Najnovšie články z kategórie Horská cyklistika

Prevedenie rôznych MTB parádičiek v super slow motion

Pozrite si rôzne triky pekne spomalene a nechajte sa inšpirovať na prvé jarné výjazdy. Niektoré z nich sú riadne šialené, ale pri spomalení je vidieť dobre ich prevedenie.
Test: Zimná výbava od Force za celkom dostupnú cenu

Pred vianočnými sviatkami som si cez MTBIKER Shop objednal sadu zimného oblečenia Force. Konkrétne modely: Z68 zimné nohavice s trakmi bez cyklovložky, X68 zateplený dres dlhý rukáv a softshell tenká bunda F X80. Skúsenosti s touto výbavou bližšie opíšem v nasledujúcich riadkoch.
MTB Heroes Season 2 v rozlíšení 4K

Takmer 6 hodín MTB dobrodružstva v 13 dieloch síce stojí €39,90 ale aj jeho free trailer sa oplatí pozrieť. Vychutnajte si ostrý obraz a zaujímavé lokality, ktoré u nás doma nenájdeme.
Trenažér Elite Real Turbo Muin B+ je super tichý spoločník na zimné radovánky PR článok

Trenažér Elite Real Turbo Muin B+ je super tichý spoločník na zimné radovánky

Real Turbo Muin B+ poskytuje najefektívnejší prenos jazdcom vygenerovanej sily vďaka priamemu spojeniu medzi trenažérom a reťazou bicykla. Jednoducho zložíte z bicykla zadné koleso, pripojíte bicykel priamo na trenažér a tréning takmer identický s tréningom vonku môže začať. Obe jednotky odporu - fluid aj magnetická, sú riadené elektronicky. Je poháňaný technológiou Real Software, Real Turbo Muin B+ a perfektne simuluje tréning vonku.
Biky fóristov: Felt DD 30 - Prvé skúsenosti s fatbikom

Rád by som sa podelil o moje prvé skúsenosti s fatbikom. Myslím, že to bolo v júli 2015 na Bielom Kríži, kde som sa stretol s bývalým spolužiakom zo základky, ktorý došiel na fatbiku. Už som ho síce videl na nejakých maratónoch, ale nikdy som na tom nesedel a nejazdil. Spýtal som sa ho teda, čo tu v lete pri teplote cca 33°C robí, veď to je bike na zimu a na sneh, no on na to, aby som sadol a skúsil. Ja som ani na sekundu nezaváhal.
Zimné výjazdy vyžadujú poriadnu výstroj, pozrite si zopár zaujímavých kúskov PR článok

Zimné výjazdy vyžadujú poriadnu výstroj, pozrite si zopár zaujímavých kúskov

Aj počas zimy sa dajú užiť výjazdy v lese, alebo aj na cestách. Treba sa však správne vyzbrojiť proti chladnému počasiu, ako aj ďalším nepriaznivejším podmienkam. Poďme sa spolu pozrieť na niektoré užitočné časti výbavy, ktoré by pri zimných výjazdoch nemali chýbať.
Hlavou proti stereotypu - 3. časť o kompenzačných aktivačných cvičeniach

Ak pokračujete v čítaní 3. časti seriálu „Hlavou proti stereotypu“, určite vás zaujíma, akým spôsobom dokážeme všetkým tým problémom s asymetriou, poruchám pohybových stereotypov, alebo neefektívnym pohybom zabrániť. Ja som použil v prvej časti slovné spojenie „funkcia tvaruje formu“. Toto slovné spojenie poukazuje na to, aký veľký význam má efektivita, komplexnosť na štruktúru, jej zaťaženie a využitie. Využívanie funkčných a komplexných pohybov pri cvičení napomáha k tomu, že si neustále obnovujeme fyziologické pohybové správanie (jeho protikladom je celodenné sedenie pred počítačom, šoférovanie, atď.) a  zároveň predchádzame štrukturálnym zmenám. Použil som slovo fyziológia. Tá nám už môže evokovať niečo, čo funguje, alebo jednoducho niečo, čo nebolí a neobmedzuje.
Tip na výlet: To najlepšie zo Súľova

Súľov je tak povediac naše „domáce ihrisko“. Ak sa nám nechce chodiť ďaleko, ale chceme si užiť peknú scenériu, smerujeme prevažne tam. V lete, v zime, niekedy pešo, inokedy na bajkoch. O to, čo sa nám na Súľove najviac páči, sa teraz s vami podelím...
Hľadanie zaujímavých trailov vo svete PR článok

Hľadanie zaujímavých trailov vo svete

Jazdci pod patronátom Specialized cestujú po celom svete a natáčajú videá na predstavenie zaujímavých bike lokalít. Na jednom mieste je možné uvidieť výjazdy od Nového Zélandu až po Maui v USA.
Zabudni na Zoncolan

Nikdy som s cyklistikou ani behom nezačínal. Behal som a bikoval odjakživa. Boli sezóny, keď som mal dobrú formu, boli sezóny, keď som trénoval menej, ale od detstva som trénoval. Nikdy som nechápal tie bambuľky, buchtičky a majstrov pivné brušká, čo sa šmochtali po ceste hore Železnou studničkou. Ako ich to môže baviť? Prečo to robia? Prečo chodia behať, keď sú takí pomalí? Keď som trénoval bežecké tempá 4:10 na kilometer, alebo jazdil na cesťáku tréningy na kopci na Kolibu, iba som ich povýšenecky obehol, zavrčal, ostriekal kvapkami potu a zmizol v diaľke.
Snežný výjazd za novou rozhľadňou na najvyššom kopci v Považskom Inovci

Obloha bez mrakov, -11°C a snehu tak akurát na poriadnu zábavu na bikoch. Miestni určite poznajú zjazd peknými chodníkmi z rozhľadne na Inovci až dole k motorestu Radar, ale cez zimu je to úplne iný level pilotáže biku. Len pár kilometrov od Inovca momentálne budujeme MTBIKER centrum, kde pre vás budeme robiť aj množstvo vecí v offline svete. Viac o tejto novej aktivite prezradíme už čoskoro.
Rozhovor: 1000 Miles - príhody a skúsenosti úspešného nováčika, ktorý prišiel až do cieľa v ročníku 2015

Trasa vedúca cez celé Slovensko a Česko, ktorá je dlhá 1 624 km v sebe skrýva množstvo úskalí a príbehov. Rozhodli sme sa preto vyspovedať nováčika, ktorý úspešne prišiel až do cieľa a v tomto roku sa na štart postaví opäť. Prečítajte si, ako sa pripravoval na pretek a aké to bolo priamo na trati.