Najnovšie články z kategórie Expedicia

Ako som zdolal Everest na bicykli

Je 5 minút pred piatou ráno. Slnko už pomaly vychádza a pre mňa jeden z najdlhších dní sa začína. Sadnem do sedla, zapnem tretry do pedálov a stúpam svoj kopec prvýkrát. Celkovo ho musím vyšliapať 19-krát, aby som zdolal výzvu, ktorá sa nazýva Everesting.
Libertaci chystajú niečo väčšie a zaujímavejšie

Myšlienkou projektu „Liberta Tour“ je cestovanie, dobrodružstvo a spoznávanie nových kultúr, zvykov, tradícii a ľudí. V zložení: Boris, ktorý je autorom celej myšlienky, Maťo, Lukáš a Martin, ktorý tím sprevádza na sprievodnom vozidle a zaznamenáva priebeh cesty, sme sa rozhodli cestovať po svete na menej zvyčajných dopravných prostriedkoch.
Island - parádne miesto pre bike

Island je magické miesto plné rôznorodých scenérií, ponúkajúce úžasné možnosti pre milovníkov prírody. Ak sa však na také miesto vyberú spoločne bike legendy Steve Peat a Hans Rey, vydarené video je zaručené.
Film: Na Liberte k Jadranu - 860 kilometrov za 7 dní iba s jediným defektom

Dňa 9.8. 2015 o 7.30 hod. sme vyrazili z Červeníka do Chorvátska, presnejšie na Makarskú riviéru. Výber toho najzaujímavejšieho z cesty si môžete pozrieť v tomto takmer 30 minútovom dokumente. Komu nestačí vidieť len film, môže si prečítať aj našu reportáž.
Sudety MTB challenge 2015 - etapák bez kompromisov

Iba kúsok od slovenských hraníc na Poľskej strane Sudet sa už po jedenásty-krát koná 7-dňový etapový závod Sudety MTB Challenge. Dĺžka 425 km, celkové prevýšenie 13 239 metrov a heslo“ No compromise, absolute MTB“ z neho robia asi najťažší ešte relatívne finančne dostupný etapák v Európe. Tomu zodpovedá aj osadenstvo, kde ani zďaleka nedominujú domáci Poliaci, ale stáva sa už záležitosťou celosvetovou (napr. závodníci z Austrálie a Nového Zélandu). Vyšvihané lýtka, najnovšie stroje, tímové dresy a vôbec spôsob akým tu každý jazdí už dáva tušiť, že najbližší týždeň budeme spolu s „parťákom“ Danielom súčasťou trošku iného preteku než zvyčajne.
POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (2. časť)

Pred týždňom sme zverejnili reportáž z extrémnych pretekov 1000miles od Jána Litavského. Tu je 2. diel reportáže: deň 8 až deň 14 a po 1600 km a 2 týždňoch jazdenia aj cieľ pretekov.
POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (1. časť)

Predpokladám, že väčšina z vás, ktorá navštevuje aspoň trošku pravidelne stránky MTBIKER, vie, čo sa zhruba skrýva pod názvom „1000 MILES ADVENTURE“. Pre vás ostatných len taká základná informácia: ide o non-stop preteky bez zabezpečenia naprieč Českom a Slovenskom o celkovej dĺžke približne 1000 míľ, tj. niečo málo cez 1600km. Zakladateľ a hlavný organizátor preteku je český extrémny biker Honza Kopka, prvé preteky sa išli v roku 2011. Trasa je vopred daná pomocou GPS a organizátor sa ju snaží viesť čo najväčšou divočinou, ako je len možné, teda prevažne ťažkým terénom - lesmi, horami a dolami a preteku sa môže zúčastniť každý, ktorý sa pohybuje po trati vlastnou silou.
Ako som sa prihlásil a stihol (ne)pripraviť na 1000 Miles

Už túto nedeľu štartuje kultová akcia dlhá 1 000 míľ, respektíve 1 609 km. Aké je to nechať sa očariť touto akciou, stihnúť okamžite vypredanú registráciu, natrénovať a nakoniec sa zbaliť na štart? O týchto, ale aj ďalších záležitostiach nám napísal Štefan, ktorý v nedeľu vyráža na dobrodružstvo menom Isoma 1000 Miles Adventure.
Pozvánka: 1000 Miles Adventure 2015 - štartuje už o necelý mesiac

Otcom pretekov je extrémny biker Jan Kopka, ktorý ako prvý Čech vyhral pretek naprieč zamrznutou Aljaškou s dĺžkou 1800 km. Skúsenosti z tohto a ďalších extrémnych pretekov vo svete priviedli Jana Kopku k myšlienke usporiadať v Európe ojedinelý extrémny ultramaratón bez zaistenia naprieč bývalým Česko-Slovenskom, ktorý štartuje v nepárnych rokoch zo Slovenska a v párnych rokoch z Českej republiky.
Po stopách Inkov: Hľadanie stratených trailov v Peru

Dokument vznikol v lete 2014, kedy sa skupinka bikerov vydala do strednej časti peruánských Ánd. Nejde iba o čisto bike jazdenie, ale dokument prináša aj viacero historických zaujímavostí pre doplnenie súvislostí o jednej z významných civilizácií našej minulosti.
Aké je to nechať vysokú školu a vydať sa na bajku zistiť, kam sa dá až ísť?

Autor a zároveň aj jazdec do popisu videa doslova napísal: "Sekl jsem s vysokou školou. Neměl jsme však téměř žádné peníze a rodiče mi řekli, že mě nebudou peněžně podporovat, když nestuduju. S osmi stovkama na účtu a dalšíma osmi v peněžence jsem si našel nějaké brigády v Brně a začal vydělávat na vysněnou cestu na kole." Slušne spravené video je o tom, aká bola cesta, kam až prišiel a čo všetko sa mu na ceste prihodilo.
Z Bratislavy do Benátok. Sám.

Keďže od mojej sólo letnej cykloexpedície ubehol už nejaký ten piatok, rozhodol som sa, že si zaspomínam, a podelím sa s vami o zážitky, pozitívne aj tie menej pozitívne skúsenosti a fotografie z cesty. Túto cestu som plánoval približne rok. Od návratu z 3 - dňového cyklovýletu v Maďarsku v lete 2013 som začal plánovať trasu na nasledujúci rok. Do úvahy pripadali viaceré cieľové destinácie. Nakoniec to však, aj kvôli možnosti návratu, vyhrali na plnej čiare Benátky.