Najnovšie články z kategórie Horská cyklistika

Keď sa povie alpský štýl

Jedno podarené a hlave pohodové video, ktoré ukazuje, čo to znamená v praxi, keď sa povie alpský štýl. Konkrétne z lokality Osttirol (Východné Tirolsko), ktorá nie je nám Slovákom ani veľmi vzdialená. Partia kamarátov, noc na chate a následne pekne dlhý výšlap až na vrchol. Samozrejme, z veľkej časti po vlastných a s bikom na chrbte. Dalo by sa povedať, že to je taká biková verzia veľmi populárneho zimného ski-touringu. Odmenou za ten výšlap je totiž tak isto poriadne dlhý zjazd. Len namiesto prašanu, odlietajú od kolies kamienky...
Pozvánka: MTB maratón Tour de Magura 2016

Tí, ktorí ešte nechcú zavesiť štartové čísla na klinec, nemusia zúfať. Zopár pretekov sa ešte nájde a medzi tie, na ktoré sa oplatí zamieriť, určite patrí aj MTB maratón Tour de Magura. Organizátorom je tradičný „spíker“ Roman Barényi, ktorý vás privíta v obci Chvojnica neďaleko Prievidze. Na výber bude dvojica tratí – 25 km a 50 km (2 okruhy) a nebudú chýbať ani preteky detí.
Prečo nosím prilbu...

Tento článok je krátkym zamyslením sa nad tým, prečo si automaticky pred každým sadnutím na bike nasadzujeme prilbu. Jej dôležitú funkciu si (aj) v cyklistike treba z času na čas pripomenúť, aby sa z toho nestala len bezvýznamná rutina, ale aby si každý uvedomoval jej dôležitú funkciu. Vlastne, mne jej funkciu pripomenula nedávna skúsenosť.
Reportáž: ŠKODA MTB Singletrack maratón Košice – opäť skvelé jazdenie na východe a záver maratónskej sezóny ako sa patrí

Musím sa priznať, že pre mňa osobne doteraz končilo Slovensko na východe v obci Granč-Petrovce pri Spišskom hrade. Ďalej som nikdy v živote nebol a v podstate tento výlet bol pre mňa ako výlet do zahraničia. Ale skvelý Košický maratón mi opäť dokázal, že na východe má slovo MTB stále svoj pôvodný význam.
Pozvánka: RIDE UPHILL 2016 - preteky e-bikov a bikov do vrchu

V sobotu - 24.9.2016 o 11:00 vás pozývame do Podkoníc v Nízkych Tatrách na preteky e-bikov a bikov do vrchu - RIDE UPHILL 2016. S RIDE sa v Podkoniciach roky jazdilo dole kopcom, no tentokrát sa pôjde hore. Nadviažeme na 3 ročníky pretekov “Čo najrýchlejšie na Pleše”, ale na novej trati.
Tip na výlet: Saalbach Hinterglemm - týždeň trailového jazdenia

Toto leto sme si vo štvorici s partou Black Trail Riders povedali, že zájdeme pozrieť do rakúskych Álp. Je to bližšie ako do Švajcu či Francúzka a chalani v Saalbachu ešte neboli, tak boli na ten bikový raj zvedaví. Ja som som tam so Speckou už pred piatimi rokmi bol, vtedy sme viac zjazdovali.
Detská tour Petra Sagana 8. kolo - asi najnáročnejšia trať

V lyžiarskom areáli SKI Makov sa už po 8-krát tento rok stretli účastníci Detskej tour Petra Sagana. Počasie bolo opäť na jednotku a na štart sa postavilo vo svojich kategóriách viac ako 450 cyklistov. Makov organizátori do Detskej tour vybrali úmyselne, veď právu tu Peter Sagan absolvoval ako 9-ročný svoje prvé cyklistické preteky.
Mazivá vhodné do blata, ale aj suchého a prašného prostredia PR článok

Mazivá vhodné do blata, ale aj suchého a prašného prostredia

Správane zvolené a aplikované mazivo je základný faktor úspešného výjazdu. Suchá a škrípajúca reťaz nikdy na nálade nepridá, čo s pribúdajúcimi kilometrami platí dvojnásobne. Na druhej strane, kompletne čierny pohon od oleja a nalepené nečistoty len zbytočne znižujú životnosť komponentov. V dnešnom článku si priblížime zopár olejov určených do mokrého, ale aj prašného prostredia. Stačí si len dobre vybrať...
Ďalší dôkaz, že aj u nás sa parádne jazdí – tentoraz na Maline

Každý si určite rád pozrie parádne videá z rôznych zahraničných bikeparkov a trochu si nad nimi zaslintá. Ale pritom výborne sa dá pojazdiť aj u nás. Dôkazom toho je nasledujúce video s bikermi veľmi obľúbenej lokality Malinô Brdo, ktorá leží len kúsok od Ružomberka. Na výber je dokopy 10 upravených trailov v rôznej náročnosti a na svoje si prídu menej skúsení a tiež aj tí, ktorí už to majú poriadne v „rukách“. Samozrejme, na vrchol vás dopraví lanovka, takže sa netreba obávať, ak vás šliapanie do kopca príliš neberie.
Pomoc s tréningovým plánom na Cape Epic - tretia časť

Práve som sa so synom Maxom usadil v lietadle na letisku Poprad. Vraciame sa naspäť do Anglicka a ja začínam písať další článok. Takže, čo sa stalo v priebehu posledného mesiaca? Strávili sme 2,5 týždňa u rodičov v Bardejove a aj keď počasie nebolo úplne také, aké som si predstavoval, bolo dobré na jazdenie aj oddych.
Test: Darčekové balenie Brunox - sada mazania na údržbu v praktickom kufríku

Brunox sa zaoberá výrobou mazacích prostriedkov a olejov, ponúka mnoho kvalitných a overených prostriedkov. V tomto teste sa bližšie pozrieme na darčekový set Brunox, ktorý obsahuje tri najpoužívanejšie produkty, ktoré sme si doteraz mohli kúpiť iba samostatne. Všetky produkty v kufríku majú svoje miesto a spolu s elegantným obalom vytvárajú celok vhodný pre každého bikera. Poďme sa detailnejšie pozrieť na obsah kufríka.
Reportáž: Cyklomaratón Topoľčianky 2016 – úspešná premiéra pod Inovcom

Tríbečské pohorie a Pohronský Inovec poskytujú veľmi pekné lesné terény pre milovníkov horskej cyklistiky. Na začiatku doliny, tvoriacu ich hranicu, leží obec Topoľčianky. Je to ideálny východiskový bod pre horské cyklotúry a od 10. septembra 2016 aj pre bikerov lačných po súťažení. Premiérový cyklomaratón obstál na výbornú.