Najnovšie články z kategórie Plaste

Škandál! Za dobrý skutok rozsudok.

Muži opravili schátraný mostík na pokraji záujmu, aby cyklistom uľahčili prejazd cez potok. Čo nasledovalo potom, prekvapí aj vás. Prvý z dvojice dostal doživotie, druhý vyviazol s tričkom a blikačkou.
Bezdušové systémy plášťov a kolies

Bezdušové systémy v horskej cyklistike sú na svete už dosť dlhú dobu a medzi profíkmi sa stali rýchlo jasnou voľbou. V posledných rokoch nastal veľký boom bezdušových systémov aj medzi hobby jazdcami a práve v týchto radoch si „bezdušáky“ získavajú čoraz viac priaznivcov. Pri výbere bezdušového systému musíte zvážiť viacero okolností a rozhodnúť sa medzi viacerými technickými možnosťami a samozrejme, musíte zvážiť aj možnosti vašej peňaženky.
Test bezdušových plášťov: Panaracer Fire XC Pro UST

Nedávno sa mi do rúk dostali plášte „Made in Japan“, konkrétne model Panaracer Fire XC Pro vo verzii UST. UST čiže „Universal System for Tubeless“ je bezdušový systém patentovaný francúzskou spoločnosťou Mavic, ktorý používam už 6. sezónu a tieto mnou testované japonské plášte prinášajú výhody tohto systému.
Test plášťov Panaracer Dart Classic a Smoke Classic 26 x 2,1

Do rúk sa mi na testovanie dostali tieto dva japonské plášte s grafikou a dezénom, ktorý sa nemenil nejaké to desaťročie. Ako fanúšik, či milovník japonskej bike a auto techniky a aj japonských zelených čajov som si povedal, že to za pokus stojí. Nepasujem sa za nejakého veľkého gumového guru, ktorý vie o plášťoch všetko, ale rád sa podelím o moje osobné skúsenosti.
Nový závodný tím jazdí na Schwalbe PR článok

Nový závodný tím jazdí na Schwalbe

Schwalbe je sponzorom plášťov pre nový luxemburský tím Leopard Trek. Výrobca pneumatík z Reichshofu pri Kolíne vybaví tím bezdušovými pneumatikami Ultremo HT. Stajňa, ktorú svetová cyklistická organizácia UCI nominovala ihneď ako svetovú jednotku má ctižiadostivé ciele: „Chceme vyhrať Tour 2011“, oznámil dvojnásobne druhý Andy Schleck.
Schwalbe Muddy Mary

Slovensko a jeho cyklisti bude mať k dispozícií najnovší cyklistický materiál už niekoľko týždňov po uvedení na výstave EUROBIKE vo Friedrichshaffene. V tomto prípade ide o špičkový, agresívny zjazdový plášť Schwalbe Muddy Mary, ktorý podľa výrobcu, zaberá na každom podklade.
Technika v plášťoch IRC

Keďže ani plášte IRC nemajú zostavený plnohodnotný katalóg (niečo málo nájdete v katalógu Slovkolexu), preložil som popis technológii použitých pri výrobe pneumatík IRC. Takže, tu je...
Gumy, gumky, gumičky (II.)

Grip, pohodlie, valivý odpor, trvanlivosť, cena, hmotnosť – stručne sme si to objasnili, ale ako to uplatniť v praxi výberom tej správnej pneu? Jeden zo spôsobov je prebehnúť obchody, poobzerať sa, pýtať sa a potom sa rozhodnúť. Pohodlnejšie je urobiť tento prieskum na internete, poprípade z katalógov, či inzercie v špecializovaných časopisoch...
Gumy, gumky, gumičky (I.)

Pneumatiky, vynález Johna Dunlopa z roku 1888, sú jedným z najdôležitejších prvkov bicykla. Aj keď ich cena je často zlomkom v porovnaní s odpruženou vidlicou alebo inými „vykričanými komponentmi“ ich konečná úloha v celkových jazdných vlastnostiach biku je veľmi dôležitá.
Výroba zimných pneu s hrotmi

Tento článok vznikol ako dôsledok nepodarenej zimy tu na východe v Košiciach a mojej práce so sadrokartónovými konštrukciami. Zima bola dlho bez snehu, ale o to viac bolo ľadu. Po ceste ma jazdiť nebaví, a mám obavy z premávky. Z sadrokartónových konštrukcií som si odniesol poznatok o existencii samorezných vrutov do plechu, ktoré majú prvé 2-3 mm vo forme vrtáku.