Najnovšie články z kategórie Reportaz

Rasmussen žiada od tímu Rabobank 5,6 milióna eur

Niekdajší dánsky cestný cyklista Michael Rasmussen chce od svojho bývalého tímu Rabobank odškodné 5,6 milióna eur ako kompenzáciu za neférový prístup a uniknuté príjmy. Severana vyhodili v roku 2007 a vo štvrtok pre agentúru ANA vyhlásil, že vedenie spomenutého zoskupenia vedelo o dopingových praktikách a po ich prevalení sa si počínalo pokrytecky. Teraz 38-ročný Rasmussen už v roku 2008 vysúdil dodatočný príjem 665 000 eur, ale túto sumu považuje za nedostatočnú.
Nádherná zimná bikovačka na Čergovskej stope

Zas nám na našom malom Slovensku napadol jemný poprašok snehu, očividne je jar už za rohom. Koniec irónie. Ďalšiu veľkú šancu sa poriadne zaboriť do snehu mali cyklisti 09.02.2013 na zimnom šprinte – Čergovskej stope v Raslaviciach. Pekná príležitosť vrhnúť sa na bicykli do bielej krajiny. A čo mám vlastne robiť, keď lyžovať ani bežkovať neviem a sánkovanie ma už nebaví?
Tvrďasi  a  tvrďasky

Tvrďasi a tvrďasky

Možno ste ich v minulosti stretli. Možno ste ich zahliadli s bicyklom nad hlavou brodiť rieku, spať v autobusovej zastávke, v krmelci či pod odkvapom niektorej chaty, alebo so zapnutou čelovkou a rolničkami na rajdoch nocou šľapať lesom. Nebojte sa ich, sú neškodní. Sami majú strach. Zvlášť z medveďov a rómskych osád na východe.
1. Zimný MTB maratón všetkým ukázal, čo je to skutočná zima

Tí čo vravia, že sa to nedá, nech nezavadzajú tým, ktorí na tom už pracujú, aby sa to dalo. Za pochopenie ďakujem! Odhodlanie a morálku pretekárov preveril 1. Zimný MTB maratón, ktorého už 5. ročník sa konal 19.01.2013 v zasneženej Bratislave na Železnej studničke. Kto chcel mohol prísť aj nasledujúcu nedeľu, kedy podujatie pokračovalo druhou časťou a to behom.
Snehové orgie a moja najextrémnejšia cykloakcia v živote

V zime na snehu jazdím rád, MOC rád! Milujem ten pocit, keď to jemne vŕzga pod kolesami alebo keď lieta a víri sneh od kolies pri jazde v prašane a ja uháňam tichou bielou krajinou...
ŠprintPolom, stál mi za to

Po týždennom odklade sa 20.10.2012 uskutočnil už pekný 8. ročník MTB vrchárskeho šprintu, ŠprintPolom v hradnom Strečne. Síce zmena miesta štartu, ale cieľ, sedlo Javorina, stále ten istý. Preteky sa už stali symbolickým ukončením MTB pretekárskej sezóny. Vidím to tak, že o pár rokov z toho postupne vznikne pekná vianočná zimná akcia, nebol by som proti. Ešte zima neprišla, tak sa môžeme tešiť na babie leto a vyťahovať plavky zo skrine.
Môj Istebna Powerade maraton alebo keď si vyžereš smolu pred čaká ťa šťastie potom

Je sobota veľmi skoro ráno, budík zvoní 4:45 a ja sa cítim, akoby som išiel štartovať na salzku 200ku :D . Ale nie, to len rýchla príprava a šup ho smerom Polsko do Istebny na posledný maratón Intermountain série. Už 4 roky som sa tam chystal a konečne aj napriek zrušenému odvozu sa rozhodujem ísť aj keď sám svojím autom bez navigácie! Čo ešte v tom momente netuším bude mať šialené následky :P . Výdatné raňajky vo forme cestovín s tuniakom a olivkami (mňam :) ), ranné presso a už nakladám výzbroj, zakladám soundtrack a´la Faithless do rádia a ide sa do neznáma. Trasu som si len opísal z googlemaps čo sa ukázalo ako veľký fail :( !
Smer Žilina-Čadca- CZ úplná pohoda, aj keď na môj vkus dosť veľa áut takto skoro ráno a sobotu kamióny asi u nás nemajú zákaz ?!
Svet cyklokrosu očami maratónca – Cyklokros C2, Udiča

