Najnovšie články z kategórie Plaste

Univerzálne AM/Enduro plášte PR článok

Univerzálne AM/Enduro plášte

Kategória all mountain a enduro zažíva v poslednom čase skutočný boom. Tomu sa samozrejme prispôsobujú aj výrobcovia, ktorí pre potreby užívateľov ponúkajú široký segment produktov a medzi tie hlavné patria najmä plášte.
Ako (ne)vypustiť dušu pri nasadzovaní bezdušových plášťov

Nahadzovanie bezdušových plášťov, najmä pokiaľ sa na tento úkon odhodlávate po prvýkrát, môže byť hotová alchýmia. Rôznych tém, návodov, tipov a zaručených rád, ktoré sa dajú vyhľadať na internete je určite viac než dosť a zorientovať sa v siahodlhých vláknach nemusí byť vždy jednoduché. Napriek tomu by som sa v tomto článku pokúsil o priblíženie niektorých jednoduchých rád, tipov, postrehov a vlastných dlhoročných skúseností, ktoré vám konverziu na bezdušový systém môžu uľahčiť a naučíte sa zopár „trikov“, bez toho, aby ste k nim museli krvopotne dopracovať na základe vlastných chýb.
MTB plášte – sucho, rýchle trate, ale aj náročnejší terén

Sezóna už je skoro v plnom prúde a začala navyše celkom dobre - na suchu. V prvom dieli sme sa pozreli na výber vhodného plášťa (MTB plášte – úvod do problematiky konštrukcie, zmesí, rozmerov a dezénov) a v dnešnom článku si trochu bližšie predstavíme plášte určené na jazdu, hlavne keď sa pekne práši. Niektoré ale dokážu zvládnuť aj trochu blata a náročného terénu a práve taký si bližšie predstavíme v konkrétnom teste.
Plášte Panaracer – medzi vami a trailom PR článok

Plášte Panaracer – medzi vami a trailom

Japonská spoločnosť Panaracer bola založená už v roku 1953 a od roku 1978 vyrába plášte špeciálne aj pre cyklistiku. Zaujímavosťou je fakt, že svoje produkty stále vyrába doma v Japonsku a nepresúva výrobu ďalej na východ, ako je súčasný trend. Poďme sa bližšie pozrieť na výber z pláštov určených na MTB XC a enduro.
MTB plášte – úvod do problematiky konštrukcie, zmesí, rozmerov a dezénov

Možno mi dáte za pravdu, keď poviem, že výber vhodného plášťa je niekedy doslova hotová veda a alchýmia. O to viac s takým množstvom produktov na súčasnom trhu. Lenže táto „veda“ má aj svoje opodstatnenie. Na bicykli totiž nie je iný komponent, ktorý by tak výrazne dokázal ovplyvniť jazdné vlastnosti, ako práve plášte.
Test: Cestný plášť Vredestein Fortezza Senso Xtreme - 28 mm do ťažkých podmienok

Jeseň je už pomaly za nami a zima sa blíži. Tí, ktorí sa nechcú vzdať svojho obľúbeného koníčka v tomto období, by mali trochu zbystriť pozornosť. Testovaný cestný plášť je v podstate špeciál práve pre nastávajúce obdobie a v 28 mm rozmere ponúka naozaj veľmi zaujímavé vlastnosti. Veď práve vhodne zvolené plášte majú na celkovú jazdu najväčší vplyv...
Test: Plášte Vredestein Black Panther Xtreme - vhodné do náročného terénu a blata

Značka Vredestein je určite viac známa motoristickým fanúšikom ako bikerom. Avšak plášte Vredestein ponúkajú vysoký štandard kvality aj pre bikerov, ako napr. - väčšina plášťov ponúka vyššie TPI, všetky plášte sú konštruované s ochranou proti defektu, všetky plášte určené pre rekreáciu a dopravu majú štandardne reflexné boky. Zo začiatku som bol aj ja nedôverčivý k tejto značke, ale po prvej jazde na traily všetky tieto obavy opadli.
25 % zľava pre čitateľov MTBIKER na plášte Hutchinson Squale, Python 2 a Toro PR článok

25 % zľava pre čitateľov MTBIKER na plášte Hutchinson Squale, Python 2 a Toro

Na portáli MTBIKER.sk boli nedávno testované tri modely plášťov Hutchinson. Výsledky dopadli naozaj dobre, a preto spoločnosť Velon, oficiálny distribútor značky Hutchinson na Slovensku, ponúka čitateľom MTBIKER špeciálnu zľavu 25% na tieto tri modely plášťov. Je na vás, akú veľkosť a druh si z týchto troch modelov vyberiete.
Test: Plášte Hutchinson Python 2 a Toro - univerzálne kombo skoro na všetko

Francúzska firma Hutchinson nie je na poli plášťov žiadny nováčik. Veď názov Python a Toro mi rezonuje v ušiach už pekne dlhú dobu. Do testu som si vybral práve túto kombináciu ako univerzálne riešenie pre štýl, ktorý jazdím - teda športová jazda v náročnom teréne. Ako nakoniec obstáli produkty s hrdým nápisom „made in France“, si môžete prečítať v nasledujúcich riadkoch...
Dlhodobý test bezdušových plášťov: Panaracer Fire XC Pro UST

Do dlhodobého testu sa midostali plášte „Made in Japan“, konkrétne model Panaracer Fire XC Pro vo verzii UST. UST čiže „Universal System for Tubeless“ je bezdušový systém patentovaný francúzskou spoločnosťou Mavic, ktorý používam už 7. sezónu a tieto mnou testované japonské plášte prinášajú výhody tohto systému. Test prebiehal už od konca leta 2014.
Ako cyklisti zlepšili Slovensko

Keď sme vymýšľali akciu cyklo-čin, zhodli sme sa, že ak sa len jeden človek postaví a urobí niečo dobré a prospešné v teréne, bude to super a malo to zmysel. A teraz? Aha. Parádni ste všetci! Ďakujeme.
Test: Hutchinson Squale - dokonalý enduro plášť?

Pri vyberaní nových plášťov vám podľa mňa nepríde na um ako prvá značka Hutchinson. No to je možno chyba. Francúzska firma Hutchinson vznikla v roku 1853 a svoj prvý MTB plášť vyrobila v roku 1983. Firma Velon s.r.o. Bratislava nám poskytla na testovanie plášť Squale, ktorý je určený najmä pre enduro jazdenie.