Najnovšie články z kategórie Hardtail

Ghost Asket - dobrý trailbike môže byť aj z kategórie HT PR článok

Ghost Asket - dobrý trailbike môže byť aj z kategórie HT

Dobrý trailbike nemusí byť nutne celoodpružená mašina, čoho dôkazom je Asket od Ghostu. Geometria a použité komponenty umožňujú bez problémov zvládnuť aj náročné zjazdy, no vďaka pevnej stavbe si stále zachováva bike jednoduchosť a nízku hmotnosť. Ideálny na rýchly prieskum lokálnych singletrackov a s trochou techniky môžete na nich doslova lietať... Viac informácií o modelovom rade Asket nájdete TU.
HT bicykle okolo 2 000 € - rozumná cena a dobrá výbava PR článok

HT bicykle okolo 2 000 € - rozumná cena a dobrá výbava

Asi najviac populárnou kategóriou bicyklov sú tie v cene okolo 2000 €. V prípade HT, teda tých s pevnou zadnou stavbou, už môžeme hovoriť ako o vstupe do sveta ľahkých, tuhých a veľmi dobre vybavených strojov, kde výrobcovia mohli prostriedky použiť na kvalitnú výbavu a stiahnuť hmotnosť na rozumnú úroveň.
Downhill race Banská Štiavnica 2016

Už tretí rok sa schádzajú priaznivci zjazdu na horských bicykloch v Banskej Štiavnici, aby si zmerali sily v tejto kráľovskej disciplíne. Tento rok sa organizátori rozhodli usporiadať pretek v  auguste z dôvodu výstavby novej trati. Nová trať sa nachádza v kameňolome Šobov, je dlhá približne 2 km a v porovnaní s predchádzajúcou sa dá hovoriť o zjazdovej trati, ktorá obsahuje 2 rockgardeny, 14 skokov a viacero klopených a neodklopených zákrut.
Test: Ghost Lector 3 – vstupná brána medzi kvalitné XC biky

Karbón preniká stále nižšie a nižšie a dnes nie je problém si zaobstarať slušnú „mašinu“ za pomerne rozumný peniaz, ktorá by pred pár rokmi stála viac ako nové auto. Dôkazom je aj Lector 3 od nemeckého Ghostu, ktorý som mal možnosť otestovať a prevetrať na obľúbených stúpaniach a trailoch.
Test: Felt Nine 2 - hardtail na parádne jazdenie

Testovaný bike je druhým najvyšším modelom zo série Nine. Oproti minuloročnému predchodcovi, ho ženie dopredu pohon 1x11 vyskladaný na Shimane rady XT a kľúk Race Face. Poďme sa pozrieť v redakčnom teste na to, ako sa ľahký cross-country rýchlik na "veľkých" kolesách tento rok značke Felt vydaril.
Test: KELLYS STAGE 90 - Pohodlný hardtail s overenou výbavou postavenou na Shimano XT

Najlepší hardtail od KELLYS-u s cenou €1999 a ambíciami bojovať na maratónoch o popredné miesta v cieli. Dvanásť párov špíc v každom kolese dávajú biku zaujímavý šmrnc, ale aj slušnú tuhosť spolu s karbónovým rámom. Čierno-oranžová farebná kombinácia s striebornými komponentami, v ktorom sa nájdu vyznávači jednoduchšieho aj pestrejšieho dizajnu. STAGE 90 je príjemný bike na pohľad aj jazdenie.
Test: Bike GHOST HTX 5 LC - Rýchle, spoľahlivé HT-čko

Éra hardtailov určite nekončí a nie každý presedláva na celoodpružený bike. HT majú svoje výhody a tiež jazdím jeden z lepších kúskov, ktorý sa dá zaradiť do kategórie testovaného Ghostu s cenou tesne pod €2000. Pre vyznávačov rýchlych bikov, ktoré majú iba odpruženú prednú vidlicu je ponuka stále veľmi široká. Nemecká značka Ghost ponúka viacero modelov a v rámci redakčného testovania sme jazdili rýchly karbónový šíp osadený na výbave Shimano XT.
FELT - Rýchle XC bicykle NINE 2 a NINE 4 za super cenu PR článok

FELT - Rýchle XC bicykle NINE 2 a NINE 4 za super cenu

Dedičstvom Felt-u je závodenie a kolekcia Nine 2015 naďalej určuje štandard pre konkurenciu v kategórii cross-country. Má odjazdené Svetové poháre a Národné šampionáty. Na rok 2015 prichádza s novinkami – zadná pevná os 12x142 a nová prepracovaná schéma ukladania karbónových vrstiev, čo prináša nízku hmotnosť, vysokú tuhosť...
Skúsenosti po viac ako roku jazdenia na fulle - Na čo by som sa pozeral, keby som kupoval ďalší

Nie je to tak dávno, čo som sa pohrával s myšlienkou „kúpiť si lepší bajk“. Najviac som sa pohrával s tým, že úplne zmením štýl a úroveň jazdenia. Práve prechod z HT na full-a mi to umožnil a spôsobil to, že z nadšeného polocyklistu s obyčajným bicyklom som sa zmenil na úplného bike závisláka, ktorý chodí domov pravidelne zadrístaný blatom od hlavy až po päty.
Test: Bike EXPLOSION 70 od Rock Machine - Raketa do snehu, blata aj sucha

Rock Machine je česká značka bikov u nás známa hlavne vďaka celo-odpruženému modelu Blizzard, ale ponúka toho oveľa viac. Napríklad aj rýchly XC šíp v podobe EXPLOSION 70, ktorý jazdím od decembra 2014 a vďaka tomu môžem predstaviť jeho dlhodobý test. Jedným z prvých výjazdov boli Vianoce s príjemnými 10 až 15°C ale aj Silvester s riadnou nádielku snehu, takže sme si spolu za necelých 5 mesiacov užili riadne a bike zakúsil všetky možné nástrahy lesov.
29 hardtail alebo 29 celoodpružený bike pre športové jazdenie?

Ako ste si určite už neraz všimli tak pomaly niet viac „flame“ vyvolávajúcej témy, akou je tá o rozmeroch kolies. Našťastie do tejto sa púšťať nejdem, keďže pre moju postavu (196 cm) a môj štýl jazdy (maratóny) už mám dávno jasno. Keď si pozerám staršie fotky tak mám pocit akoby som jazdil na detskom biku :). Pre mňa boli 29 v podstate spasenie a svoj prvý 29 palcový bike som si dával dokopy bez toho aby som sa na tom čo len raz previezol. Ale ďalšou takou vášnivou témou ktorá je použiteľná pre všetky rozmery je debata na tému – hardtail (HT) alebo celoodpružený (FS)? A práve v nej by som rád vyjadril svoj názor...