Najnovšie články z kategórie Cestná cyklistika

Peter Sagan bol skvelý aj v kopcoch, skončil tretí

Slovenský cyklista Peter Sagan predviedol ďalší výborný výkon a v náročnej 2. etape pretekov USA Pro Challenge z Aspenu do Breckenridge (202,9 km) finišoval na 3. mieste. Pelotón prišiel v utorok do cieľa v Breckenridge poriadne potrhaný. Z víťazstva sa tešil Švajčiar Mathias Frank z tímu BMC, ktorý o tri sekundy predstihol Austrálčana Lachlana Davida Mortona. Peter Sagan prišiel do cieľa s odstupom 14 sekúnd spoločne s Američanom Tejayom van Garderenom.
Tour de France 2013 bola bez dopingových nálezov

Tohtoročná cyklistická Tour de France bola bez dopingových nálezov. Medzinárodná cyklistická únia (UCI) prostredníctvom svojej antidopingovej manažérky Francescy Rossiovej v utorok oznámila, že kontrolou v súvislosti s TdF prešlo 622 vzoriek - 203 z mimosúťažného obdobia a 419, ktoré odobrali počas samotných trojtýždňových pretekov.
Peter Velits má šancu na obhajobu titulu majstra sveta

Slovenský cyklista Peter Velits figuruje v širšom výbere tímu Omega Pharma - Quick Step pre časovku družstiev na majstrovstvách sveta v Toskánsku v závere septembra.
Peter Sagan vyhral úvod USA Pro Challenge

Úradujúci majster Slovenska Peter Sagan sa stal víťazom pondelkovej prvej etapy cyklistických pretekov USA Pro Challenge, ktorá merala 97,6 km a išla sa na okruhu v okolí Aspenu v Colorade. Dvadsaťtriročný Žilinčan sa stal prvým lídrom zámorského podujatia, na ktorom štartuje aj víťaz Tour de France 2013 Christopher Froome. Sagan si oblečie žltý dres do utorkovej 2. etapy z Aspenu do Breckenridgu (202,9 km).
Sagan je stále druhý v rebríčku UCI

Slovenský cyklista Peter Sagan je naďalej dvojkou svetového rebríčka. Pred jazdcom tímu Cannondale je iba víťaz Tour de France Christopher Froome. Poradie v prvej desiatke renkingu sa po pretekoch Eneco Tour v porovnaní s predchádzajúcim vydaním nezmenilo. Na treťom mieste je Španiel Joaquin Rodríguez. Sagan má na svojom konte 409 bodov, Froome 587.
Bicyklami do Solúna

Po roku sa mi opäť naskytla otázka: Čo s letom? Bez bicykla si už leto poriadne neviem predstaviť a tak sme už v zime s kamarátmi rozmýšľali, kam zamierime tento rok. Po minulom roku, keď sme boli v Medžugorí (Bosna a Hercegovina), sme chceli tento rok skúsiť niečo nové. Feke(Maťo B.) mi raz napísal, že už má cieľ na leto. „Ideš do toho Feri?“ Moja odpoveď bola: „Zase nejaká somarina, pre iných nezmyselná? Ale idem!“ To som ešte nevedel, čo zase vymyslel. Plán bol Istanbul. Začali sme robiť „nábor“, kto pôjde s nami. Na moje prekvapenie, bol tento nápad prijatý celkom slušne. Oproti minulému roku, keď sme vyrazili štyria, sa nás teraz nazberalo celkovo šesť. S Fekem sme začali plánovať trasu. Keď sme ju už mali naplánovanú a ubytovanie vytipované, stačilo ich zabookovať, v Istanbule začali demonštrácie. Viacerých to odradilo, no ja som stále dúfal, že sa situácia upokojí. V polovici júna sme definitívne zmenili cieľ trasy na Solún. Bolo potrebné upraviť trasu. Prvých 5 etáp ostalo nezmenených, ostatné sme vytvorili nanovo. Keď už bolo konečne všetko pripravené mohli sme vyraziť. A tak sme sa v pondelok 8. júla, šiesti Prešovčania vybrali za novými zážitkami do Solúna. Čakalo nás približne 1600 km za 9 dní. Vedel som, že to bude viac, lebo google sa niekedy mýli a my poblúdime. Aj sa tak stalo, ale o tom neskôr.
Peter Sagan by mal rok 2014 začať opäť v Argentíne

Slovenský cyklista Peter Sagan by mal aj súťažný rok 2014 začať na pretekoch Tour de San Luis v Argentíne. Organizátori podujatia ho predstavili spoločne s Britom Markom Cavendishom (Omega Pharma-Quick Step), Talianom Vincenzom Nibalim (Astana) a Kolumbijčanom Nairom Quintanom (Movistar) ako najväčšie hviezdy pripravovaných pretekov, ktoré figurujú v kalendári UCI v kategórii 2.1. Tour de San Luis sa uskutoční od 19. do 26. januára, v približne rovnakom termíne sa pôjde v Austrálii aj úvodné podujatie WorldTour Tour Down Under.
Martin Velits ostáva v tíme OPQS

Slovenský cyklista Martin Velits ostáva naďalej v tíme Omega Pharma-Quick Step. S doterajším zamestnávateľom predĺžil o jeden rok zmluvu. Martin Velits bude na rozdiel od posledných rokov v tíme sám, jeho dvojča Peter odchádza do družstva BMC.
Istotu MS majú Saganovci a Velitsovci, ostávajú 2 miesta

Slovenskí cyklisti pôsobiaci v tímoch WorldTour Peter a Juraj Saganovci a Peter a Martin Velitsovci majú istotu pre preteky s hromadným štartom na majstrovstvách sveta v talianskej Florencii (22. - 29. septembra).
Okolo sveta na bicykli - Balkán

Horúčavy, netradičné postupy a šialené riešenia bežných situácií, temperament, more a hory. Taký bol Balkán. Cesta okolo sveta na bicykli pokračuje ďalej. Viac ako 6600 km s viac ako 60 000 m nastúpaných počas 360 hodín v sedle bicykla. Dorazil som do Istanbulu a odtiaľ pokračujem cez Turecko do Gruzínska, možno Arménska a Iránu. Ak sa podarí získať víza aj Turkmenistan a Uzbekistan. Ale späť na Balkán.
Peter Velits mení dres, bude jazdiť za BMC

Dvojnásobný cyklistický majster sveta Peter Velits mení dres. Od novej sezóny bude jazdiť za zoskupenie BMC. Do konca roku 2013 účinkuje v tíme Omega Pharma-Quick Step. Pre Velitsa to bude piaty zamestnávateľ v profesionálnej kariére. V roku 2007 pôsobil vo Wiesenhofe, v rokoch 2008 až 2009 v Milrame, v sezónach 2010 a 2011 v HTC - Columbia a posledné dva ročníky v nástupníckom tíme po predchádzajúcom Omega Pharma - Quick Step. Ako amatér jazdil za Duklu Trenčín a Konicu Minoltu.
Nové kotúčové brzdy Shimano pre cestných cyklistov

Shimano je dobre známe svojimi vysoko kvalitnými hydraulickými kotúčovými brzdami v horskej cyklistike. Po intenzívnom testovaní dnes s príchodom hydraulických bŕzd a brzdových pák s podporou Di2 Shimano ukazuje ďalšie smerovanie brzdenia v cestnej cyklistike.