www.cratoni.cz

Články v kategórii 'Test' (505 - 516 z 551 článkov)

Dlhodobý test: Bike Specialized EPIC COMP CARBON 29 - Vyslovený maratónsky špeciál, ktorý sa presne trafil do štýlu môjho jazdenia

23.06.2015 14 623 19 30

V jednom zo svojich starších článkov som porovnával 29 HT a 29 FS - ich výhody a nevýhody pre športové jazdenie. Nakoniec moja voľba padla v podstate na full a teraz by som rád prezentoval dlhodobejšie skúsenosti s bikom, ktorý o tom rozhodol. Reč je o modeli Epic od amerického Specialized, ktorý mi robí spoločnosť už druhú sezónu a za ten čas dostal naložené veru poriadne :).
Test: Hutchinson Squale - dokonalý enduro plášť?

15.06.2015 6 549 24 -3

Pri vyberaní nových plášťov vám podľa mňa nepríde na um ako prvá značka Hutchinson. No to je možno chyba. Francúzska firma Hutchinson vznikla v roku 1853 a svoj prvý MTB plášť vyrobila v roku 1983. Firma Velon s.r.o. Bratislava nám poskytla na testovanie plášť Squale, ktorý je určený najmä pre enduro jazdenie.
Test: ERASER 90 od KELLYS - Bike, ktorý si zamilujú vyznávači AM, Trail aj XC

28.05.2015 14 555 40 41

Na pár dňové vyskúšanie sa mi dostal vlajkový model KELLYS, ktorý v sebe spája mnohé moderné trendy. Ľahký 27,5“ bike 160/160mm, pohon 1x11, úžasne nízka hmotnosť, vydarený dizajn a pritom priaznivá cena atakujúca hranicu €3000. Papierové predpoklady sa zdajú na výbornú, ale ako sa s ním naozaj jazdí?
Test: Bike EXPLOSION 70 od Rock Machine - Raketa do snehu, blata aj sucha

23.05.2015 13 838 34 19

Rock Machine je česká značka bikov u nás známa hlavne vďaka celo-odpruženému modelu Blizzard, ale ponúka toho oveľa viac. Napríklad aj rýchly XC šíp v podobe EXPLOSION 70, ktorý jazdím od decembra 2014 a vďaka tomu môžem predstaviť jeho dlhodobý test. Jedným z prvých výjazdov boli Vianoce s príjemnými 10 až 15°C ale aj Silvester s riadnou nádielku snehu, takže sme si spolu za necelých 5 mesiacov užili riadne a bike zakúsil všetky možné nástrahy lesov.
Test: Bike GRAND CANYON CF SL 8.9 - Pretekár, ktorý posunie vaše schopnosti vpred

27.04.2015 12 743 9 18

Začiatkom apríla sa mi naskytla možnosť zajazdiť si na veľmi slušne vybavenom karbónovom biku GRAND CANYON CF SL 8.9 s váhou pod 10 kg. Nakoľko aprílové počasie sa ešte bláznilo, zažili sme spolu počas dvoch týždňov sneh, blato, vodu a nakoniec aj suché prašné singláče. Bike to všetko zvládol na jednotku, ale poďme pekne postupne.
Test: Ja a tlsťoch Rock Machine - Avalanche 30

10.04.2015 6 933 7 13

V jednom zo svojich predchádzajúcich článkov som písal niečo v zmysle: „Netreba hneď kupovať fatbike, aby si človek užil jazdenie v zime“. Túto zimu som si teda parádne užil aj na svojom klasickom špeciáli, ale v jej závere sa mi naskytla možnosť otestovať už spomínaný hit poslednej doby. Navyše vzhľadom na priebeh Veľkej noci mi to príde ako celkom aktuálna téma :).
Test: Canyon Nerve AL 9.9 SL - Skvelý trail-bike s luxusnou výbavou

23.03.2015 23 527 75 27

Po obdržaní balíka od kuriéra som bike začal skladať a treba uznať, že Canyon to má vychytané, stačilo nahodiť predné koleso, sedlovku a bike bol pripravený na jazdenie. V balíku sa taktiež nachádzalo potrebné náradie, ako momentový kľúč, či dokonca pumpička na tlmič a vidlicu. Prvý dojem bol skvelý, pekný dizajn rámu v klasickom čierno-bielom prevedení s komponentami vyššej triedy.
10 najčítanejších redakčných testov v roku 2014

