Najnovšie články z kategórie Technika

Zaujímavá novinka: Uvex Variotronic S - okuliare so senzorom a batériou

S elektronikou sa pri bicykloch stretávame čoraz častejšie a nie len pri ebikoch, či elektronickom radení, ale najnovšie aj pri okuliaroch. Nastáva doba, kedy čoraz viac bikerov bude nabíjať nielen telefón, notebook, GPS, svetlo, ale aj také okuliare. Pozrime sa bližšie na tento nový kúsok technológie, ktorý má celkom šikovné a praktické funkcie.
Cannondale CAAD – kvalitný hliník stále žije PR článok

Cannondale CAAD – kvalitný hliník stále žije

Slovné spojenie CAAD sa stalo synonymom pre najlepšie hliníkové rámy. Ani v dnešnej dobe karbónu sa tohto materiálu nechcú v Cannondale vzdať. Hliník spracovaný na najvyššej úrovni môže ponúknuť tuhosť a dokonca aj komfort – a to všetko pri zachovaní veľmi priaznivej ceny. Rovnaká geometria ako u najvyšších karbónových modelov Supersix Evo a kotúčové brzdy u modelov CAAD 12, alebo menej agresívne a cenovo dostupné verzie CAAD 8, sú toho dôkazom.
Ručne vyrobené Giantom: Vytvárame výnimočný cyklistický zážitok PR článok

Ručne vyrobené Giantom: Vytvárame výnimočný cyklistický zážitok

Každý bicykel Giant je výsledkom našich bohatých skúseností s vývojom, spracovaním a výrobou. Všetky karbónové rámy Giant vznikajú zo surových materiálov najvyššej kvality pre danú kategóriu, a to v našich vlastných továrňach, čo nám umožňuje mať nad celým výrobným procesom maximálnu možnú kontrolu. V tomto ohľade sa nám nevyrovná žiadna iná cyklistická značka na svete a nie je teda náhoda, že sme sa v oblasti karbónových rámov stali celosvetovým lídrom.
Nová vidlica aj tlmič 2016 - FOX 34 PR článok

Nová vidlica aj tlmič 2016 - FOX 34

Odpružená vidlica FOX Float 34 dostala úplne novú podobu vonkajšku aj vnútrajšku. Vidlica si jasne požičiava dizajn od 36-tky vrátane korunky, podpery a dokonca aj stĺpik vidlice bol prepracovaný. V sumáre váži Float 34 (pre 29", 140mm) 1769g, na váhe tak zhodila vidlica až 297 g a Float 34 (pre 27,5", 160mm) 1746g, čo je o 219 g menej ako predchodca. Viac podrobností v krátkom videu a článku Nová vidlica FOX Float 34 a tlmič FOX Float DPS pre rok 2016.
Cannondale 2016 – MTB kolekcia

Cannondale sa v očiach mnohých z nás spája okrem špičkovej kvality aj s istou dávkou extravagancie. Nie je to len ikonickou Leftynou, ale celkovým pocitom z bicyklov, ktoré patria k vrcholu toho, čo cyklistický priemysel ponúka. Cannondale ostáva svojej povesti verný a pre sezónu 2016 si pre nás prichystal opäť pastvu pre oči – aj s absolútne novým modelom Habit.
Canyon: Zloženie nového cestného bicyklu po jeho obdržaní

Akonáhle vám kuriér doručí nový Canyon, všetko čo potrebujete spraviť, je spraviť pár jednoduchých úkonov pred tým ako bude bicykel pripravený na jazdu. Všetko potrebné náradie je súčasťou zásielky spolu s názorným návodom. V tomto videu je ukázané ako správne zložiť nový cestný bicykel Canyon pomocou priloženého návodu, ktorý je súčasťou zásielky.
FELT technológia zadného pruženia EQUILINK a FAST

FELT vyvinul vlastné patentované odpružené platformy FAST™ a Equilink™, pričom každá je jedinečná v tom, ako sa správa a čo ponúka. Equilink™ používa FELT na svojich trail a all-mountain bicykloch. Bol vyvinutý pre maximálnu efektivitu pri šliapaní a zároveň tak, aby zachoval tlmič úplne aktívny. Viac o technológiách zadného pruženia v nasledujúcom krátkom videu.
Test: Prilba GIRO FATHOM - S hlavou v bezpečí aj pohodlne

Zdravie je to najcennejšie – počuli sme to už toľkokrát, že sa z toho stalo úplné klišé a často zabúdame, že je to naozaj pravda. Pri páde okrem komponentov, prípadne rámu môžeme poškodiť aj niečo oveľa cennejšie a to samého seba. Odreniny, prípadne zlomeniny sú ešte tie prijateľnejšie zranenia, ale čo ak v zjazde trafíte strom alebo zle doskočíte a buchnete si hlavu? Možných scenárov je neúrekom, často aj v meste. Vďaka firme Progress cycle, ktorá je dovozcom značky GIRO pre Slovensko a Česko (ako aj Camelbak, GIANT, LIV a ďalších) sme mali možnosť realizovať dlhodobý test jednej z najlepších MTB prilieb do GIRO. Ako sedí na hlave, ako funguje odvetranie aj konštrukčné vlastnosti si môžete bližšie pozrieť na nasledujúcich riadkoch.
Rady a tipy pri výbere cestného bicykla

Nie je cesťák ako cesťák. Pri určovaní správnej veľkosti si treba dávať pozor na viac aspektov, aby ste sa konečným výsledkom priblížili ku bicyklu presne na vašu mieru. V nasledujúcom článku sa pokúsime vypichnúť rady a zosumarizovať výber cestného bicykla nielen podľa vašej výšky, ale aj iných, často zabudnutých hľadísk.
Skúsenosti po viac ako roku jazdenia na fulle - Na čo by som sa pozeral, keby som kupoval ďalší

Nie je to tak dávno, čo som sa pohrával s myšlienkou „kúpiť si lepší bajk“. Najviac som sa pohrával s tým, že úplne zmením štýl a úroveň jazdenia. Práve prechod z HT na full-a mi to umožnil a spôsobil to, že z nadšeného polocyklistu s obyčajným bicyklom som sa zmenil na úplného bike závisláka, ktorý chodí domov pravidelne zadrístaný blatom od hlavy až po päty.
Obavy pred nášľapnými pedálmi SPD a prvé skúsenosti a postrehy po 5 mesiacoch jazdenia

Ak sa bikujete nejaký ten piatok a chcete sa posunúť dopredu v jazdných schopnostiach a tým pádom získať lepší zážitok z jazdy, určite prejdite na SPD-čka alebo podobné formy nášľapných pedálov. V prípade lacnejších tretier, sa môžete spolu s dávkou odvahy za približne 100 eur posunúť výrazne vpred v jazdení. Nasledujúci článok je prehľadom najčastejších obáv a prvých skúseností po prechode z klasických pedálov na SPD.
FELT technológia zadného pruženia EQUILINK PR článok

FELT technológia zadného pruženia EQUILINK

Equilink™ používa Felt na svojich trail a all-mountain bicykloch. Bol vyvinutý pre maximálnu efektivitu pri pedálovaní a zároveň tak, aby zachoval tlmič úplne aktívny. Ideálne zadné pruženie pre celodenné dobrodružstvo, alebo agresívnu jazdu na trailoch. Equilink™ pruženie prispieva k rýchlejšiemu stúpaniu a rýchlejšej jazde dole kopcom.