Najnovšie články z kategórie Reportaz

Reportáž: Salzkammergut Trophy 2015 alebo aj poriadne dlhé rakúske saunovanie - Moja najobľúbenejšia akcia v celom kalendári

Bez tejto 211 km dlhej a bláznivej trasy si už sezónu ani neviem predstaviť. Tých 7000 výškových metrov sa dá spraviť vlastne aj niekde u nás, ale zaručene to nebude taká zábava. Väčšinou si tento fakt uvedomím až s odstupom času a najmä po ďalšom extrémnom ročníku. Vodu pre tento krát vystriedala pravá sauna...
Príhody a skúsenosti: Ako som sa vybral na prvé enduro preteky do neznáma

Už dlhšiu dobu, vlastne odkedy vlastním full, sa túžim zúčastniť enduro pretekov. Vždy bol problém buď s odhodlaním, obavami, alebo bolo ťažké nájsť parťáka na takýto dobrodružný výlet. Posledné dva roky som pretekal len v Kálnici, ale to nebolo to pravé orechové, keďže išlo o preteky na domácej pôde, kde to už notoricky poznám, viem presne odhadnúť svoje sily a terén je technicky z tých menej náročných.
Reportáž: Obr Drásal alebo 175 pekelne horúcich kilometrov

Uplynulý víkend sa mestečko Holešov pod Hostýnskymi vrchmi stalo centrom bajkového diania u našich západných susedov. Konal sa tu už 22. ročník legendárneho Drásala. Pretek je už 15. sezónu zaradený do seriálu Kolo pro život a je tak len jedným z dvoch podujatí, ktoré sú v tomto seriáli úplne od jeho začiatku. Drásal so svojou 22 ročnou tradíciou je kultovým pretekom a na jeho prestíži pridal aj fakt, že od minulého roka pribudla ku klasickej 115 km dlhej trati aj ultramaratónska 175 km dlhá štreka zvaná Obr Drásal.
Reportáž: Moje víťazstvo na Slovakia ringu: 923,5km za 24 hodín na bicykli

Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou... Non-stop, bez jedinej zastávky, v obrovskom tempe a hlavne teple, aj taká bola z môjho pohľadu druhá edícia 24 hodinových pretekov na motoristickom okruhu pri Orechovej Potôni. Pretierate si oči či čítate dobre? Áno, 923,5 kilometra za 24 hodín na bicykli. :)
Reportáž: Oravský cyklomaratón 2015 - Po páde so zlomeninou 32 km až do cieľa

V sobotu 4.7.2015 sa uskutočnil 8. ročník vytrvalostného preteku horských bicyklov v oblasti Oravských kopcov - Oravský cyklomaratón. Bol zaradený do série SLOVAK XCM TOUR 2015, ktorá pozostáva z desiatich cyklomaratónov. Zároveň je súčasťou Slovenského pohára XCM a išlo sa tam aj 5. kolo - Detská tour Petra Sagana. Účasť, napriek dovolenkovej sezóne a veľkej horúčave, bola pomerne slušná. Na štart sa postavilo celkove 605 pretekárov.
Reportáž: Kitzbühel víkend - poriadny maratón a nielen to...

Fanúšikom alpského lyžovania asi netreba oblasť Kitzbühelu bližšie predstavovať. Ako inak v lete sa mení na raj pre bikerov - či už pre tých ktorí milujú jazdu z kopca, do kopca alebo najlepšie oboje. V rámci 8 dňového KitzAlpBike festivalu sa koná skutočne všetko možné, od endura, cez XC až po maratón. A práve ten samozrejme upútal moju pozornosť...
Reportáž: Kaktus bike Bratilavský MTB maratón 2015 - Aj s kategóriou pre elektrobicykle

V sobotu 13.6. pre nás organizátori pripravili 3. ročník pretekov Kaktus bike bratislavský MTB maratón a tiež tretie kolo Župného pohára. Tento pretek u mňa vždy vzbudzuje rešpekt, najmä kvôli svojmu prevýšeniu a strmým stúpaniam. Nech už si vyberiete ktorúkoľvek dĺžku okruhu, rozlohou malé územie Devínskej Kobyly nedáva inú možnosť ako viacnásobné stúpanie a zjazdovanie na hrebeň a zase dole, na hrebeň, dole, na hrebeň...
Reportáž: XVI. International MTB marathon Malevil Cup 2015 - Skvele pripravený maratón

Je piatok 19.06.2015 popoludní a naša výprava v zložení ja (jelo520), Jojo (Bubak) a Miloš (Milkyone) nakladáme biky na strechu auta a vyrážame smer Liberec. Po asi šiestich hodinách jazdy prichádzame do Jablonného v Podještedí, miesta konania Malevilského maratónu. 100km trať tohto podujatia je zaradená do UCI MTB marathon series 2015, čo je predpoklad vynikajúcej atmosféry ale aj konkurencie. Dôkazom je aj účasť pretekárov z 13 krajín ako Holandsko, Kazachstan, Anglicko, Nórsko, Poľsko, Nemecko a iné. Samozrejme aj  my „traja mušketieri“ zo Slovenska.
Reportáž: AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly 2015 - Prekvapivo náročných 78 km

Súľovský a Fatranský maratón boli vždy pre Žilinských bikerov v podstate „povinné“ akcie. Žiaľ Fatranský už je minulosť za to Súľov píše už svoj 17. ročník. Tento rok s trochu skrátenou traťou, čo s odstupom hodnotím ako plus, pretože pri pôvodnom variante by som asi ani nedošiel do cieľa.
Reportáž: Pokračovanie 3. a 4. etapy MTB Trophy 2015 - 4 dní, ktoré sme strávili ako profíci... akurát, že biky sme si umývali každý sám

3. etapa – Rycierova: …zastavujem pri jednom dome a lejem na seba vodu z krhly voľne položenej pri vstupnej bráničke. Tento cieľový kopec patrí za tie roky taktiež medzi výber toho „najlepšieho“...
Reportáž: Festina 24 hodín MTB 2015 -  Pre mňa už tradičná každoročná akcia

Reportáž: Festina 24 hodín MTB 2015 - Pre mňa už tradičná každoročná akcia

Zázemie 24ky bolo už tretí rok po sebe v päťhviezdičkovom kempe na Kamencoch, ktorý bol v roku 2014 vyhlásený za kemp roku na Slovensku. Novinkou tohtoročnej 24ky bola možnosť rezervovania si chatky, čím sa výrazne zvýšilo pohodlie pretekárov, ktorým sa chatka ušla. Podujatie organizuje tradične partia z bikepoint.sk a ich viacročné skúsenosti s 24 hodinovkami sú na organizácii vidieť.
Reportáž: MTB Trophy (Trópy) 2015 - Toľko RS-1, meračov výkonu a Go-Pro kamier sa len tak nevidí

Pre mňa s Katkom je MTB Trophy jedna z najlepších akcií v sezóne, na ktorú sa tešíme približne po dvoch týždňoch oddychu od poslednej etapy predchádzajúceho roku :). Miestami máme toho fakt plné zuby a nechápeme, prečo tu sú všetky kopce vlastne také strmé. Ale väčšinou len do chvíle než sa vyhupneme na hrebeň alebo rovno prehupneme do nejakého poriadne výživného zjazdu. Potom je človek rád, že môže opäť chvíľu šliapať do strmého kopca :). Tento kolotoč sa stále opakuje a jediný recept je naučiť sa to milovať...