09.01.2015 8 750 2 4

V roku 2014 sme testovali horské biky, ale aj rôzne príslušenstvo a v tomto roku budeme v redakčných testoch opäť pokračovať. Nesnažíme sa o "vedecké testovanie", ale hlavým cieľom je priniesť pohľad skúseného bikera a vypichnúť hlavné veci, ktoré stoja za pozornosť spolu s fotogalériou.
Test: Rock Machine Blizzard 90 – Parádne enduro za dobrú cenu na  27.5“ kolesách

Test: Rock Machine Blizzard 90 – Parádne enduro za dobrú cenu na 27.5“ kolesách

21.12.2014 19 399 26 16

Rok 2015 nám klope na dvere a nové modely bicyklov sa presúvajú z výstavných pódií do terénu na prvé testy. Rock Machine som pred približne desiatimi rokmi pri mojich začiatkoch aktívnej horskej cyklistiky vnímal dosť intenzívne, kamarátovi, ktorý si kúpil jeden z vtedajších modelov som ticho závidel. Po rokoch musím priznať, že RM takmer úplne zmizol z môjho zorného poľa až do minulého mesiaca, kedy sa mi na test dostala enduro novinka v podobe modelu Blizzard 90 na 27.5“ kolesách.
Test: Fatbike Duratec Snowdoor - bike pre pôžitkárov a dobrodruhov

09.11.2014 14 312 34 16

Pod zadok sa nám dostal po dobu siedmych dní bike skonštruovaný do extrémnych podmienok s mrazivým názvom Duratec Snowdoor. Ako názov sám napovedá jeho DNA bola špeciálne upravená a vyladená, aby si poradila s podkladom, pri ktorom bežné biky znervóznejú a necítia sa takpovediac úplne vo svojej koži. Nakoľko Perinbaba si v tomto ročnom období zatiaľ užíva prázdniny niekde v teple, bike bol podrobený testom v prechodných podmienkach v Malých Karpatoch. Fatbike dala do testu požičovna a predajca www.fatbikes.sk.
Recenzia: Garmin Edge 510 - Nadupaný cyklo-merač

09.10.2014 10 022 15 5

Za tých mnoho rokov ktoré už nepravidelne ale pomerne často bicyklujem som vystriedal celkom slušnú zbierku všakovakých “cyklo-meračov” a neskôr “cyklocomputerov”. Začal som kedysi ešte veľmi dávno ručičkovým ukazovateľom totálnej vzdialenosti a okamžitej rýchlosti čo lankom prenášal vzdialenosť/otáčky z kolesa. Potom som prešiel na prvé digitálne ukazovatele s drôtikmy a magnetom, ktoré vlastne zaznamenávali iba čas, vzdialenosť a rýchlosť, neskôr na podobné ale sofistikovanejšie prístroje s wireless senzormi, ktoré si aj pamätali totály a prípadne ponúkali veľmi jednoduché štatistiky. V pomerne neďalekej minulosti komusi múdremu napadlo, že dáta by sa mohli ukladať aj do počítača a tak “cyklocomputery” získali pamäť a možnosť prenosu dát. Ešte kúsok neskôr prišlo GPS a ukladanie dát/súradníc cyklotrasy plus drobné interné či externé senzory, ktoré dokázali zbierať údaje a pridávať ich ku údajom cyklotúry.
Test: Okuliare ALPINA EYE - 5 VL+

05.10.2014 11 037 22 4

Voľné pokračovanie testov od nemeckých inžinierov z Alpiny, teraz v podobe športových okuliarov Alpina Eye-5 VL +. Okuliare som dostal v balíku spolu s prilbou CAPARAX (Test: Prilba Alpina CAPARAX) a na prvý pohľad sa k sebe výborne hodili. Boli zabalené v tvrdom obale spolu s informačnými letáčikmi a handričkou na utieranie.

1. Kellys predstavil revolučný ebike Theos F série z nového druhu kompozitu (16 294)
  2. Cyklisti a holenie nôh (9 811)
  4. Tip na výlet: Hrebeňom z Inovca – jednoducho skvelé MTB (8 566)
  5. Najkrajšie stúpania – Kasárne Javorníky alebo moja top lokalita na cesťák (8 478)
  6. Reportáž: Istrofinal Snežnický MTB maratón - podujatie s technickými úsekmi a singláčmi (6 371)
  7. Reportáž: Kráľovský maratón – majstrák v štýle poctivého MTB (6 162)
  9. Ako si poradiť so zablateným bicyklom a nenarobiť sa pri tom (6 077)
  10. Test: Wilier 0 SLR – keď už nie je čo vylepšovať (5 642)