Najnovšie články z kategórie Peter Velits

Peter Sagan je piaty v rebríčku UCI

Slovenský cyklista Peter Sagan je v najnovšom vydaní rebríčka WorldTour aj naďalej na 5. mieste. Poradie v najlepšej desiatke sa po minulotýždňových pretekoch WorldTour Eneco Tour nemenilo. Dvadsaťdvaročný Žilinčan v službách Liquigas-Cannondale má na svojom konte zatiaľ 351 bodov. Vo svetovom renkingu je zo Slovákov aj Peter Velits, ktorý s 10 bodmi z Tour de France figuruje na 128. priečke. Lídrom rankingu je aj naďalej Bradley Wiggins z Veľkej Británie pred Joaquínom Rodriguezom zo Španielska a Vincenzom Nibalim z Talianska.

Tschopp celkovým víťazom Okolo Utahu

Slovenskí cyklisti Peter a Martin Velitsovi pomohli tímovému kolegovi z Omega Pharma-QuickStep Levimu Leipheimerovi k víťazstvu v nedeľňajšej záverečnej 6. etape pretekov Okolo Utahu, ktorá mala štart i cieľ v Park City a merala 121,3 km. Leipheimerovi sa preteky v Utahu nepodarilo vyhrať tretíkrát za sebou, tentoraz sa musel uspokojiť s celkovým 6. miestom. Absolútnym víťazom Okolo Utahu 2012 sa stal Švajčiar Johann Tschopp z tímu BMC.

Lídrom Okolo Utahu Tschopp, Velitsovci znova zaostali

Švajčiar Johann Tschopp z tímu BMC Racing sa víťazstvom v 5. etape cyklistických pretekov Okolo Utahu dostal na čelo priebežného poradia, keď dotiahol do konca svoj únik v úplnom závere. Post lídra si neudržal domáci Christian Vandevelde, ktorý prišiel do cieľa s odstupom 1:38 min a klesol na druhú priečku v celkovej klasifikácii. Predposledná etapa z Park City do lyžiarskeho strediska Snowbird bola kráľovská - merala 165 km a jazdci v nej našliapali dovedna 3048 výškových metrov.
Martin Velits v piatok 9. na Okolo Utahu

Americký cyklista Jake Keough zvíťazil v piatkovej 4. etape pretekov Okolo Utahu a ďalší Američan Christian Vandevelde sa dostal do vedenia celkového poradia. Keough zvíťazil v 215,6 km dlhej etape časom 4:47:06 h, druhý prišiel do cieľa Talian Marco Benfatto a Tyler Farrar z USA obsadil tretiu pozíciu. Vandelvelde má v celkovom poradí 3-sekundový náskok pred Thomasom Danielsonom a Davidom Zabriskiem.

Tretia etapa Okolo Utahu pre Matthewsa

Austrálčan Michael Matthews z tímu Rabobank vyhral 3. etapu cyklistických pretekov Okolo Utahu z Ogdenu do Salt Lake City, keď v záverečnom špurte asi 60-člennej skupiny finišoval pred jazdcami BMC Racing Michaelom Schärom zo Švajčiarska a Američanom Brentom Bookwalterom. Väčšinu etapy odtiahlo na čele päť cyklistov v úniku, ale na poslednom stúpaní ich hlavné pole dostihlo a rozhodoval špurt.
Velitsovci sa po časovke tímov na Okolo Utahu prepadli

Víťazstvo tímu Garmin - Sharp v stredajšej časovke družstiev - 2. etape cyklistických pretekov Okolo Utahu - vynieslo na čelo priebežného poradia jednotlivcov domáceho jazdca Cristiana Vande Veldeho. Trať merala 21,7 km a jednotlivé tímy bojovali s časom netradične na motoristickom okruhu Miller Motorsports Park neďaleko Salt Lake City. Pred štvrtkovou 3. etapou sú na prvých štyroch miestach cyklisti Garminu, druhá priečka patrí Thomasovi Danielsonovi, tretia Davidovi Zabriskiemu.

Velitsovci na úvod Okolo Utahu v šiestej desiatke

Slovenskí cyklistickí súrodenci Martin a Peter Velitsovci v službách tímu Omega Pharma-Quickstep obsadili v prvej etape pretekov Okolo Utahu v USA 55., resp. 56. miesto. Do cieľa v Ogdene, kde malo podujatie aj štart, prišli viac ako štyri a pol minúty po víťaznom Austrálčanovi Rorym Sutherlandovi, ktorý sa ujal vedenia v celkovom poradí.
Slovenská výprava sa o Velitsa rozširovať nebude

Slovenská výprava na Hrách XXX. olympiády sa zatiaľ nebude rozširovať, vedenie nemá informácie o prípadnej pozvánke pre cyklistu Petra Velitsa. Jazdec tímu Omega Pharma-QuickStep by mohol pomôcť v sobotňajších cestných pretekoch jednotlivcov Petrovi Saganovi.
Peter Velits čakal od tohtoročného vystúpenia viac

Cyklista Peter Velits dokončil aj svoje piate preteky Grand Tour v kariére. Pri štvrtom štarte na Tour de France obsadil konečné 27. miesto, čo je jeho druhý najlepší výsledok na tomto podujatí. Vlani skončil devätnásty a na umiestnenie v popredí výsledkovej listiny si trúfal aj tento rok.
Wiggins celkovým víťazom TdF, Sagan má zelený dres

Brit Bradley Wiggins sa stal celkovým víťazom 99. ročníka cyklistických pretekov Tour de France, ktoré boli úspešné aj pre Slovensko zásluhou triumfu Petra Sagana v bodovacej súťaži. Slávne podujatie vyvrcholilo v nedeľu záverečnou 20. etapou z Rambouillet do Paríža, hromadný šprint na Elyzejských poliach po 120 km vyhral Mark Cavendish. Brit zavŕšil dominanciu tímu Sky na 99. ročníku.
Sagan potvrdil zelený dres, etapový úspech Cavendisha

Brit Mark Cavendish sa stal víťazom 18. etapy cyklistických pretekov Tour de France, ktorá viedla z Blagnacu do Brive-la-Gaillarde a merala 222,5 km. Peter Sagan finišoval na 3. mieste, a ak príde do cieľa v Paríži, zelený dres víťaza bodovacej súťaže mu už nikto nevezme. Dosiahne tak najväčší úspech slovenského cyklistu v histórii najslávnejších cyklistických pretekov na svete.