Najnovšie články z kategórie Tip Na Vylet

500 km od Bratislavy

Double na fóre v téme Bajkerské videá napísal k tomuto videu: „Po minuloročnej skúsenosti s bikovaním v Rakúsku som sa rozhodol, že pôjdem aj tento rok. Je to len 500km od BA a podľa videí to bude stáť za to.“ Za mňa môžem len povedať, že prajem vydarenú bikovačku!
Na cesťákoch v Taliansku: Výstup na Passo Fedaia a Passo Pordoi

Nedávno som písal o výstupe na Monte Zoncolan, dnes napíšem niečo k Passo Fedaia a Passo Pordoi. Nepochybne ide o dva krásne horské priechody v talianskych Dolomitoch, z ktorých spomienky stoja za to.
Tip na výlet: Martinské hole - spomienky na leto

Siahodlho popisovať legendárnu hrebeňovku Martinskými hoľami, so zjazdom po zelenej do Turia, nemá veľmi cenu. Je to slovenská AM klasika. Kto bol, musí mi dať za pravdu, kto nebol, ten po absolvovaní tiež prikývne. Dôvod, prečo píšem tento report, je záver po fungl novej turistickej značke, ktorá predlžuje singlové jazdenie a teda aj pôžitok z návštevy Martiniek...
Tip na výlet: Po horských chatách v Beskydách

Prudké výšľapy, náročné technické zjazdy, záplava koreňov a kameňov, nekonečné traily, to sú Beskydy. Srdce každého poriadneho bajkera pri výjazdoch v týchto končinách zaplesá. Nečakajte žiadne pohodové vozenie sa, nečakajte veľké rýchlosti do kopca alebo z kopca, čakajte len tuhý boj o každý kilometer a každý výškový meter. Moja trasa mala síce len niečo cez 50 km, ale prevýšenie bolo viac ako 2000 metrov. Profil spolu s náročným terénom spôsobil, že priemerná rýchlosť len zľahka prekročila 10 km/h a to nemôžem povedať, že by som sa na bajku flákal :).
Island na skladačkách aj cez mesačnú krajinu

Prejdených 950km počas 15 dní za 72 hodín jazdy s maximálkou 65km/h a iba jeden defekt. Aj tak sa dá v skratke uviesť putovanie po Islande na dvoch skladačkách v dátume 7-25.8. 2014. Prečo práve skladačky a akou trasou putovali sa dozviete v dobre spracovanom videu.
Pokračovanie až do cieľa: Z Bratislavy do Benátok. Sám.

V prvom rade by som chcel vyjadriť vďaku všetkým čitateľom, či už tu na MTBiker, alebo na Facebook–u, ktorí ma svojimi pozitívnymi komentármi povzbudzujú aj do ďalších podobných expedícií. Ešte by som rád upresnil, že to bola moja prvá cyklocesta dlhšia ako 3 dni. Preto bolo aj viac batožiny (z neskúsenosti, radšej viac ako menej). Avšak to, že som všetko z už spomínaných 60kg využil, dokážem práve v tomto článku. Nasledujúce riadky opíšem posledné 4 dni svojej prvej veľkej sólo cesty.
Z Bratislavy do Benátok. Sám.

Keďže od mojej sólo letnej cykloexpedície ubehol už nejaký ten piatok, rozhodol som sa, že si zaspomínam, a podelím sa s vami o zážitky, pozitívne aj tie menej pozitívne skúsenosti a fotografie z cesty. Túto cestu som plánoval približne rok. Od návratu z 3 - dňového cyklovýletu v Maďarsku v lete 2013 som začal plánovať trasu na nasledujúci rok. Do úvahy pripadali viaceré cieľové destinácie. Nakoniec to však, aj kvôli možnosti návratu, vyhrali na plnej čiare Benátky.
S partiou v Taliansku na Monte Zoncolan so stúpaním až 20%

Rád by som sa podelil so zážitkom z leta, ako sme boli s partiou v Taliansku na pár dni pojazdiť. Prvý deň Passo Falzarego a Passo Giau, druhý deň Passo Fedaia a Passo Pordoi, tretí deň po tomto rozjazdení sme sa vybrali do Ovara na Monte Zoncolan.
Španielska Andalúzia - dych vyrážajúce El Caminito del Rey

Tak k nám dorazila jeseň. Aj keď jeseň tu v Andalúzii je asi ako skoré leto v končinách strednej Európy. Všetko začína opätovne ozelenievať, ozývajú sa jesenné dažde, príroda sa prebúdza z dlhého sparného leta. Jeseň nám však umožňuje opätovne navštevovať miesta, v ktorých cez leto býva veeeľmi horúco na to, aby sme sa k nim vybrali na bicykli.
Prešovské singletracky

Na viacerých miestach po Slovensku vznikajú postupne parádne trate na jazdenie, o ktoré sa starajú partie bike nadšencov. Ako dobre sa po takýchto singláčoch jazdí, tak minimálne podobne dobre sa aj pozerá na kvalitne spracované slovenské video z jedného takéhoto miesta...
Ako som vyšiel na Pico del Veleta 3 396m v pohorí Sierra Nevada, Španielsko

Posledný Augustový deň 31.08.2014 prišiel deň , na ktorý som sa dlhšie tešil a na ktorý som sa zodpovednejšie pripravoval. Výstup bicyklom na tretí najvyšší vrch v kontinentálnom  Španielsku, vrch Pico del Veleta, ktorý sa týči do výšky 3 396 m nad morom. Toto majestátne pohorie leží v pohorí Sierra Nevada v Španielskej Andalúzii.
Pokračovanie: Tri dni v divočine alebo kde sa vlastne na východe Slovenska bajkuje?

Zaujímavé putovanie na horskom biku po kopcoch Muránskej planiny na východnom Slovensku. Prečítajte si zážitky a príhody z druhého a tretieho (posledného) dňa. MTBiker Quidoo má svojský štýl písania a jeho cestopis určite stoji za to.