www.cratoni.cz

Články v kategórii 'Horska Cyklistika' (2401 - 2412 z 3453 článkov)

Janka Keseg Števková úspešne v etapáku na Cypre

27.02.2017 4 568 16 17

V 4 dňových etapových MTB pretekov AFXENTIA kategórie SHC, ktoré sa uskutočnili minulý týždeň, si Janka vybojovala pekné 15. miesto v celkovom poradí.
Na čo prihliadať pri výbere novej vzduchovej vidlice

25.02.2017 24 363 16 18

Odpružená vidlica spolu s rámom a kolesami patrí k základným komponentom každého horského bicykla, na ktorých sa rozhodne neoplatí šetriť. Toto rokmi omieľané tvrdenie platí u poriadnej vidlice dvojnásobne.
Video: 4 Islands - etapový pretek dvojíc v Chorvátsku

23.02.2017 4 091 13 20

Uz za mesiac a nejaké drobné začnú v Chorvátsku etapové preteky dvojíc s názvom 4 Islands a môzete sa tešiť aj na detailný report, kedže zastúpenie bude mať aj tím Pro Cycling - MTBIKER.sk.
Slovák Tomáš Višňovský na Absa Cape Epic bude bojovať o popredné priečky

22.02.2017 7 753 2 31

Už len necelý mesiac ostáva do štartu najsledovanejšieho MTB preteku dvojíc Absa Cape Epic, ktorý sa každým rokom ide v okolí Kapského mesta v Juhoafrickej republike.
Môže cvičenie zlepšiť váš výkon na biku? Myslím, že áno...

20.02.2017 13 505 69 77

Na konci minulej sezóny som sa trochu zamyslel a skúsil pozrieť, kde sú moje najväčšie rezervy. Myslím, že jednou z vecí bolo podcenenie silovej zložky – najmä čo sa týka zimnej „prípravy“. Cvičeniu sa nevyhýbam, ale doteraz tomu chýbal ten správny smer, lepšie povedané špecifickosť. Nemôžem predsa cvičiť ako kulturista a očakávať zlepšenie na biku...
Pozvánka: ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017 – pomaly sa treba začať zobúdzať zo spánku

19.02.2017 6 403 3 8

Síce je ešte stále zima, no kalendár na budúcu sezónu už praská vo švíkoch. Pomaly nastáva čas začať sa trochu viac hýbať a potrebnú motiváciu vám možno dodá 3.ročník série ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017, ktorý začína prvým kolom koncom apríla.
Video: Stupava Winter Trophy MTB & Run 2017 - obrazom

16.02.2017 5 172 2 25

O tejto podarenej zimnej akcii ste sa mohli dočítať už tradične na našich stránkach (Reportáž: Stupava Winter Trophy MTB & Run 2017 - pretekanie s cencúľmi na tvári má vždy svoje čaro).Dobrým zvykom organizátorov Stupava Winter Trophy je detailné video z celého priebehu, ktorým si môžete trochu pripomenúť atmosféru podujatia, vrátane ideálnych zimných podmienok a zmrznutých úsmevov :).
Krátky cyklistický slovník: Geometria rámu a hĺbkový výklad pojmov

15.02.2017 14 253 18 33

Určite ste sa aspoň raz stretli s anglickými pojmami ako wheelbase, offset, reach. Napriek tomu, že väčšinu týchto pojmov si zdatní bikeri preložia sami (alebo s pomocou translatora), často aj po samotnom preklade nie je úplne zjavné, čo toto označenie presne znamená a čo táto hodnota vyjadruje. V tomto článku by som preto rád priblížil a vysvetlil najčastejšie používané anglické označenia rôznych rozmerov, geometrií a pojmov. Dnešná časť je zameraná na geometriu rámu, nakoľko rám je srdcom a základom každého bicykla. Ak sa chcete dozvedieť viac, čítajte ďalej.
Dainese posúva limity

PR 13.02.2017 5 074

Tirolský muž Marcus Max Stöckl sa vo svojich 42 rokoch postavil tvárou v tvár novej výzve – prekonať rýchlostný rekord na bicykli. Aby sme boli presní, prekonať svoj vlastný rekord, ktorého hodnota bola 164,95 km/h. Zobral svoj dvadsaťčlenný tím a vyrazili do púšte Atacama v Čile. Holá krajina, ktorá toho okrem skál a štrku moc bežnému turistovi neponúka, je ideálnym miestom na realizáciu Maxovho cieľa, pretože je tu dokonalý svah, priaznivý tlak vzduchu a dosažiteľné miesto štartu.
Bikovanie v zime: 7. časť - Zimné tretry alebo klasické návleky

13.02.2017 6 328 19 8

Na tému zimy sme už publikovali niekoľko článkov, ja osobne som trochu bližšie predstavil ako bojujem s chladom nôh aj trochu obsiahlejšie. V podstate sú 2 základné možnosti ako ochrániť nohy – buď siahnete po špecializovaných zimných tretrách alebo na svoje klasické letné použijete návleky. V tomto článku by som rád predstavil výhody a nevýhody pre niekoho, kto sa nevie rozhodnúť, ktorým smerom sa vydať, keďže vybavenie nie je samozrejme lacná záležitosť – u koníčka s názvom cyklistika to platí dvojnásobne :).
Ako nafúknuť vytýčených 5 000 km za rok o 60 % alebo rodinných 10 000 km

11.02.2017 7 625 9 68

Priznám sa, že mi vôbec nenapadlo písať cyklo memoáre za rok 2016, no borec z fóra menom Semanuel ma inšpiroval učiniť tak. Dokonca mu ukradnem formu, rozpísať to mesiac po mesiaci. Na začiatok však pár slov o tom, ako sa mi podarilo z neurčitého cieľa 5 000 km za rok, čím som chcel prekonať 4 400 km z roku predošlého, urobiť 8 000 km. Stačí na to obmedzenie športu, do ktorého som sa predtým nútil, Stravu, horák, potomka, ktorý vás kopíruje a tolerantnú manželku :-).
Video: José Antonio Hermida je skutočne len jeden

10.02.2017 5 252 2 54

Kto aspoň trochu sleduje svetovú MTB scénu, tomu meno José Antonio Hermida netreba príliš predstavovať. Táto legenda a jeden z posledných "mohykánov" klasického XC ukončila minulý rok úspešnú kariéru a ako prejav úcty vzniklo toto video. Je trochu dlhšie, no myslím, že skutočne stojí za pozretie, pretože Hermida bol naozaj "svojský" a mimoriadne obľúbený aj medzi ostatnými. A hlavne skvelý biker...

2. Najkrajšie stúpania – Kasárne Javorníky alebo moja top lokalita na cesťák (8 774)
  3. Tip na výlet: Hrebeňom z Inovca – jednoducho skvelé MTB (8 662)
  4. Reportáž: Istrofinal Snežnický MTB maratón - podujatie s technickými úsekmi a singláčmi (6 544)
  6. Reportáž: Kráľovský maratón – majstrák v štýle poctivého MTB (6 181)
  7. Ako si poradiť so zablateným bicyklom a nenarobiť sa pri tom (6 138)
  9. Test: Canyon Spectral CF 8.0 - nie je enduro ako enduro (5 337)
  10. MTBIKER shop: Výpredaj testovačky, zberateľské tričko, 2021 už klope (5 074)