Najnovšie články z kategórie Horská cyklistika

Slovák Tomáš Višňovský na Absa Cape Epic bude bojovať o popredné priečky

Už len necelý mesiac ostáva do štartu najsledovanejšieho MTB preteku dvojíc Absa Cape Epic, ktorý sa každým rokom ide v okolí Kapského mesta v Juhoafrickej republike.
Môže cvičenie zlepšiť váš výkon na biku? Myslím, že áno...

Na konci minulej sezóny som sa trochu zamyslel a skúsil pozrieť, kde sú moje najväčšie rezervy. Myslím, že jednou z vecí bolo podcenenie silovej zložky – najmä čo sa týka zimnej „prípravy“. Cvičeniu sa nevyhýbam, ale doteraz tomu chýbal ten správny smer, lepšie povedané špecifickosť. Nemôžem predsa cvičiť ako kulturista a očakávať zlepšenie na biku...
Pozvánka: ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017 – pomaly sa treba začať zobúdzať zo spánku

Síce je ešte stále zima, no kalendár na budúcu sezónu už praská vo švíkoch. Pomaly nastáva čas začať sa trochu viac hýbať a potrebnú motiváciu vám možno dodá 3.ročník série ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2017, ktorý začína prvým kolom koncom apríla.
Video: Stupava Winter Trophy MTB & Run 2017 - obrazom play_arrow

Video: Stupava Winter Trophy MTB & Run 2017 - obrazom

O tejto podarenej zimnej akcii ste sa mohli dočítať už tradične na našich stránkach (Reportáž: Stupava Winter Trophy MTB & Run 2017 - pretekanie s cencúľmi na tvári má vždy svoje čaro).Dobrým zvykom organizátorov Stupava Winter Trophy je detailné video z celého priebehu, ktorým si môžete trochu pripomenúť atmosféru podujatia, vrátane ideálnych zimných podmienok a zmrznutých úsmevov :).
Krátky cyklistický slovník: Geometria rámu a hĺbkový výklad pojmov

Určite ste sa aspoň raz stretli s anglickými pojmami ako wheelbase, offset, reach. Napriek tomu, že väčšinu týchto pojmov si zdatní bikeri preložia sami (alebo s pomocou translatora), často aj po samotnom preklade nie je úplne zjavné, čo toto označenie presne znamená a čo táto hodnota vyjadruje. V tomto článku by som preto rád priblížil a vysvetlil najčastejšie používané anglické označenia rôznych rozmerov, geometrií a pojmov. Dnešná časť je zameraná na geometriu rámu, nakoľko rám je srdcom a základom každého bicykla. Ak sa chcete dozvedieť viac, čítajte ďalej.
Dainese posúva limity PR článok

Dainese posúva limity

Tirolský muž Marcus Max Stöckl sa vo svojich 42 rokoch postavil tvárou v tvár novej výzve – prekonať rýchlostný rekord na bicykli. Aby sme boli presní, prekonať svoj vlastný rekord, ktorého hodnota bola 164,95 km/h. Zobral svoj dvadsaťčlenný tím a vyrazili do púšte Atacama v Čile. Holá krajina, ktorá toho okrem skál a štrku moc bežnému turistovi neponúka, je ideálnym miestom na realizáciu Maxovho cieľa, pretože je tu dokonalý svah, priaznivý tlak vzduchu a dosažiteľné miesto štartu.
Bikovanie v zime: 7. časť - Zimné tretry alebo klasické návleky

Na tému zimy sme už publikovali niekoľko článkov, ja osobne som trochu bližšie predstavil ako bojujem s chladom nôh aj trochu obsiahlejšie. V podstate sú 2 základné možnosti ako ochrániť nohy – buď siahnete po špecializovaných zimných tretrách alebo na svoje klasické letné použijete návleky. V tomto článku by som rád predstavil výhody a nevýhody pre niekoho, kto sa nevie rozhodnúť, ktorým smerom sa vydať, keďže vybavenie nie je samozrejme lacná záležitosť – u koníčka s názvom cyklistika to platí dvojnásobne :).
Ako nafúknuť vytýčených 5 000 km za rok o 60 % alebo rodinných 10 000 km

Priznám sa, že mi vôbec nenapadlo písať cyklo memoáre za rok 2016, no borec z fóra menom Semanuel ma inšpiroval učiniť tak. Dokonca mu ukradnem formu, rozpísať to mesiac po mesiaci. Na začiatok však pár slov o tom, ako sa mi podarilo z neurčitého cieľa 5 000 km za rok, čím som chcel prekonať 4 400 km z roku predošlého, urobiť 8 000 km. Stačí na to obmedzenie športu, do ktorého som sa predtým nútil, Stravu, horák, potomka, ktorý vás kopíruje a tolerantnú manželku :-).
Video: José Antonio Hermida je skutočne len jeden play_arrow

Video: José Antonio Hermida je skutočne len jeden

Kto aspoň trochu sleduje svetovú MTB scénu, tomu meno José Antonio Hermida netreba príliš predstavovať. Táto legenda a jeden z posledných "mohykánov" klasického XC ukončila minulý rok úspešnú kariéru a ako prejav úcty vzniklo toto video. Je trochu dlhšie, no myslím, že skutočne stojí za pozretie, pretože Hermida bol naozaj "svojský" a mimoriadne obľúbený aj medzi ostatnými. A hlavne skvelý biker...
Test: Veľká pumpa PRO Team HV na rýchle a pohodlné fúkanie

Veľká pumpa patrí medzi základné vybavenie, ku ktorému každý cyklistika postupom času dospeje. Zodpovedá tomu aj ponuka na trhu, pretože je naozaj z čoho vyberať. Do redakcie sa nám na dlhší test dostal zástupca z dielne PRO na auto aj galuskový ventil do nafúknutia tlaku 7 bar, resp. 100 psi. Poďme sa na ňu bližšie pozrieť z užívateľského hľadiska.
Video: Martinské hole nesklamú ani v zime play_arrow

Video: Martinské hole nesklamú ani v zime

Bikeri z okolia Martina majú jasno, kam treba na výjazd. Martinské hole sú jednoducho klasika a v lete si tam často odskočím aj ja od nás zo Žiliny. Zimnú verziu som zatiaľ ešte neskúsil, ale po zhliadnutí videa od užívateľa Marinada si to zrejme pôjdem vyskúšať. Akurát dúfam, že s menším počtom pádov, ale tie k zimnému jazdeniu jednoducho patria :).
Záťažový test na vlastnej koži alebo na chvíľu pokusným králikom

Na podobnom teste som nikdy živote nebol a vždy si dôležité údaje pre tréning odhadoval na základe pozorovania. Napadlo mi teda, že prečo to konečne neskúsiť a rovno napísať, čo všetko som sa dozvedel. A kedže nejazdím žiadny „pro“ level, tak uverejniť svoje presné údaje mi samozrejme nerobí problém :).