Najnovšie články z kategórie Prevody

Nová sada SRAM Eagle AXS a RED eTAP AXS– nová kapitola elektronického ovládania

Posledné roky už sa pomaly stáva zvykom, že ťahúňom inovácií v cyklistickom priemysle je americký koncern SRAM. Po jednoprevodníkovej revolúcii a dvanásťrýchlostných sadách je na rade ďalší míľnik, ktorým je bezdrôtové radenie prevodov.
Shimano STEPS E7000 – ešte dostupnejší systém komponentov pre e-biky PR článok

Shimano STEPS E7000 – ešte dostupnejší systém komponentov pre e-biky

Ak sledujete trendy v najmladšom segmente horských bicyklov – e-bikoch, tak určite ste už niečo začuli o vychytávke Shimano STEPS E8000, ktorá v minulom roku poriadne rozprúdila vody na poli elektrobikov. Z nej vychádza verzia E7000.
Video: Výmena opotrebovaného narrow/wide prevodníka

Jednoprevodníkové systémy majú výhodu najmä v jednoduchosti, s ktorou súvisí tiež údržba a samozrejme prípadný servis.
Prevodológia: Trochu teórie o rozsahu prevodov

Zorientovať sa v dnešnej dobe naprieč širokou ponukou možností výberu pohonného systému pre váš bicykel môže byť celkom náročné, zvlášť, ak ste začínajúci biker, nemáte čas lúskať stránky diskusných fór alebo preratávať prevodové pomery.
SRAM – prierez naprieč MTB sadami

Len ťažko si možno predstaviť, že tento obrovský koncern, ktorý pohltil značky ako Sachs, RockShox, Avid, Truvativ, Zipp a Quark, kedysi v 90-tych rokoch začínal s jediným produktom, ktorým boli otočné radenia gripshift ponúkané ako alternatíva k rapid-fire páčkam Shimano.
Video: Vhodné prevody na cestnom bicykli - základ spokojnej jazdy

Možnosti voľby sú široké, len si treba vhodne vybrať podľa toho, kde a ako plánujete jazdiť.
Pár tipov a rád, čoho sa držať pri prechode na systémy 1x11 a 1x10

Veľa článkov sa venuje hlavne tomu, či to má význam, pre koho to je vlastne určené a či to má využitie pre bežného smrteľníka. Cieľom tohto článku je však niečo úplne iné.
Novinky Shimano: Deore M6000, Alivio, Acera, Altus, SLX a iné

Ešte sa nám poriadne nezačala sezóna 2017 a už pomaly presakujú informácie o novinkách na rok 2018.
Jednoprevodník – výhody a nevýhody

Veľmi populárnou témou do diskusie, okrem tej ohľadom ideálneho priemeru kolesa, je určite tzv. fenomén jednoprevodníka. Prečo vlastne dobrovoľne obetujeme rozsah a pripravujeme sa o populárneho gašparka? Ako pri všetkom, aj tento systém má výhody aj nevýhody a práve svoj názor by som rád priblížil v tomto článku.
Uniknuté info o novej sade Dura-Ace 2017

Ako je tomu u japonského giganta dobrým zvykom, svoje komponentové sady inovuje v pravidelných intervaloch. Nie je tomu inak ani pri cestnej top-sade Dura-Ace, ktorej 4-ročný životný cyklus sa pomaly chýli ku koncu. Táto sada zatiaľ oficiálne predstavená nebola, no na svetlo sveta sa už pomaly predierajú informácie o novinkách a vylepšeniach, ktoré so sebou druhá generácia priekopníckej elektro-sady prinesie.
Radiaca sústava: nastavenie chodu prehadzovačky a prešmyku

Prečo mi to neradí? Mám problém s prehadzovačkou! Časté a frekventované otázky na cyklistických fórach. Čo s tým, ukážem v tejto trilógii článkov (1. časť: lanká a bowdeny, 2. časť: umiestnenie prehadzovačky a prešmyku v ráme a v tejto tretej časti). Posledný článok venujem nastavenie chodu prehadzovačky a prešmyku. Tento úkon si vyžaduje čas, treba sa s bikom trochu pohrať a prinajhoršom skúšať systémom pokus-omyl. Po prečítaní tejto trilógie článkov o nastavení radenia dúfam, že mnohí nešťastníci už budú schopní sami vyriešiť svoj „nevyriešiteľný“ problém.
Radiaca sústava: umiestnenie prehadzovačky a prešmyku v ráme

Prečo mi to neradí? Mám problém s prehadzovačkou! Časté a frekventované otázky na cyklistických fórach. Čo s tým, ukážem v tejto trilógii článkov o nastavení a základnom servise radiacej sústavy. V druhej časti sa venujem umiestneniu prehadzovačky a prešmyku v ráme. Nesprávne namontovanie týchto komponentov len ťažko, ak vôbec, vykompenzujeme iným nastavením. Ak sú už raz nakrivo, tak nám nepomôže ani zapredanie duše Diablovi, ale len správne umiestnenie a narovnanie.