Najnovšie články z kategórie Reportaz

Okolo Domaše, najväčšia cykloakcia na Slovensku

Na Okolo Domaše som bol len raz a to pred dvoma rokmi. Túto cykloturistickú akciu som si s kamarátmi chcel ešte raz zopakovať, keďže minulý rok som dal prednosť Cyklopozitívnej 24 hodinovke. Tento rok som si to zariadil tak, aby som sa 6.7.2013 znovu zúčastnil, hrdiacej sa najväčšej cykloakcie na Slovensku. A keď tu už budem, pojazdím po tomto kraji čo najviac, kraji, ktorý som si za tie moje cesty veľmi zamiloval.
Kitzalp maratón 2013 – MS v maratóne na vlastnej koži

Každý, kto aspoň trochu viacej jazdí na biku a snaží sa pomaly zlepšovať určite niekde tam hlboko dúfa, že bude mať možnosť zmerať sily s tými najlepšími. Práve takáto príležitosť sa naskytla tento rok, keďže majstrovstvá sveta v maratóne sa konali v neďalekom Rakúsku. A to skutočne na kráľovskej trati. Veď parametre 94 km a 4400m sľubujú poriadnu dávku „uphillu“ ako sa patrí plus niečo navyše..
Slovensko-Česká hranica pokorená

Prekročil som slovensko - českú hranicu v Bielych Karpatoch plný sily a moje plány sú ďalej prejsť 200 km denne. Na tomto preteku sa ale nič podobné plánovať neoplatí. Po moravských brdkách to vyšlo len 130 km za deň a ďalší deň som mal takú krízu, že po stovke som si o siedmej večer ľahol spať. O jedenástej som bol hore a pustil som sa na nočnú jazdu. Hodinu s Jardom z Mladej Boleslavi, potom do rána sám.
1000 miles: prvé tri dni a tri noci

Vyštartovalo sa netradične o 17-tej. Lievik v podobe lavičky po čestnom kole v Novej Sedlici púšťal pretekárov zo štartu po jednom. Keďže ja sa dopredu nezvyknem tlačiť, predo mnou je asi stovka pretekárov. Tí vpredu sa nepárajú. Niektorí z nich by radi ostali prví i v cieli. Ostré tempo zvyšuje ich odstup od zvyšku.
Ultramaratón Craft 1000 Miles Adventure 2013 štartuje už túto nedeľu

V nedeľu 30. júna 2013 o 15:00 odštartuje v najvýchodnejšej obci Slovenska tretí ročník závodu pre bikerov, bežcov a kolobežkárov, ultramaratón Craft 1000 Miles Adventure. O čom tento pretek je sa môžete dočítať v článku Tvrďasi a tvrďasky.
Súľovský maratón 2013

Po fatranskom maratóne je toto ďalšie z tzv. povinných podujatí pre žilinských bikerov. A keďže Fatranský som vďaka MTB Trophy vynechal o to viac som sa tešil práve sem. Nielen na parametre 88 km a 2800 m ale najmä na charakter trate. Každodenné sledovanie počasia patrilo k tradičnej príprave a deň pred začiatkom bolo jasné, že sa opäť po 2 rokoch môžeme tešiť na extrém – jediné čo nebolo jasné, či v podobe tepla alebo vody...
Príprava na 1000 míľ 2013

Na tieto náročné preteky sa treba náležite pripraviť. Keďže predchádzajúce dva ročníky štartovali v daždi niekto vymyslel trenažér vo vani. Dole sa naleje blato a zhora tečie studená sprcha. Iní trénovali tisíce kilometrov s naloženým bikom v plnej výbave.
Svetový pohár MTB XCO vo Val di Sole

Slovenskí pretekári týždeň pred Majstrovstvami Európy potvrdili rastúcu formu a na pretekoch Svetového pohára v talianskom Val di Sole dosiahli cenné výsledky.
Z Álp až k stredozemnému moru

Deň 44, 3780 km, 31956 m nastúpaných. To je cesta okolo sveta na bicykli. Z Bergama v Taliansku som sa presunusol severom Talianska do Álp. Cestou som si pojazdil v okolí lago di Garda, kde som trošku socol chlapcov zo Sporttour na ich Giro di Italia a prespal tam. Z lago di Garda som sa dostal cez údolia až do Dolomitov. Po krásnej cyklistike 140 km a 2000 nastúpaných metroch sa zhoršilo počasie tak, že začalo snežiť a sedlá zavreli. Ráno som sa presunul do dolinya začal opäť stúpať z Bolzana okolo Dolomitov. Okrem cyklociest som jedeň deň išiel po trait Giro di Italia a tak som si pozrel cestou profíkov v Toblachu.
Beskidy MTB Trophy 2013

7. ročník jedného z najťažších etapákov v Európe sa tento rok odohrával na prelome mája a júna, novinkou bolo zaradenie pretekov do kalendára UCI. Štartová listina, ktorá má limit 500 účastníkov sa pred pretekmi napĺňala nevídane rýchlo, ako vždy najpočetnejšie zastúpenie mali domáci Poliaci, tradične silná dánska skupina tentoraz dosiahla až neuveriteľných 90 ľudí, o čosi menej bolo tentoraz Čechov, od nás to bolo solídnych 15 kúskov, no a dokopy 460 štartujúcich z úctihodných 20 krajín. Beskydské terény lákajú čoraz viac a to aj napriek tomu, že ani tento rok neostali ušetrené od vrtochov počasia...
6. Oravský cyklomaratón

Peknú slnečnú sobotu 08.06.2013 sa konal už 6. ročník Oravského cyklomaratónu v Dolnom Kubíne. Tento rok bol maratón súčasťou Slovak XCM Tour 2013 a Slovenského pohára XCM. Na tento obľúbený oravský a typicky lúčny cyklomaratón sa chodí chytať aj bronz, keďže sa ide len malá časť trate v tieni stromov. Nebolo tomu inak ani tentoraz.
Piotr Brzózka víťazom Beskidy MTB Trophy 2013 PR článok

Piotr Brzózka víťazom Beskidy MTB Trophy 2013

Beskidy MTB Trophy 2013 spoznal v nedeľu svojho víťaza. Etapového MTB preteku sa zúčastnili pretekári z 20 krajín a počas 4 dní súťažili na trasách v okolí poľskej Istebnej. Od prvej etapy pretekárov sprevádzali náročné podmienky a nepriaznivé počasie. Dážď, blato a nízke teploty robili pretek ešte ťažším ako inokedy.