohodlia

Značka Specialized nepatrí len medzi výrobcov kvalitných bicyklov, ale nezabúda ani na dôležité doplnky, a to doslova pre každý štýl jazdy. Segment prilieb a obuvi patrí medzi kľúčové a na niektoré zaujímavé kúsky sa pozrieme.
Test: Enduro a allmoutain prilba  Endura MT500 - dá si niekto slamku?

Test: Enduro a allmoutain prilba Endura MT500 - dá si niekto slamku?

Keď pred piatimi rokmi uzrel svetlo sveta Koroyd, ešte som ani poriadne nejazdil na bicykli, vlastne, keď tak nad tým rozmýšľam, ja som ani žiadny nemal.
Test: Novinky HQBC - prilba EPIQE a okuliare QX4 – “povinná” výbava za dobrú cenu

Široké možnosti nastavenia a prispôsobenia, pohodlie, funkčnosť a vychytávky – tak tieto slová vystihujú testovanú výbavu. Najviac ma prekvapila možnosť „odľahčenia“ okuliarov, kvalitné spracovanie a zaujímavý vzhľad.
Test: Prilba HQBC Dirtz Lime a okuliare HQBC QX5

Kvalitná ochrana hlavy by mala byť neodmysliteľnou súčasťou výstroja každého cyklistu.
Prilby a okuliare Cratoni - farebná kvalita z Nemecka PR článok

Prilby a okuliare Cratoni - farebná kvalita z Nemecka

Vo svete športu nie je už dlhšiu dobu žiadnou novinkou používať chrániče. Mnohým z nás taká prilba už nejedenkrát zachránila život alebo si odniesla len pár škrabancov od konárov.
Prečo nosím prilbu...

Tento článok je krátkym zamyslením sa nad tým, prečo si automaticky pred každým sadnutím na bike nasadzujeme prilbu. Jej dôležitú funkciu si (aj) v cyklistike treba z času na čas pripomenúť, aby sa z toho nestala len bezvýznamná rutina, ale aby si každý uvedomoval jej dôležitú funkciu. Vlastne, mne jej funkciu pripomenula nedávna skúsenosť.
Test: Trailová prilba Hummvee a rukavice SingleTrack Plus od škótskej značky Endura

Endura bola založená v roku 1992 a preslávila sa na začiatku najmä radou MT500, ktorú dnes pozná takmer každý biker. Niet sa čomu čudovať, Endura naozaj ponúka široký a kvalitný sortiment cyklooblečnia, chráničov a ďalších doplnkov. Dostal som na jazdenie prilbu za dostupnú cenu, prepracované rukavice a jednoduché zadanie, spísať dojmy z ich používania. Ako sa mi s nimi jazdilo, podrobnejšie rozpíšem v nasledovných riadkoch.
Test: Prilba HQBC Graffit a okuliare  Qert Plus - pomer cena/výkon príjemne prekvapili

Test: Prilba HQBC Graffit a okuliare Qert Plus - pomer cena/výkon príjemne prekvapili

Už dlhšiu dobu som poškuľoval po novej prilbe, keď sa mi nečakane dostala do rúk za účelom napísania recenzie prilba HQBC Graffit a na moje potešenie bola v podobnom odtieni ako je farba rámu môjho biku.
Test: prilba HAVEN Toltec pink – ľahučký sprievodca v teréne

O tom, aké dôležité je nosiť pri jazdení prilbu, tu debatovať určite nemusíme. Ak patríte medzi tých šťastnejších a doposiaľ ste kvalitu prilby na vlastnej koži (či skôr hlave) neotestovali, určite ste videli niektorú z tých hrôzu naháňajúcich fotiek na nete - rozbité hlavy po páde bez prilby.
Prehľad prilieb v štýle All Mountain PR článok

Prehľad prilieb v štýle All Mountain

V dnešnom prehľade produktov sa trochu bližšie pozrieme na niektoré modely prilieb určených pre MTB, resp. All Mountain. Ich spoločným znakom je najmä zvýšená ochrana zadnej časti hlavy, ktorá pri cestných prilbách chýba. Daňou za zvýšenú ochranu je nepatrne vyššia hmotnosť, ktorá ale pri pohodových výletoch v horách nebude na obtiaž. Taktiež pri väčšine nechýba špeciálny port na uchytenie kamery a o čosi väčší a nastaviteľný šilt.
Test: Alpina Valpalora XC -  ľahká prilba pre poriadne kopce ale aj výživné zjazdy

Test: Alpina Valpalora XC - ľahká prilba pre poriadne kopce ale aj výživné zjazdy

Valpalora XC je novinkou v produktovom rade Alpiny pre rok 2016. Už zo samotného názvu je tak trochu patrné, že svojím zameraním mieri hlavne do terénu. Niekoľko dlhých a náročných výšľapov odmenených zakaždým nejakým podareným trailom alebo poriadne rýchlym zjazdom je pre ňu to ideálne prostredie a o MTB pretekoch a maratónoch ani nehovoriac...
Test: BBB prilba Varallo a okuliare Adapt - aby sa jazdilo bezpečne a pohodlne

Často zabúdame, aké je v živote dôležité zdravie a, že si ho treba chrániť. Nie je tomu inak ani pri cyklistike, kde niekedy môže dôjsť ku škaredým pádom, odreninám či zlomeninám. Hlava je však určite najzraniteľnejšia, a preto netreba zabúdať na jej ochranu. Ja som mal možnosť otestovať prilbu spolu s okuliarmi od značky BBB. Prilba ma zaujala natoľko, že uvažujem nad predajom starej :). Okuliare ma zase potešili plným rámikom, čo sa mi na celkovom designe najviac páči, ale je to len môj pohľad na vec. Poďme si ich teda bližšie predstaviť...