Najnovšie články z kategórie Reportaz

Lapierre Fatranský MTB Maratón - ako ma Fatra potrápila

Je tu začiatok mesiaca, sprevádza nás letné búrkovité obdobie a všetci dúfame, že v sobotu 4.6.2011 sa nad Fatrou nebude blýskať. V tento deň sa totiž uskutočnil 4. maratón cyklomaratónskej série a to Lapierre Fatranský MTB maratón. Tento rok sa na ňom zúčastnilo neuveriteľných 783 pretekárov štartujúcich na troch tratiach. Tiež som si nemohol nechať ujsť tento, aj môj, obľúbený maratón.
Liptovsko-tatranská etapa pre Cieslika, Novikov lídrom

Poliak Pawel Cieslik sa stal víťazom štvrtého pokračovania 55. ročníka cyklistických pretekov Okolo Slovenska so štartom a cieľom pri Tatralandii v Liptovskom Mikuláši (160,8 km). Aj po liptovsko-tatranskej etape sa držiteľ žltého dresu lídra pretekov nezmenil, v celkovom hodnotení vedie Rus Nikita Novikov z tímu Itera-Kaťuša, ktorý má pred Chorvátom Tomislavom Danculovičom náskok 10 sekúnd.
Lapierre Fatranský MTB Maratón

V sobotu 4. júna sa v Stráňavách uskutočnil, medzi bajkermi veľmi obľúbený Fatranský maratón. Akcia je zaradená do domácej Cyklomaratónskej série a do spoločnej česko-slovenskej Valašsko-považskej série. Hlavný organizátor Ľuboš Terry Dupkala svojou povestnou kosťou z mamuta a intenzívnym búchaním o plech opäť vybavil počasie, takže sa mohlo všetkých 783 štartujúcich dosýta vymaratónovať.
Chavez víťazom 3. etapy Okolo Slovenska

Kolumbijčan Miguel Angel Rubiano Chavez sa stal víťazom 3. etapy cyklistických pretekov Okolo Slovenska, ktorá viedla z Rajca do areálu Tatralandie pri Liptovskom Mikuláši a merala 138,4 km. Lídrom 55. ročníka zostal aj naďalej Rus v službách Itera Kaťuša Nikita Novikov, ktorý má pred Chorvátom Tomislavom Danculovičom náskok 10 sekúnd.
Contador druhýkrát v kariére víťazom Gira

Španiel Alberto Contador potvrdil na cyklistických pretekoch Giro d´Italia pozíciu najvšestrannejšieho jazdca súčasnosti a druhýkrát v kariére sa stal celkovým víťazom talianskeho podujatia Grand Tours. Dvadsaťosemročný cyklista tímu Saxo Bank-SunGard nadviazal na triumf z roku 2008.
Sagan si udržal zelený dres, v etape 16.

Slovenský cyklista Peter Sagan sa statočne držal aj v 4. etape (Livemore – San José 131 km)
pretekov Okolo Kalifornie, ktorá mala záver v prudkom kopci... Zvíťazil Chris Horner z tímu
RadioShack pred Andy Schleckom (Leopard-Trek), jazdec tímu Liquigas-Cannondale Peter Sagan
prišiel do cieľa na 16. priečke.
Peter Sagan štvrtý v 3. etape Tour of California

Slovenský cyklista Peter Sagan je vo forme. Dnes v noci v 3. etape pretekov Okolo Kalifornie obsadil skvelé štvrté miesto a v celkovom poradí mu patrí tretia pozícia. Sagan do cieľa etapy dlhej 196,2 km vedúcej z Auburnu do Modesta dorazil v rovnakom čase ako víťazný Henderson, no vo finiši vedúcej skupiny sa pred neho ešte dostali Argentínčan Juan Jose Haedo a Nór Thor Hushovd.
Peter Sagan: K prvenstvu chýbalo málo...

Skvelý úspech dosiahol slovenský cyklista Peter Sagan, ktorý dnes tesne po polnoci obsadil v zámorí v skrátenej 1. etape pretekov Okolo Kalifornie (122,8 km) výborné druhé miesto a rovnaká priečka mu patrí aj v celkovom poradí. Na víťaza Brita Bena Swifta stráca jazdec tímu Liquigas- Cannondale štyri sekundy. V ďalšej etape (Auburn – Modesto 196,2 km) si oblečie dres pre najlepšieho jazdca do 23 rokov! Pre svoju stránku www.saganpeter.com nám bezprostredne po pretekoch spoza oceána odpovedal 21-ročný Peter Sagan na otázky...
MSR XCM Pravenec

V sobotu 14. mája sa uskutočnili v Pravenci otvorené majstrovstvá SR v MTB maratóne. Organizačné skúsenosti chalanov z cyklistického klubu v Pravenci, po týždni opäť ideálne bajkerské počasie a kompletná slovenská maratónska špička v podobe Milana Barényiho, Michla Lamiho, Rada Bíroša a účasť českého borca Karla Hartla boli zárukou kvalitného podujatia. Organizátori si pre štartujúcich pripravili trať dlhú 87 kilometrov so zaujímavou XC pasážou, ktorá preverila technické schopnosti všetkých bajkerov.
Author Šela marathon 2011

Tohtoročná Šela sa v sobotu 7.5. už po 12-ty krát odohrávala v mestečku Lipník nad Bečvou a na hrade Helfštýn, ktorý sa týči nad okolitou Moravskou bránou. Pre mňa to bola jubilejná 5-ta účasť, ako inak na dlhej trati a ako obyčajne mal byť mojim sparing partnerom Kajco. Žiaľ, okolnosti to zariadili inak a tak som nakoniec do Lipníka v piatok večer cestoval sám.
BBB Vlko-Hron MTB Maratón

V sobotu 7. mája sa vo Vlkanovej uskutočnil už 3. podnik Cyklomaratónskej MTB série. Počasie bolo už od rána ukážkové, slnko svietilo a na oblohe nebol ani mráčik. Matka príroda tento rok organizátorom a bajkerom veľmi praje. Táto sezóna je zatiaľ úplným opakom tej minulej, kedy sme si blata užili až až.
Môj pohľad na Quick Sport Jarný Šprint

Konečne aj mne začala tohtoročná sezóna a to Jarným šprintom v Bystričke. Bolo otázne, či vôbec nastúpim na štart, ale nakoniec som rád, že som si to nerozmyslel. Mám to predsa na skok, tak nebudem robiť drahoty a prídem, takto sklamať kamarátov nemôžem.