Články v kategórii 'Cestna Cyklistika' (1897 - 1908 z 2979 článkov)

Jens Voigt prekonal svetový rekord v hodinovke

19.09.2014 3 742 2 5

Nemec Jens Voigt utvoril na velodróme vo švajčiarskom Grenchene nový svetový rekord v cyklistickej hodinovke. Jeden z najpopulárnejších jazdcov v pelotóne, ktorý nedávno ukončil aktívnu profesionálnu kariéru, zvládol vo vymedzenom čase prejsť 51,115 km.
Martin Velits predĺžil o dva roky zmluvu s tímom Omega Pharma-Quick Step

18.09.2014 2 092 1 3

Dvadsaťdeväťročný Púchovčan je v tíme Omega Pharma-Quick Step od roku 2012. "Teším sa na svoju budúcnosť s tímom, v ktorom som už dlhšie obdobie. Prijal som úlohu pracovať pre svojich tímových kolegov. Jazdil som už za niekoľko silných tímov a som presvedčený, že sa v budúcnosti ešte zlepšíme. Chcem ďalej rozvíjať svoje cyklistické umenie pod záštitou OPQS a s veľkou podporou realizačného tímu a jazdcov, ktorí sú viac moji priatelia ako kolegovia," uviedol v tlačovej správe Martin Velits, ktorému koncom roka vyprší súčasná zmluva.
Sagan pomohol tímovému kolegovi Vivianimu k víťazstvu na Coppa Bernocchi

16.09.2014 2 609 3

Peter Sagan skončil v utorňajších pretekoch Coppa Bernocchi na 190,3 km v okolí Legnana na 7. mieste. Dvadsaťštyriročný Žilinčan v závere pomáhal tímovému kolegovi z Cannondalu Eliovi Vivianimu a rozbehol mu záverečný víťazný špurt.
Dresy Kolumbijčaniek vo farbách tela pobúrili aj šéfa UCI

16.09.2014 6 110 11 2

Prezident Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) Brian Cookson označil dresy ženského cyklistického tímu z Kolumbie v telových farbách za neakceptovateľné. Cyklistky z Kolumbie nastúpili ako členky tímu IDRD Bogota Humana San Mateo Solgar na nedávne preteky Okolo Toskánska, na ktorých sa pripravovali na nadchádzajúce majstrovstvá sveta v Ponferrade, v dresoch, ktoré mali telové farby od pásu po stehná. "Podľa všetkých štandardov slušnosti je to neakceptovateľné oblečenie," reagoval prezident UCI Cookson na sociálnej sieti Twitter.
Contador nemal na Vuelte štartovať a napokon vyhral

15.09.2014 2 030 1 2

Koncom júla vyslal cyklista Alberto Contador do sveta poplašnú správu, že sa nestačil zotaviť zo zranenia holennej kosti z Tour de France a na prestížnych pretekoch Okolo Španielska bude chýbať. "Noha sa hojí iba pomaly. Zbohom Vuelta,“ napísal vtedy na sociálnych sieťach populárny El Pistolero. Dvadsiateho tretieho ausgusta v Jereze napriek nesúhlasnému stanovisku niektorých lekárov predsa len vysadol do sedla bicykla v ústrety tretím pretekom Grand Tour v sezóne.
Specialized v spolupráci s tímom F1 vytvoril unikátny bike: S-WORKS McLAREN TARMAC

13.09.2014 7 726 1 2

Spolupráca firiem Specialized a McLaren prináša každoročne do sveta bicyklov zaujímavé novinky a vylepšenia. Ladenie bicyklov v aerodynamickom tuneli, skúsenosti z F1 a používanie špeciálnych materiálov približuje bicykle Specialized k dokonalosti.
Pokračovanie: Do Španielska na bicykli - príchod k oceánu

09.09.2014 4 650 10 19

Už od zimy som preto spolu s kamarátmi rozmýšľal, čo bude našim cieľom a čo sme schopní zvládnuť. Po zvažovaní alternatív sme sa nakoniec rozhodli pre Santiago de Compostela v Španielsku. Nevedeli sme, koľko kilometrov denne spravíme, ani to kde budeme spať. Denný priemer sme si stanovili na nejakých 170 km, aby sme tých približne 3500 km zvládli za 3 týždne...
Po vzájomnom pästnom súboji počas etapy vylúčili z Vuelty Brambillu a Rovného

