Články v kategórii 'Trening' (265 - 276 z 283 článkov)

Na návšteve u cyklistického trénera a športového diagnostika Juraja Karasa

Na návšteve u cyklistického trénera a športového diagnostika Juraja Karasa

21.02.2013 13 831 2 4

Športové vyšetrenia a diagnostika sa čo raz viac dostávajú do povedomia a začínajú ich využívať aj hobby športovci, na maximálne využitie a zefektívnenie tréningu. Mgr. Juraj Karas, PhD. patrí medzi špičku v tomto obore, zároveň je priekopníkom a novátorom v tejto oblasti u nás.
Ako bolo na konferencii Aby Šport Nebolel?

Ako bolo na konferencii Aby Šport Nebolel?

PR 17.02.2013 3 160 0

Prinášame vám zopár zaujímavých poznatkov a postrehov, ktoré odzneli z úst odborníkov na konferencii “Aby Šport Nebolel” 9. 2. 2013 v Bratislave.
Joyride150 - XC Session

Joyride150 - XC Session

05.02.2013 2 142 4 0

Prihlásili by ste sa aj vy na podobný tréningový kemp?
Surly log roller

Surly log roller

12.12.2012 2 393 0

Nezabúdajte na zimnú prípravu!

Lešť jazdcov OPQS vyčerpal, najviac unavený Cavendish

29.11.2012 1 825 1 0

Cyklisti tímu Omega Pharma - QuickStep na čele s hviezdnym Markom Cavendishom či úradujúcim majstrom sveta v časovke Tonym Martinom absolvovali od pondelka do stredy teambuilding na Slovensku vo výcvikovom priestore Lešť. V tamojšom areáli absolvovali niekoľko adrenalínových disciplín, ktoré preverili nielen kondíciu, ale aj charakter jednotlivých členov tímu.
Športovanie v mínusových teplotách

Športovanie v mínusových teplotách

25.11.2012 4 036 1 0

Niektorí športovci sa v tento čas odoberajú k „zimnému spánku“, čo je samozrejme veľká škoda. Športovaním v zime sa dá budovať dobrú obranyschopnosť, ale snáď najdôležitejšia zásada pre športovanie v chladnom zimnom prostredí je – v žiadnom prípade sa nesnažiť natrénovať rýchlosť , v zime sa väčšinou športuje len voľným tempom do 75% maximálnej tepovej frekvencie, pokiaľ nepoužívame sporttester, tak takej, aby sme boli schopný normálne hovoriť.
Blahodárne účinky plávania

Blahodárne účinky plávania

23.11.2012 3 711 2 0

Plávanie ako pohybová aktivita je základným stavebným kameňom zložitejších pohybových zručností. Je to jeden z mála športov, ktorý nemá skoro žiadne obmedzenia z hľadiska veku, zdravotného stavu a výkonnosti.
Prečo je Sagan Saganom?

Prečo je Sagan Saganom?

17.08.2012 8 730 4 2

V poslednom období vládne svetovej cyklistike výnimočný jazdec menom Peter Sagan. Bolo o ňom povedané a napísané už viac než dosť a mnoho z nás sa zamýšľa: Ako je to možné, že Peter dokáže vyhrávať na rozdielnych typoch pretekov vo svetovej konkurencii úplne bez rešpektu? Aj keď pozor, on ten rešpekt u súperov má. Avšak i napriek tomu mu skromnosť jemu vlastná nechýba.
Redcord – rehabilitácia a funkčný tréning pre cyklistov

Redcord – rehabilitácia a funkčný tréning pre cyklistov

15.08.2012 4 974 0

Cyklistika je prospešná pre vaše telo, myseľ, ale hlavne pre srdce a pľúca, prevažne aeróbnej činnosti a je základom dobrej všeobecnej kondície.Pri jazde na bicykli a vlastne dlhodobom opakovaní rovnakých pohybov ale prevažuje práca určitých svalových skupín a iné sa zapájajú menej.
Laktátová krivka – vy sa pýtate, Juraj Karas odpovedá

Laktátová krivka – vy sa pýtate, Juraj Karas odpovedá

07.08.2012 3 925 1 0

Čo to je laktátová krivka?
Ide o test vami zvolenej pohybovej činnosti (beh, bicyklovanie, veslovanie, plávanie..) so stupňujúcou intenzitou až do maxima. Z končeka prsta alebo ušného lalôčika sa po stupňujúcich úsekoch odoberá kapilárna krv na zistenie koncentrácie laktátu v krvi, ktorý odzrkadľuje metabolické procesy pri danej záťaži.
Ako zvládnuť tréning v týchto horúčavách?

Ako zvládnuť tréning v týchto horúčavách?

21.06.2012 3 471 0

Extrémne vysoké až tropické teploty prinášajú rad zdravotných rizík, ktoré môžu spôsobovať vážne kolapsové stavy, za istých podmienok vedúce až k prípadným úmrtiam osôb chorých najmä na kardiovaskulárne ochorenia, vysoký krvný tlak a závažné hormonálne ochorenia. Záťaž teplom môže viesť k poklesu výkonnosti, zvýšenej únavnosti a môže spôsobiť až prehriatie organizmu so zvýšením telesnej teploty, malátnosťou, ospalosťou, bolesťami hlavy, závratmi, nevoľnosťou až zvracaním. Čo by sme mali v týchto horúčavách pri tréningu dodržiavať a na čo myslieť sa dočítate v nasledujúcom článku .
Pitný režim bikera

Pitný režim bikera

PR 01.06.2012 5 553 1 0

Kvalita výkonu cyklistu, ale aj každého aktívneho športovca, je ovplyvňovaná trénovanosťou, výživou, regeneráciou a v neposlednej miere aj pitným režimom. To, že športovec bez tréningu nie je schopný kvalitne pretekať, je jasné asi všetkým.

Najčítanejšie články a videá za 30 dní

  1. Najkrajšie stúpania – Kasárne Javorníky alebo moja top lokalita na cesťák (8 992)
  2. Ako som nedokončil majstrák (8 900)
  3. Tip na výlet: Hrebeňom z Inovca – jednoducho skvelé MTB (8 802)
  4. Reportáž: Istrofinal Snežnický MTB maratón - podujatie s technickými úsekmi a singláčmi (6 674)
  5. Tréning mladej pretekárky – čo všetko to obnáša? (6 387)
  6. Ako si poradiť so zablateným bicyklom a nenarobiť sa pri tom (6 225)
  7. Test: Wilier 0 SLR – keď už nie je čo vylepšovať (5 744)
  8. Test: Canyon Spectral CF 8.0 - nie je enduro ako enduro (5 532)
  9. MTBIKER shop: Výpredaj testovačky, zberateľské tričko, 2021 už klope (5 152)
  10. Test: Reťaz KMC X11 DLC Black - čierna kráska (5 112)
Chcem pridať článok