Najnovšie články z kategórie Zdravie

Redcord – rehabilitácia a funkčný tréning pre cyklistov

Cyklistika je prospešná pre vaše telo, myseľ, ale hlavne pre srdce a pľúca, prevažne aeróbnej činnosti a je základom dobrej všeobecnej kondície.Pri jazde na bicykli a vlastne dlhodobom opakovaní rovnakých pohybov ale prevažuje práca určitých svalových skupín a iné sa zapájajú menej.
Laktátová krivka – vy sa pýtate, Juraj Karas odpovedá

Čo to je laktátová krivka?
Ide o test vami zvolenej pohybovej činnosti (beh, bicyklovanie, veslovanie, plávanie..) so stupňujúcou intenzitou až do maxima. Z končeka prsta alebo ušného lalôčika sa po stupňujúcich úsekoch odoberá kapilárna krv na zistenie koncentrácie laktátu v krvi, ktorý odzrkadľuje metabolické procesy pri danej záťaži.
Astma v jarnom období

Zima poskytujúca úľavu od vonkajších alergénov je za nami. Pre ľudí s astmou a alergiami to znamená najvyššiu pohotovosť. Tradičné jarné ťažkosti, keď slzy tečú prúdom, škriabe vás hrdlo, svrbia sliznice a z nosa sa vytvorí vodovod, sipot v pľúcach či pocit tlaku na hrudi si opäť vynucujú pozornosť. Test na alergiu.
Doplnené: Aby šport nebolel 2012 PR článok

Doplnené: Aby šport nebolel 2012

Či ste začiatočník, alebo skúsený športovec, určite existuje aspoň pár nezodpovedaných otázok, na ktoré hľadáte odpoveď a my sa Vám pokúsime priniesť objektívny pohľad aspoň na niektoré závažné problémy spojené so zdravím a športom.
Zdravotný stav športovcov a preventívne prehliadky

Milí športovci, vzhľadom k tomu, že sa pohybujem aj pracovne aj ako hobbík (alebo hobbíčka...:-) ) pri športe, nedá sa mi nevyjadriť aj k zdravotnému stavu športovcov a hlavne prevencii, na ktorú sa mi zdá veľa športovcov zabúda.....