09.09.2014 3 210 6 3

Cyklisti v pondelkovej kráľovskej etape pretekov Vuelta a Espaňa nebojovali len nohami, ale aj päsťami. V jednom z únikov sa dostali najskôr do slovnej a potom aj ručnej výmeny názorov Giancluca Brambilla z tímu Omega Pharma-Quick Step a Ivan Rovnyj z Tinkoff-Saxo.
Saganovi by mala trať MS sedieť, slabinou malý tím

08.09.2014 2 081 0

Slovenský cyklista Peter Sagan sa po sobotňajšom odstúpení z pretekov Vuelta a Espaňa začne pripravovať na majstrovstvá sveta v Ponferrade, preteky elite sú na programe v nedeľu 28. septembra. Sagan bral Vueltu predovšetkým ako prípravu na svetový šampionát, v pelotóne príliš nevyčnieval a na rozdiel od júlovej Tour de France nehýril až takou aktivitou.
Rozhovor: Marek Harčarik rozpráva aj o zdolaní ultramaratónu okolo Slovinska dlhého 1205 km za 48 hodín s prevýšením 14.500 m

05.09.2014 4 194 5 16

Pred nedávnom sme uverejnili dokument o Marekovom zdolaní extrémneho ultramaratónu okolo Slovinska. Video vyvolalo veľký ohlas a preto prinášame nasledujúci rozhovor s Marekom o závode, tréningu a ďaľších zaujímavostiach.
Ako sme išli a neprišli na Libertách do Liberca

03.09.2014 5 357 14 13

Bol som sa voziť s kamarátom na starých hrdzavých Libertách. A ako sa tak vozíme, tak z obyčajnej jazdy na bicykli bývalého režimu sa vykľulo takéto maličké bláznovstvo. Hovorím tomu kamarátovi, že či by sme na týchto tzv. vraždách neabsolvovali nejakú tú dlhšiu trasu. Tak začalo vymýšľanie, kam by sme tak mohli ísť. No na koniec nás nič zaujímavé nenapadlo. Na druhý deň som sa o tento nápad podelil s mojim dobrým spolužiakom, ktorý mi na to odvetil: „Hmm, Liberta. Podobá sa to na Liberec; choďte na Libertách do Liberca! Samozrejme som sa toho chytil a povedal som o tom kamarátom, ktorí súhlasili. A z tejto myšlienky vznikol nasledovný príbeh...
Quintana škaredo narazil do zvodidiel, novým lídrom Vuelty je Contador

02.09.2014 3 728 7 0

Contador profitoval aj z pádu doterajšieho nositeľa červeného trička Kolumbijčana Naira Quintanu (Movistar). Ten v roztrhnutom tričku a naštrbeným sebavedomým skončil v časovke na 82. mieste s mankom 4:07 za T. Martinom a celkovo klesol z prvého na jedenáste miesto s odstupom 3:25 min. Pre víťaza tohtoročného Giro d´Italia to znamená, že jeho šance na celkový triumf na Vuelte výrazne klesli.

1. Najkrajšie stúpania – Kasárne Javorníky alebo moja top lokalita na cesťák (9 244)
  2. Tip na výlet: Hrebeňom z Inovca – jednoducho skvelé MTB (9 003)
  3. Reportáž: Istrofinal Snežnický MTB maratón - podujatie s technickými úsekmi a singláčmi (6 796)
  5. Prečo Bratislava - Bradlo - Bratislava? (6 409)
  6. Ako si poradiť so zablateným bicyklom a nenarobiť sa pri tom (6 399)
  7. Kde znížiť na biku hmotnosť alebo hľadanie rozumného kompromisu (6 134)
  8. Test: PTN Revolution – penová revolúcia? (5 762)
  9. Test: Canyon Spectral CF 8.0 - nie je enduro ako enduro (5 691)