Je trochu zamračené sobotné ráno v Udiči. Na provizórnom parkovisku na veľkej lúke je už od piatka odstavených niekoľko karavanov, z jedného z nich s poznávacou značkou Belgicka vykukne pán v rokoch a zapáli si svoju rannú cigaretu. O chvíľu vyjde von aj jeho syn a spoločne pozorujú s veľkým záujmom práve prebiehajúce práce na dokončovaní vyznačenej trate. Takto cestujú takmer každý týždeň už od konca septembra aby syn získal čo najviac tak potrebných UCI bodov. Parkovisko sa zapĺňa čoraz viacej, nechýbajú Poliaci, Maďari, na trati sa už rozjazďuje chlapík v majstrovskom nemeckom drese ale národnostiam kraľujú Slováci a Česi. Ľudia prechádzajúci okolo, ktorí nevedia, čo sa tu bude diať nechápu. Človek, ktorý ešte nikdy nevidel „táborisko“ cyklokrosárov si musí myslieť, že sa vrátil do minulosti, je rok 1990, práve otvorili hranice a nachádza sa niekde v Rakúsku.
Epilóg Cyklomaratónskej MTB série v Brezne

Dňa 29.09.2012 sa skončila Cyklomaratónska MTB séria. Posledný 14. závod sa konal, ako minulý rok, v naozaj peknom meste Brezno. JAKI KELLYS biketour Brezno dáva bodku za slovenskými cyklomaratónmi v tomto roku. Teda, hor sa na úpätie Nízkych Tatier s noblesou a to tak, ako sa patrí. Tieto maratóny mi dávajú neopakovateľnú a jedinečnú šancu spoznať nové oblasti rodnej vlasti, však len vďaka cyklistike som spoznal pol Slovenska.
MTB Tour v Kremnici, teda na Skalke

Sezóna nám už pomaly končí a ja sa chystám na dva posledné maratóny. Najskôr som zašiel na MTB Tour v Kremnici, ktorý sa konal 22.09.2012. Nedá mi na úvod nespomenúť počasie. Ďalší môj maratón, kde nepečie slnko. To akoby naschvál, vždy som riešil, či bude pršať alebo nie a vždy to vyšlo len tak tak, teraz k tomu je ešte aj zima. Aj tak je to asi stále lepšie, ako keby som mal dostať úpal. Týmto maratónom taktiež končí aj malá séria Slovenského pohára XCM.
Púchovský MTB MARATÓN 2012- report

Po absolvovaní púchovského maratónu v roku 2011 bol dátum konania 2.- ročníka CMS Púchovského MTB maratónu zapísaný v mojom kalendári od začiatku roka červenými písmenami. Vývin počasia od začiatku týždňa sľuboval na víkend ideálne bikerské podmienky, tak som sa nevedel dočkať soboty – 22.9.2012.
DAVORIN XCM Slovak Paradise- report

Tento víkend sa konalo v Hrabušiciach dvanáste kolo cyklomaratónskej MTB série s názvom Davorin XCM Slovak Paradise - Hrabušice. Naša výprava (tomas11, nomad a ja) sme išli už v piatok, keďže z Bratislavy to nie je zrovna najbližšie a navyše nomada sme brali v Hronskom Beňadiku. Cesta prebehla vcelku rýchlo, dokonca sme si spravili „výlet“ keď sme nešli klasicky cez Donovaly, ale cez východnejší horský priechod cesty 72 – cez Čertovicu (Podbrezová – Liptovský Hrádok). Naskytli sa nádherné panorámy, skoro ako v Alpách .