Najnovšie články z kategórie Allmountain

Test: Scott Genius 710 plus - viacero funkcií v jednom biku

Nový štandard v rozmeroch kolies pod názvom 650+ vám už zrejme nie je nutné predstavovať, bikov s týmito kolesami je však medzi bikermi zatiaľ ako šafránu, a preto bola možnosť vyskúšať si Genius Plus veľmi lákavá. Už pri vybaľovaní z krabice bolo zrejmé, že pôjde o elegantne zladený bike, avšak jeho pravá tvár sa ukázala až po odlepení ochranných fólií. Výrobca stavil na hru s odleskom v podobe lesklých a matných plôch. Zaujímavosťou pri Genius-e je možnosť úpravy výšky stredu a patentovaná technológia Nude. Poďme však pekne poporiadku.
Haibike SDURO AllMtn Plus 2016 – novinka, ktorá vám umožní zdolať nejeden náročný trail PR článok

Elektrobickle už dávno nie sú určené len na jazdenie po meste alebo do práce. Dôkazom toho je aj úplne nový model od Haibike, mieriaci so svojimi parametrami do toho najťažšieho terénu. V ňom ponúkne zábavu a hlavne možnosť stráviť jazdením celý deň, a to aj menej výkonným jazdcom.
Dainese chrániče vhodné nielen pre enduro a AM PR článok

Dainese chrániče vhodné nielen pre enduro a AM

Značka Dainese zásobuje bikerov a motocyklistov svojimi chráničmi už desaťročia. V posledných rokoch sa Dainese zameriaval najmä na motoristov, ale kľúčovým bol rok 2014, kedy sa vrátil do sveta cyklistiky širokou škálou nových chráničov.
Chrániče kolien vhodné pre enduro a AM PR článok

Chrániče kolien vhodné pre enduro a AM

Chrániče patria medzi základnú výbavu každého enduro jazdca. Vlastnosti, ktoré by takéto chrániče mali mať, sú samozrejme dostatočná ochrana, nízka hmotnosť a ergonomický tvar pre ľahší pohyb. Bonusom je použitie špeciálnych inteligentných materiálov, ktoré pri náraze stvrdnú, ale bežne sú mäkké a pohodlné, príkladom je materiál D3O. Pozrite si vybrané modely chráničov kolien známych značiek, prevažne vhodné na enduro jazdenie alebo AM.
Test: Nohavice Endura - kvalitné, spoľahlivé a navyše aj dobre vyzerajúce

Hľadáte krátke voľné nohavice, ktoré pri jazde na biku nezavadzajú, do vreciek sa zmestí viac než len telefón, zvládnu odolať čiastočne vode a navyše sa hneď nezašpinia? Ako bonus môže slúžiť šikovné upnutie vnútorných obtiahnutých nohavíc s polstrovaním pre pohodlné sedenie, navyše taktiež so šikovnými vreckami. Takúto výbavu jazdím už viac ako dva mesiace, a tak sa môžem s vami podeliť o vlastné postrehy.
Test: Corratec 10Hz Inside link XTB 175 X, zábavný frírajďák

Na tento bike som sa špeciálne tešil, lebo som dostal zelenú na týždeň ho poriadne prevetrať v rakúskom bikovom rezorte Saalbach – Hinterglem. Keď mi ale testovací kúsok prišiel, bol v pomerne zabehnutom stave od predchádzajúcich testerov. Telo rámu odreté kvôli sťahovacím páskam a bowdenom, bowden prehadzovačky vytŕčajúci z otvoru rámu predratý... Dal som mu ale šancu a skúsil ho dať do jazdenia schopného stavu, čo sa mi aj našťastie nakoniec podarilo. Veď, ten bike si určite zaslúžil poriadne prevetrať v teréne.
Test: Batoh HAVEN Luminite - akoby na chrbte ani nebol

Sympatická česká značka HAVEN prišla pre rok 2016 s novým prepracovaným bikovým batohom Luminite. Ponúka ho až v piatich farbách, dokonca aj s ružovými popruhmi, takže si vyberie aj nežnejšie pohlavie. Batoh je svojím objemom 11 l vhodný na jednodňové výjazdy. Môžete ho mať s 2-litrovým rezervoárom alebo si ho objednáte bez neho.
Prehľad prilieb v štýle All Mountain PR článok

Prehľad prilieb v štýle All Mountain

V dnešnom prehľade produktov sa trochu bližšie pozrieme na niektoré modely prilieb určených pre MTB, resp. All Mountain. Ich spoločným znakom je najmä zvýšená ochrana zadnej časti hlavy, ktorá pri cestných prilbách chýba. Daňou za zvýšenú ochranu je nepatrne vyššia hmotnosť, ktorá ale pri pohodových výletoch v horách nebude na obtiaž. Taktiež pri väčšine nechýba špeciálny port na uchytenie kamery a o čosi väčší a nastaviteľný šilt.
Celoodpružené bicykle do 3 000 € - rozumná výbava za rozumný peniaz PR článok

Celoodpružené bicykle do 3 000 € - rozumná výbava za rozumný peniaz

Prechod na celodpružený bike ponúka úplne nové možnosti jazdenia a je snom mnohých. Tieto modely sú ale vždy o dosť drahšie ako „pevní“ kolegovia, ale netreba ísť vždy do extrémov. V dnešnom predstavení sa pozrieme na niektoré celoodpružené bicykle, ktoré ponúkajú už kvalitné jazdné vlastnosti a rozumnú výbavu.
Univerzálne AM/Enduro plášte PR článok

Univerzálne AM/Enduro plášte

Kategória all mountain a enduro zažíva v poslednom čase skutočný boom. Tomu sa samozrejme prispôsobujú aj výrobcovia, ktorí pre potreby užívateľov ponúkajú široký segment produktov a medzi tie hlavné patria najmä plášte.
Test: Ľahká AM prilba Cratoni AllRide a okuliare Cratoni Raw - nie len pre tých, ktorí chcú na biku dobre vyzerať

Nemecká značka Cratoni mala povesť výrobcu trochu konzervatívne vyzerajúcich XC prilieb. Môj záujem o ne stúpol najmä uvedením nového sortimentu prilieb s označením ALL. Pre enduro jazdenie boli predstavené prilby AllTrack, AllSet a samozrejme nesmela chýbať ani varianta pre začínajúcich All mountain jazdcov v podobe prilby AllRide, ktorú som podrobil niekoľko-týždňovému testovaniu.
České singláče a ešte niečo navyše

Video má síce už viac ako jeden rok, ale na singláčoch sa toho až tak veľa nezmenilo. Pre niekoho možno pastva pre oči, ale radšej sa nechajte inšpirovať a vyskúšajte niektoré lokality aj na vlastnej koži, keďže sú doslova za rohom.