Najnovšie články z kategórie Reportaz

V juhoafrickom Pietermaritzburgu sa skončili Majstrovstvá sveta 2013 v MTB cross-country

Reprezentačné družstvo zložené z pretekárov Michal Lami, František Lami, Jozef Bebčák a tímovej manažérky Jany Lamiovej sa zúčastnilo majstrovstiev sveta v horskej cyklistike v disciplíne cross-country v juhoafrickom Pietermaritzburgu.
Kráľovský Kráľovský MTB maratón

Keď som si mal vybrať Bratislavu alebo Spiš, tak som volil ako vždy jednoznačne vychodňare, bo tam najsamľepšie ľudze na calom švece. Aj teraz sa 24.8.2013 v dedine Granč-Pertovce, neďaleko Spišského hradu, uskutočnil 6. ročník Kráľovského MTB maratónu. Bol to naozaj kráľovský maratón, ktorý si napriek svojej obrovskej náročnosti zaslúži byť vysoko v mojom osobnom rebríčku maratónov.
Na bicykli okolo Slovenska 2013

13 dní, 1534 km, 77 hodín v sedle bicykla, desiatky prejdených obcí a miest, niekoľko chránených krajinných oblastí a národných parkov, ako napríklad Štiavnické vrchy, Slovenský Kras, Poloniny, či Tatry. Okrem toho návšteva mnohých kultúrnych pamiatok a zaujímavostí. To je bilancia jednej neobyčajnej cesty, cesty okolo Slovenska na bicykli.
Tip na výlet: Prechod šiestimi hoľami

Výlet ide po stopách veľmi starej bežkárskej akcie Prechod piatimi hoľami. Pre potreby cyklistiky som predĺžil začiatok a koniec a pridal jednu hoľu navyše. Hruštínska, Bzinská, Vasiľovská, Kubínska, Lihôčanská a Babínska hoľa, to je tých šesť dám. Trasa vedie malebnou prírodou Oravskej Magury, kde na holiach a lúkach sú pekné výhľady na okolitú prírodu. A pod Minčolom sa nachádza človekom zabudnuté Puchmajerovej jazierko, nazývané Morské oko, ktoré tiež stoji za povšimnutie.
Príbehy účastníkov Craft 1000 Miles Adventure 2013 - Filip Degl

Filip, alias 4fitness.cz. Štartoval na všetkých ročníkoch. Do tohto nastúpil s cieľom zvíťaziť, nakoniec skončil na druhom mieste. Na stránke preteku od februára písal o svojej príprave a tak ho súperi mali prečítaného. Nevadilo mu to. Naopak, keď tu bol sneh a dážď, volal ich na spoločné pobyty do teplých krajín.
Life4Ride DH Team na 4. kole Moravsko-slovenského DH Cupu v Ráztoke

Cez víkend 17.–18.08.2013. sa na trati v Ráztoke Hornej Marikovej konalo 4. Kolo Moravsko-slovenského DH Cup-u
Horal Tour 2013

MTB „etapáky“ v zahraničí naberajú neustále na popularite. Slovensko žiaľ dlho zaostávalo až sa túto skutočnosť rozhodol pred piatimi rokmi zmeniť Ivan Zima so svojím projektom Horal Tour. Tradičné stúpanie na Kráľovu Hoľu sa vďaka tomu po rokoch vrátilo a doteraz vždy tvorilo dejisko prvej etapy. Po novom ale malo byť všetko trochu inak...
Cyklistický chlieb sa lámal v Košeckom Podhradí PR článok

Cyklistický chlieb sa lámal v Košeckom Podhradí

Tradične vysokú úroveň, športovú i spoločenskú malo 3. kolo tohtoročného Považsko-Strážovského pohára horských bicyklov, ktoré sa v prvú augustovú nedeľu uskutočnilo v prekrásnom prostredí futbalového stánku Slovana Košecké Podhradie. Už po tretí raz v histórii ho tu v rámci dlhodobej pohárovej súťaže MTB XCO pripravil jeho hlavný garant a iniciátor - Klub športových nadšencov Košecké Podhradie - známy široko ďaleko nielen rôznorodosťou svojich klubových aktivít a skvelými športovými výsledkami svojich členov, ale aj precíznou prácou svojho početného, odborne mimoriadne zdatného organizačného štábu.
Lapierre Zesty 314 – zábavný Francúz

Francúzsku značku Lapierre určite netreba predstavovať, tento výrobca je na našom trhu dobre známy a obľúbený. Za zmienku možno stojí fakt, že v súčasnej dobe značka vyrába viac ako 90.000 bicyklov ročne v troch závodoch vo Francúzsku. Poďme sa teda bližšie pozrieť na zúbok Trail / Allmountain modelu Zesty 314.
Okolo sveta na bicykli - Balkán

Horúčavy, netradičné postupy a šialené riešenia bežných situácií, temperament, more a hory. Taký bol Balkán. Cesta okolo sveta na bicykli pokračuje ďalej. Viac ako 6600 km s viac ako 60 000 m nastúpaných počas 360 hodín v sedle bicykla. Dorazil som do Istanbulu a odtiaľ pokračujem cez Turecko do Gruzínska, možno Arménska a Iránu. Ak sa podarí získať víza aj Turkmenistan a Uzbekistan. Ale späť na Balkán.
Tip na výlet: Tri vihorlatské monumenty

Môj pobyt na východnom Slovensku sa blížil ku koncu a za sebou som mal štyri dni, ktoré som strávil na potulkách. Na záver sa konečne vyberám do Vihorlatských vrchov. Toto bol jeden z mojich veľkých snov. Už dávnejšie mi padlo do oka Morské oko a chcel som tam aspoň raz v živote ísť. Splnil som si to teraz a som veľmi rád, že sa mi to podarilo. Tri vihorlatské monumenty, ktoré som navštívil boli vrchol Vihorlat, morské oká a Sninský kameň.
Stupava Trophy 2013

Už dva razy tento rok som prechádzal Bratislavou na preteky do Rakúska. Do tretice ale nejdem smerom na Viedeň a mierim do neďalekej Stupavy, kde sa koná podujatie s názvom Stupava MTB Trophy. Mojim pôvodným cieľom je kombinácia bikového maratónu a behu avšak nakoniec to skončilo predsa len trochu inak...