Najnovšie články z kategórie Horská cyklistika

Pozvánka: Kam za teplom na jarný tréning? PR článok

Pozvánka: Kam za teplom na jarný tréning?

Zima tento rok poriadne pritvrdila a väčšina cyklistov a triatlonistov už túžobne očakáva, kedy rozmrznú snehy a ľady, aby mohli dofúkať plášte alebo galusky a vyraziť von naháňať sa za slnečnými lúčmi.
Pozvánka: STUPAVA WINTER TROPHY MTB & RUN 2017 – zrejme ideálne podmienky

Do začiatku Stupava Winter Trophy 2017 zostáva už len 5 dní a vzhľadom na podmienky to vyzerá opäť na výbornú akciu – mám na mysli hlavne v spojení so snehom, bez ktorého to predsa nie je ono, o čo sa tento rok ale nemusíte vôbec báť. Navyše, dnes je posledná možnosť zvýhodneného štartovného, ktoré môžete uhradiť do polnoci.
Pozvánka: Horal a Majstrovstvá Európy v maratóne 2017 – čo čaká jazdcov v boji o titul?

Horal patrí už doslova medzi legendárne slovenské maratóny, no v roku 2017 prináša ešte niečo naviac. Tento pretek sa totiž stane dejiskom Majstrovstiev Európy v maratóne, takže do Svitu pod Tatrami zavítajú okrem „hobbíkov“ aj elitní jazdci.
Zima zrejme tak rýchlo neskončí, čo treba v prvom rade využiť

Snehu nám pripadlo v poslednej dobe celkom dosť, zima sa drží a nevyzerá, že by sa chystala tak rýchlo odísť. Takže najlepšie bude toho využiť a vyskúšať nejaký obľúbený trail pre zábavu a nemusí mať ani toľko skokov ako ten vo videu - aj keď zrejme väčší problém bude, ak máte u vás snehu až po náboje...
Prešmykač typu side-swing: Výhody, kompatibilita a štandardy

Toľko kritiky, koľko sa valilo v posledných rokoch na prešmykače, by sa dalo už považovať za serióznu diskrimináciu (samozrejme v nadnesenom slova zmysle). Avšak jedným z vedľajších účinkov tejto mašinérie okolo systému jednoprevodníkových sád bol aj vznik novej generácie prešmykačov typu side-swing, ktoré sa cyklistickému svetu snažia dokázať, že ľavé radenie sa do výslužby ešte tak rýchlo nechystá. Prečo je tomu tak, sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
Test: Zimné rukavice v prevedení Sportful Fiandre

O rukaviciach sme v poslednej dobe publikovali viacero článkov a správna odpoveď na problematiku udržania prstov v teple, nie je vôbec jednoduchá. Každý z nás vníma chlad rozlične, pričom jazdíme v rôznych intenzitách, ktoré ovplyvňujú faktory tepla a potenia. Na začiatku zimy sa mi dostali do dlhodobého testovania dva zaujímavé páry rukavíc, jedny určené do miernejšej zimy a prechodného obdobia jeseň/zima/jar a druhé skôr do mínusových teplôt. A práve odolnejšie rukavice Sportful Fiandre si bližšie predstavíme v nasledujúcich riadkoch.
Specialized Epic HT: Nová čistokrvná XC raketa

Medzi najočakávanejšie novinky 2017 v portfóliu XC/maratón bezpochybne patrí model Epic HT. Epic ako model, ktorý sme poznali doteraz, už má na pretekárskej scéne čo to odjazdené a dôkazom sú napr. mnohé úspechy jazdcov Specialized Racing Team.
Reportáž: 1. Zimný Cyklonárez – slovo nárez tam nebolo len tak

„Poď na dno vlastných síl obklopený horským chladom ďaleko za limitmi fitnes krások a požieračov kuraciny “ - tak nejak znel slogan tohto, pomerne originálneho preteku. Proti fitness kráskam ja osobne nič nemám, ale aj tak som sa na akciu poriadne tešil a s pribúdajúcimi centimetrami snehu a mínusovými teplotami čoraz viac. A veru stálo to za to...
Rok hobby bikera

Ako sa rok s rokom stretol, mnohí z nás sú o poznanie, prípadne nejaké tie finančné prostriedky, deti, či vrásky bohatší. Ostatní možno o nejaké tie zážitky. A práve to je aj môj prípad – najmä čo sa bicyklovania týka.
Ghost LECTOR Kid 6 LC – detská raketa s pretekaním v krvi PR článok

Ghost LECTOR Kid 6 LC – detská raketa s pretekaním v krvi

Pri predstave, že v roku 2016 na cyklistickej výstave svetového formátu ako je Eurobike dostane cenu za inováciu a pridanú hodnotu dvadsaťšesť-palcový hardtail, by si asi viacerí z vás nechápavo ťukali na čelo.
Bikovanie v zime: 5. časť - Rukavice - hlavne si dobre vybrať

Ruky sú po nohách ďalšia periféria a tie ako dobre vieme, začínajú v zime trpieť ako prvé. Našťastie ich ochrana je o čosi jednoduchšia, no tiež si treba dať pozor na správny výber rukavíc podľa podmienok a plánovaného použitia. Každý dobrý výrobca chce ponúknuť čo najlepší model pre rôzne podmienky, no vo väčšine prípadov sa nakoniec jedná o podobné konštrukcie, ktoré nesú mnohé spoločné znaky.
Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 –  jeden bike na všetko

Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 – jeden bike na všetko

Túžba po novom bicykli je u cyklistu, ako iste poznáte, nekonečný kolobeh a táto diagnóza sa nevyhla ani mne. Po sezóne a pol slintania a laborovania nad novými celoodpruženými rámami zvíťazilo srdce nad rozumom a stal som sa hrdým majiteľom staršej generácie celoodpruženého „light enduro“ trailbiku - Kona Process 111. Tu sa však moja cesta za ideálnym „one for all“ bikom ani zďaleka neskončila a dlhoplánovaným výsledkom je bicykel, ktorý má len málo spoločného s orginálom a na tvári nejdeného bikera vystrúha nechápavý pohľad. Prečo je tomu tak a čo ma viedlo k takejto radikálnej zmene osadenia, sa vám pokúsim ozrejmiť v nasledujúcich odstavcoch.