Najnovšie články z kategórie Slovensko

Novoročný špeciál: Top 10 trailov pre rok 2015

Tento sprievodca tým najlepším, čo doma máme, je výsledkom mojej celoročnej námahy a neuváženého použitia QTSI indexu na MTBIKER fóre. QTSI je Quidoov Trail Sentiment Index, ktorý sa používa v Quidoovom svete za účelom ohodnotenia zábavy na traile. Je absolútne subjektívny a stále optimalizovaný pre Meridu 99 na 100 mm zdvihoch.
Sagan hovorí, že netúžil po sláve, ale niečom, čo ho bude napĺňať

Cyklista roka 2015 v priestoroch divadla Tower Stage v Bratislave mal zaujímavú dramaturgiu, správne tempo a pôsobivé vyvrcholenie. A najmä, Zlatému pedálu nechýbal absolútny víťaz. Keď sa Peter Sagan postavil na najvyšší stupienok slovenského cyklistického pódia, tlieskalo mu v stoji celé divadlo.
Zlatý pedál 2015 pre Petra Sagana

Najlepším cyklistom Slovenska za rok 2015 sa podľa predpokladov stal Peter Sagan. Majster sveta z cestných pretekov s hromadným štartom z Richmondu triumfoval pred majstrom Európy do 23 rokov z Tallinnu Erikom Baškom a víťazkou Svetového pohára v cyklotriale Tatianou Janíčkovou.
Tip na výlet: Tematín - ak je všade blato, tu určite nebude

Idú Vianoce, snehu nikde, zato blata požehnane. Práve preto sa hodí report z lokality, kde si zajazdíte aj vtedy, keď to už ozaj nikde inde nepôjde. Report je síce z mája, ale štrkový charakter a podložie z dolomitových vápencov zaručuje, že ak je všade blato, tu určite nebude. Toto je náš májový príbeh...
Krásne Vianoce a užite si sviatočné jazdenie

V mene celého tímu MTBIKER vám prajem všetko krásne cez vianočné sviatky a nech si nájdete pod vianočným stromčekom aj niečo na bike :). V lesoch je namiesto snehu kopec blata, ale inverzia a s ňou spojené krásne výhľady stoja za výjazd. Prípadne, ak máte to šťastie, vybehnite aj keď je sneh, ako na tomto videu z Magury. Užite si to!
Tip na výlet: Z Kysúc cez Oravu až do Popradu na žiletke

V lete som zistil, že kamarát v servise požičiava aj žiletky, a keďže mňa to už dlhšiu dobu lákalo, tak som si ju na víkend zobral. Ani nie za pol hodiny už bola naplánovaná na nedeľu parádna trasa s minimom áut, krásnou prírodou a pomerne kvalitnými cestami.
Také to domáce vozenie: Jesenný trail v Bojniciach

Túto “trasku“ jazdím zvyčajne po práci, keď sa dni krátia a svetla veľa neostáva. Počas hlavnej sezóny ju nevynechávam, ale predlžujem si ju o ďalšie zvážnice, či traily. Žiaľ, pre prebiehajúcu ťažbu sa pomaly možnosti na jazdenie redukujú. Musím však podotknúť, že niektoré úseky lesov po sebe lesníci upratali a hneď to inak vyzerá, akurát, že traily sa zmenili na široké lesné cesty.
Slovensko - tam, kde sa dobre jazdí na biku

V rámci projektu RideThePlanet zavítali jeho autori aj na Slovensko a našli u nás množstvo zaujímavých lokalít na jazdenie. Dobrá hudba, kamera a jazda sú samozrejmosťou.
Bikovačka v okolí Vinianského hradu pri Michalovciach

To sa ale dobre jazdí, keď má niekto na biku dobrú techniku. Trochu poskočiť na kameňoch alebo kopčeku, do toho občas fintičky a raz dva ste dole. Ešte sa k tomu naučiť aj jazdiť po zadnom a potom už môžeme natočiť takéto video aj s vami :).
Tip na výlet: Tam, kde miznú ľudia - Veľký Tribeč. A kde je ten bikepark?

Ak prechádzate údolím rieky Nitry, na sever smerom na Topoľčany, Partizánske či Prievidzu, po pravej strane vás sprevádza hrebeň pohoria Tribeč, vystupujúci nad okolité nížiny o takmer 600 metrov. Pohorie síce nevysoké a z veľkej časti pokryté listnatým lesom, ale práve tieto nenápadné pohoria často ukrývajú najväčšie skvosty.
Tip na výlet: Vršatecké kolečko s výhľadmi široko-ďaleko

Neďaleko Ilavy a českých hraníc sa nachádza zaujímavý skalnatý kopček Vršatec, na ktorý vedie nenáročná trasa s množstvom luxusných výhľadov. Na približne 30 km s prevýšením 800 m sa nachádza aj "vodopád" Dračia studňa a viacero ďalších zaujímavostí, ktoré stoja za preskúmanie.
Cyklomost slobody je cyklistickým "korzom" Bratislavy

Bratislavský Cyklomost slobody, legendárny vďaka recesii s pomenovaním podľa Chucka Norrisa, má už vyše roka v prevádzke cyklosčítačku. Podľa výsledkov bola cyklistická sezóna na úseku tohto mosta v Devínskej Novej Vsi úspešná. Štatistiky o návštevách turistov v Bratislavskom kraji sú ešte pozitívnejšie.