Najnovšie články z kategórie Testy bicyklov a výbavy

Test: prilba HAVEN Toltec pink – ľahučký sprievodca v teréne

O tom, aké dôležité je nosiť pri jazdení prilbu, tu debatovať určite nemusíme. Ak patríte medzi tých šťastnejších a doposiaľ ste kvalitu prilby na vlastnej koži (či skôr hlave) neotestovali, určite ste videli niektorú z tých hrôzu naháňajúcich fotiek na nete - rozbité hlavy po páde bez prilby.
Test: Nohavice Endura - kvalitné, spoľahlivé a navyše aj dobre vyzerajúce

Hľadáte krátke voľné nohavice, ktoré pri jazde na biku nezavadzajú, do vreciek sa zmestí viac než len telefón, zvládnu odolať čiastočne vode a navyše sa hneď nezašpinia? Ako bonus môže slúžiť šikovné upnutie vnútorných obtiahnutých nohavíc s polstrovaním pre pohodlné sedenie, navyše taktiež so šikovnými vreckami. Takúto výbavu jazdím už viac ako dva mesiace, a tak sa môžem s vami podeliť o vlastné postrehy.
Test: Letné dlhoprsté rukavice Roeckl Maldon - pohodlné, bezpečné a hlavne z látky, cez ktorú sa opálite

Letné mesiace prinášajú na výjazdoch rôzne úskalia a nájsť vhodné rukavice, tiež nemusí byť najjednoduchšia vec. Do redakcie sa nám dostali preto na jazdenie a následné opísanie pocitov z jazdy letné rukavice, ktoré podľa predpokladov prinášajú zopár zaujímavých vychytávok. Ako však fungovali na výjazdoch, prezradím už o pár riadkov.
Test: Rock Machine CROSSRIDE 500 - radosť z jazdy

Pri práci v MTBIKER centre sa stretávam denne so zákazníkmi, ktorí nemajú pretekárske ambície, terénu sa vyhýbajú, avšak chcú v pohodlí zvládnuť rozbité asfaltky, poľné cesty či chodníčky v lesoparku. Títo ľudia siahajú spravidla po crosovom biku, ktorý uspokojí ich hlad po cyklistike.
Test: Corratec 10Hz Inside link XTB 175 X, zábavný frírajďák

Na tento bike som sa špeciálne tešil, lebo som dostal zelenú na týždeň ho poriadne prevetrať v rakúskom bikovom rezorte Saalbach – Hinterglem. Keď mi ale testovací kúsok prišiel, bol v pomerne zabehnutom stave od predchádzajúcich testerov. Telo rámu odreté kvôli sťahovacím páskam a bowdenom, bowden prehadzovačky vytŕčajúci z otvoru rámu predratý... Dal som mu ale šancu a skúsil ho dať do jazdenia schopného stavu, čo sa mi aj našťastie nakoniec podarilo. Veď, ten bike si určite zaslúžil poriadne prevetrať v teréne.
Test: Batoh HAVEN Luminite - akoby na chrbte ani nebol

Sympatická česká značka HAVEN prišla pre rok 2016 s novým prepracovaným bikovým batohom Luminite. Ponúka ho až v piatich farbách, dokonca aj s ružovými popruhmi, takže si vyberie aj nežnejšie pohlavie. Batoh je svojím objemom 11 l vhodný na jednodňové výjazdy. Môžete ho mať s 2-litrovým rezervoárom alebo si ho objednáte bez neho.
Pozvánka: Testovací deň SCOTT – príďte pojazdiť a dozvedieť sa niečo zaujímavé priamo na traili

Medzi bikermi je len málo takých, ktorým pri slove génius nenapadne ako prvé model od SCOTTu. Práve tento legendárny all-moutain prieskumník v rôznych špecifikáciách vrátane „tučnejšej“ verzie 27,5 plus je pre vás pripravený na testovanie už túto sobotu. A to nie je všetko...
Test: Turner RFX V4-0 - Výborne jazdí dolu poriadnym terénom alebo hore, navyše s hravosťou v žilách

RFXko som prvýkrát videl naživo okolo roku 2006 v jednom bikeshope v Nemecku, kde som sa vtedy pracovne ocitol. Hoci nebol najlacnejší, už vtedy ma zaujal a seriózne som o ňom uvažoval. Nakoniec to skončilo inak, ale ani by sa mi vtedy nesnívalo, že o desať rokov budem sedlať jeho mladšieho karbónoveho bráchu, hoci len na testovanie.
Test: Alpina Valpalora XC -  ľahká prilba pre poriadne kopce ale aj výživné zjazdy

Test: Alpina Valpalora XC - ľahká prilba pre poriadne kopce ale aj výživné zjazdy

Valpalora XC je novinkou v produktovom rade Alpiny pre rok 2016. Už zo samotného názvu je tak trochu patrné, že svojím zameraním mieri hlavne do terénu. Niekoľko dlhých a náročných výšľapov odmenených zakaždým nejakým podareným trailom alebo poriadne rýchlym zjazdom je pre ňu to ideálne prostredie a o MTB pretekoch a maratónoch ani nehovoriac...
Test: chrániče kolien a lakťov Amplifi MKII - nezabúdajte na svoju bezpečnosť

Keďže vývoj v oblasti cyklistiky ide dopredu priam míľovými krokmi, v obľube sú all-mountain bicykle, ktoré bez problémov zvládajú technickejší terén, a tak by sme nemali zabúdať na svoju bezpečnosť - tým nemyslím len cyklistickú prilbu na hlave. A o to viac, ak zabŕdame do kategórie AM, enduro alebo DH.
Test: BBB prilba Varallo a okuliare Adapt - aby sa jazdilo bezpečne a pohodlne

Často zabúdame, aké je v živote dôležité zdravie a, že si ho treba chrániť. Nie je tomu inak ani pri cyklistike, kde niekedy môže dôjsť ku škaredým pádom, odreninám či zlomeninám. Hlava je však určite najzraniteľnejšia, a preto netreba zabúdať na jej ochranu. Ja som mal možnosť otestovať prilbu spolu s okuliarmi od značky BBB. Prilba ma zaujala natoľko, že uvažujem nad predajom starej :). Okuliare ma zase potešili plným rámikom, čo sa mi na celkovom designe najviac páči, ale je to len môj pohľad na vec. Poďme si ich teda bližšie predstaviť...
Test: Lezyne Mini GPS - minimalistický a odolný tachometer

Spoločnosť Lezyne bola založená v roku 2007 bývalým profi triatlonistom Mickim Kozuschkom. Ten stál aj pri zrode spoločnosti Truvativ, ktorú v roku 2004 predal Sramu. Sídlo Lezyne spolu s vývojovým centrom je v slnečnej Kalifornii a výroba, ako to býva v cyklo priemysle zvykom, je na Taiwane. Lezyne sa od svojho vzniku zaoberala hlavne výrobou vysokokvalitných cyklodoplnkov a náradia.