Najnovšie články z kategórie Tip Na Vylet

Tip na výlet: Čergov

Je ešte veľa miest, kde by som chcel ísť pojazdiť a som rád, že si postupne rok čo rok plním tieto moje malé sny. V podstate ani nemusím prekročiť hranice, pre mňa je Slovensko proste veľmi veľké. Tento rok boli v širšom pláne Čergov a Bukovské vrchy. Po silnom zvážení mojej kondičky ostal z toho len Čergov. Síce ani ten som nedal v plnom rozsahu ako som doma plánoval, ale to nemení nič na tom, že mám za sebou ďalší nádherný a zaujímavý výlet.
Z Trenčína do Piešťan hrebeňom Považského Inovca

Na každého kto má chuť, tu čakajú kilometre a kilometre singláčov. Väčšina z nich je jednoduchá a pritom veľmi, veľmi zábavná, takže si na svoje príde naozaj každý. My sme sa rozhodli prejsť takmer kompletným hrebeňom – z Trenčína až do Piešťan.
Bicyklom po Slovensku okolím Banskej Štiavnice Veľkým hodrušským okruhom

Leto 2013 sa blížilo svojmu koncu a my sme sa s kamerou vybrali na bajkerské skusy do okolia Banskej Štiavnice. Prvý z dvoch dní sme jazdili v okolí Vyhní, kde nás Pivovarský okruh zaviedol ku krásnemu singláču. Druhý deň sme mali času trošku viac, zahrabali sme sa do máp, článkov a internetu. Vybrali sme si to najdlhšie a najťažšie čo tu majú. Veľký hodrušský okruh. Cestou sme si dohodli stretnutie s Jankom Urekom - spoluautorom tratí Bajkom k tajchom. Čo sme sa od neho dozvedeli a ako bolo na trase si môžete pozrieť v tomto videu.
Bikom z Londýna do Bangkoku za menej ako 4 minúty

Dvaja cyklisti robili fotografiu na cestu pred sebou každých 73km. Výsledkom je video vytvorené z týchto fotografií spolu s pár zaujímavými myšlienkami. Niečo viac sa môžete dočítať na ich webe Odycycle.
Cyklopúť Zvolen-Kraków: osemnásť hodinová, hmlistá, nekonečná...

Ja, bicykel, čarovná metropola malopoľského vojvodstva a predlhých 444 kilometrov v sedle vtesnaných do jediného dňa. Až 93% z naplánovanej trasy bolo novinkou aj pre mňa, ja som pripravený, bicykel tiež, idem na to!!! :)
Dunajská cyklocesta z Passau do Viedne

Dunajská cyklocesta patrí medzi najkrajšie cyklistické trasy v celej Európe a každoročne je veľmi hojne navštevovaná. Celá má asi 1 200 kilometrov a vedie z Nemeckého Donaueschingenu do Budapešti a je súčasťou väčšej európskej trasy Eurovelo 6 (aspoň tak mi to prezradil Google :)). My sme s priateľkou minulé leto absolvovali asi 350-kilometrový úsek z Passau do Viedne. Dosť bolo zemepisu a poďme k veci...
Nedeľa v Súľovských vrchoch /alebo o hradoch a rezňoch.../

Vitajte v Súľovkých vrchoch, rozlohou síce neveľkom horskom celku, zato však bohatom na prírodné krásy a zaujímavosti. Máme ich „za humnami“, takže sú pre nás ideálnym cieľom na nedeľňajší pohodový výjazd.
Nedeľa v Súľovských vrchoch

Okrem pomyselného trojuholníka miest, na ktorom sa Súľovské skaly rozkladajú - Považská Bystrica, Žilina a Rajec – tu nájdete ešte jeden, oveľa zaujímavejší trojuholník, nazývaný aj Beskydský hradný triangel. Tento prepája tri pozostatky stredovekých hradov – Hrad Lietava, Hrad Hričov a Hrad Súľov – do jedného turistického okruhu. Naplánujte si aj vy takýto pekný výlet. Určite to bude stát za to!
Víkend pri Millstatter See

Pred dvomi rokmi sme v trojici (ja, Maťo a Tomáš) prežili vydarený predĺžený víkend na bajkoch v Korutánsku. Pre veľký úspech sme sa dohodli, že si ešte niečo podobné zopakujeme. Lenže nevstúpiš dvakrát do tej istej rieky. Prvý problém bol Tomáš, ktorému nedali dovolenku – tak sme zostali iba dvaja a druhý bol termín. Z rôznych dôvodov sa nám uvoľnilo „okienko“ až v polovici septembra. Vtedy už bežne býva aj babie leto, ale tento rok nie. V Petržalke začali kúriť a my sme vyrazili sme Millstatterské jazero so zimnými doplnkami v batožine. Predpoveď počasia nič-moc, teploty max do 20C, ale hlavne nehlásili prehánky.
Dve tváre Strážova

Strážovské vrchy sú podľa mňa neobjaveným bikerským rajom...
Vrch má naklonený, opäť tá Kráľova hoľa... plus, malý bonus

Teploty smerujúce k štyridsiatkam vrcholili a zalarmovali všetkých ľudí, ktorí hľadali akékoľvek riešenia na schladenie. Skočiť si na výlet do jaskyne, schladiť sa v klimatizovanom nákupnom centre, alebo sa aspoň ovlažiť na niektorom z kúpalísk či jazier - aj to bola možnosť, ja som však zvolil návštevu hôr, a verte či neverte, bol som asi jeden z mála ľudí, ktorým bola v tento rekordne teplý deň poriadna zima :) Takže pekne po poriadku, štvrtok 8.8.,som sa presne po 37 dňoch opäť vrátil na Kráľovu hoľu, lepšie pripravený, s vedomím, čo na mňa čaká. Na Vás to čaká práve teraz :)
Tip na cyklovýlet - V samotnom srdci Európy

Jeden deň, dve kolesá, dva vysielače, tri banské mestá a 240 slnečných kilometrov. "Dnes je pekný deň, niekam vybehnem slnko páli, skúsim bicykel" Hexáci to teda vystihli.